Jump to content

Питане: 1.8T AEB с бобини от FSI


caracas

Recommended Posts

Отзиви от бобините... Карах бавно, бързо, ниски обороти, високи, гледах бустметъра. Смятам че колата реагира доста по живо на ниските обороти. Струва ми се че имам една идея по равномерна работа и във високите, буста по на място ми се вижда да стои. За високите разликата може би е по-малка (5000-5500 оборота), но на ниските определено има разлика. Тия дни ще посетя един форумен герой за смяна на маслото и т.н. и ще го помоля ако има онова за мерене на свещите да им види дали разстоянието на електрода им е еднакво. На мен лично ми хареса ъпгрейда. Отделно че комутатора остана без един канал. Оригинален е 450лв, с най-добрата възможна отстъпка която намерих (преди около 1 година) цената която имах беше 250лв . Бобините на FSI са по-евтини и според мен по-добри. 

 

Разхода е почти невъзможно да го засека дали има разлика. Карам доста "хаотично" и не мога да преценя, но не мисля че ще има разлика. От старите бобини тамън след като бях поръчал чарколяка за ъпгрейда изгоря и една бобина  :hilezh:  Останалите 3 съм ги пуснал за продажба. Ако някой има изгорял комутатор искрено го съветвам да се хваща на хорото. Резултатите ще му харесат.

 

Трябва схема, ролка изолирбанд, резачки, макетен нож, ток наблизо, или още по-лесно газов поялник. Аз лично с газов поялник действах. Оказа се невероятно удобство този инструмент. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 172
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

След няколко дни каране спокойно заявявам че колата се държи много по адекватно и бързо се набира на ниски обороти. Във високите обороти държи малко по-добре буста (преди леко ми играеше на моменти). На бензин беше почти идеално, но на газ около 5000-5500 буста леко подскачаше. В момента този проблем с подскачането го няма. Възможно е едната бобина да е била "тръгнала" и да не е давала хубаво изгаряне (тук гадая). Единствената друга промяна освен бобини е смяната на вакуумите със син 4мм "самко" маркуч. Стария маркуч беше купуван от Unitrade, черен гумен, с текстилна оплетка но за 1 година ПАК стана на кокъл (2 пъти го сменям). Хубавото е че силиконовия маркуч позволява зверско разтегляне и в момента дори маркуча към N75 е сменен с такъв (оригиналните 2 маркуча са някви преходни 4 към 6мм и са по почти 20лв на брой, нищо че са 15-20см).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко да ъпна темата. Поради продажба на колата на части бобините бяха преместени в/у AJL със сменено турбо и т.н. направена на 230 коня. 

 

Не се сетих да направя едно кръгче ПРЕДИ процедурата, но шофьора сподели че има много голяма и положителна разлика в ниските обороти.

 

Във високите не е напълно сигурено но колата няма буст метър инсталиран. 

 

На газ колата е имала леко "придъртване" за миг на 3-та и 4-та предавка около 2000  оборота (не запомних колко), което след интервенцията каза че е изчезнало.

Фобос инжекциона за разлика от BIGAS не се наложи да му казваме че сме сменили вида бубини. 

 

Моля ако някой направи конверсията да драсне 2-3 реда как са станали при него нещата. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Направих я процедурата стъпка по стъпка. Колата не ще и не ще да палне. В крайна сметка кабелите от двете букси на комутатора се запояват директно както са буксите или една се завърта на обратно, тоест кръстосваме буксите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а 5-ти към 1ви?

Оправих се. Мерси колеги. Разлика има - особенно в ниските. Аз използвах готова инсталация от последните 1.8т- 02/03г. Направих и схема. Ще я постна да е лесно на колегите. С готова инсталация става перфектно. Разлика има в поведението на колата.  В ниските е мн. по-динамична. Карам с BKR7E.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ако бобините са номер 06E905115, преди време мисля че имаше сервизна кампания от Порше по замяна на една от ревизиите... дали верно са толкова надеждни ?

 

Иначе тук има доста инфо за конверсията :

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/452609-Teaser-2-0T-Coil-packs

 

:huh:

 ju2unysa.jpg

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бобините са с еднакъв номер и различна буква накрая, която указва ревизията. За всяка последна ревизия се твърди, че е последна и най-надеждна:).

 

Накратко - около мен има 10-на бензинови аудита. На всички с "новите" бобини е горяла поне по една (обикновено 2-3). На всички със старите бобини не е горяла никога нито бобина, нито комутатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами те трябва да имат други качества. Аз бих ги пробвал. В крайна сметка не е проблем да се кара една резервна бобина за 50лв в багажника....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега caracas, би ли казал колко ти излезе в пари тази интервенция, като драсна чертата, защото на мен май ще ми предстои скоро смяна на бобините и да се замисля дали си заслужава да си взема нови, като тези които имам или да премина към това леко подобрение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кампания за подмяна в Порше на оригиналните бобини е само за новите мотори ... не и за АЕВ или AJL и прилежащите им ... на които е правена подмяна.

 

 

п.п При изправни кабели и свещи не би трябвало да гърмят/горят бобините често или неочаквано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само една кола съм карал до сега с такива бобини, за малко над две години и над 40к км, не съм имал изгоряла бобина. Държах си една резервна в багажника, но така и не ми се наложи да я използвам.

Ако всичко е наред с насаждането на моето 1.8Т франкейнщайн едишън, ще се използват пак от новите бобини.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изправни кабели и свещи не би трябвало да гърмят/горят бобините често или неочаквано.

Горят вградените комутатори. Комутаторите няма как да горят по друг начин, освен неочаквано:). А има и вариант за бобините - просто да не дават добра искра, което е почти невъзможно за хващане, освен с комплект нови бобини. Това е проблем и на старите бобини - дали работят на 100% или просто работят.

Горят със свещи НГК иридиеви, платинени, с платинени бошове, с ОЕМски....няма зависимост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

И Аз да пиптам в темата като незнаещ с какво червените бобини от ТФСИ са по-добри от обикновенните?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много приятен отговор в ниските. Реално почти напълно изчезва усещането (както го беше писал един колега) "сякаш тръгва влакова композиция с 10 вагона". Не разбирам достатъчно да кажа защо, но отговора на газта на колата като цяло се подобрява.

 

А, да, и вече няма комутатор. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много приятен отговор в ниските............

:zustimm:

 

Да използвам момента за въпрос към спецовете.

Защо думнал комутатор с типичните симптоми тресящ мотор, липса на мощност и един(в моя конкретен случай) неработещ цилиндър НЕ записва никаква грешка/проблем при диагностика?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам някъде стар диагностичен лог, с ясно указани "мисфайъри", не ми се рови, но това е преди "чипосването" при Келеша, единствената логична причина ми е тая. Но пък и на стокова кола се получава същото, комутатора не се "хваща".

Интересен казус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...