Jump to content

Подгрев на пръскалките на чистачките.


TiL

Recommended Posts

Здравейте колеги. Имам проблем с подгрева на чистачките на ауди а6 2002г. Днес закарах колата на автомивка. Измиха я, паля минавам през един магазин, гася колата. паля, тръгвам и след няма и 100 метра нещо под капака почва да пуши яко в бяло-сив цвят. Изгасих колата и хванах пожарогасителя  :hilezh:  Докато вдигна капака(не повече от 5-6 секунди от изгасянето)  вече нямаше пушек... Потеглих и след 5мин вече се бях прибрал. Започнах да диря от къде е проблема и по едно време пак започна да пуши. Видях, че пушека идва от дюзите за измиване на предното стъкло. Свалих дюзичките и видях, че имат подгрев. Та дясната пръскалка загрява толкова, че чак почва да топи пластмасата. Та ясно е че ще се сменя, но се чудя дали е нормално подгрева да е включен в това топло време и то като не съм пуснал подгрева на стъклата. Не ми е ясен принципа на работа на подгрева на пръскалките и ще съм благодарен ако някой разясни какъв му е принципа и дали трябва да се включва в тия жеги, та да знам дали да търся и друг проблем освен в самата пръскалка. Пръскалките бяха сухи, не бяха намокрени от водоструйката. Засега съм извадил буксите за подгрева.

 

ndult.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото аз съм запознат, погрева на пръскалките би следвало да се включва при температура по-ниска от 5 градуса /както са и огледалата/, автоматично. Може нещо да е замасило в пръскалката. Другия вариант е датчика за температурата да е заминал, но в този случай щяха и двете да изпушат. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм. Интересна работа. Другата си захряваше, но доста по-малко и мисля, че спираше след известно време.  Знаеш ли дали в самия подгрев в пръскалката няма някаква термо пластина която да изключва подгрева при достигане на определена температура? Датчика за температурата ще се засече ли от диагностиката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорите на тези въпроси ще ги оставя на някой по-запознат, аз не съм сигурен. Има вариант, ако при миенето водата е била толкова студена да се включи подгрева, но след това би следвало да се изключи, след нормализиране на темпертурата.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е почнало да дава "накъсо" нагревателчето (понижило се е съпротивлението му), съответно се е вдигнал тока, който тече през него, почнало е да нагрява повече и затова се е стопила пластмасата. С една дума сменяй цялата пръскалка и ще се оправят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-горе са ти написали евентуалната причина - много студената вода примерно, която е излъгала т-датчика. Така или иначе същото нещо вероятно щеше да се случи като паднат температурите навън.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се струва логично това с водата. Ок минах през автомивка, водата им е от сонда, но нещата се случиха 5 минути след като си тръгнах от мивката. После се повториха и като се прибрах и търсих проблема (20тина минути след мивката). За това време водата и датчика да са се затоплили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този вид пръскалки по схема си имат постоянно захранване при запалена кола и това дали ще се включат,или не,зависи единствено от нагревателния елемент в тях,който е термистор и си променя съпротивлението в зависимост от околната температура.Основната причина да не работи тая гад е,че успява да влиза вода и течност за чистачките при елемента,той с времето корозира и почва да прави каквото си иска.Сменяй с нова и си готов.За момента можеш да си закачиш само здравата и да си караш така.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва чукане чаках :D

Мерси много колега. Значи правилно съм мислел, че цялата електроника отговаряща за подгрева е в самата пръскалка. Ще се сменят. А заигравал ли си се да ги вържеш към подгрева на стъклата и съответно да ги пущаш когато поискаш? Къде излиза кабела им(при бушоните )?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разглобиш твоята пръскалка положението най-вероятно ще бъде такова:

 

035881227.jpg?r=0

 

