Jump to content

Настройване на лоста на променливата геометрия


TDI_Fan

Recommended Posts

  • Отговори 204
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Благодаря на колегата TDI_Fan! А за колегата sskamen - на 95% ти стои клапана ли? Макар че имаш чип, нищо не пречи да опиташ една врътка да видиш как ще е. Имаш ли някакви логове или графики?

 

TDI_Fan - можеш ли да ми кажеш на basic settings при теб какви са mbar?

Редактирано от coresnet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

928, 938 - аз нали все си играя и не помня. Все не остава да направя лог на последното положение с което карам.

sskamen - пробвай да я настроиш.95% е много - не излизат грешки защото на ниски предавки няма много време за пренадуване. Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако случайно успееш, постни моля те лог да се ориентирам и сравня и с моите стойности :) Аз ще го оставя моя в това положение, щом казваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4-та на 4300 , а на 5-та на 4000 влиза в авариен режим. Да се пробвам ли както е с чип да я настроя и при настройката само стойностите на актуатора ли да гледам? Ето и лога, който беше по-назад в темата.
 

ssssss.xlsx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено трябва да пробваш 1-2 врътки на лоста, тъй като в момента N75 не смогва да свали налягането, за да се доближи до исканото. Качвам файла ти, като съм ти оцветил в червено (както си правя на моите файлове) там където искано-реално налягане се разминават с повече от 200 mbar. Това е условието за компютъра да отчете пренадуване (разлика >200 mbar за >4s), след което следва "отрязване" тотално на мощността (колата спира изобщо да върви). 

 

ssssss_updated.xlsx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да удължа лоста. Да отвия контра гайката и да отвия още за да се удължи нали? Вчера се мъчих. С какво ли не пръсках изибщо не помръдва тази гайка. Усуква се цялата ос към турбината. Как да я отвия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвиваш контра гайката и я закарваш в най-горно положение, за да не ти пречи. После удължаваш лоста като въртиш онова грапаво нещо (даже не знам как се нарича :D ) с помощта на клещи от тънките или ключе 10. Ако не се развива гайката, накисни я повече време с WD-40 например. По принцип и аз изпитах трудности с първончалното развиване, хубаво е някакси да държиш лоста с клещи, за да не се усуква (както си установил че става, и при мен беше така).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как ще вкарам клещи там. Няма никакво място. Даже не мога да видя нещо, добре че сложих едно огледалце да виждам поне малко. Колко оборота долу горе да удължа лоста? Финна ли е настройката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, ти си с 1.9, а честно казано не знам там как е положението с турбото  :huh:  При нас на 2.5 е пльокнато удобно отгоре и може спокойно да се бърника по него :) Иначе настройката е фина, най-добре е да въртиш по 1 оборот и след това правиш лог. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.9 барането на турбината е приключение защото е на неудобно, но просто я разкисни като пръскаш няколко дена ВД40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз да попитам тъй като мисля да я сваля и почистя моята,при майстор де,дали ще трябва да се настройва този лост след такава манипулация?Не знам дали е за почистване,но тъй като колата се кара предимно градско искам да обслужа турбинката,тъй като не знам предния собственик дали е правил такава манипулация :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го регулирайте тоя лост без да има причина. Понякога е по-добре да се отрегулира PID контролера в самия софтуер. Примерно като пикваше турбината ми след чипа във високите, отрегулирах PID-а директно в програмата... След като премахнах ЕГР-а турбината в ниските почна да пренадува, и трябваше да отрегулирам така наречената Н75 таблица, сега ми дръжи с една идея по-ниско налягане от исканото и разхода малко падна, а и не фучи от ауспусите вече в ниските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз да попитам тъй като мисля да я сваля и почистя моята,при майстор де,дали ще трябва да се настройва този лост след такава манипулация?Не знам дали е за почистване,но тъй като колата се кара предимно градско искам да обслужа турбинката,тъй като не знам предния собственик дали е правил такава манипулация :)

 

Направи си един лог профилактично и ще може да се види как работи N75 и дали всичко е ОК. Колега kpematop, как се регулира PID контролера в софтуера? Какво представлява реално и какво контролира тоя контролер? Какъв му е обекта на управление и как са настроени параметрите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е чисто теоретично понятие в случая и не виждам смисъл да се теоретизира.

 

Става дума за промяна на стойностите, които ползва алгоритъма в компютъра на колата - всъщност той изпълнява функцията на теоретичен пид. Някога, когато е възникнал този термин са били самостоятелни устройства.

 

То зависи от толкова параметри, че не виждам как ще си измислиш сам новите стойности за дебитомер, обороти, скорост, степен на натиснат педал, налягане и каквото още там следи, за да управлява налягането. Че и да го запишеш после в епрома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Променя се само за високите обороти и милиграми...На мойта промених само D и нещата си легнаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тва примерно и да искам няма как да го направя. Даже нямам с какво. Макара че като каза свиренето от гърнетата и при мен го има до 1700 оборота или на място си свири постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова попитах, защото се зачудих и аз как се променя тоя PID контролер в софтуера. Както каза колегата mshbul зависи от доста параметри, не знам как да се настрои с подходящи Kp, Ti и Td (по-подходящи от заводските). Освен да отваряме учебниците по цифрови системи за управление и да си припомним Ziegler-Nichols, Cohen-Coon и т.н. :) може и някой simulink модел да спретнем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много задълбахте...

За да не свири на място като се затвори ЕГР се регулира Н75 картата/картите...Според мен и в ниските пренадува турбото без да е необходимо със затворен ЕГР и освен дигането на разхода, друго не виждам...Така или иначе сместа е супер бедна и няма нуджа от тоя надув.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

момчета смених турбина  на моята А4-ка Б6 1.9тди 131к.с. и направих 2 лога на 11 канал на 3-та скорост, та въпроса ми е трябва ли да се пипа лоста да се дорегулира? Процентите на актуатора се държат от около 20 до 80%. Но малко ме притеснява че като я натисна пуши черен дим и я забелязах че почва да пуши като мине 120-130 км/ч все едно вкарва повече нафта а въздуха е по-малко.

 

Ето и логовете:

 

035524812.jpg?r=0

 

035524853.jpg?r=0

Редактирано от vankata__098
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте колеги интересуваме тези настройки дали са валидни за 1,9тди AFN.Питам защото колата на един познат има едно замисляне точно от 1700-2000об .Прикачам  лог файлове.

logafn.xls

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

И аз като колегата отгоре се интересувам за 1.9 AFN, вече пуснах нова тема, но сега видях тази и иглежда по-развита, хубаво е да има информация и за AFN, че из нета не намирам за тоя мотор нищо. Това му е графиката на3-та и на 4-та със затапен EGR, струва ми се че трябва да има осезаем пик ку 1900-2000 оборота, които обаче липсва, иначе след 2400 регулира г/д добре 1950 милибара, има ли вероятност да е свързано с регулирането на лоста на актуатора? 

 

Turbo - 3gr II.jpgTurbo - 4gr II.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

При 1.9 помпа дюза моторите, при искано 2450mbar, а получено 2850mbar, т.е. пренадуване и N75 работещ на 94%, трябва да удължа лоста на актуатора нали ? И трябва ли пипам ограничителния винт скъсявам/удължавам ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,трябва да го удължиш.Стопера не го пипай,а провери на 11 канал в basic settings каква е разликата в налягането и ше се ориентираш дали е правилно  настроен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...