jordanik

Износен ангренажен ремък на АБК

Recommended Posts

Днес реших ей така профилактично да сваля капака на ангренажния ремък и останах,като гръмнат-направо си бях готов да хвърля мотора.Ремъкът беше се износил почти напълно,стърчаха  му конците и всичко беше покрито с прахоляк от износването му.Ремъкът ми е на по-малко от 10 000 километра-смених го миналата есен,барабар с ролката.Досега такъв проблем не съм имал.Ремъкът ми се водеше по външния ръб на зъбните колела,но си го карах по 60 000 километра без никакви драми.Виждам,че периферията му се търка в периферията на обтягащата ролка, но пък при запален мотор не се вижда никакво замятане,Сега се чудя:

-дали майстора ми си е оставил ръцете при последната смяна?

-или мотора ми има някакви луфтове по зъбните колела и износва ремъка?

Share this post


Link to post
Share on other sites

що не снима да видим за кво става въпрос.да не си случил менте ремък или ролката да е блокирала?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Водещата шпилка на ролката смени ли я ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Играл сьм го тоя филм при тди-то

И онзи ден един френд с бензиново б4 по сьщия начин

проблема е в ролката - няма сьосие с другите шайби и стои на една страна, сьответно се опитва да изплюе ремака но неможе щото ролката си има водачи. Именно тези водачи(рьбовете на ролката) ядьт ремька

Нов ремьк с нова ролка и всичко е 6

за проба сложи нещо равно по повьрхността на шайбата на разпр.вал и го плцзни по посока ролката и ще видиш кцде е проблема

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми аз лесно ще снимам цялата ситуация,само дето не разбрах:

-ремъка ли е менте

-ролка ли да сменям

-водеща шпилка на ролка ли да поръчвам?

Досега проблеми не съм имал,частите ги взимам винаги от проверен човек тук,единствено майстора смених при последната профилактика.Всичко ужким е наред,но ремъка се води външно по зъбните колела/то винаги си е било така/,но не се "изяждаше",а сега е "леш".Няма никакво замятане и биене при движение на ремъка.Освен,че ремъка е накъсан външно,е износен много по цялата си повърхност/зъбите са му се отбелязали от обратната страна/

Edited by jordanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чакай чакай сега ...
Демек не е износен по периферията, а по "гърба" все едно ?!
Да не ти е блокирала ролката ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не е пренатегнат?

Ей това и мен ме съмнява,щото днес сравних положението с един колега и при мен нещата бяха много по-опънати,но пък успявах да го завъртя на 90 градуса.

А износването му е и по периферията/стърчат конци/ и по цялата му повърхност/отбелязали са се зъбите и има наслоена гума на прах по цялата повърхност/-все едно съм му навъртял поне 300 000.

Ролката не е блокирала,върти се и не се чуват никакви паразитни шумове от ангренажната група.

Edited by jordanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз също имах подобен проблем. И моя ремък вървеше в предния край на ролката. Но не се ядеше. Имах обаче едно виене като загрее добре колата. С моя майстор разглобихме и видяхме че виенето е от ангренажния ремък, който се триеше в първата шайба, виенето се получаваше от триенето на зъбите в шайбата. Много интересно, майстора и той се изненада. Единственото което направих, беше, че коригирах водещата шпилка на ролката по негов съвет на струг, съвсем малко, 0,5 мм, за да се прибере малко по-навътре ролката. Това беше есента. От тогава не съм го чувал това виене. А в горещо време беше задължително, защото колата бързо загряваше. Мислех още малко да я остържа, ама ми трябваше колата тогава, и не го направих. Бях даже забравил за това виене. Тази тема ме подсеща за него и още утре ще отворя да погледна ремъка, защото тогава го смених, че му беше време. С новия виенето беше същото, никаква разлика. След корекция на шпилката се оправи. Утре ще кажа как изглежда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направи проверката сьс нещо равно както ти писах по-горе и ще разбереш кцде е проблема

Ремька ти от примерно 3 сантиметра широк сега е намалял на два см.

