Jump to content

Масла, консумативи и планово обслужване на A3 8P


Moonland

Recommended Posts

  • Replies 548
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Този уиикенд смених оригиналните SWF чистачки с BOSCH-овската им алтернатива. Захващането е малко по-различно и естетично с някои бледи забележки, но дори и мен, който държа на всеки детайл, не ми смущава. За сега чистят чудесно с единствената забележка, че дясната не прилепя добре в края си в най-ниско и най-високо положение... Вижда се как отлепя малко (2-3 cm.) в крайните позиции. Може би ще се промени като слегне, ще видим. Най-важно е обаче издръжливостта им. На миналата кола останах крайно разочарован от последните Bosch, които купих. Ако опитът се повтори се връщам на оригиналните без зачение колко струват (двойно спрямо BOSCH-а).

Аз като смених моите с неоригинални по същия начин отлепя дясната най-долу в ъгъла и в момента почти винаги като тръгва нагоре да чисти явно перото от притискането ли или от слънцето ако е станало по твърдо и се чува чукане все едно е твърдо и като се обръща за чистене нагоре се чува ужасно чукане .... а струваха 50 лв.

Link to comment
Share on other sites

Ще се види след време. Първите впечатления след вече седмица и няколко дъждове са много положителни. Чистят чудесно, не издават нито звук. Ще видим за колко дълго :)

И все пак ако някой е останал недоволен от Bosch моля да уточнява модела (номера), тъй като са ми известни поне 2, които стават за A3 8P.

Edited by Moonland
Link to comment
Share on other sites

Така до въпроса с маслото на мойта а3 - ка е сложено OMV bixxol premium 5w40 маслото пак е синтетика каквото трябва да бъде, обаче не е 505.01, а е 505.00. Четох много, че уж не трябвало да се слага масло със спецификация 505.00 на тоя тип двигатели, обаче никой не се е обосновал защо ,а има и хора които са писали, че карат с такова и нямат проблеми. Така и така вече е сложено мисля да покарам 4-5 хиляди км с него преди да го сменя с такова с 505.01 тамън да прочисти малко ,защото като са източили старото е било черно като катран и пълно с нагари и гняс вътре. Някой ако знае каква е разликата в съставките да каже дали може и дали не може да се кара с такова подкрепено с някакво обяснение мисля, че ще е полезно на доста хора. (вчера в един чужд форум имаше мнение, че не е проблем стига маслото да е пълна синтетика и уж това било разликата в изискванията за спецификацията между 505.00 и 505.01, а до колко е вярно не знам ).
Иначе другите части които сложих са ангренажни ролки на INA с ремък континентал, пистова ролка с оптегач на INA с ремък дайко, водна помпа на Dolz и филтри на Mahle без горивния, защото нещо е била объркана поръчката и горивния филтър не съвпадал, та него ще взема на MANN. 

Гледам ,че сте подхванали темата за чистачките и тях ги смених, защото тези на колата бяха скъсани. Ще покарам 1 седмица да видя как чистят и ще напиша за марката и дали съм доволен от тях. :) Иначе струваха 2 - те 16 лева.

Edited by Иван Лютов
Link to comment
Share on other sites

Колеги имам 3 изгорели подгревни свещи на колата (1.9 tdi 105 BKC мотор) какви свещи да купя да сложа, защото за момента при тия температури няма проблеми ама по-натам като застудее може да ми прави проблем при паленето. Казаха ми че на BERU свещите са хубави да купя ли такива или някакви други ?

Link to comment
Share on other sites

Ок мерси много значи правилно са ми казали от сервиза какво да взема ето тези ще са http://www.autopower.bg/подгревна-свещ-beru-audi-a3-sportback-8pa-1.9-tdi-ge100-g575c93-i21868812.html

 

а да разбира се ,че ще ги сменя и 4 те даже и 1 да имаше изгоряла пак щях да смена всички да нямам проблеми за напред с другите.

Edited by Иван Лютов
Link to comment
Share on other sites

За цената аз няма да ги купя от там имам познати където работят в магазини за авточасти и ще ги взема с 30-40 % отстъпка ще проверя откъде ми е по-изгодно въпроса беше с линка да видя дали са тия свещи да знам какво да търся.

Цитиране на предходен пост!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Ще се види след време. Първите впечатления след вече седмица и няколко дъждове са много положителни. Чистят чудесно, не издават нито звук. Ще видим за колко дълго :)

И все пак ако някой е останал недоволен от Bosch моля да уточнява модела (номера), тъй като са ми известни поне 2, които стават за A3 8P.

Колеги аз от около месец съм с тези чистачки на bosch : 693886b311b8e5594ba76ae128419c38.jpg

За сега съм много доволен ще видим за напред... 74 лв са от Елиткар, ако някой пита.

