TiL Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 Здравейте колеги. От скоро съм собственик на 2.7 битурбо. Аз ли не мога да диря теми или мотора не е много обсъждам из нашенски форуми. Та дайте в тази тема да обсъждаме проблемите и особеностите свързани с този мотор. Обмислям премахването на катализаторите, вторите ламбдасонди, EGT сензорите и SAI ситемата. Ще се радвам ако някой вече има опит с някоя от изброените манипулации и сподели мнение. Поздрави,Христо. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 Защо искаш да махнеш EGT-тата? За вторите ламбди и САИ-я съм съгласен, но за EGT-тата ми е интересно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted May 27, 2015 Author Report Share Posted May 27, 2015 В момента ми бичи грешки за ЕГТ. До колкото разбрах начините са два. Или ремонт или премахване. Има ли смисъл да ги оставям и ако да къде да отида да ги ремонтират? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 Ремонт в 90% от случаите не работи. Вариант са нови, втора употреба или триене. За мен лично триенето не е вариант, ако човек види какви са температурите за стокова кола, да не говорим за чипната или тунингована. Но това е мое мнение, аз температурите си ги виждам в реално време и положението е стряскащо.Тези ЕГТ-та са сложени там с цел и тя не е Ганьо да ги изтрие, защото няма пари за нови. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Williams Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 Христо, махни катализаторите и си сложи пайпове и тръби /виж Гоустдог продава такива/. ЕГТ-тата не ги махай, а си ги оправи. Ако имаш грешка само в единия сензор, аз имам почти нов перфектен за продаване. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivo-G Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 Тези ЕГТ-та са сложени там с цел и тя не е Ганьо да ги изтрие, защото няма пари за нови.Те и вторите ламбди и SAI-то сигурно са сложени с няква друга цел, ама ги махаме. Тва като Ганьо с махнато ЕГТ го казвам. И чип имам, и жега давам. Ако си вандал и караш на full throttle в продължение на 100км на магистралата, ЕГТ-то няма да те спаси, колкото и корекции да прави. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 SAI-ят и вторите ламбди са еко лайна. При положение, че сме в България са малко безмислени докато старите кошове плащат по-малко пари за данък от чисто новите коли излезли от магазина преди една седмица.Специално за EGT-тата, каквото и да правиш където и да правиш идеята им е да спасят мотора, не теб, стига да работят. Специално на моята кола се усеща доста сериозно кога започват да крещят на екуто. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted May 27, 2015 Author Report Share Posted May 27, 2015 Като се махнат катализаторите положението ще се подобри доста. Прав ли съм? Другото което е... това загряване няма ли да се отрази и на температурата на маслото, а от там да се усетиш, че трябва да върнеш газта? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 При мен маслото дори в най-голямата жега за последните 3 години и магистрални заварки, не е минавало 120 градуса по уреда на таблото, докато EGT-тата много лесно минават над 970 градуса. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OliverQueen Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 И аз се замислих дали да не махна катализаторите, но още се колебая. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted May 27, 2015 Author Report Share Posted May 27, 2015 За катализаторите няма какво да се колебаеш. Махаш ги и софтуерно се изключват вторите сонди за да няма ядове. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OliverQueen Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 А има ли някакви предимства от махането на катализаторите и вторите ламбдасонди? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted May 27, 2015 Author Report Share Posted May 27, 2015 Колата се отпушва дори и да не са ти били задръстени катализаторите. Другото е че потока се се подобрява доста, а от там и турбините не се греят толкова. Изпитах го на стария пасат 1.8т и определено ще го приложа на аудито. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OliverQueen Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 А каква е ползата от премахването на SAI системата? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 (edited) Никаква.По-важно е да се махнат прекатовете в даунпайпите, те държат най-много жега. Долните катове не са чак толкова фатални дори да останат, при А6 специално. Аз лично бих махнал всичко, колата се отпушва осезаемо. Вторите ламбди може и да не се трият, а да им се сложат дистанционни втулки, така карах на миналата ми кола и нямаше проблем. SAI, ако не се изтрие софтуерно, ще светва от време на време чек-ът, но грешката не влияе на работата на мотора. ЕКО системи........... SAI, ако се маха е хубаво да се махне заедно с EGR-ите и да се сложат планки/тапи отзад на главите, продават се и готови, ако някой не може да си я измайстори. Edited May 28, 2015 by ghostdog Link to comment Share on other sites More sharing options...
gemballa.bg Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 Може ли да ми разясните SAI системата каква е и има ли почва у нас По отношение на EGT сензорите, подкрепят Боби (ghostdog), че е препоръчително да ги има. Много хвалят по чуждите форуми една Бадка SID , който прави платки и по този начин отремонтираш сензора за много по малко лев https://www.facebook.com/pages/Sidmotorsport/315234991857007?fref=ts Относно катализаторите, моето мнение е че пре-катовете правят жега в задната част на двигателя и премахването им е ОК. За основните няма смисъл да се махат, ако са ОК, реално подобрение при премахването им може да се хване само на дино. На гъзомер ще върви повече, щото ще бучи повече Но при вече заминали катализатори нещата са ясни. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 (edited) Грубо казано идеята на цялата система е да загрее катализаторите и първите ламбди(най-вече) максимално бързо, за да стане колата ЕКО френдли възможно най-скоро след запалването. Edited May 28, 2015 by ghostdog Link to comment Share on other sites More sharing options...
gemballa.bg Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 Аз май съм само с 2 сонди и за това не ми е ясно Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 S4-ките преди 2000 година по вин нямат SAI и втори ламбди, при А6 и allroad след 2001-ва по вин почват да ги монтират. Нещо такова е. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gemballa.bg Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 Моята е началото на 2000 или краят на 1999, не съм сигурен (с дигитален часовник на таблото съм) и съм удоволетворен че има една ненужна за БГ система по малко Link to comment Share on other sites More sharing options...
vilik Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 За комплектите на SID скоро ще пусна мнение, като тествам Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 (edited) Ако не се изложиш при запояването, едва ли ще имаш проблем. Аз им врътнах вече над 20к км за почти 3 години и нямам грижи. Edited May 28, 2015 by ghostdog Link to comment Share on other sites More sharing options...
vilik Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 Ще станат без да развивам самите датцици нали? Поне в интернет каквото намерих, пише, че става. Ще пусна стъпка по стъпка като дойдат. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 Оригиналните платки и целият обем на кутийката, в коята е платката е пълен с някакво гумирано сополиво лайно. Ако успееш да го изчистиш, ще стане. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gemballa.bg Posted May 28, 2015 Report Share Posted May 28, 2015 Аз да питам после с какво пълните кутийката? Това сополивото е термоустойчив гел, обаче незнам къде се продава такъв. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now