Jump to content

3.2 quattro - търся информация, впечатления, съвети.


manoleo

Recommended Posts

Това е една от излишните според мен "екстри" в ауспуха, с основна функция обезшумяване, което се задейства след определена скорост/ обороти. Един вид е отворена докато колата работи на място, след потегляне се затваря, за да е безшумна в градски условия и газовете излизат само от 1- ния кюнец. След около 3000 об/ мин се отваря от вакуум/ актуатора (по средата м/у 2- та кюнеца), за да извхърля повечето газове и от 2- та кюнеца и за да се чуе гласът на V6. 

 

Инфо от ТТ форум: 

 

Background on the exhaust flap: in the Golf R32 and TT 3.2, the right tip of the exhaust has a "flap" that opens and closes depending on speed and RPM variation. The intent of the design was to have a quiet exhaust when gently driving around town, to abide by German noise pollution laws, but to also "free it up" and make it loud when driving aggressively. 

What is the use of this mod: to have full control of when the exhaust flap is opened or closed! :P 
The ECU has a somewhat wacky way of controlling the flap depending of speed and RPM's: 

1. Under 7 mph and no matter what RPM, the flap is OPEN 

2. Above 7 mph, and: 
a) above 3100 RPM (after increasing the rev's to above 3100), flap is OPEN 
B) below 2700 RPM (assuming the rev's already went above 3100), flap is CLOSED 

Which means that, from idle to 3100 RPM's (assuming the engine hasn't gone above 3100 yet) the flap is closed! :? 

 

Почти всички предпочитат да се елиминира и аз съм на тяхното мнение. Ето тук може да прочетеш повече:

 

http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=38069

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Като почнете така да давате съвети за махане на нещо фабрично........айде да не задълбавам , че ще стане брутално просто.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти ли си от защитниците на фабричното и "оригиналното" или следваш примера на властелинът на подфорума?  :hilezh:  Дал съм линк горе, чети, информирай се и помисли преди да застанеш зад фабричното на exhaust flap- а при V6. VAG имат немалко "фабрични" издънки в история и настояще......  

 

п.с. стана ми интересно за бруталното, плс поясни :nixweiss::grin:

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, колега.  Модификацията изглежда интересна. Дали оставянето на клапата постоянно отворена допринася за малко повече пъргавина в ниските обороти или се променя единствено звука? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е интересно когато квартални "тунери" (много често без дори техническо образование и опит) почнат да дават акъл как скъпоплатени инженери с години опит са се "издънили"... [emoji1] всяко нещо е на мястото си поради дадена причина. Докато човек не е напълно убеден, че знае каква е тя, не бива да критикува защо е там и защо не е различно, камо ло да определя неща като "издънки"...

Разбира се всеки може да кандидатства за работа в Инголщат като изпрати мотивационно писмо с описание на "издънката" и предложение за "отремонтирване" (логично с части от али-баба за по-евтино). Успехът е гарантиран.

@manoleo

Не, това няма да повлияе на мощността (ако работи изрядно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как няма да повлияе...то все едно да махнеш катализатора и да сложиш права тръба.....колата ще се "отпуши" и ще бяга като хората....че иначе излиза скопена от завода нарочно.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има достатъчно примери за "скопени" нарочно коли. Примерно за да влязат в определена "данъчна" група.

Малко автомобили излизат оптимално настроени от завода. А и "оптимално" е относителна категория.

Факт е, че ВАГ имат много издънки.

Никой не може да докаже, но нищо не пречи решението за наличието на определено решение да е обикновена комисионна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Поразрових се из форумите и видях как лесно може да се направи клапата да стои постоянно отворена и съответно също толкова лесно да си се върне към фабричния вид. Ще пробвам как е и ще видя дали има смисъл да се прави модификацията с ключ за контрол на позициите. Като цяло хората пишат че колата става досадно шумна с постоянно отворена клапа(особено на дълъг път), което за мен не е добре. 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На "шефа" на подфорумът [ робуващ на "оригиналното" (което е доооста интересен термин, предвид масовото брандиране на чарколяците/ подизпълнителите) и подкрепящ опитните инженери от Инголщат (макар и в доста теми само в раздел 8P да е "разсъждавал" над фабричните проблеми на доста двигатели/ възли и окомплектовки)] и последователите му, изобщо няма да обяснявам `щот е глас в пустиния... ма видиш ли тук "е на мястото си" и издънка нЕма. :hilezh:

 

Относно клапана, имаш различни варианти от пълно елиминиране, до частично, каквото и ще пробваш. Чувал съм този V6 и в двата варианта и с отворена гласът му е наоколо, но все пак това е чарът на V6, V8...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти с разхода под фабричните показатели да се оплакваш от инжинерите на ВАГ някак не върви.Скопени има,но софтуерно.Иначе всеки чарк си има причина да е там дори и да намалява мощността поради някаква причина.То за това ако има закони в Бг.трябва да спрат от движение поне 80% от колите само заради гаражните подобрения.От сорта на прави тръби вместо катализатори,ЕГР-и и тем подобни глупости.А после се мрънка яко по форумите.Щото се се гледа тънкажа,ама да върви яко :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си спомням някъде да съм споменавал, че премахването на клапата ще го изстреля. И като цяло ако ми следиш постовете, ще забележиш, че са малко нещата, които не харесвам заводски от инжЕнерите. Това, че голяма част от автопарка подлежи на спиране няма спор. Но все пак чекни линкът, който съм дал горе и виж какво пишат собствениците на тази окомплектовка. Вервй ми, клапата не ограничава г/км CO2. А че всеки чарк си има причина да е там, така е, но питай душегуб собствениците дали им се кефят на тия чаркове. :D