Edited by ThEBlazZeD
Link to comment
Share on other sites

С точно същите съм и аз и също за момента нямам никакви оплаквания! ;)

Единствено дребни естетични забележки по хващането, ако човек се загледа в тях...

Link to comment
Share on other sites

На какъв интервал се сменят запалителните свещи? Време или пробег и колко?

 

Различно е спрямо двигателя, но за твоя е най-вероятно на 60 000 км или 6 години (което настъпи първо)!

(Няма го изброен в моята сервизна книжка за това не мога да ти кажа със сигурност.)

 

@ passi: Човекът пита за свещи за бензинов двигател, не за подгревни свещи за TDI! 

Edited by Moonland
Link to comment
Share on other sites

Колеги имам един въпрос.

Понеже трябва да си сменя ЕГР и термостата и проверих за оригинални и за няколко други варианта дайте съвет дали си заслужава да купя тия другите.

За ЕГР:

Оригинален с отстъпка от колегата от форума е 196лева;

Другите ми варианти са с отстъпка от приятел Pierburg 132 лева и Wahler 115 лева(отстъпките са около 40 % доколкото знам, защото гледам иначе са скъпички тия егр). За wahlera го изключвам като вариант, но се чудя за Pierburg който съм чувал, че е добра марка и е на изгодна цена.

А до термостата за оригинален нямам идея колко е ама предполагам няма да е много. А това същото момче ми предлага Thompson за 13 лева с отстъпка. Каза, че били добри и основно това се занимавала марката.

Та ако може съвет оригинални ли да взема(те и оригиналните пак ги прави някоя марка все пак ама не знам коя и ги щамповат за ауди) или да взема pierburg егр и термостата thompson.

Става въпрос за двигател 1.9 TDI BKC номер 105 коня.

Edited by Иван Лютов
Link to comment
Share on other sites

Колеги да попитам искам да си сменя маслото в скоростната кутия, обаче не съм сигурен какво е от това което изчетох трябва да сложа 75W90 пълна синтетика (доколкото знам ми трябва 2.35 литра), а марката има ли значение и какво друго трябва да гледам.

Има писано за DSG-то, а мойта е ръчка 5 скорости на 1.9 мотор. Колата е на 246000 км (разбрах го благодарение на bsdnikolov, както и бая други неща за колата :D за което му благодаря) и съм сигурен, че това масло не е сменяно никога.

Edited by Иван Лютов
Link to comment
Share on other sites

Знам, че принципно не трябва обаче имам оплаквания и за това ще го сменя. Все пак колко и да е и това масло има живот и му се скапва вискозитета. Някой път не ми влиза 1 и 3 -та. Много рядко ама ми го направи няколко пъти и намерих 1 тема със същите оплаквания при 2 ма човека със същите скорости и при 2 мата го сменили и се оправил проблема на 100%. При мене има и нещо което мислех, че  е нормално ама може и да е пак от маслото. При превключване от 2-3, 3-4 и от 4 на 5 та като натисна съединителя усещам, че нещо все едно стърже за секунда трябва бая да се заслушаш за да се чуе ама аз и го усещам с крака като превключвам при натискане на съединителя (все едно търкане метал в метал много трудно доловимо). Правих си екперименти на място не го прави като натискам съединителя нито стърже нито нищо. При обратно редуване пак не го прави от 5-4 от 4-3 и от 3 та на 2 ра плавно без звуци си превключва. Усеща се само при редуване на предавките и в движение като е в обороти. На място с натиснат съединител си включвам скоростите 1-2-3-4-5 никви звуци нито нищо. Та ще го сменя със сигурност маслото предполагам, че се е скапало. Мисля да сложа това
http://www.ematrans.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=27

от това което прочетох мисля, че отговаря на спецификациите - 75w90 API GL-4, VW 501 50 ако някой обаче може да ми провери дали става ще съм благодарен.

Другото от което си мисля е , че може да е от съединителя, защото маховика си ми е тръгнал тропа си макар, че не е в кой знае колко лошо положение има и вибрации при натискане на съединителя ,а не знам и в какво състояние са феродовия и притискателния диск ако са заминали възможно ли стърженето да е оттам.

Edited by Иван Лютов
Link to comment
Share on other sites

Passi, а от какво според тебе се получават тия неща които съм написал аз мисля, че както при другите колеги при които се е оправило след смяна на масло ще се оправи и при мене. ( темата пак е от ауди форума за другите 2 случая )

Link to comment
Share on other sites

Добре защо тогава сумати хора са го сменили и са им се оправили проблемите с трудното влизане на скоростите понякога ( 1 и 3 та ). Търся темата ама нещо не мога да я намеря. Като я намеря ще я постна.

 

ПС: Ето я темата:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=84170

При колегите ros81 и koko76 симптомите са били същите като при мене с трудното влизане на скоростите (1 и 3) и след смяна на маслото и при двамата всичко се е оправило на 100 %

Edited by Иван Лютов
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...