Jump to content

Неща от които да се пазим при оглед на автомобил!


Recommended Posts

Колеги, тъй като ми предстои един преход през родните автокъщички. И като знам, че 80% от колите са кошчета за отпадъци, тук-там позакърпени и поизлъскани, знам, че вероятността да закупя черна дупка която резко да поглъща паричките ми е голяма. Макар,че като се замисля, всичките аудита които съм си купувал (друга марка коли не съм карал никога) са били от автокъщи в Бг. и не знам късмет ли е било- оказаха се все читави колици, до сега съм много доволен, не мога да се оплача. Три коли съм имал А3,А4 и за кратко време А6 и трите съм ги продал на познати и до ден днешен си ги карат хората и си свиркат. Най-доволен бях от а4-ката 1.9 AVF с чип около 170 кончета и 370-80нм, авант и макар да бях супер доволен от разход/вървеж имах слабото усещане, че тази кола, особено аванта не е много за мен по скоро е за баща ми. Все пак съм на 23 години. Насочил съм се към А8 или А6 от 2005-2007г с 3.0tdi и автомат естествено. Не ми трябва кола с която да ходя на работа или да возя семейството при околосветски пътешествия, така ,че разхода на гориво не ме касае много. Изчетох много за тези автомобили и мненията са доста смесени, някой за много доволни, други хич! Цялата работа произтича от това,че мастъра който наистина разбира щеше да дойде с мен и това щеше да окаже огромно влияние, но му изникна проблем в личен план и си оставам сам. Тъй като не съм се сблъсквал с подобен автомобил (най-вече за А8 става въпрос) не знам на кои неща да обръщам внимание при огледите и то доколкото е възможно предвид условията. Конкретно за А8-цата на кои неща да обръщам внимание освен:

 

1. дали при първоначално палене веригите издават странен шум в първите няколко секунди (разбрах, че след това вече не се чуват докато колата не остане в покой известно време)

 

2. Автомата да няма блъскания, вибрации, да превключва плавно

 

3. въздушното окачване дали е наред (това,че функционира правилно тоест вдига и сваля без проблем при различните режими знак ли е , че е наред?) 

 

4. дюзите, четох , че са келяви, но едва ли бих го усетил без налична техника (??)

 

Естествено, че всичко по горе може да е "позакрепено" и да не дава признаци, че е заминало, и съответно за на 15-тия ден да почна със смяната на разни неща които струват $$$$

 

 

Колеги, трябват ми вашата благословия и съвети и то спешно защото ако продължавам така, скоро ще съм освидетелстван с жълта книжка. :)

 

ПС: от 2 седмици съм в това положение, колкото повече чета толкова повече влизам във филм на ужасите и просто не ми остана нищо освен да се допитам до вас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега, тези хора не ми вършат работа защото за един ден ще обиколя няколко града и сумати автокъщи. Цялата работа е ,че в рамките на 2 дни ще трябва да взема кола. Моля ви, дайте съвети спешно ми е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За помощ при покупка най-добра работа може да ти свърши човек който кара такава кола.Тук може да си разтягаме локуми и да разправяме кой какво чул десет страници а ефекта за теб ще е 0.Да бързаш при покупка на кола е доста голяма грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, но обстоятелствата спешно го налагат. Ако за точно тези няколко дни не успея да намеря може би ще стоя без кола дълго време, а не си продадох А4-ката (много ми е тъжно всъщност) за да ходя пеш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Ауди А8 не автомобил с евтина и елементарна подръжка и ако не попаднеш на читав автомобил играта става голяма откъм наиграване с пари за скъпоструващи ремонти.Колите от този модел в ниския ценови диапазон са пълна скръб и меко казано са милионници и бездъднни ями за пари.Това ти го казвам от близко наблюдение на познат който си купи такъв автомобил в ниския ценови диапазан и още му продължават приключенията,а и кинтите по ремонтите като цяло доста набъбнаха.По добре потърси и огледай обявите от частни лица на коли които се карат всекидневно и са в движение.В автокъщите както и ти сам спомена всичко сие на късмет просто каквото улучиш.Този мотор е прекрасен и си заслужава,ако наистена колата е читава и е подържана добре от предишния и собственик,но ако е занемарена и е карана на доизживяване,защото и в чужбина дори и на години на тези Аудита подръжката не евтина.Проблемите по този мотор и скъпоструващите ремонти не са малко така че "филма" става голям.Късмет с покупката  и дано попаднещ на читав автомобил,но прибързаните решения и недостатъчното познаване на конкретния модел като цяло са обречини на провали.Просто при покупката на автомобил от този клас диагностиката в оторизиран сервиз за марката е задължитерно,ако продавача не е съгласен просто бягай от тази кола не е за теб защото джамбазите знаят точно какви са и проблемите и гледат да прикрият нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ogledi.com

Викаш си ги хората и гледат, тестват и тн.

