Jump to content

3.2 quattro - търся информация, впечатления, съвети.


manoleo

Recommended Posts

"мехатроник" е управляващия блок на DSG скоростна кутия (с каквато съм и аз). Правилно го е написал колегата. "мултитроник" е тип кутия, на която в този форум и викат "мултитрошляк".

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да, но това не е ли само на руски? Виждал ли си го някъде на български, на английски или на немски?

 

С "мултитрошляк" нямам проблем, защото изразява отношението на автора към кутията.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ето този клип примерно се споменава, а можеш и да видиш какво точно представлява мехатроника. Ако се разровиш из интернет има много информация на различни езици. Иначе последната седмица чувах Мишо да употребява термина повече пъти отколкото ми се искаше :hilezh: 

 

Общо взето "мехатроник" и "мултитроник" са съвсем различни неща. Както е обяснил колегата bsdnikolov едното е част от скоростна кутия, другото е съвсем различен тип кутии. 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, прав си колега и приемам корекцията. През цялото време мислех че питаш за мултитроник, особено покрай името Мишо.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже сте го ударили на уточнения, да се включа и аз - мехатроника е упрвалението на кутията- независимо каква е тя.

При 6 степенните и следващи хидротрансформаторни ZF алуминиевият "мозък" е едно цяло с управлението, също се нарича мехатроник и също е проблемна част на кутиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Пускам цени на части и ремонти, които съм правил до момента. Може да е полезно за някой, който планира покупка на такава кола:

 

  • Смяна на ангренажни вериги - 2540лв (1040лв части + 1500лв труд).
  • Капак клапани - 481лв
  • Вариаторни колелета на разпределителните валове - 350лв (за 2 броя, втора употреба, нови са 800-1000лв за брой)
  • Соленоидни клапани(или както се казват) на вариаторните колелета - 180лв (за 2 броя, втора употреба, нови са около 450лв за брой)
  • Двигателно масло - 164лв (не знам точното количество)
  • Филтри Hengst (маслен, горивен, въздушен, климатик), пистов ремък Contitech, обтегач и ролки (2 обтяжни и 1 демпферна на алтернатора) Gates, водна помпа Hepu - 475лв 
  • Масло ск. кутия(DSG) - 288лв (6л x 48лв)
  • Гарнитура ск. кутия - 58лв
  • Филтър масло ск. кутия - 40лв
  • Гарнитури, О пръстени, скоба на изпускателната система - 110лв
  • Свещи - 135лв (6 броя NGK IZKR7B)
  • Лагер главина SKF (задно колело) - 165лв
  • Ремонт мехатроник на DSG - 1100лв - Тази цена може да варира доста в зависимост от майстора и конкретната повреда.
  • Тампон + лагер макферсон Lemforder(преден) - 44лв (за брой) - Тези тампони още не съм ги купувал, но съм проверил цената, защото са ми за смяна.

 

Това са нещата, за които се сещам. Частите, на които не съм писал марки, са оригинални. Цените естествено могат да варират в зависимост от доста фактори, давам като ориентир това което аз съм платил.

 

ТУК има малко снимки от процеса на смяна на веригите.

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По груба сметка си дал около 6к за ремонт. Надявам се да си я взел на доооста добра цена, че да е оправдана тази сериозна сума.

 

Дано да я караш дълго и безпроблемно предвид, че си я реновирал на маХ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланието, колега. Взех я за 7k, знаейки за проблема с веригите. Това което ми дойде в повечко са тия над 2к за мехатроник, капак глава, вариатори, соленоиди... Другите пари за обслужванията и ходовата част се очакваха. Тук не съм споменал и 1500лв за газовата уредба, които също бяха предвидени.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета сметката и тръпки ме побиват. Оставам си с моята 8L. :hilezh:

 

NB. Някои от разходите са ти за консумативи, като масла, филтри и т.н. и според мен не следва да влизат в сметката, макар че те са нищожна част от вложеното от теб по колата.