от пренатегнат ремьк се замазва горната му част изльсква се

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е изяден от ролката ,трябва и да е станал по тесен,а отпечатъка на зъби по него се получава от стопения ремък,по точно от триенето в борда на ролката,отделените финни стърготини полепват по него и се получава този отпечатък.Два пъти съм го теглил този проблем,на ТДИ, и втората ролка  започна да го яде,накрая  по съвет на колега от форума  я натегнах на обратно и се реши проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз виене нямам,но така като гледам,ако вкарам ролката по- към двигателя,нещата ще станат още по-лоши,щото периферията ще трие много повече в ограничителя на ролката.По-скоро ролката трябва да излезе по- навън,но дали така трябва да е,не знам.Факт е ,че ремъка се води външно по зъбните колела/без да излиза дори леко от тях/

Утре ще го меря и ще го снимам,но определено се е износил на макс./аз така износен ремък не съм виждал дори и на най-занемарената италианска кочинка/.Даже ме е страх да карам колата,ама ми трябва и дано издържи.

Edited by jordanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 99.9% съм сигурен че си кривнал шпилката.Тоест не ти,а този който е затягал гайката с ключе 13.Виждал съм много пъти как мъжки се напрегат на тази гайка със цЕло тЕло,все едно е М14 шпилка и държи полувината кола.

Нова шпилка е около 4-5 лв от Порше+ пружинна шайба и гайка 2-3 лв.Ей така изглеждат нещата  ЦЪК       Слага се на 2E мотора при ФВ и при мотора на ауди АДА ,ако искаш ела да ти дам шпилка и ролка.Така минаваш на по евтиния вариант (ако си с демпферен обтегач) 

Йордане ти със коя ролка си ? Тази с демпфера или без ?

Виенето се получава от прекалено опънат ремък,чува се най-вече като загрее двг.Понеже материалите се разширяват и се опъва ремъка допълнително.При такива случаи често пръдват лагерите на паразитния вал.

Все пак като свалите ремъка,погледи дали паразитния вал има луфт.Погледнете и ангренажното колело със шпонката.

 

Ето ти номерата на :

 -ролката 026 109 243L

 -шпилката N90296401

Edited by HCOHCO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баси,сега остава от напънат ремък  и изкривена шпилка да ми замине мотора-аман от майстори/пък,ако се окаже на 100%,че вината е в майсторлъка,ще пиша къде да не стъпвате изобщо/.Иначе,колата е 94 година и е с хидравличен обтегач.

Edited by jordanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Взимаш ,шпилка и ролка и минаваш на механичен обтегач :zustimm:

Един път спестяваш от по евтина ролка  и един път от обтегача.

Не се притеснявай няма да хвърлиш мотор-а.В най лошия случай 4 клапана (изпускателните) стават на Г образни.По лекия случай почва да премигва лампата за маслото,защото лагерите вече са изтъняли(на паразитния вал)

Чува се ромолене като същия замине.Но най-напред се предава ролката,дори и когато е пренатегната първо тя мре и почва да шуми + придружено виене на ремъка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Утре записвам час при момчетата от D-Bross и ще видим те какво ще преценят.Налягането на маслото засега е наред-имам манометър и го следя.Благодаря за помощта,пък ако се наложи и при теб ще мина! :bia:

Edited by jordanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ли развитие по проблема? Можеш ли да пуснеш снимка на ремъка, да се види, как точно го е "наяло" и пр.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Та ето как изглеждат нещата,след изчистването на една шепа гумен прах и стружки от горния капак и орязване на конците по периферията:

 

035702732.jpg?r=0

 

035702735.jpg?r=0

 

035702736.jpg?r=0

 

035702733.jpg?r=0

 

035702734.jpg?r=0

 

Ремъкът и ролката са сменени преди 5100 километра,като широчината на ремъка в момента е останала 1,5см.Ролката я понапънах на ръка и се усеща някакъв аксиален луфт в лагера.

Edited by jordanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

По спомен за този мотор ролките бяха 2 модела.Преди доста време ми идва кола с такъв проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като бях с АБТ-то все още, след една смяна на ремък и няколко стотин км след това - същия проблем. Не помня дали оста на ролката се беше кривнала, но след като мерих там каквото мерих установих, че е по-добре да си направя нова ос, която да прибере ролката към блока (може би с 1.5...2мм). След интервенцията ремъка си вървеше точно по средата на ангренажните колела.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Принципно са 2 модела ролки и 2 модела ремъци.Ширината на ремъка е 18 мм или 16 мм,разликата в ролките  едната с диаметър 66 и ширина 17 ,другата  72 диаметър на 19 мм ширина.

Това зависи от годината на производство на колата.Принципно са взаимно заменяеми единия комплект с другия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И моя се износваше от външна страна,но след смяна на шпилката се оправи.

sent from my хуйуей

Share this post


Link to post
Share on other sites

В 90% от случаите след смяна на шпилка се оправя проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Или смяна на ролка и шпилка от ADA , махайки газовия обтегач .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.