Ти шегуваш ли се? Хората от огледай ком кое ще ти избират - имота или колата???  

 

За помощ при покупка най-добра работа може да ти свърши човек който кара такава кола.Тук може да си разтягаме локуми и да разправяме кой какво чул десет страници а ефекта за теб ще е 0.Да бързаш при покупка на кола е доста голяма грешка.

Добър съвет ако този, който кара, знае на какво се е качил :) И аз в момента съм в търсене (А3-8Р конкретен двигател), чета, информирам се, търся и чакам точната кола за мен.

 

 ...По добре потърси и огледай обявите от частни лица на коли които се карат всекидневно и са в движение.В автокъщите както и ти сам спомена всичко сие на късмет просто каквото улучиш...

И аз мисля така!

 

Късмет в намирането на твоята А8!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще ти бъде от полза, но аз съм карал такава А3-ка 1.6 4 години. Нямаш си на идея какви издевателства изтърпя тази колица и единственото нещо което съм правил беше един клеморед на стойност 30лв. Продадох я 2013. и до ден днешен момчето си я бръмка без ядове. Не беше от най-бързите които съм карал, но си заслужаваше. Беше италианка, купена на магия от автокъща на върл джамбазин,чак когато я докараха се качих да я пробвам колкото и странно да звучи. Следващата беше А4 В6 2004г. 1.9тди и на втория месец я ремапнах и издевателствата започнаха отново и познайте за две години и половина само нафтичка и разни консумативи. Тая кола беше закупена по идентичен начин като първат и също беше италиански "кош". Което ме навежда на мисълта, че има и добри попадения, но дали и този път ще имам такъв късмет. Относно осмака, имам нужния бюджет да я обслужвам както трябва и да и посрещам нуждите, но целта на темата беше да ми налеете акъл какво да гледам при огледите и се надявам наистина някой да ме съветва до колкото е възможно. Моля ви, колеги, помогнете ми. Наистина не искам кош с който да се видя в чудо предвид колите които съм имал преди това. Благодаря ви за мненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ти си обичаш руската ролетка човек. Само да знаеш ако се наиграеш и тук забрави за клеморедчета и консумативчета тия коли се карат мъжката изискват и мъжки бюджет. Не виждам кой може да ти помогне с "експресна" покупка на А8-ца. То двете неща се самоизключват моментално. Все пак успех! Но имай едно на ум че тая игра може да ти е последната :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат, който е механик ме посъветва когато избирам да гледам дали са здрави ламарините и дали е запазено купето, а другото  се сменяло. Не съм съвсем съгласна, но той така избира неговите коли :)

 

Споделям моя опит, уточнявам, че търся кола около и над 10 годишна:

Да, гледам дали са здрави ламарините и дали е запазено купето. Вътре все се намират елементи, които издават колко и как е карана колата. Километражът не ми е ориентир, защото не знам колко е връщан :) 

Багажникът гледам - как се отваря и затваря, дали е запазен.

На контакт гледам по таблото какво свети. Дали електронно регулиращите елементи реагират нормално (прозорци, огледала и т.н.)

Правя кръгче. Следя как реагират стрелките по таблото, как отделя съединителя (предпочитам ръчните скорости), дали скоростите се превключват нормално, спирачките и шума на двигателя. При пуснат волан колата да държи пътя и да не се отклонява.

Като ми отворят предния капак и тук започва драмата ми - гледам като индианец :). Това, което мога да огледам е дали няма някъде следи от течове и състоянието на маркучите и кабелите. 

 

Ами това е общо взето от мен. Колкото и да е необичайно (жена-шофьор) - цвета на колата не ми е приоритет в избора. :)

 

Преди време четох една подобна тема с много повече информация и полезни съвети, ако я намеря, ще я постна.

