Jump to content

Въпрос за xenon, halogen и LED крушки ?


Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Съдейки по мощността ще черпят еднакъв ток, но халогенната крушка би трябвало да нагрява повече.

Link to comment
Share on other sites

И то в пъти повече награвя халогената. За справка - на кола с ксенон трудно ще ти се разтопи леда по фаровете, докато халогенната го топи за норматив :)

Link to comment
Share on other sites

Халогена работи на принципа на нагряването на жичка, съответно температура.

Ксенона работи на принципа на газоразряд, т.е. ниска температура на работа.

Link to comment
Share on other sites

Единственият недостатък на Ксеноновата лампа е цената й спрямо Халогенната. Всички останали фактори са в ползва на Ксенона. :lupe:

Link to comment
Share on other sites

И то в пъти повече награвя халогената. За справка - на кола с ксенон трудно ще ти се разтопи леда по фаровете, докато халогенната го топи за норматив :)

В крайна сметка ролята на крушката е да свети, а не да топи лед. Аз от година и половина съм с ЛЕД крушки, вече втора зима, и не съм имал проблеми с лед или сняг по фаровете. А те са ледени в сравнение с всичко друго!

Link to comment
Share on other sites

Така е  - но предполагам преди да тръгнеш като всеки здраво мислещ човек си почистващ колата от сняг, лед и т.н. Щото има и батки дето и предния джам не чистят камо ли фаровете :)

Link to comment
Share on other sites

Халогена работи на принципа на нагряването на жичка, съответно температура.

Ксенона работи на принципа на газоразряд, т.е. ниска температура на работа.

Мноого мъдро колега. Много мъдро. Викаш електрожените със студена дъга режат ламаринта?

 

КПД на халогенна крушка е 6% а на ксенонова е 25%. При еднаква мощност се вижда от къде е далаверата.

Link to comment
Share on other sites

У БИЦ-ИЗОТА няма никакви напитки. Това "Ксенона работи на принципа на газоразряд, т.е. ниска температура на работа." как да го разбирам?

Газоразряда е волтова дъга с температура няколко хиляди градуса. Обикновено над 4000-5000. Обикновената крушка се нагрява до към 2000 градуса.

Link to comment
Share on other sites

Така е  - но предполагам преди да тръгнеш като всеки здраво мислещ човек си почистващ колата от сняг, лед и т.н. Щото има и батки дето и предния джам не чистят камо ли фаровете :)

Kолкото и да плюят по фаровете на а6 ц4 ,че фаровете за мъгла са им вътре,но ако ми замръзнат ,щото ксенона не топлел си пусхам "халогените" и всичко е 6 :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

У БИЦ-ИЗОТА няма никакви напитки. Това "Ксенона работи на принципа на газоразряд, т.е. ниска температура на работа." как да го разбирам?

Газоразряда е волтова дъга с температура няколко хиляди градуса. Обикновено над 4000-5000. Обикновената крушка се нагрява до към 2000 градуса.

Газоразрядна ламБа

 

А в БИЦ-а има алкохол ;)

Link to comment
Share on other sites

Какво ми го показваш тоя линк като в него няма температура на дъгата. Газоразрядните крушки са по-студени защото имат по-добро КПД при еднаква входна мощност а не заради дъгата вътре която е много по-топла от тази на жичката на халогенната крушка. Сега разбра ли ме?

Под "температура на работа" нямам предвид тази на балона / цокъла а на това което прави светлината.

...

Кажи къде има алкохол у БИЦа по това време да идя да си сипя едно.

Link to comment
Share on other sites

Къде написах, че има дъга? Написах "на принципа на газоразряда" ;) А при газоразряда няма волтова дъга. Линка казва

 

... Принципът на действие е свързан с йонизацията на газа от приложеното електрично поле. ...

 

Алкохол има в първото кафе. Като почнеш от бира и стигнеш до бая твърди алкохоли. Е, след 18h няма никой, но това е само въпрос на правилна планировка ;)

Link to comment
Share on other sites

Къде написах, че има дъга? Написах "на принципа на газоразряда" ;) А при газоразряда няма волтова дъга. Линка казва

 

Точно за това споря. HID са дъгови лампи по своята същност а не разрядни. И съответната температура на дъгата е много висока.

 

High-intensity discharge lamp

 

High-intensity discharge lamps (HID lamps) are a type of electrical gas-discharge lamp which produces light by means of an electric arc between tungsten electrodes housed inside a translucent or transparent fused quartz or fused alumina arc tube. This tube is filled with both gas and metal salts. The gas facilitates the arc's initial strike. Once the arc is started, it heats and evaporates the metal salts forming plasma, which greatly increases the intensity of light produced by the arc and reduces its power consumption. High-intensity discharge lamps are a type of arc lamp.

