Jump to content

Скоростна кутия за 1.8 - 125 к.с.


NE DIAL KU

Recommended Posts

Колко оборота трябва да държи двигателя ADR на 5-та предавка при 100 км. Има ли 6 степенни кутии за този двигател,че моите скорости ми се струват  къси ? Моята при 100 км е на 3000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега доста са къси скоростите. Ще следя темата с удоволствие, защото и аз се дразня от шума в купето при 140 съм на 4к оборота. 

Имам един приятел си е сложил на голф3 1.8 90коня кутия от дизелов и каза, че на 170 е на 4к оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да знаете колко е дразнещо с 1.8Т... не се седи в купето .. иначе толкова е 3к рпм = 100км при 1.8Т е към 110-120 км/ч при 3к рпм, няма сми от 6 степенна, ако не се лъжа числото на 6-та ще е мн близко до това на 5та...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко оборота трябва да държи двигателя ADR на 5-та предавка при 100 км. Има ли 6 степенни кутии за този двигател,че моите скорости ми се струват  къси ? Моята при 100 км е на 3000 оборота.

 

Сигурен ли си, че си АДР? Защото аз съм 1,6 АДП и съм на 100 с 3000 оборота ;д , до колкото знам при АДР-а трябва да са по дългички скоростите, защото аз се замислям, да си сложа скоростна кутия от АДР :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

....точно така е. И 1.6 и 1.8 на Б5-ците са с еднакво къси скорости....

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе 6ск. няма да е, но от някоя дизеларка дали става кутията. Питам ей така информативно, ако нещо се случи с моята да имам едно на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди имах В 3 - 1.8 -90 к.с. JN двигател с въртящ момент 145 при 3200 и на 5-та държеше 120 при 3000 оборота. Зависи от главното предаване 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дългия път е трагедия с тоя шумен мотор и с тия гадни скорости.Според мен мотора не толкова зле, но предавателните числа не са наред.Не знам с изолация на предния капак  дали ще има някаква положителна промяна поне откъм шум, ама едва ли ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с изолация на предния капак, и вътре по купето и около краката съм засилил заводската изолация. Също съм и с 4бр тонколони и когато съм надул музиката е добре, но когато искам тишина трябва да карам със 100-110км/ч, което понякога не ме устройва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе моята, интересно над 140 утихва . Иначе, както казва колегата от предния пост, изолацията на капака не върши работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега според мен ушите ти заглъхват и затова ти се струва че утихва.

Така никой не каза коя скоростна кутия от някоя дизеларка пасва на АДР.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е влязла една мисъл в главата по въпроса с предавателните числа.Намислил съм зъбните колела на 5 предавка да се вземат от скоростна кутия на дизел и да се сложат на бензинова,но в момента съм режим проучване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета и ви се чудя, така и така, ще давате кинти,

що направо не залепите на шестачката и един 1,2 мотор от LUPO?

Комбинацията е цвете, вярно малко поувехнало,

ма нали ще се гледа с радост  в очите.

 

После ще си отворите и другите теми за вървежа и разхода,

ма нали сте с тихите мотори вече.

 

по-темата:

колега ще се наиграеш доволно с тая 6-степеннта кутия,

поставена на "потентния" 1,8 АДР, както и с дизеловата.

Поинтересувай се що е то Nm и има ли приложение в автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз мисля, че не си струва да се прави нещо подобно ! ама да си дискутираме няма лошо

Редактирано от Anton Dinev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво не ти харесва въртящия момент на АДР-а ли ?  Аз си мисля,че 173 Нм при 3950 Об  не е никак зле ? При БМВ 318 is -140 коня въртящият момент е 175 Нм при 4500 Об  Тойота  Авенсис 1.8 129 коня  170Нм при 4200 Об   Мерцедес С 180 -122 коня    170 Нм при 4200 Об   Както се вижда само БМВ има малко по-голям въртящ момент,но го достига по-късно  при по-високи обороти. Та проблема не му е въртящия момент а предавките !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..и защо според теб, колега, не са сложили 6 скорости на този двигател?

 

П.С. на моя двигател при 163 коня пак е 5 скорости. 225 Нм

Редактирано от Stanley_S
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 1994 г. когато го измислиха  колко коли бяха с 6 скорости ? То няма лошо,че е с 5 скорости проблема е че не са дълги ! Пак си има и хубава страна,че в града карам с 50 на 5-та  При Лексус Is 200 от 1999 г  150 коня е с 6 скорости ? 

Редактирано от NE DIAL KU
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото мога аз да си обясня нещата...именно причината, че бензиновите мотори достигат макс. си върт. момент при по-високи обороти, както и дадохте пример около 4000 и нагоре, затова и предавателните числа са така подбрани, че двигателя да е възможно по-близко при определни скорости до макс. си върт. момент. Просто тогава има "теглителна" сила, ако мога така да се изразя и напрактика колата да не се тормози, на мотора да му е по-леко и да ускорява лесно когато е нужно. Това че държи по-високи обороти не му е проблем и тн...е сиг звука е по-ясно изразен, но инженерчетата са го сметнали преди нас. 

 

Ако се сложи друга кутия с по-дълги предавки....ок ще има по-ниски обороти, ноо ще се минава на по-висока предавка за да се изпревари...двг ще му е по-трудно да държи една скорост, от там ще натискаш повечко газта и накрая и по-голям разход на гориво. Идеята с 6те предавки е безмислена, просто ще има по-къси скорости.

 

Ако сръвним с дизелов мотор...принцима на работа е такъв че върт. момент се достига още преди 2000 оборота и за това не е нужно да държи високи обороти за да се кара с 100кмч. Просто мотора има нужната сила за да държи тая скорост. Пример при мен 100кмч при 1900 оборота на 6та, на 5та мисля са около 2200-2300. Но моя върт. се постига точно при 1900. Дали е случайно при 100 кмч съм с 1900 оборота? Или немеца е сметнал, че 100кмч е най-предпочитаната скорост и е направил така 6та предавка, че при 100 да съм с 1900 оборота и на мотора да му е безпроблемно да върви, и да харчи 4,4 на 100? 

 

Поздрави :)

Редактирано от xaxaxaxaxaxa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно обяснение.

 

Въртящият момент е мощността на двигателя, но само в определен диапазон от обороти - т.е. конските сили показват колко време/обороти двигателя запазва мощността си.

Затова само да се говори за конски сили или Нм не е достатъчно - това е като мегапикселите на камерите - маркетингов трик, без реална основа - т.е. големината на матрицата не показва качество на снимката, както конските сили не показват реалната мощност на двигателя.

 

Затова бензин 163 коня - 5 скорости

Дизел 131 коня - 6 скорости.

 

Иначе ще имаш 6-та, ама ще я вкарваш само по нанадолнища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тойота Селика от 1999 г  1.8 - 143 коня-170 Нм при 4200 Об  а има 6 скорости ? То вярно, че в Япония имат повече нанадолнища   :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...