 

На мен също би ми било полезно и други колеги да споделят опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бързаш с покупка на А8 си е лудост и то голяма.То и мен ме пере тока от веднъж но ти като гледам си постоянно под напрежение :)))) Имай предвид,че читавите А8-ци са доста кинти извън България а подръжката на А4-та спрямо нея ще ти се стори все едно си купуваш закуска сутрин преди работа.За да уцелиш качествен екземпляр по бързата процедура ще трябва да гледаш 4-5-6 годишни автомобили и то по възможност от представителство за да има поне някаква вероятност км да са близки до реалните.А относно 3.0 ТДИ мотора с риск да ме нареди целия форум :)) ще ти кажа какво ми каза наскоро майстора ми : 3.0 ТДИ мотор бих си купил единствено обслужен на 100% и то след сменени вериги.Склонен съм да му вярвам,защото си разбира много от работата и се занимава само с ВАГ автомобили.Според него бензиновите варианти са в пъти по-добри от дизела па макар и по-харчещи гориво,и след година две ако удариш чертата може бензина да ти е излезнал по на далавера :) Успех с покупката.А8 е един наистина красив автомобил.

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като търсиш скъпа кола и се обаждаш по телефона да разпиташ, първо искаш естествено рамата, от там с правилния човек проверяваш има ли тая кола някаква история, какво е правено по нея, кога последно е обслужвана. Ако всичко, което разбираш по тази рама те удовлетворява отиваш да гледаш колата на живо! Почваш отвън винаги любов от пръв поглед както се казва, гледай да не е някой китоносец, 50 нюанса, да няма китайски подкалници, калници, брони и така нататък. Ако имаш приятел бояджия вземи го с теб усещат ги нещата, особено ако се занимава със събирането на подобни автомобили. Влизаш почваш да гледаш вътре да няма много реставрации, не мога да кажа как точно се познават, за всичко си има хора, задължително такава кола се закача на компютър и се води на сервиз след това за цялостен оглед отдолу и по мотора, добре е да е на собствен ход с транзитни номера, или номера каквито и да са и да е загряла хубавичко до сервиза, в който ще я караш! Сервиза също е важен, трябва да имаш пълно доверие на хората в него и да разбират от такива автомобили... След като минеш всичко това и те удовлетворява крайната калкулация (цената) скачаш смело....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма грешка е, да бързаш при покупка на кола. И аз го играх тоя номер, и си платих за гяволъка. Има доста изписано за тези автомобили, и не малко хора във форума имат, и дано се включат в темата. Аз до колкото съм запознат, както писаха по-горе колегите трябва да внимаваш с теча на масло от главите, дори и да е мит мотора, има следи по болтовете на главите, там няма как да го зачистят толкова добре, че да не си личи. За обтегачите знаеш, друго което трябва да гледаш е автомата. Там ако не е обслужвано, става страшно. Дали превключва плавно, дали на горник когато спреш, колата стои на едно място или връща назад. Не съм много наясно с автоматите, но това е най-голямата болка. Не се залъгвай, че тези коли не се карат. Никой не взима такава кола, да ходи на кафе с нея! Пътуват постоянно с тях! Имам познат с Бмв х6 купено на 3г. взе го на 200к км, от бавария ауто и след 2г. е навъртял още 250к. А колко пари е дал, не му се говори! Помисли си, и не бързай! Щом имаш парите, ти преценяваш къде да ги дадеш, и дали да се наиграеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16-18к лв. ми е бюджета без кинти за обслужване и тн, те са си отделно. Имам много добър майстор под ръка, който за съжаление няма да може да дойде, но съм сигурен, че дори да купя скапан кош няма да ме дере като гергьовско агне с цените. За 2 дни ще обиколя автокъщите на Стара загора, Пловдив, София, Дупница и тн. Предполагам ще разгледам много коли и мисля,че поне някаква представа минимална ще добия, само да не се объркам тотално,което е много вероятно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Пловдив ще ти дам жокер щото са мои хора повечето джамбази...внимавай с няколко неща !

1. От три коли винаги се сглобява една! Гледай за разлики в цветовете в салона багажник всичко! Точно там възстановяват всички кожени елементи като често взимат за донор кожа от самия автомобил от място което е трудно видимо!! Последно гледах чисто нов волан с оригинална кожа взета от задна част на седалка луда работа!

2. Автомобил без удар макар и лек НЕ се внася! Важи за целият пазар на с. Труд

3. Всички салони имат халета за възстановяване на всички детайли по-автомобила! Намират се преди Труд правят всичко

С една дума нека интериора не ти е основен критерий щото ги правят като нови!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме озадачава тоя краен срок от 2-3 дни да се купи автомобил и то точно определена марка и модел! Да не си в спешно отделение, колега?