 

Дано в следващите години да и раздаваш само газта... 

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@manoleo Кой ти ремонтира мехатроника? (Видях, че си писал Мишо на предишната страница).

И тази цена от 1500 лв. за труд за всичко ли е или само за веригите?

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Смяна на ангренажни вериги - 2540лв (1040лв части + 1500лв труд)"

 

Ясно го е написал. :)

 

Иначе, да...цифрите са малко стряскащи и бързо са се натрупали. Особено като знам, че вече за 40 К км с BKD, съм дал само 300 лв. за ремонти. Но пък да се погледне от добрата страна...покупната цена е ниска за подобен автомобил и горе-долу вече няма какво да се чупи по тази кола(дано !)- съответно manoleo ще се движи безпроблемно и без излишни харчове. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да чета и виждам какво е написал ;).

Нека все пак той се изкаже защото покрай смяната на веригите най-вероятно са сменили и доста от другите изписани неща.

А великия BKD и разходите ти по него не знам защо го намеси въобще.

 

Покупната цена никак не е ниска (за кола с ясен проблем с веригите).

Аз преди 3 години си взех 8p-то за 7300 лв. без да има нищо за ремонтиране по него.

Тук се знаеше, че има проблем с веригите и пак купи колата...

Отделно нали я карахте на диагностика преди това и казаха, че освен веригите колата е слънце или бъркам?

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Великият" BKD го споменах, защото моделът е същия, но разликата в разходите в конкретните два случая е огромна...и да, 3.2 няма нищо с трактора- мисля това е ясно на всеки, но все пак. ;) Само не си мисли, че казвам, че дизелът е нещо повече или по-добро.

 

И аз преди 1,5 години взех 8р-то за  7800 лв регистрирано, обслужено, платени застраховки и т.н. , но да приемем, че с теб просто сме късметлии и не сме изтеглили късата клечка, а дори напротив. Все пак дори и сега, не мога да кажа със сигурност, че ще се намери читаво 8Р за 7-8 К...знаеш форумното мнение за цената на добрите 8Р-та...и донякъде има резон в него, макар че понякога е малко прекалено и крайно. :)

Просто за по-редкия и леко екзотичен 3.2 , 7 К е  прилична цена, ако проблемът е бил само във веригите.  За съжаление, в конкретния случай не е било точно така, но пък поне вече колегата знае със сигурност, че колата е в кондиция.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@Rotkod

Аз мисля че точно консумативите трябва да влизат в сметката на всеки, който мисли да си купува такава кола. Вериги и мехатроник може да не се наложи да се ремонтират, но консумативи трябва да се сменят... за да не се наложат другите неща :hilezh:. Друг е въпроса че за този двигател всеобщото мнение е, че веригите рано или късно ще трябва да се сменят. Иначе и аз се надявам оттук нататък само газ и без сериозни ремонти.

 

@fifipaldi

Да, Мишо ми ремонтира мехатроника, както съм писал. 

Цената 1500лв е само за смяна на веригите. На много места ще го направят и за по-малко пари, но тогава когато трябваше да се прави, смятах че сервиза на Райно е най-доброто място за целта. При всички положения обаче, където и да се прави, е скъп ремонт защото се сваля целия двигател и скоростната кутия. В процеса на работа се оказа, че се налага и смяна на капака на главата заради запушен филтър за картерни газове. За смяната на капака на главата не ми взеха пари защото е все едно дали ще сложат стария или новия капак при сглабянето. Другите неща които се установиха бяха ролките и ремъка за смяна, което така или иначе щеше да се прави, просто аз се надявах да е при следващата смяна на маслото. За това също не ми взеха пари, защото колата беше разглобена така или иначе. След като колата е била сглобена са я запалили, работила е 30мин. и са се скапали вариатора и соленоидите. За щастие за смяната им не се изисква пак вадене на целия двигател.

