Jump to content

3.2 quattro - търся информация, впечатления, съвети.


manoleo

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

от известно време се замислям да сменя дъртото 8L 1.9TDI с нещо бензиново и по-мощно. Първоначално бях започнал да заглеждам S3 8L, но от няколко дена ми се върти в главата идеята за 8P 3.2 бензин. Идеята е доста далечна и изобщо не се знае дали и кога ще се стигне до покупка, но все пак ми се иска да знам малко повече за този автомобил. Ще съм благодарен на всякаква информация и най-вече ако някой има лични впечатления и опит с такава кола. Във форума не намерих много по темата. Сещам се за няколко основни въпроса:

 

1) Двигател - на доста места прочетох, че е много здрав и безпроблемен мотор, но има ли все пак нещо на което трябва да се обърне по-специално внимание? Някакви характерни болежки?

 

2) Газ - Газифицира ли се безпроблемно този мотор? На някои места го пишат FSI, на други - не. Знам че при FSI-тата са по-сложни нещата. Става въпрос за коли 2004-2007 година.

 

3) Ск. кутия - Ръчна или автоматична? Освен личното предпочитание какво трябва да се има предвид при избора? Знам че има два варианта за автоматик - ако съм разбрал правилно са типтроник и с-троник(DSG). Кой е по-добър/надежден? Гледайки обявите може ли по скоростния лост да се прецени с коя кутия е колата? Прави ми впечатление, че на някои лоста е с кожен маншон, на други е с класическата хромирана "подложка".

 

4) Обслужване и поддръжка - къде са фрапиращите моменти(ако има такива)? Какво ще е положението спрямо сегашната ми дизелова 8L с ASZ мотор(131 коня)? Разбира се не очаквам да е същото, но ако се окаже че трябват x3 или x4 на парите, които в момента давам за поддръжка, няма да ми е позитивно  :D

 

Като цяло всякаква информация за конкретния автомобил ще ми е полезна. Ако някой е имал такава кола нека сподели опит.

Благодаря предварително.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз съм заинтересован също от темата и по-специфично за този двигател, но в 4Ф. Има гледам малки разлики в конете между някои мотори сред обявите в сайтовете. Малко разяснения и кодове, ако може да добавите.

За газифицирането, на скоро в друга тема се обсъждаше и колегите споменаха че за 3к-4к може да се сложи течна фаза, така гори само газ. Иначе от към 2к-2.5к почват смесените варианти, където се гори газ и бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точка 1) - Двигателят (конкретно в A3 8P) нашумя с проблемите си с веригата (разтягане, прескачане), водещи потенциално до тотални щети на двигателя ако не се вземат мерки навреме. Ако потърсиш в гуугъл ще намериш редица форуми и публикации по въпроса, вкл. Аутобилд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите до момента. Явно не е толкова безпроблемен този двигател, колкото пише на някои места. Зачетох се за проблема с веригата. На повечето места(от тези на които аз попаднах) пише, че проблема се дължи на неправилна поддръжка - ненавременна смяна на масло и неправилен избор на масло. На други места обаче си пише че проблема се дължи на някакви фабрични дефекти или недомислици. Ако е първото, то тогава една профилактична смяна на веригата би минимизирала риска от проблем с нея, но ако второто излиза че си е въпрос на късмет.

 

Някой има ли представа колко струва смяната на веригата? Мернах в интернет цена за ангренажен комплект на swag - 300лв. Въпросът е колко би струвал труда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих казал че държа чак толкова, просто ми се стори интересен вариант за малка кола с голям мотор и ми се иска да го проуча максимално преди да тръгна да купувам нещо или съответно да се откажа от идеята. Както писах по-горе, кара ми се по-мощна(от моята) бензинова кола, но също така ще трябва да е на газ поради обясними причини, което мисля че не оставя много варианти за избор специално при А3 8P.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигатели като този за мен не са оправдани. Едниствената причина за покупка на подобен двигател би била дългата и безпроблемна експлоатация при добре конструиран и създаден такъв. Пример Мерцедесовият М112 3.2 V6 здрав дълголетник вграждан в Е, S, ML. Проблеми при него има само заради немърлив собсвеник. Минусите са му разход от 15 в града и 11 извън. 

 

При този VR6 има изписано доста. Ауди отдавна не правят дълголетни бензинови мотори с изключение на 4.2, 2.2Т и все още не до там доказалият се 3.0tfsi . Може би тук таме има и някой друг, който изпускам, но не са ок като цяло. Аз не бих взел този най- малкото заради всичко изписано плюс немалкият разход и не съвсем динамичните му характеристики. Бих избрал 2.0tfsi, макар и наличието на принудително пълнене. Все пак изборът е твой и имаш много форумна литература в нета...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок сега, да споделя моята гледна точка:

1. 3.2фси може да се намери доста по-евтино и най-вероятно доста по-малко карано от 3.0тди :schlaumeier:
2. следователно могат да се инвестират едни 3к в газова уредба, след което разхода ще е съпоставим
3. 3.2фис няма турбо, дюзи, дпф - с други думи по-евтин е за поддръжка и евентуални ремонти
4. всички казвате че не вървял, ама като гледам в нета 3.0тди без чип и 3.2фси са си наравно :nixweiss:

Моля за градивни коментари :machkaputt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Тук сме в A3 8P раздел и сравнение с 3.0 TDI е безинтересно и нерелевантно, тъй като такъв двигател в A3 8P няма.