 

п.с. Кефи ме, че ти е още на езика разходът ми :hilezh: макар, че виждам пичое в темата с моя мотор, под моя разход...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@manchorov

Не функционират така нещата в нашата държава :) Ако на Ганьо не му достига пипето да разбере нещо за какво е и ако колата върви (някак) и без него - това си е чиста "издънка" на производителя и няма какво да се опитваш да обясняваш, че то всъщност има приложение. Няма кой да ти повярва, най-много да те повишат в "професор" (което в речника на Ганьо е обидна дума) :hilezh:

Въпросната клапа, измислена интелигентно за да намалява осезаемо шума, но същевременно да не затруднява двигателя при натоварване, направо си пречи и то по цели две причини:

1. Ганьо е и ловец и рибар и на шума и екологията м.... ...л е.

2. Махнеш ли нещо, сложено против шум или за екология това неизменно вдига поне 40 коня в квартала (и поне 20 сред по-вещи).

В случая, ако на човек наистина му пречи тази "недомислица", има поне по-интелигентни начини тя да бъде модифицирана:

https://www.ecstuning.com/b-ecs-parts/r32-exhaust-flapper-wiring-kit/1j0998005c~ecs/

Така реално контролът става от автоматичен - ръчен, което комбинира най-доброто от двата свята. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, baha написа:

п.с. Кефи ме, че ти е още на езика разходът ми :hilezh: макар, че виждам пичое в темата с моя мотор, под моя разход...

Майтап да става.:magic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ще ми бъде интерсно колегата с новата придобивка да каже дали при фиксирана на клапата в отворена позиция няма да усети лека загуба на мощност в ниските обороти (под 3000). :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съм си играл с клапата. Счупи се скоростната кутия и колата не е в движение(пак). Като я оправя ще пробвам и клапата. 

В момента издирвам Мишо, за да ми оправи кутията, ако някой знае къде се подвизава, нека сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, manoleo said:

Колега, не съм си играл с клапата. Счупи се скоростната кутия и колата не е в движение(пак). Като я оправя ще пробвам и клапата. 

В момента издирвам Мишо, за да ми оправи кутията, ако някой знае къде се подвизава, нека сподели.

Мишо е в Хърватска, там поне плащат труда като в белите държави или .... е залюбил някоя мома от там. :hilezh:
(второто е в кръга на шегата разбира се)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, fifipaldi said:

Имам му тези координати, но не си вдига телефона. Благодаря все пак. Издирих го и наистина е в Хърватска, както е написал колегата, но си идва в края на месеца и ще му закарам колата. 


 

2 hours ago, venomcorp said:

Бре....как се е счупила тази скоростна?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Карах си по магистралата и изведнъж изключи от скорост и започна да мига селектора(PRNDS) на дисплея. Изгасих двигателя, запалих пак и всичко се оправи. По-късно през деня ми се наложи да изляза с колата и като запалих пак мигаше PRNDS и вървеше само на първа скорост, даже и задна нямаше. В момента се движи нормално, но не се знае до кога, затова няма да се кара докато не мине през Мишо.

 

Записаните грешки са:

 

18148 - Clutch Temperature Monitoring P1740 - 012 - Electrical Fault in Circuit

 

17085 - Transm. Control Module Range/Performance (SAE) or Control Module Defective (VAG) P0701 - 004 - No Signal/Communication

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Малко ъпдейт по темата, в случай че има колеги които я следят...

 

Говорих с Мишо, проблемът е в мехатроника, както и очаквах. Оптимистичният вариант е ремонт, който ще струва 1500лв. До 2-3 дена ще се знае дали мехатроника изобщо подлежи на ремонт или трябва да се сменя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е готова, мехатроника е поправен, като се оказа че освен всичко е бил повреден и куплунга му(изкривени пинове). Най-вероятно това е станало в предния сервиз когато са сваляни и качвани двигателя и скоростната кутия. Цената на ремонта е 1100лв., а Мишо е нечовек в работата си. Обясни ми най-подробно какво е правил, извади 1-2 стари мехатроника, на които ми демонстрира проблема с пиновете на куплунга, както и другите неща които се чупят по тях. Според него проблемите с мехатрониците много често идват от сътресенията на който са подложени заради прекрасните ни пътища и твърдите окачвания на А3-ките. В моя случаи и други фактори са допринесли за повредите.  

 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, стига с този "мехатроник". Извинявам се, но чуствам че ако не те поправя ще продължаваш все така. Виж го как се пише!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише се "мултитроник". Чудно ми е даже къде си видял да се пише така или къде си чул някой да казва "мехатроник".

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...