 

Относно цената на колата, смятам че е повече от прилична, дори и при наличието на проблема с веригите. Не съм сигурен колко са уместни горните сравнения на цените, които сте писали. Колата беше обявена на 9,500лв преди да се установят "разтегнатите" вериги, а следващата по цена в mobile.bg тогава беше 10,500лв, но с ръчни скорости(в момента още се продава, но вече на 10,700 :nixweiss:).  В mobile.de пък бяха на доста по-сериозни цени. Тук вече идва уместния въпрос който fifipaldi е задал:

12 hours ago, fifipaldi said:

Отделно нали я карахте на диагностика преди това и казаха, че освен веригите колата е слънце или бъркам?

 

Не бъркаш. Момчетата в сервиза бяха видимо впечатлени от състоянието на колата, като дори изказаха мнение че до момента при тях не е идвала толкова запазена такава кола. Освен веригите, единствената установена забележка беше напукан маншон на каре. Това становище, заедно с информацията от Порше София Запад за историята на колата, ме убедиха да я купя, въпреки веригите. Факт е че някои от възникналите в последствие проблеми нямаше как да се установят при първоначалната диагностика, но пък други(мехаторника) е можело. Както и да е, никой не ме е накарал насила да купувам колата, така че не обвинявам никого в нищо, просто съм си направил съответните изводи за себе си.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За веригите е ясно, че е добре, че ги е сменил, а и човека беше наясно с тях преди да купи колата.

Другите неща обаче наистина са дошли в повечко.

Как се скапват тия вариатори и соленоиди (дори не знам какво представляват) след 30 мин работа?

И тоя филтър за картерни газове или каквото беше там да се сменя с целия капак и да струва 500 лв. ми се струва пълно безумие (не казва, че не трябва да се сменя така, а просто коментирам).

 

@manoleo не те укорявам за нищо и наистина ти пожелавам да си караш колата с кеф от сега нататък, просто се опитвам и аз да си изясня някой неща за мене си :).

Маслото на скоростите пак ли Мишо го сменя и преди или след ремонта на мехатроника го смени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм си и мислел, че ме укоряваш. Просто си коментираме. 

За вариаторите не мога да ти обясня подробно, защото аз самия не съм специалист. Пиши в youtube например "audi variable valve timing" и ще ти излязат много клипове, от които ще добиеш представа. Технологията е масова и се използва предполагам при всички марки коли. Как така се скапват тези неща, не знам. Моето предположение е че в моя случай старото маслото ги е скапало. Запушването на филтъра за картени газове е довело до замърсяване на маслото. Този филтър е вграден в капака на главата и не може да се смени само той, животът му е 80,000км и явно не е бил сменен навреме. Маслото изглеждаше като гъста, черна, желирана каша. На снимките от линка се вижда как изглеждаше двигателя отвътре. 

 

Маслото на скоростите го смениха в сервиза на Райно, покрай другите неща. Ремонта на мехатроника беше след това. При Мишо ще сменя маслата на халдекса и на раздатката като си дойде следващия път от Хърватска.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При диагностиката не извадиха ли пръчката за маслото да видят на какво прилича поне?

И ако са го видяли предполагам е било ясно какво следва от това, че е карано с "гъста, черна, желирана каша"?

Имаше ли симптоми, че си заминава мехатроника преди да му смениш маслото или се появиха след това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, manoleo said:

Технологията е масова и се използва предполагам при всички марки коли. Как така се скапват тези неща, не знам. Моето предположение е че в моя случай старото маслото ги е скапало.

Променливо газоразпределение имат всички, но реализацията е различна при всеки производител и мотор.

Ако вариаторите са същите, като при 4.2 и първите 2.0т - ето линк: https://jhmotorsports.com/shop/catalog/jhm-mechanical-cam-adjuster-repair-kit-pair-for-b6-b7-s4-c5-allroad-42l-p-2314.html

Моето предположение също е за лонглайф маслата и политиката има за смяна на ВАГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@fifipaldi

Не, при диагностиката не погледнаха нито маслото на двигателя, нито на скоростната кутия(или поне аз не видях да пипат там). На скоростната кутия се оказа, че най-вероятно не е сменяно никога, защото на филтъра имаше щампа с дата от 2003год, а пробката казаха че не изглежда да е развивана някога(това беше след като вече колата беше купена и раглобена). Самото масло беше черно. То се сменя на 60,000км, а колата беше на 110,000км(ако историята в Ауди не лъже).

