Jump to content

2.7 biturbo


TiL

Recommended Posts

Здравейте колеги. От скоро съм собственик на 2.7 битурбо. Аз ли не мога да диря теми или мотора не е много обсъждам из нашенски форуми. Та дайте в тази тема да обсъждаме проблемите и особеностите свързани с този мотор. 

 

Обмислям премахването на катализаторите, вторите ламбдасонди, EGT сензорите и SAI ситемата. Ще се радвам ако някой вече има опит с някоя от изброените манипулации и сподели мнение.

 

 

Поздрави,

Христо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1,4k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В момента ми бичи грешки за ЕГТ. До колкото разбрах начините са два. Или ремонт или премахване. Има ли смисъл да ги оставям и ако да къде да отида да ги ремонтират?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонт в 90% от случаите не работи. Вариант са нови, втора употреба или триене. За мен лично триенето не е вариант, ако човек види какви са температурите за стокова кола, да не говорим за чипната или тунингована. Но това е мое мнение, аз температурите си ги виждам в реално време и положението е стряскащо.

Тези ЕГТ-та са сложени там с цел и тя не е Ганьо да ги изтрие, защото няма пари за нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Христо, махни катализаторите и си сложи пайпове и тръби /виж Гоустдог продава такива/. ЕГТ-тата не ги махай, а си ги оправи. Ако имаш грешка само в единия сензор, аз имам почти нов перфектен за продаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ЕГТ-та са сложени там с цел и тя не е Ганьо да ги изтрие, защото няма пари за нови.

Те и вторите ламбди и SAI-то сигурно са сложени с няква друга цел, ама ги махаме. :hilezh:

Тва като Ганьо с махнато ЕГТ го казвам. И чип имам, и жега давам. Ако си вандал и караш на full throttle в продължение на 100км на магистралата, ЕГТ-то няма да те спаси, колкото и корекции да прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SAI-ят и вторите ламбди са еко лайна. При положение, че сме в България са малко безмислени докато старите кошове плащат по-малко пари за данък от чисто новите коли излезли от магазина преди една седмица.

Специално за EGT-тата, каквото и да правиш където и да правиш идеята им е да спасят мотора, не теб, стига да работят. Специално на моята кола се усеща доста сериозно кога започват да крещят на екуто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се махнат катализаторите положението ще се подобри доста. Прав ли съм? Другото което е... това загряване няма ли да се отрази и на температурата на маслото, а от там да се усетиш, че трябва да върнеш газта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен маслото дори в най-голямата жега за последните 3 години и магистрални заварки, не е минавало 120 градуса по уреда на таблото, докато EGT-тата много лесно минават над 970 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се отпушва дори и да не са ти били задръстени катализаторите. Другото е че потока се се подобрява доста, а от там и турбините не се греят толкова. Изпитах го на стария пасат 1.8т и определено ще го приложа на аудито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква.

По-важно е да се махнат прекатовете в даунпайпите, те държат най-много жега. Долните катове не са чак толкова фатални дори да останат, при  А6 специално. Аз лично бих махнал всичко, колата се отпушва осезаемо. Вторите ламбди може и да не се трият, а да им се сложат дистанционни втулки, така карах на миналата ми кола и нямаше проблем. SAI, ако не се изтрие софтуерно, ще светва от време на време чек-ът, но грешката не влияе на работата на мотора. ЕКО системи........... SAI, ако се маха е хубаво да се махне заедно с EGR-ите и да се сложат планки/тапи отзад на главите, продават се и готови, ако някой не може да си я измайстори.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да ми разясните SAI системата каква е и има ли почва у нас :)

 

По отношение на EGT сензорите, подкрепят Боби (ghostdog), че е препоръчително да ги има. Много хвалят по чуждите форуми една Бадка SID , който прави платки и по този начин отремонтираш сензора за много по малко лев https://www.facebook.com/pages/Sidmotorsport/315234991857007?fref=ts

 

Относно катализаторите, моето мнение е че пре-катовете правят жега в задната част на двигателя и премахването им е ОК. За основните няма смисъл да се махат, ако са ОК, реално подобрение при премахването им може да се хване само на дино. На гъзомер ще върви повече, щото ще бучи повече :) Но при вече заминали катализатори нещата са ясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грубо казано идеята на цялата система е да загрее катализаторите и първите ламбди(най-вече) максимално бързо, за да стане колата ЕКО френдли възможно най-скоро след запалването.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

S4-ките преди 2000 година по вин нямат SAI и втори ламбди, при А6 и allroad след 2001-ва по вин почват да ги монтират. Нещо такова е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е началото на 2000 или краят на 1999, не съм сигурен (с дигитален часовник на таблото съм) и съм удоволетворен че има една ненужна за БГ система по малко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се изложиш при запояването, едва ли ще имаш проблем. Аз им врътнах вече над 20к км за почти 3 години и нямам грижи.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще станат без да развивам самите датцици нали? Поне в интернет каквото намерих, пише, че става. Ще пусна стъпка по стъпка като дойдат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните платки и целият обем на кутийката, в коята е платката е пълен с някакво гумирано сополиво лайно. Ако успееш да го изчистиш, ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...