Jump to content

2.7 biturbo


TiL

Recommended Posts

Здравейте колеги. От скоро съм собственик на 2.7 битурбо. Аз ли не мога да диря теми или мотора не е много обсъждам из нашенски форуми. Та дайте в тази тема да обсъждаме проблемите и особеностите свързани с този мотор. 

 

Обмислям премахването на катализаторите, вторите ламбдасонди, EGT сензорите и SAI ситемата. Ще се радвам ако някой вече има опит с някоя от изброените манипулации и сподели мнение.

 

 

Поздрави,

Христо.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Защо искаш да махнеш EGT-тата? За вторите ламбди и САИ-я съм съгласен, но за EGT-тата ми е интересно.

Link to comment
Share on other sites

В момента ми бичи грешки за ЕГТ. До колкото разбрах начините са два. Или ремонт или премахване. Има ли смисъл да ги оставям и ако да къде да отида да ги ремонтират?

Link to comment
Share on other sites

Ремонт в 90% от случаите не работи. Вариант са нови, втора употреба или триене. За мен лично триенето не е вариант, ако човек види какви са температурите за стокова кола, да не говорим за чипната или тунингована. Но това е мое мнение, аз температурите си ги виждам в реално време и положението е стряскащо.

Тези ЕГТ-та са сложени там с цел и тя не е Ганьо да ги изтрие, защото няма пари за нови.

Link to comment
Share on other sites

Христо, махни катализаторите и си сложи пайпове и тръби /виж Гоустдог продава такива/. ЕГТ-тата не ги махай, а си ги оправи. Ако имаш грешка само в единия сензор, аз имам почти нов перфектен за продаване.

Link to comment
Share on other sites

Тези ЕГТ-та са сложени там с цел и тя не е Ганьо да ги изтрие, защото няма пари за нови.

Те и вторите ламбди и SAI-то сигурно са сложени с няква друга цел, ама ги махаме. :hilezh:

Тва като Ганьо с махнато ЕГТ го казвам. И чип имам, и жега давам. Ако си вандал и караш на full throttle в продължение на 100км на магистралата, ЕГТ-то няма да те спаси, колкото и корекции да прави.

Link to comment
Share on other sites

SAI-ят и вторите ламбди са еко лайна. При положение, че сме в България са малко безмислени докато старите кошове плащат по-малко пари за данък от чисто новите коли излезли от магазина преди една седмица.

Специално за EGT-тата, каквото и да правиш където и да правиш идеята им е да спасят мотора, не теб, стига да работят. Специално на моята кола се усеща доста сериозно кога започват да крещят на екуто.

Link to comment
Share on other sites

Като се махнат катализаторите положението ще се подобри доста. Прав ли съм? Другото което е... това загряване няма ли да се отрази и на температурата на маслото, а от там да се усетиш, че трябва да върнеш газта?

Link to comment
Share on other sites

При мен маслото дори в най-голямата жега за последните 3 години и магистрални заварки, не е минавало 120 градуса по уреда на таблото, докато EGT-тата много лесно минават над 970 градуса.

Link to comment
Share on other sites

За катализаторите няма какво да се колебаеш. Махаш ги и софтуерно се изключват вторите сонди за да няма ядове.

Link to comment
Share on other sites

Колата се отпушва дори и да не са ти били задръстени катализаторите. Другото е че потока се се подобрява доста, а от там и турбините не се греят толкова. Изпитах го на стария пасат 1.8т и определено ще го приложа на аудито.

Link to comment
Share on other sites

Никаква.

По-важно е да се махнат прекатовете в даунпайпите, те държат най-много жега. Долните катове не са чак толкова фатални дори да останат, при  А6 специално. Аз лично бих махнал всичко, колата се отпушва осезаемо. Вторите ламбди може и да не се трият, а да им се сложат дистанционни втулки, така карах на миналата ми кола и нямаше проблем. SAI, ако не се изтрие софтуерно, ще светва от време на време чек-ът, но грешката не влияе на работата на мотора. ЕКО системи........... SAI, ако се маха е хубаво да се махне заедно с EGR-ите и да се сложат планки/тапи отзад на главите, продават се и готови, ако някой не може да си я измайстори.

Edited by ghostdog
Link to comment
Share on other sites

Може ли да ми разясните SAI системата каква е и има ли почва у нас :)

 

По отношение на EGT сензорите, подкрепят Боби (ghostdog), че е препоръчително да ги има. Много хвалят по чуждите форуми една Бадка SID , който прави платки и по този начин отремонтираш сензора за много по малко лев https://www.facebook.com/pages/Sidmotorsport/315234991857007?fref=ts

 

Относно катализаторите, моето мнение е че пре-катовете правят жега в задната част на двигателя и премахването им е ОК. За основните няма смисъл да се махат, ако са ОК, реално подобрение при премахването им може да се хване само на дино. На гъзомер ще върви повече, щото ще бучи повече :) Но при вече заминали катализатори нещата са ясни.

Link to comment
Share on other sites

Грубо казано идеята на цялата система е да загрее катализаторите и първите ламбди(най-вече) максимално бързо, за да стане колата ЕКО френдли възможно най-скоро след запалването.

Edited by ghostdog
Link to comment
Share on other sites

S4-ките преди 2000 година по вин нямат SAI и втори ламбди, при А6 и allroad след 2001-ва по вин почват да ги монтират. Нещо такова е. 

Link to comment
Share on other sites

Моята е началото на 2000 или краят на 1999, не съм сигурен (с дигитален часовник на таблото съм) и съм удоволетворен че има една ненужна за БГ система по малко :)

Link to comment
Share on other sites

Ако не се изложиш при запояването, едва ли ще имаш проблем. Аз им врътнах вече над 20к км за почти 3 години и нямам грижи.

Edited by ghostdog
Link to comment
Share on other sites

Ще станат без да развивам самите датцици нали? Поне в интернет каквото намерих, пише, че става. Ще пусна стъпка по стъпка като дойдат.

Link to comment
Share on other sites

Оригиналните платки и целият обем на кутийката, в коята е платката е пълен с някакво гумирано сополиво лайно. Ако успееш да го изчистиш, ще стане.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...