Jump to content

Окачване от Б6 на Б7


Dorian

Recommended Posts

Колата ми е а4 Б7 2.0тди куатро,а набелязания донор А4 Б6 1.9тди на предно.

Искам да сменя спортното окачване  на Б7 цата защото много друса,а и е много ниска колата с него с нормално такова но от Б6. Ще има ли някакъв проблем защото моята е 4х4 а донора на предно?Да не и висне задницата след смяната заради кардана и другите карантии на 4х4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 134
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За предницата има значение освен quattro-то, ръчка или автомат е колата, а за задницата дали е седан или авант - сподели това при теб и при донора как е, и ще ти напиша горе долу дали ще стане.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи това което сравних в двата вида пружини е:

1. AUDI A4 B7 Avant 2.0TDi Quattro:

предни: 8Е0 411 105 BH - 10 тов. индекс PR Code 0JK - синя, оранжева, розова, розова

задни: 8Е0 511 115 CT - 11 тов. индекс PR Code 0YL - бяла, зелена

2. AUDI A4 B6 Avant 1.9TDi:

предни: 8Е0 411 105 BG - 9 тов. индекс PR Code 0JJ - синя, оранжева, розова

задни: 8Е0 511 115 CS - 10 тов. индекс PR Code 0YK - бяла, розова, розова, розова

 

С две думи и предните и задните, които искаш да монтираш са с една единица по-надолу от колкото трябва да бъдат по отношение на товарителния индекс. Като цяло би трябвало колата  да е една идея по-ниска от нормалното, но това само на хартия - на практика незнам как би изглеждала.

Аз примерно на моя 2.5TDi B6 седан бях отпред на 11 тов. индекс отзад на 10 и ги смених с една единица по-надолу (10 и 9 - както го пише) и мога да кажа, че почти няма разлика - една идея малко по-ниска стана отпред и малко по-мека стана отзад колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега благодаря че си си играл да търсиш тези товорни индекси,но за б7 е трябвало да видиш за спортно окачване като моето,че ти май си гледал за нормалното или греша.

Аз не искам да сменям моите пружини за да я правя по-ниска,а точно обратното по-висока като си мислех че като заменя моите пружини спортни с-лайн с такива от нормално окачване ще се вдигне и ще вози и по меко като сложа и нормални амортисьори (да не са с-лайн)

Имам и още едно питане,ако на тези спортни или ниски пружини с който съм сега махна спортните амортисьори и сложа обикновенни газови ще вози ли по меко и ще промени ли малко височината си колата?

Редактирано от Dorian
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма проблем, че съм си играл да търся - нали за това е форума. Струва ми се, че ти не си разбрал това, което аз съм написъл. Описаните по-горе от мен пружини са за нормално 1BA окачване (един вид какво трябва да сложиш и другите са от донора) - никъде не съм писъл, че колата ти ще стане по-ниска от колкото е в момента - за S-line нищо не съм гледал написъл си, че искаш стандартно окачване. Пружините са доста точни и за това аз лично ти препоръчвам да си вземеш каквито трябва + 4 нови амортисьора и ще се получи ОК - всичко друго е компромис, пари на вятъра, ходене по сервизи, ядове и т.н.

 

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,разбрах те вече.А ще споделиш ли къде мога да ги видя тези товарни индекси и цветните точки по пружините как се разшифроват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам окачването е три вида: нормално, S-line, спортно - в този ред е височината и твърдостта.

S-line е приятен компромис между много клатене и много друсане, колата е с "добър" клиренс.

 

Дориан, ти сигурен ли си с какво окачване си (кода трябва да е на лепенката в багажника) ?

С какъв размер и модел гуми караш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването може да бъде:

1BA - Standard Suspencion - стандартно

1BE - Sport (20mm Lower than 1BA) - Спортно 20мм по-ниско от стандартното

1BD - Sport (Audi S4) - това е само в S4-ките

1BR - Comfort (Heavy Duty - 13mm higher than 1BA) - комфортно или го водят за лоши пътища - 13мм по-високо от стандартното

1BV - Sport Suspension (Quattro Gmbh) - For special sports design - това пак е спортно, но реално незнам дали е някакво по специфично за Quattro или е винаги такова.

 

Тоя код + PR кодовете за предните (0J...) и задните пружини (0Y...) трябва да ги има на лепенката в багажника или под задната седалка. Така може да се идентифицира окачването и пружините.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление я нямам тази лепенка нито в багажника нито под задната седалка за да видя точно как се води окачването,но колата е от вътре и от вън S-line и предполагам и окачването ще е такова. Амортисьорите са оригинални на Монро и по техния номер проверих и видях че се водят спортни.

Иначе карам с летни 235/45/17   и зимни на 205/55/16.

20160429_125851.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/19/2016 at 10:54 AM, ivailo_slavov said:

....

1BA - Standard Suspencion - стандартно

1BE - Sport (20mm Lower than 1BA) - Спортно 20мм по-ниско от стандартното

....

1BV - Sport Suspension (Quattro Gmbh) - For special sports design - ....

Последното е трябва да е по-твърдото и ниското от "стандартното" за  външен S-line. Мисля, че е с 1 см още по-ниско.

На мен ми се струва, че куатро с ес-лайн е доста високо и е напълно достатъчно за българските пътища.

 

С различни модели гуми може коренно да се промени возията.

Аз лично не съм доволен от Дънлоп и Пирели в комбинация с ес-лайн. Не просто "недоволен", а изумен, колко лошо може да вози колата.

