baha Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 Какво ви е мнението остносно смяната на горивния филтър. Аз моя го сменям на 3 смяни на маслото. Там съм на теорията, че докато пали в най- големите студове и колата си върви ок през останалото време, няма смисъл да се пипа, но все пак и той си има живот, та за това на 3 смени на масло е и той. Вие кога сменяте, на всяка смяна масло, по- рядко? Бензиновите дори и по- рядко, освен ако не се наложи предварително. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passi Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 На 6 смени на масло ако го сменяваш на 15 000км Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itsko Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 Сменям всички филтри без на купето винаги ,като сменям маслото.Като знаем горивата какви са... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passi Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 Значи за теб е по важна колата от колкото въздуха дето дишаш Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itsko Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 Не ангажирам никой с мнението си,ако преценя ,че филтъра на купето е за смяна се сменя също разбира се. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baha Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 Филтъра на купето задължително на всяка смяна масло, особено ако караш в прашни райони лятото. После се чудите, защо ви се поти колата като застудее. За въздушния да не говорим. На него би му било достатъчно и една по- дълга димна завеса на черен път. Някой дори го сменят на 6 месеца. Но горивния, че няма смисъл на всяка смяна масло, няма (горивата ни нямат проблем с преминаването през филтъра или едри боклуци, проблема им е в самите съставки био, сяра и изгарянето). Но и 90к км ми се виждат много ( ако смятаме 6 х 15к км). Около 30- 40к км мисля, че е ок. Какво дават мануалите. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonland Posted December 8, 2014 Author Report Share Posted December 8, 2014 Горивен в БГ е хубаво да се сменя на около 3 смени на масло. Не струва много, няма причина да не се прави. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfgar Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 Аз го сменям на 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnkov Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 Аз лично (тъй като съм продавал и нови автомобили и съм работил в сериозна фирма и отделно от майсторите които ми ремонтират колата) го сменям през 1 смяна на масло. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivelin88 Posted December 10, 2014 Report Share Posted December 10, 2014 Аз пък го сменям със маслото всеки път. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baha Posted December 10, 2014 Report Share Posted December 10, 2014 Хора, няма смисъл да се сменя горивен филтър на всяка смяна масло!!! Освен ако не е китайски за 5 лв и се разгражда след 15к км. Колкото и да са ни гадни горивата, не филтъра е елемента, който ще ги направи читави. Въпроса е между 3 и 4 смени да се смени и той. Но щом се чувствате по- добре като го сменяте всеки път, ок... Дано само след някоя смяна няма тема "не пали от раз/ върти доста докато запали..." защото го има тоя момент след смяна на горивен филтър. Link to comment Share on other sites More sharing options...
venomcorp Posted January 18, 2015 Report Share Posted January 18, 2015 (edited) Понеже още съм невеж...да попитам кога се сменят свещите - пробег , време???До колкото знам заедно със свещите е желателно да сменят и кабелите , нали?Лошото е , че смених свещите ( още като я взех преди 7 месеца и вече има навъртени около 8 000 километра ) , но без кабелите....та да сменям ли сега кабелите ( колата не дава никакви отклонения , върви си предоволно ) или да го направя при следваяата смяна на свещите?? Edited January 18, 2015 by venomcorp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonland Posted January 18, 2015 Author Report Share Posted January 18, 2015 Предписан интервал за смяна на кабели няма, а този за свещите зависи от двигателя. А ние няма как да отгатнем с какъв двигател си, ако ти не ни кажеш.... (важи за всички технически въпроси) Link to comment Share on other sites More sharing options...
venomcorp Posted January 18, 2015 Report Share Posted January 18, 2015 Извинявам се...1.6I BGU са газово съм , ако има значение... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfgar Posted January 18, 2015 Report Share Posted January 18, 2015 Това за свещите е добър въпрос. Аз с 1.6 FSI BLF на колко да ги сменя? Сега са на почти 15к километра. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonland Posted January 18, 2015 Author Report Share Posted January 18, 2015 Добре де, никой от вас ли няма сервизна книжка към автомобила си!? Там е описано това, за съжаление в моята липсва 1.6 двигателя от списъка за да ви кажа. Предположението ми е, че при 1.6 ще е на 60 000 км. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiceco Posted January 19, 2015 Report Share Posted January 19, 2015 Да споделя малко впечатления относно BKD 2.0 16V дизел мотора. По принцип навсякъде излиза, че маслото, което е необходимо за смяна е 3.8 литра, но в действителност се оказа, че не е точно така. Демонстрираха пред мен, че мотора събира, за да е щеката на максимум според зависи от 4 до 4.5 литра, който не вярва и скоро ще сменя, нека да пробва при 3.8 щеката е малко под минимума или до минимума........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
baha Posted January 19, 2015 Report Share Posted January 19, 2015 (edited) При мен [bKD] ако сипа повече от 3.8- 3.9 литра отивам над максимума. Процедурата е стандартна сипват се 3- 3.5 литра, запалване за 15- тина секунди, гасене. След това допълване до макс на пръчката, което е точно около 3.8- 3.9 литра. От 4 литрова туба ми остава на дъното съответно около 100- 200мл всяка смяна. Свещите при бензиновите се сменят на около 60к км по книжка, но може да се карат и много повече. Съответно ако има проблем със запалването (което в 95% от случаите не е в тях причината) може да се сменят и на 30к примерно... Edited January 19, 2015 by baha Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiceco Posted January 19, 2015 Report Share Posted January 19, 2015 (edited) Не знам, пред мене го направиха хората, защото направих проблем, че винаги ми пишат повече масло от стандартното...., после гледах на BMM по същата схема с наливане и палене и доливане събра точно 4 литра до максимума........ Edited January 19, 2015 by audiceco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonland Posted January 19, 2015 Author Report Share Posted January 19, 2015 (edited) Свещите при бензиновите се сменят на около 60к км по книжка, но може да се карат и много повече. Частично вярно. На повечето TFSI се сменят по книжка на 90 000 км. Да споделя малко впечатления относно BKD 2.0 16V дизел мотора. По принцип навсякъде излиза, че маслото, което е необходимо за смяна е 3.8 литра, но в действителност се оказа, че не е точно така. Каталожното количество масло не взима предвид необходимото за филтъра. За това е обичайно около 0,2 литра отклонение нагоре. При мен също е малко повече от каталожното. Edited January 19, 2015 by Moonland Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThEBlazZeD Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 (edited) Мооnланд е прав, но ето ви и картинка:Добре де, никой от вас ли няма сервизна книжка към автомобила си!? Там е описано това, за съжаление в моята липсва 1.6 двигателя от списъка за да ви кажа. Предположението ми е, че при 1.6 ще е на 60 000 км. Edited January 27, 2015 by ThEBlazZeD Link to comment Share on other sites More sharing options...
venomcorp Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 Значи на 60 000 км. или 6 години...което настъпи първо....Разглеждах одеве пак книжката...верно,че не знам немски,но никъде не видях подобна таблица.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonko2.0T Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 И в моята книжка на А4/В7/ пише същото,което е показал @ThEBlazZeD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonland Posted January 27, 2015 Author Report Share Posted January 27, 2015 Разглеждах одеве пак книжката...верно,че не знам немски,но никъде не видях подобна таблица.... Зависи коя "книжка" си разглеждал. Информация за сервизирането се съдържа единствено в сервизната книжка, а не в инструкцията за експлоатация... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LTPetrov Posted February 7, 2015 Report Share Posted February 7, 2015 Свещи не се ли сменят само при нужда? Ако е така не се вманиячавайте. Пазете си парите има какво да се чупи и ремонтира. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now