Jump to content

Масла, консумативи и планово обслужване на A3 8P


Moonland

Recommended Posts

  • Отговори 548
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абе има хора които не знаят на колко км са им свещите и ги сменят чак когато започне да прекъсва и нямат проблеми (имам бая познати които ги сменят в краен случай). Обаче при мене на миналата ми кола мислех, че са ми сменени свещите скоро (така ми каза човека който я продаде) колата започна да прекъсва и явно е било от свещите, а аз си мисля, че са сменени и търсех проблема другаде и за 1000 км каране така замина и бобината (която беше цяла на 4-те цилиндъра с модула направо отлята и струваше 560 лева...  и точно до това водят развалени свещи просто развалят и бобините :D ) та за това наистина по-добре да се спазва сервизния интервал, а и свещите са почти без пари направо за бензиновите коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моя тръц едната свещ само е 25лв. ,говоря за предписаните от производителя.Не са никак евтини, но аз лично ще ги сменя по предписания пробег, ако има проблем може и по-рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе има хора които не знаят на колко км са им свещите

Човек няма как да знае всичко и не е нужно да знае всичко или даразбира защо е нужно или не е нужно. За това всичко, което трябва и кога е написано много простичко в сервизната инструкция на всеки автомобил, вкл. за свещите... Нищо вътре не е безпричинно, а даже ако човек си обича автомобила има неща, които са предписани твърде рядко. Например възд. филтър на двигателя, който е предписано да се сменя на 90 000км. Дори абстрахирайки се, че това предписание отчита въздуха и обстановката в "нормална" държава, пак е на ръба на допустимото.

Много хора също твърдят това и за свещите, особено в случаите, в които е предписано да се сменят на 90 000км и ги сменят по-често. В крайна сметка не са чааак толкова скъпи, а последиците могат да излязат значително по-скъпи както е видимо и от примера ти. 

 

Още не съм си сменял сващите и силно се замислям да ги сменя, но пък след 20 000км ще бъдат сменени така или иначе и е едно такова никакво положение. Трябваше просто да го направя по-рано.

 

И все пак връщайки се на темата - да не сменяш свещи и да чакаш да ти направи проблем е пестене на пари от грешното място според мен. Ако не по-често - най-малко по предписание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На другите коли се сменя като консуматив,но при нас за да го замениш трябва да вземеш нов капак и съответно гарнитура и тази процедура възлиза на около 400лв ако ми е вярна информацията.Това знам аз ,но ми се искаше някой който го е правил да сподели по конкретно за кво иде реч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не успях да открия информация за филтъра на картерната вентилация....Става въпрос за моят двигател BGU. Имам ли въобще такова нещо?Сменяли се....чистили се....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ли е т.нар. PCV или бъркам?И наистина ли струва около 400 левчета подмяната му???За 10 000 км. долях 1 литър масло...вижда ми се много и от прочетеното разбрах,че може да е от този филтър на картерната вентилация...та затова питам???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си далеч от "много харчене" на 1 литър за 10к км. В абсолютните норми си, още повече ако си TDI.

 

Ако имаш проблеми с филтъра на картерните газове, ще имаш оплаквания от работата на мотора, ускорение и доста шум отпред, като го вкараш в обороти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб филтърът се намира другаде и едва ли струва 400лв, но със сигурност не ти е там проблема.

Baha - човекът е написал с какъв двигател е - 1.6

Макар и доста нетипично за него, все още разходът е в норми. Просто го следи как ще се развива. Не идва от филтъра със сигурност.

И все пак да се върнем към темата за планово обслужване и консумативи - и при теб както и при всички други този филтър не е консуматив и няма планово обслужване/смяна за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 литър на 10к не е нормално за този двигател и въобще за който и да е атмосферен двигател. Карам същия все пак. Маслото не мърда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е, че в голямата книга Ауди са дали доста завишени норми за разход, така че 1л според тях е далеч от голям разход на масло за 10к км. 

 

Щом си с бензинов мотор е още по- малка вероятността филтъра за к.г да има връзка с харча ти. По скоро се ориентирай към смяна на гумички на клапаните ако отзад няма пушек в различни цветове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 литър разход на масло на 10 000км е нищо работа и си е напълно в нормите. Колко ще гори масло (няма двигател, който да не гори масло) много зависи от начина на каране, от качеството на маслото и т.н. Според мен двигателя си е в ред и не си създавай сам виртуални проблеми.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно...за сега ще оставя нещата така....иначе като цяло нямам пушеци,доволен съм и от вървежа...верно че си я настъпвам...обичам да карам на високи обороти.И така и не разбрах този филтър на картерните газове къде е и смяната му скъпичка ли е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ako е възможно някой по-рабиращ колега да ме насочи, какво е най доброто масло за двигател 2.0FSI, без оглед на цената. Също така да попитам дали веригата има интервал на обслужване?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това с веригата като това с маслото в скоростната кутия...Сега сериозно понеже на времето и аз се чудех 1.6I или 1.6FSI.И понеже едното е с верига се позаинтересувах...ами не е баш вечна...реално изкарва едно 500 000 километра грубо...няма "вечни" неща....освен това тези вериги се и разхлабват...та пак са си грижа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо вечно. Ако наистина искаш да караш кола до 500 000км трябва да смениш не само веригата, а и доста повечко неща, реално да я поподмениш почти цялата, особено когато става дума за по-"модерна" кола.

И преди съм го писал - животът на модерният автомобил е оценен на около 150 до макс. 200 000 км, за това и в този смисъл веригата е "вечна", също както скоростната, маховика, съединителя, катализатора и, и, и .... Колите най-късно на такъв пробег се изпращат към Африка и източна Европа, ние ги купуваме на лъскави 120 000 км от Васко-търговеца, който е писал, че е "уникална" и "перфектна" и почваме да сменяме гореизброените едно по едно и да псуваме колко са калпави тия коли и как всичко по тях е консуматив  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До някъде си прав...та само да спомена,че и съединителя някъде към 220 000 километра се "предава"....Аз съм решил моята лека полека да я "подмладя" нищо ,че е на реални 168 000...Просто съм си такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...