 

Относно комбинацията на пружини и амортисьори - познат постигна много добро поведение при смяна на айбах ниски пружини със стандартни, но при запазване на спортните амортисьори.

Това е обаче е натоварващо за амортисьорите, защото им се променя работната точка.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат си смени 4-те амортисьора на Б7 с нови монро и се оплакваше че станала голяма каруца,а той е с нормалното окачване,отделно и предните хлопали като на разбита предница и ги върна гаранционно и си сложи 4 закса и колата станала съвсем друга.Спряла да хлопа и возията станала много прията. 

А моята оригинално е с монро и аз имам същото хлопане отпред а смених какво ли не без ефект и пак си хлопа и вози ужасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят пример е с регулируеми жълти конита:).

 

Не знам всички ли Б7 са с монро. Ще проверя тези дни какво са ми сложили на мен.

Аз въртях различни гуми като размер и модел и със стандртните ес-лайн 17-ки и стари континентали ск3 постигнах поносимо возене - без удари, друсане...единствено шума от пътя остана, но предполагам, че като ги сменя с нови и това ще изчезне. А при пробата с 16" дънлоп макс рт 205/55/16 бях тръгнал да продавам колата.

 

Иначе нямам думи за монрото....това в подписа съм го копирал от руски форум за Б7.....

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1BV окачване, не знам колко по-ниско е от нормалното но ето така изглежда колата

23344312f0ce431a8dd3ef3e7bd941f1.jpg

За мен си е идеално: не друса кой знае колко, но и не се клатушка като лодка, като все пак за по-високи бордюри не си и помислям. Гумите са 235/45/17. Но все си мисля, че задното окачване на куатро е различно от на предно...

Sent from my XT1052 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя авант Б7,quattro,S-line e с червени амортисьори,мисля Монро,1BE окачване.

Не е толкова зле положението откъм друсане,не е и много ниска колата,стабилна и стегната с гуми 235/45R17.

 

2008 Audi A4 B7 (S-line?) springs and shocks suspension?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с Б6 на предно с 1БЕ. Колата е малко нисичка за легналите полицаи ако не внимаваш. Но пък е стабилна. За сега е с 16-ки и зимни 15-ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Да повдигна една стара тема ...

Както бах писал преди време бях със стандартно s-line окачване с амортисьори Монро в комбинация с много твърда возия и ужасно хлопане отпред.

Сега сложих 4 нови амортисьора Закс (не спортни) и сега колата е много по-комфортна,не друса толкова и не блъска както преди,изчезна и ужасното хлопане от предницата което цяла година ме мъчи и смених излишно здрави части в опити да го отстраня.Колата се вдигна видимо, но задницата ми е една идея по-виснала от предницата.Как мога да повдигна задницата със 2см. без да сменям пружините.Гледах за някакви подложки под пружината които се слагат,но за А4 б6 или б7 нищо не намерих.Варианта с гумените тампони които се нанизват на самата пружина не ми харесват и отпадат като вариант.

Някой да се е занимавал с подобно начинание?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Dorian написа:

Как мога да повдигна задницата със 2см. без да сменям пружините....

Този въпрос има доста неизвестни и различни решения. Някои доста скъпи.

Вариант ако си с 1ВА окачване.....

Слага се допълнителна приставка с номер 8E0 512 145 от окачване тип 1BR. Но при напълно нормални като височина пружини от 1ВА трябва да се сменят и задните амове от 1BR. Цената им е много неприятна.

Ако пружините от 1ВА са омекнали варианта с приставката става но не е изобщо препоръчително. Най-добре е да се сменят пружините и задължително горните и долните гумени опори 8E0 512 149 P и 8E0 512 297 J. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1BE Трябва да е моето защото беше доста ниска стоково.Сега сложих нормални амортисьори,а пружините не съм ги сменял.

МММ1 би ли пояснил тези 3 елемента които си написал по-горе коя точно за къде е че не можах да се ориентирам нещо?

8E0 512 149 P и 8E0 512 297 J.  са горна и долна подложка за задните пружини до колкото видях в гугъла.И двете ли се слагат и колко вдигат задницата?

8E0 512 145 а тази подложка каква е и къде се слага,да не е за предните пружини или пак за отзад

Искам да вдигам само задницата с 2-3см и кои подложки от изброените да ползвам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8E0 512 149 P и 8E0 512 297 J са горна и долна подложка на задните пружини. От тях нищо не се вдига но е добре да се сменят. Те са на позиции 3 и 4 от тази схема http://www.realoem.me/Audi/RDW/A4/2006/454/R/5/511/511000

8E0 512 145 е на позиция 2. Тя се слага само на окачване 1BR. С нея мисля, че се вдига 15 или 20мм. беше.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече разбрах,благодаря.

А моята ако няма такава подложка,не мога ли да си сложа или ако имам да дам да ми изработят такава,но по-дебела?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че го обясних коректно .. Слагай 8E0 512 145 ... По дебела не ти трябва.   Но има нещо което обясних в първия си пост. Задните амовете на 1BR са с по дълъг стержен точна заради тази подложка. Така че при теб ограничител фактор ще се явят те. Но при омекнали пружини ще стане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите Заксове които сложих също бяха с по-дълги стержени с 15-20мм.от старите които махнах,така че ще ги сложа тези подложки и ще видя какъв ще е резултата и ще докладвам ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменил си амове от 1ВЕ с такива от 1ВА. Корпусът им също е по дълъг. При 1BR стержените са още по дълги и са на "сочна" цена.

Ще чакаме резултат със снимки. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...