 

На работа не пия.Най-малкото в моя бизнес е опасно.  :nixweiss:

Link to comment
Share on other sites

В крайна сметка ролята на крушката е да свети, а не да топи лед. Аз от година и половина съм с ЛЕД крушки, вече втора зима, и не съм имал проблеми с лед или сняг по фаровете. А те са ледени в сравнение с всичко друго!

Я сподели с какви лед-ове караш, че и аз заглеждам сега разни китове, които са на цени близки до ксенона, но палят веднага и уж имат некви луди лумени (3-4000) :)

Освен това ме интересува с какво охлаждане са - пасивно или активно?

Edited by Neotrace
Link to comment
Share on other sites

Ами и на двете да са, пак значи че едната е 4500lm.....35W 4300К ксенон крушка е с 3200lm....

Аз съм загледал различни модели....с 2,3 и 4 светещи страни, вариращи от 3000 та до 5000lm...но ме притеснява активното охлаждане дали ще се побере във фара и колко време ще бачка перчицата преди да се предаде резко и безславно и крушката да се спомине...

Мисля да експериментирам с тоя модел:

http://www.ebay.co.uk/itm/371491713191?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

но не знам дали ще го събера във фара с лупа на A4 B5

Другия вариант ми е пасивно охлаждане на тоя модел, но той свети по-слабо...

http://www.ebay.co.uk/itm/321809875478?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Загледал съм и този вариант, но си мисля, че посмъртно няма да се събере във фара:

http://www.ebay.co.uk/itm/281861068489?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Edited by Neotrace
Link to comment
Share on other sites

Бъди внимателен! Не случайно ти пуснах клипа. Реално тия LED-ове са по-слаби от Phillips xTremeVision +130%, но доста по-силни от стандартни крушки. И са доста по-слаби от ксенон.

Link to comment
Share on other sites

Бъди внимателен! Не случайно ти пуснах клипа. Реално тия LED-ове са по-слаби от Phillips xTremeVision +130%, но доста по-силни от стандартни крушки. И са доста по-слаби от ксенон.

Е те посочените филипс са 1500lm....явно китайските лумени същите като китайските ватове :). То аз принципно мисля да ги ползвам на дългите само, защото светват почти веднага (за разлика от ксенона), пък и няма да се ползват интензивно, нито ще заслепявам с тях насрещните, щото просто ще ги гася....

ПС: Проблема на усилените халогени е, че това е за сметка на живота им....тия с по 1500+lm са с под 500 часа светене....ако не и по малко, докато ЛЕД-овете теоретично са с драстично по-дълъг живот (ако се охлаждат читаво де)

Edited by Neotrace
Link to comment
Share on other sites

Я сподели с какви лед-ове караш, че и аз заглеждам сега разни китове, които са на цени близки до ксенона, но палят веднага и уж имат некви луди лумени (3-4000) :)

Освен това ме интересува с какво охлаждане са - пасивно или активно?

Моите са с активно охлаждане, аз съм си ги правил.

Това е линк на темата, на 2-ра стр. има клип и снимки:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=160996&page=2

Имай впредвид, че моите са 13,6W, по-големи мощности ми се струва, че не са нужни, защото няма да може да се охлажда диода, всичко е затворено във фара. Струва ми се, че лъжат и с лумените и с ватовете. Вентилаторчетата са на 7000 об/мин. В тях най-малко се съмнявам, по компютрите карат много повече, отколкото караш колата.

Link to comment
Share on other sites

Е те посочените филипс са 1500lm....явно китайските лумени същите като китайските ватове :). То аз принципно мисля да ги ползвам на дългите само, защото светват почти веднага (за разлика от ксенона), пък и няма да се ползват интензивно, нито ще заслепявам с тях насрещните, щото просто ще ги гася....

ПС: Проблема на усилените халогени е, че това е за сметка на живота им....тия с по 1500+lm са с под 500 часа светене....ако не и по малко, докато ЛЕД-овете теоретично са с драстично по-дълъг живот (ако се охлаждат читаво де)

Затова писах - не отговарят. А на мотора сложих LED заради тресенето. Гореше крушки, включително оригиналната, за 5-7к км. Между другото Phillips-а на нивата ми е на две години и още светят. 

Link to comment
Share on other sites

Може ли някой ако се снабди от тия ибейските "80"-ватови да им замери тока при първоначалното пускане и след като нагреят?
Предварително благодаря!

 

Аз си купих едни Н7, които смятам да пробвам за дневни светлини в секцията на дългите, а нормалните дълги светлини да си останат само с биксенона, без да светва и халогенната секция.

Тези:

http://www.ebay.com/itm/262130809317?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

От 100 вата :) долу в описанието пише, че са 15 Вата реално.

От тях пък реалните на мерене (при 12В. обаче), се оказаха наполовина - студена крушка 0.75А, а след като нагорещи, пада до 0.4А

 

$_12.JPG?set_id=2

 

...и между другото, това май са най-мощните пасивни.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...