Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

Така разглобил съм и направил поне 10 кутий 5hp19 и 5hp24 не знам точно какво означават тези 3 букви,но кутиите от вътре са идентични, пакетите са идентични както за ауди така и за бмв и ягуар, кутиите са ZF гумения комплекти се предлагат примерно за ZF-5hp24 и в тях има всичко за тази кутия не зависимо дали е за ауди или други марки, дали ще е с предно и 4х4 за ауди самите раздатки и дифове са с едно предавателно число, разлика има в торковете 5hp19 се слага на 1.9tdi na 2.5 тди 2.7 би - турбо и няма как да е еднакъв торка, разликата в кутиите е единствено - дали е 4х4, торковете и соленоидите на мозъка за ауди, предавателното число се определя също и софтуерно спрямо самия двигател кое, как, кога, при какво натоварване и при какви обороти, разликата в соленоидите е в съпротивлението и как комуникира самият комп с тях по кан по кл т.н.ако някой ви каже че трябва кутията да е със същите букви това означава ,че не знае какви са разликите.Можете преспокойно да си сложите соленоидите от оригиналната кутия на другата и всичко ще е ок правил съм го и не е имало проблем.Примерно Ауди А8 С8 Д2 3.7 ,4.2 след 97г 300 310 340 360кс. се монтира една и съща кутия зависи и 3.7 дали е 4х4 (ZF - 5HP24 - A) вече според годината и комуникацията по кл или кан соленоидите са различни за тях, на по старите се монтира и 4HP22 и 24. Единствената разлика е в соленоидите и торка.Торкoвете на 5HP24 - 3.7 и 4,2 и С8-4.2  на вид са идентични,но наклона на лопатките в турбинното тяло в самия торк е различен.

Дано съм бил полезен по-запознатите могат да ме критикуват все пак всички се учим един от друг. Аз споделям това което съм научил сам.

 

Редактирано от dmxkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

А как се постига тогава различна дължина на скоростите? При 2,7Т примерно има огромна разлика между едните и другите, а все са 19ки. И са едно поколение също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Торка и софтуерно и задния диф при 4х4. Играл съм си да броя и зъбите при скоростна кутия 5hp19 само нa предно и 4х4 нямам спомен колко бяха, но бяха еднакъв брой то няма как да са различен защото самия кожух ще е по голям,а в гумения комплект се предлагат само едни и същи о - пръстени и семеринги за 5hp19

И за да осмислиш как работи самия автомат си трябва много четене.Примерно за 4та скорост не работи само един пакет, а примерно 2, а почти всички пакети в самата скоростна кутия са различни по-големина  ;)или 2 по 2

За задна примерно винаги са два пакета.

Редактирано от dmxkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полусъединителя на торка си мисля, че не е правилно да се смята като реална предавка. Иначе разликата вътре все пак трябва да я има при положение, че едните скорости за 30% по-дълги, то е ясно че винаги са зацепени 2 съединителя, обаче боря предавки е фиксирано число и пак трябва някъде нещо да е различно. Освен да е само в дифовете.

Между другото имам друг въпрос за 5хп-то, някой знае помпата дали освен към клапанното тяло пуска налягане и към самия торк? Мисълта ми е дали размера на налягането влияе на полусъединителя или зацепването на торка? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.12.2018 г. at 19:08, dmxkris написа:

Така разглобил съм и направил поне 10 кутий 5hp19 и 5hp24 не знам точно какво означават тези 3 букви,но кутиите от вътре са идентични, пакетите са идентични както за ауди така и за бмв и ягуар, кутиите са ZF ...

 

 

Значи, ако намеря кутия, сваленоа от А6, или Фолксваген, мога да я сложа на моето А8 (3,7)? Само трябва да сменя соленоидите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започнах полека да събирам кутията, но излезе нещо което не ми харесва и не знам какво да правя. 

Понеже събирам пакетите и пробвам с въздух дали работят, при F пакета(той се захранва с масло през вала на D/G пакетите и се уплътнява с 2 пластмасови сегмента) изпуска въздух покрай остта. 

Един от старите сегменти беше леко приплескан, но и с тях и с новите все изпуска. Иначе съединителя се задейства. 

Незнам колко е редно това и дали да сглобявам кутията така или да търся друг (нов) барабан за F пакета, понеже там втулката не се сменява? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намазах с масло обилно(от греста нямам) даже и в отвора който задейства съединителя сипах и пак изпуска въздух(и маслото изхвърли де). 

От прочетеното в нета разбрах че се износва втулката на барабана и ремонта е с нов. 

А дали е така? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите перипетии с кутията продължават. 

Днес отново имах време и продължих със сглобяването и установих, че някой псевдо майстор явно е работил по нея. 

Оказа се че зегерката от снимката е сложена от другата страна. От зор направо се беше отоечатала върху шайбата. 

Мбого ми е интересно как е вървяла колата, но е факт че не е имало проблем със скоростите.  

Добре че си намерих мануал с който се косултирам. 

Реших да купя нов F барабан. Цена 117 лв. 

Ще има игра и с настрийка на луфта при сглобено състояние, но ще е по натам. 