 

Имаше една грешка(на 1-ва страница съм я постнал), която според Мишо по принцип е ясна индикация, че нещо не е наред с мехатроника или че поне трябва да му се обърне специално внимание. При Райно казаха че грешката не е страшна и че най-вероятно я е набило заради проблема с веригите, понеже компютрите на мотора и на кутията работят заедно. След като се видя състоянието на маслото казаха, че може и от това да е, което на мен ми се стори по-логично. Самата грешка я прочетох с моя лаптоп още първия пък като ходих да гледам колата. Изчистих я, покарахме с продавача известно време, но не се появи пак. След няколко дена като закарахме колата в сервиза, пак я имаше. Като си взех колата(два месеца и половина по-късно), ми казаха че грешката вече я няма, а аз няколко дена след това вързах колата и грешката си беше там, като вече се появяваше при всяко даване на контакт...

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

23 hours ago, robobug said:

Променливо газоразпределение имат всички, но реализацията е различна при всеки производител и мотор.

Ако вариаторите са същите, като при 4.2 и първите 2.0т - ето линк: https://jhmotorsports.com/shop/catalog/jhm-mechanical-cam-adjuster-repair-kit-pair-for-b6-b7-s4-c5-allroad-42l-p-2314.html

Моето предположение също е за лонглайф маслата и политиката има за смяна на ВАГ.

 

Да, колата е карана с longlife масло. Вижда се от сервизната история в Ауди и в сервизната книжка, която намерих в колата. Принципно издирих и бившия собственик, писах му мейл, но не ми отговаря. Сигурно не ще и да чуе повече за тоя гроб :hilezh:.

 

Иначе ето как изглеждат вариаторите на тази кола външен вид(двете колелца при веригата):

 

14055782_10208477137060573_1175164375_n.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали може да се направи това заключение. Според мен е допринесло за проблемите, но едва ли това е единствената причина. Може би по-скоро дългогодишното каране с longlife масло. Не съм специалист и мога само да гадая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
On 7/13/2016 at 1:23 AM, Rotkod said:

Ще ми бъде интерсно колегата с новата придобивка да каже дали при фиксирана на клапата в отворена позиция няма да усети лека загуба на мощност в ниските обороти (под 3000). :lupe:

 

Най-накрая ми остана време да експериментирам с клапата. Затапих маркуча на вакуума, така че да не се затваря клапата и покарах известно време така. Както се очакваше звукът в ниските обороти става доста по-плътен и басов, но действително ми се струва че колата стана малко по-мудна. Нямам идея на какво се дължи това и ми е интересно дали би се наблюдавал същия ефект и при поставяне на спортна генерация където не би имало каквито и да било клапи? 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7.11.2016 г. at 0:07 PM, manoleo said:

 

акто се очакваше звукът в ниските обороти става доста по-плътен и басов, но действително ми се струва че колата стана малко по-мудна.

Точно това очаквах да чуя... Това е и минусът на цялото "упражнение"! :zustimm:

Спортната генерация по рождение е с по-отворена, ако сложии и спортен катализатор 200cells или какъвто се предлага за теб, работите заспиват. Разбира се можеш и да махнеш кат. изобщо. Парите са твои, решението също.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудех се за спортната генерация просто от любопитство. Не бих дал 1000-1500лв само за да ми е по-шумна колата. Ако някой ден премина към принудително пълнене, ще сменя и генерацията, но това едва ли ще се случи. Аз още не мога да направя колата да работи нормално в оригиналния си вид, камо ли да мисля за подобрения. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...