Jump to content

Въпрос към колегите с чипнати 1,8t


Recommended Posts

Здравейте колеги. Имам следният въпрос към тези от вас, които карат чипнати 1,8t. Аз от няколко дни съм с чип от Адлер и колата осезаемо тръгна. На диното изкара 192 коня и 289 nm. Мотора е AVJ в купето на Б6. Та в града колата много ми харесва как се развърта. На 2500 оборота тръгва и на 3000 вече доволно лепи за седалката.Днес и направих едно трипче по магистралата обаче и не останах много очарован от вървежа в ниските. Примерно на 5-та със 100 (около 2500 rpm) на баир като я натисна и почти нищо не се случва. Същото беше и преди чипа. Колата тръгва повече чак към 4000 оборота, но преди това е бая спряла, а и след 4000 пак нещо ми се струва, че трябва повече да върви. Пробвах колко ще направи и стигнах до 240 по километраж, като беше на около 6000 оборота и не посмях повече, но мисля, че можеше и още. Въпроса ми е при вас как се държат колите в по-ниски обороти по магистралата, особено на баир? Пояснявам, че колата се кара на газ и нещо май трябва да ходя за повторна настройка, защото има дребни неща за доизчистване и подозирам, че може да е набила грешка, и да сдухва работата. На бензин определно я усещам по пъргава, но все пак не може да се очакват чудеса от газта. 

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 111
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Зависи какво очакваш, моята беше чипвана навън и на 5-та точно на 100 тръгваше, иначе рязко около 1900об отлепя. Спомням си ясно, че преди това имах 180коня фабрични и там на 5-та се искаха повечко обороти, примерно има смисъл да ускоряваш след 120. След 5к силата рязко пада просто защото средните обороти са наточени на макс. Дебитомера показваше 165 на втора си спомням и също че за конете си колата беше супер на магистралата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един бърз съвет ще ти дам колега, преди да си съсипал клапаните на двигателя. Ходи да ти настроят газовата сега и не и раздавай така цялата газ, за да не се получи както при Пасата и Маднес. Има вероятност да прегориш клапаните така с това каране на макс по магистралата. Предполагам ако има записана грешка, ще е бедна смес.

Редактирано от GeNa7a_Turb0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих вече веднъж на настройка. Не съм я карал без настройка след чипа. Тя за бедна смес и преди чипа си я изкарваше чат пат тая грешка. Нещо се филмира от газта и това си е. На връщане от Годеч, като я карах по завоите и баирите, съм сигурен, че вървеше бая повече на бензин, и по баирите със 100 си тръгваше добре на пета. Що ли си знаех, че ше берем ядове с газта след чипа :D

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги нещо все по спъната ми става колата. Вече я усещам като преди чипа, да не кажа по-зле. Турбо тласъка изчезна тотално :( Дали може наистина да е набила грешка и сега компа да реже налягането? Пробвах я и на бензин и пак не иска да върви както беше до вчера. 

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8т на Б6....чип.....газ. Хубаво е да си купиш един ваг-кабел:)

 

Колата има добри възможности за диагностика - с кабел лесно, бързо и евтино ще проверяваш какво става, ако нещо не ти харесва.

 

Сигурно е писано доста пъти, но пак ще го напиша - добре е газта да се слага след чип-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е знам, ама ми трябваха две години да се реша на чипа :D По принцип е предвидена за чип. Изпарител за 250 коня, тръби, всичко, както си му е реда. Ще си взема в неделя кабел, че човека ги е свършил и ще видя колко надува, и дали има грешки. Абе първите два дена на газ си беше 6 и вчера на магистралата сгъна нещо. Дано да е от това, а да не съм разцепил турбинката :D Чекове не са светкали за момента, ама тя и преди като набиваше бедна смес не ми е светкал.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замисли място за един механичен бустмер, за да следиш какво се случва с "вятъра".

От там ще си вадиш повече изводи, другото ти го казаха за кабела ( в жабката и комп-а под ръка ).


А и свещи съобразени с чипването - една степен по-студени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите се Денсо иридиум, на 10000 хиляди. Бобини са нови по сервизна акция, без една, която е Беру, блоу оф от ТТ-нов, Н75 нов. Тия ги изключвам. Нещо с газта е, защото докато загрее върви леко на тласъци, а ако я изгася и запаля след малко, няма мощност. Натискам газта и все едно няма гориво и пак на тласъци, докато не загрее. За бусметър мислех да сложа в духалката, ама ребрата с място за него са към 50 лв и май ще измисля друг вариант. Приемам предложения. Искам и втори кулер от BEX, но за момента при Спас няма.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ти писах в другата тема, закачете я на VCDS

и следете показанията на ламбдата при настройката на ГИ.

Със сигурност са сговнясали настройките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да е това. Взимам в неделя кабел и отивам с компа да я гласиме възможно най-скоро. Да я карам ли изобщо на газ сега е въпроса, въпреки, че само вчера и врътнах 600 км?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, преди години, ми набиваше грешка от карането на газ. Докато не изчистя грешката, колата при изпъване на бензин не вървеше както трябва и пушеше черно ( виждах го в огледалото). След изтриването на грешката, направо литваше, и така до следващото набиване на грешка и последващото триене...и в един момент този проблем изчезна! Не знам как съм оправил нещата, не си спомням само при стоковата турбина ли ми го правеше този номер или и с К04-та...то толкова промени съм направил по тая кола, че вече не ги помня, но и газовия инжекцион си бъзиках( аз си го настройвам).