Ако харесаш......ок...... ама това на всяка цена да купиш.... ?! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо трябва да търси месеци и години?Минава,разглежда,харесва няколко,от тях избира най-читавата за еди си какви пари и толкова.Каква е тая драма,по 10г трябва да се кара една кола ли?Аз повече от 10 дена кола не съм търсил и до момента от всички закупени съм уцелил греда с 1 и ремонта не беше толкова скъп.Сигурно не умувате толкова дали да си направите 2ро дете колкото за покупка на нова/стара втора употреба кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те тези бързащите са любимци в автосалоните!   Не че гледащите внимателно и дори педантично не хапват дръвцето понякога.... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Пловдив ще ти дам жокер щото са мои хора повечето джамбази...внимавай с няколко неща !

1. От три коли винаги се сглобява една! Гледай за разлики в цветовете в салона багажник всичко! Точно там възстановяват всички кожени елементи като често взимат за донор кожа от самия автомобил от място което е трудно видимо!! Последно гледах чисто нов волан с оригинална кожа взета от задна част на седалка луда работа!

2. Автомобил без удар макар и лек НЕ се внася! Важи за целият пазар на с. Труд

3. Всички салони имат халета за възстановяване на всички детайли по-автомобила! Намират се преди Труд правят всичко

С една дума нека интериора не ти е основен критерий щото ги правят като нови!

 

 

Ти колко глупости изписа за 10 реда, сам няма да повярваш...

1. Тия кокаляци по 5-10-15хил. лв няма кой да се занимава да ги събира от няклко защото не излиза математиката. Кожата по седалките и тази по волана е РАЗЛИЧНА и ако някой се хване да прави такава гимнастика е най-добре да се откаже от този бизнес РЕЗКО!

2. Никъде няма закон според който се внасят задължително ударени коли и ако внесеш здрава никой няма да те набие. Няма смисъл от такава разправия, защото ходиш със седмици по майстори и авто-морги и ти писва, не си заслужава!

3. Халетата не са на салоните, а на механици, бояджии, тапицери и т.н. които работят с определени "салони". 

 

В освежаването на един стар автомобил няма нищо лошо, зависи какво и колко неща освежаваш и дали освежаването не се превръща в реставрация...

 

Хора, не се изказвайте като последна инстанция, преди да се информирате достатъчно добре. Накрая нещата изглеждат нелепо.

 

Към автора на темата: 

А8-ца за 8-9 хиляди евро 06-07г., не си и помисляй да си купуваш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям друга тема, какво мислите за това?

 

 

 

http://www.cars.bg/c1461362

 

 

 

 

 

Колкото и да не ми се иска, нещата май клонят към А6 за около 17-19 палки

Редактирано от Papi123
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти колко глупости изписа за 10 реда, сам няма да повярваш...

1. Тия кокаляци по 5-10-15хил. лв няма кой да се занимава да ги събира от няклко защото не излиза математиката. Кожата по седалките и тази по волана е РАЗЛИЧНА и ако някой се хване да прави такава гимнастика е най-добре да се откаже от този бизнес РЕЗКО!

2. Никъде няма закон според който се внасят задължително ударени коли и ако внесеш здрава никой няма да те набие. Няма смисъл от такава разправия, защото ходиш със седмици по майстори и авто-морги и ти писва, не си заслужава!

3. Халетата не са на салоните, а на механици, бояджии, тапицери и т.н. които работят с определени "салони".

В освежаването на един стар автомобил няма нищо лошо, зависи какво и колко неща освежаваш и дали освежаването не се превръща в реставрация...

Хора, не се изказвайте като последна инстанция, преди да се информирате достатъчно добре. Накрая нещата изглеждат нелепо.

Към автора на темата:

А8-ца за 8-9 хиляди евро 06-07г., не си и помисляй да си купуваш...

Искаш ли като имаш време да се разходим заедно из района да ги видиш на живо?

На теб или на очите си да вярвам сега неам идея вече....иначе много се радвам на джамбазите като ползват термина "освежаване" когато пълнят филъри по скъсани кожени седалки и тн...по-скоро реновация....който иска да вярва в каквото иска ама хайде ако обичаш не ми вади очите...

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма кво да се разхождам, при положение, че аз съм един от хората които ги зарежда и знам какво товаря и то изоообщо няма нищо общо с твойте разкази от 1001 нощ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...