Не знам при теб откъде взимат захранване,но при Ауди80 Б4 захранването се получава от моторчето за чистачките.Аз моите си ги преправих и сега ги пускам само,когато имам нужда от тях,т.е. свързах ги към бутона за пускане на нагревателя на задния джам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Засега съм ги изключил. Утре ще потърся две нови пръскалки. Когато имам време и аз ще се заиграя и ще ги подвържа към подгрева на задните стъкла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип те подлежат и на ремонт/моята едната си я оправих/.Ето темата на колегата VBI как се оправят с обикновен резистор:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=94233

Но тогава задължително ще се наложи да си ги пускаш ръчно,защото в противен случай ще греят постоянно.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не. Ще си купя две нови, но въпреки това ще им прекъсна веригата и ще ги вържа към подгрева за задните стъкла. Така ще избягна нежелано подгряване, а и няма да ходи постоянно ток до тях. Само трябва да намеря свободно време за да издиря кои кабели са за подгряването на задните стъкла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо ще купуваш две,като едната си ти бачка?Вземи само една,защото здравата заводска,почти сигурно ще надживее новата.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Само не можах да видя снимките на колегата за тия пръскалки в темата му -не се виждат. И какъв е точно този 900 ома резистор дето заменя оригиналният реотан.

 

Дали и страничните огледала с термодатчик и подгрев са на подобен принцип ?  Пак ли е терморезистор датчика ? Понеже нещо не ми е ясно дали едно странично огледало работи като хората след тестване във фризера. Като застудее тези дни ще разбереме, защото го монтирахме на колата вече.

Има ли тема тук и за тази екстра- огледало с подгрев и термо-датчик ???

Редактирано от kossis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко развитие. Пръскалката още не е сменена. От колега от форума бях поръчал пръскалки(втора ръка) за 15-20лв двете... оказаха се друг модел и не се занимавах. Оня ден поръчвах части, но бях забравил за пръскалката. Та днес говорих с моя човек и по номера на старата пръскалка намерихме нови по 18лв бройката, порше могат да го издухат на битурбото ми с тия 48лв за брой.

 

Някой заигравал ли се е да прекъсва подгрева(пръскалки, ключалки, огледала...) и да го прекарва през бутон за да се избегнат нежелани включвания. Тока до погрева след контакт ли е или си го има и без колата да е на контакт  :stupid:  Така и не мога да намеря време  за заигравка с любовницата ми  :huh:

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта е да няма постоянно ток до елементите и от там инцидентни включвания. Ще ти работи подгрева когато ти поискаш, а не когато той поиска.  Тук сега сутринта е 1-2С няма заледявания на стъкла/огледала за къв ми е да ми се включва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко развитие. Пръскалката още не е сменена. От колега от форума бях поръчал пръскалки(втора ръка) за 15-20лв двете... оказаха се друг модел и не се занимавах. Оня ден поръчвах части, но бях забравил за пръскалката. Та днес говорих с моя човек и по номера на старата пръскалка намерихме нови по 18лв бройката, порше могат да го издухат на битурбото ми с тия 48лв за брой.

 

Някой заигравал ли се е да прекъсва подгрева(пръскалки, ключалки, огледала...) и да го прекарва през бутон за да се избегнат нежелани включвания. Тока до погрева след контакт ли е или си го има и без колата да е на контакт  :stupid:  Така и не мога да намеря време  за заигравка с любовницата ми  :huh:

Когато дадеш на контакт само тогава имаш тия 12, ТИЛ !

На брато Аудито има такива подгреви на пръскалките, но така и не разбрах дали му работят. Той казва че не са му замръзвали никога.

 

Днес при 7 градуса и повишена влажност -подгрева на огледалата го пусках за да осуши мокрите огледала. Така че не е само до ниски градуси, а и до влажност.

Редактирано от kossis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно - ОК ще си го прекараш през копче, ама как ще го натистнеш това копче примерно да ти размрази ключалката, като ти си ИЗВЪН колата? :D.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация - днес премерих съпротивлението на моята (А6 Ц5) - даде по 90 ома на всяка пръскалка. Не знам дали са ремонтирани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За подгрева на ключалките хич не ми пука. В крайна сметка тия ключалки ги ползвам само ако акумулатора е паднал и не мога да отключа с дистанционното, та подгрева им е безсмислен за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...