 

Screenshot_20181228-172903_Drive.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh::hilezh::wall::wall: лелеле :):) ужасна история :) браво колега за решението да вземеш нов F clutch успех с сглобяването мой съвет е да вземеш грес от синята при сглобяването за всичко е по-лесно и и за уплатненията и за всичко сменил си предполагам гарнитурата на мозъка и вс друго провери за драскотини на регулатора за налягането ако има е хубаво да го откараш да ти го раибероват и сменят може и после ако имаш някакви забележки след като я пробваш в движение.Само не в джемини4 вече са ми в черия списък :cussing: .Преди 2 седмици им откарах един торк от 5хп24-ка от бмв е39 535 усраха се стабилно с луфтовете от начало не искаха да си признаят грешката докато не хванах един от майсторите за ушите и не го докарах до гаража да пробва да сложи скоростите и да завърти торка да пасне с дупките за болтовете на венеца опираше зверски,а през цялото време ми разправяше че не съм бил сложил торка като хората не бил влезнал  до помпата идеше ми като видя,че е в тях причината да го :cussing::cussing::cussing:

Редактирано от dmxkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапанното тяло го отварях вчера. 

Смених гарнитурата, едни гумени клапанчета и о пръстените на вентилите(всичко което имаше в комплекта). 

Всичко промих и продухах. 

Не забелязах да има деруги по плунжерите никъде. 

Смених и семерингите на диференциала така и така ги има в комплекта. 

Торка ще е го пращам във Варна. 

Най-добра цена ми дадоха, а и един познат майстор от Ст Загора ми ги препоръча. 

И той не се изказа "ласкаво" за Джемини. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Meждру другото на първите версии на 19ката и регулатора на налягането бил проблемен, реално част от причините да избие семеринга на локъпа. Бмвистите слагат някакъв ъпдейтнат, както и ъпдетнат барабан за задната ако си преди 2002-ра и също ъпдейтнат семеринг на локъпа за да не избие отново от жегите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Днес пристигнаха торка и F барабана от Варна. 

Оказа се че за барабана има 2 модела и моя е по-скъпия(140 лв с отстъпката), но пък е оригинален на ZF. 

Да се надяваме че всичко ще е наред като сглобя кутията. 

20190116_115952.jpg

20190116_120007.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове я кажете какъв трябва да е цвета на маслото за кутията?

Мисля да взема Мобил ATF LT 71141, но не е червено, а в кутията беше червено маслото.

Оригиналното ZF-ко масло какво е на цвят? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Кутията вече е на колата и работи, но ми се струва че включва предавките на по-високи обороти от преди. Може ли да се направи някаква адаптация с Vag Com? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, изчетох темата и искам да се включа с един въпрос. При нормално каране на 5та колата сама превключва на 4-та и то много грубо. Имам чувството че или двигателя ще изпадне или скоростите. Пробвах на ръчен режим. Същата работа. Без да пипам нищо се усеща силен удър и колата си минава на 4-та. Лошото е че съм в Холандия а тука ремонтите са поне х2. Маслото е сменено преди няма и месец (3000км) автомата е 5hp19 на предно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията ти е за ремонт. Виж какви грешки е записала, ама не очаквай да минеш без отваряне. Ако ли не, търсиш друга и квото сабя покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, milenskior написа:

А как се прави? 

Колега,даваш на контакт,натискаш педала на газта плавно до доло и задържаш така 2-30 секунди.Казват че се чувало цъкане,но аз лично нищо не чувам.Тази процедура уж занулява адаптацията на кутията и после като пойараш ще се обучи към твоето каране един вид.Някои казват и че се прави така:без контакт натискаш газта до доло,след това контакт и чакаш пак 30-ина секунди.Пробвай и двете-няма какво да объркаш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е адаптация на самия педал на газта

и се прави през ваг кома пак не без него

Преди 10 часа, 2.6 quatro написа:

Здравейте, изчетох темата и искам да се включа с един въпрос. При нормално каране на 5та колата сама превключва на 4-та и то много грубо. Имам чувството че или двигателя ще изпадне или скоростите. Пробвах на ръчен режим. Същата работа. Без да пипам нищо се усеща силен удър и колата си минава на 4-та. Лошото е че съм в Холандия а тука ремонтите са поне х2. Маслото е сменено преди няма и месец (3000км) автомата е 5hp19 на предно. 

отваряне задължително възможните проблеми са много,но без отваряне е гадаене с кристалното кълбо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте карам а6 с5 180коня куатро автомат и  имам следния проблем,при изчакване на светофар на директна с натисната спирачка колата започва да се тормози и да пуши зверски.При движение не пропушва грам,имам колата от скоро и ми прави впечатление че разхода градско извънградско е 17 на 100 по борд ,грешки на кутията след изчистване отново набива първата.IMG_20190119_172802[1].jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

торка (хидротрансформатора) рециклирай преди да е набутала стружките в мозъка темп датчик или е заминал или го набива като грешка защото кипва маслото от износения лоукъп на торка

Задължително после ново масло най-добре оригиналното с отстъпка около 30лв. литър и филтър масло около 9 литра ще ти трябват защото кутията ще е почти празна като пари 150-200лв сваляне качване на скоростите смяна масло труд около 50лв рециклиране на торка само във Варна там са най добрите около 600лв. около 1100лв. ще те оправят иначе щом е започнала вече и да се тормози скоростите в кофата :)

мой съвет смени си и помпата ако не семерингата поне или ако намериш и оригинална втулка така и така се свалят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...