Не се шашкай, карай си на газ, просто аз бих избягвал да я ръчкам през това време, но за нормално каране не виждам проблем.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми дано не съм я прецакал нещо с напъването по магистралите, но не мисля. Бях сигурен, че с газта няма да станат веднага нещата. Днеска взимам кабел и ще видя какво се случва. Може и лог да направя и ще го постна да го видите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линий няма не е лошо да си вземеш ваг ком но не е там проблема. Проблема е в газта и аз карам с чип на газ и когато не са приравнени горивата се шашка здраво.А още повече докато загрее работи на бенз и се адаптира към него после тръгва на газ и почва на ново.Ако си близо до истината грешката излиза на 2-3 ден ако си много далече след 20-30 мин каране (особено ако настъпваш) .  

И Трябва във доста оборотни режими и товари да ги приравниш и тогава стават нещата. Като съвет мога да ти кажа от опит е че аз като чипирах и почнах да вдигам диф.налягането (повече гориво ),и обратно на разбиранията като чипираш във високите товари и оборати трябва обедняване малко.Това естествено ако сетъпа по газта ти е бетон ,ако пропада налягането ,ще е изгубена кауза. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз ако разбирах, да си я настроя, но уви не :D Днес е малко по-добре, но пак докато загрее хубаво върви на тласъци, все едно няма гориво. Веднъж ми придърпа и във високите. Това до сега не го е правила. Ще видя по-късно като взема кабела какво е записала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска я закачих и нямаше грешки. Много странно. На 32 канал, едната корекция беше -0 и нещо, а другата 25%, което май не е добре. По време на теста прекъсна пак във високите и почна да мига чека. Беше записала грешка missfire на първи цилиндър. Може би не стига гориво ли, незнам. Изтрих я и направих един опит за лог файл (Не много успешен щото бях сам :D). Не ми харесват нещата на мене. Вижте и вие, ама дебитомера прави най-много 131 g/s и турбината май не прави точно каквото се иска. Това е на бензин, на 2-ра и 3-та.

LOG-01-115-032-002.rar

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

32-и канал няма смисъл да го логваш. Това са статични стойности с натрупване. Първата ти показва какво е положението на празни обороти / на място, а втората когато подаваш газ. Но както казах резултатите се натрупват с времето. Както виждаш за един рън нищо не се променя. Ако твоето ECU го има (при мен го има на BFB мотор) на канал 31 можеш да видиш коефициента A/F, който търси еку-то и реалния. Там можеш да видиш във всички обороти как върви колата с живи данни. Тези 25% не са добре. Означава, че смесите са доста бедни. Компютъра може да компенсира само до 25% мисля някъде, нагоре вече не се знае какво става. Но стойности повече от +-10% макс не са добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го пробвам това на 31 канал. Мерси колега. Днеска я карам само на бензин и почна да се съживява след първите 5-6 км. Довечера пак ще я закача да видя какво показва при каране само на бензин. Въпроса ми е за тоя missfire на 1ви цилиндър, може ли да е пак от настройката нещо, защото на бензин не го прави. Нито прекъсва, нито светка чека, нищо. Върви си нормално. Всъщност кой е първи цилиндър? Предполагам тоя откъм ангренажа или се бъркам? Ще проверя да не е там бобината, която не съм сменявал, да не се ебава нещо тя. Относно исканото и даваното налягане на турбината, говорих с Богомил и каза, че чипа е направен така, че да не получава във всички обороти, това, което се иска. Да не му се плаша. Абе и лога не ми е като хората. Днес ще направя нов с някой да се вози и да държи компа, че сам е трудно.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със съживяването е така защото като си гарал на газ и е натрупала много корекция на 32 канал и трябва време докато се адаптира на бензин и да върне тримовете в номарлни граници. ако просто изчистиш тримовете ще стане доста по-бързо. 

 

Първи цилиндър е този от към радиатора / ремъка. 

 

Мисфайъри може да прави от проблеми със смесите. Може и от заминаваща си бобина. На газ колата е по-претенциозна и може на газ да прави мисфайъри а на бензин да не го прави. Аз съм сменил до сега две бобини заради същтата причина. Най-лесно сменяш бобините на 1 и 3 цилиндър например, караш на газ и ако почне на 3ти да прави мисфайъри е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно с размяната. Ще се пробва задължително, ако проблема остане. Преди чипа обаче не е правила такова прекъсване, камо ли да светне чека. Абе аз си имам съмнения за бобина от край време, щото и преди чипа на газ притреперваха чат пат оборотите на празен ход. Ще излезе истината скоро, усещам вече :D А как се изчистват тримовете? Съжалявам за въпросите, но от вчера съм с кабел и тепърва ще разучавам материята :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След настройката за момента колата е доста добре и на газ. Изчезнаха тласъците, докато загрява, изчезна и проблема след като я загася и запаля, все едно не и стигаше гориво. Трима, който беше 25%, сега е 5,5, другия си е пак -0,5. Няма го вече придърпването във високите и грешката за missfire. Дори разхода по борд, докато се кара на газ, вече е доста по надолу. Преди показваше 14-15, сега е 11,5-12,5. Ще го засека, да видя колко е реално. Е, пак не върви баш като на бензин, но мисля, че по-добре няма как да стане. Засега карам и дано да не се сговняса пак нещо :).

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Манете тая газ. 1,8 турбо с чип на шелски 100 октана върви прекрасно ,махнете тея газово уредби ,твърдо съм против на турбинирани двигатели да се слага газ.На атмосферни шестаци осмаци с голями кубатури да ,там икономията е фрапираща,ама на това 1.8т дето разхода не му е толко голям защо? . Като му се сложи допълнтелна горивна система после чип, на автомобила му става шаш и паника не знае какво се случа газ ли бензин ли .Мое мнение ,е че ако тръгнеш да праивш някви интервенци за увеличаване динамиката на турбо мотор директно хвърляш газовата бутилка ,едното не върви с другото :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...