 

2. Търсещите перпето мобиле и алхимиците имат нещо общо - и двете групи са се провалили изцяло и убедително. Причината и за двете е обобщена в израз от родния език на производителя на марката - "От нищо произлиза единствено нищо".

Искате да карате мощни автомобили, по възможност на ниска покупна цена, без гориво и без прилежащи разходи..... резултатът е съответно едно голямо "нищо". Удоволствеито има цена, всеки кон пие бензин и всяка "екстра" се нуждае от поддръжка и в даден момент от сервизиране.

 

3.2 има своите безспорни предимства произтичащи от обема си.... но и своите недостатъци пред двигатели с принудително пълнене.

И двете обаче си искат своето. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В отговор на Moonland: 

1) Да, така е.

2) Съвсем не.

 

Иначе по темата: 1.8tfsi не би било вариант за мен защото разликата в мощността с моята кола е прекалено малка. Аз не държа толкова да имам по-нова кола, колкото да е по-мощна, затова и се бях насочил към S3 8L първоначално. Отделно при fsi-тата момента с газта е по-солен, което изключва и 2.0tfsi. Както и да е, този проблем с веригата при 3.2 мотора малко ми убива ентусиазма за момента(поне докато не го проуча повече) и май ще мирясам за известно време и ще си димя с дизелчето. 

 

Все пак ще следя темата с интерес и ще съм благодарен за още мнения и най-вече, ако се намери колега който е имал такава кола и може да сподели личен опит с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
Публикувано (Редактирано)

Днес ходих да гледам една такава кола. Вързах я с лаптопа и показа следните грешки на двигателя и скоростната кутия:

 

17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl.

 

        P1347 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

 

 

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

 

        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

 

 

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

 

        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded

 

 

 

16686 - Cylinder 2 Misfire Detected

 

        P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded

 

 

 

  Component and/or Version: GSG DSG             0606

 

           Software Coding: 0000020

 

            Work Shop Code: WSC 06435

 

2 Faults Found:

 

18148 - Clutch Temperature Monitoring

 

        P1740 - 012 - Electrical Fault in Circuit

 

 

 

18270 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

 

        P1862 - 000 -  - - Intermittent

 

 

На някой говорят ли му нещо тези неща? Това което нямаше как да не ми направи впечатление е че колата тресеше и кълцаше като трактор на празен ход. По време на движение не ми се стори да има някакви проблеми. Май звучи точно като споменатия проблем с веригата :hilezh:

 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тресенето е от първите грешки, или датчика е за смяна или свещите или и двете. Друг проблем, който често се появява и тресе са тампоните на двигателя(700-800лв).

Другите грешки не изглеждат тревожни, за момент е загубило комуникация с табло и температура на съединител и ги е набило, случва се ...

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението, колега. Като видях как се клати целия двигател нищо чудно и да са тампоните, но едва ли е само това, защото оборотите играят яко на празен ход. При подаване на газ си се форсира нормално иначе. Забравих да спомена, че и check engine лампата свети. От време на време започва да мига, но през повечето време си сияе плътно :)  Както и да е, така или иначе до покупка няма да се стигне преди колата да е прегледана обстойно в сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oказа че става въпрос за класическия проблем с разтегната ангренажна верига. Колата мина обстоен преглед в сервиза на Raino (момчетата там са изключителни професионалисти) и диагнозата е категорична. Пиша го в случай че някой колега реши да търси такава А3-ка(или вече има) и го сполетят същите симптоми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сменят се веригата и обтегачите. Не знам дали има и други неща, които се сменят покрай тях. Купих колата и въпросния ремонт предстои. Като приключи всичко ще пиша какво точно е правено и колко ми е струвало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си я ползваш със здраве и безаварийно!

Ще я оправят тея момчета с нови части оригинални.

Колко километра горе-долу изкарва веригата на 3.2 мотора преди да се разтегне?

Трябва да е заводската при теб.

Скоро моя чиляк в сервиза сменя верига,обтегачи на ФВ Голф 5 1.4 TSI,след 100 хил. км. пак ще е същата работа,но това е друг мотор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря колега.

 

В сервиза казаха че 150хил. км след смяната не би трябвало да има проблеми с веригата. Проверих колата по номера на рамата в Порше София Запад и от там един изключително нелюбезен господин ми каза, че последния запис в сервизната история е от 2015-та година и тогава колата е била на 110,000км, така че предполагам си е с оригиналната верига. То по принцип неоригинални вериги и обтегачи за този двигател няма. Заместители не се предлагат.

 

При 1.4 TSI(TFSI) нямам представа как стоят нещата. При 3.2, доколкото знам, веригата се води необслужваема част, но очевидно съвсем не е така.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
Публикувано (Редактирано)

Вече от 1-2 седмици карам колата(най-накрая!) и ми възникват някои дребни въпроси. Ще ползвам темата, за да не пускам отделна за всяка дреболия. Някой знае ли за какво служи тази клапа на снимките по-долу? При изгасен двигател и при работа на празен ход си стои отворена, а по време на движение по обясними причини не знам какво се случва с нея.

 

13548947_10208098012502696_1167993188_o.jpg13549126_10208098010942657_77871385_o.jpg

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...