Jump to content

Мнение за покупка на Audi Q серия


Recommended Posts

Добро утро,

 

няма лошо, че минахме Н1 тематиката, като гледам dasweltauto 80% от предлаганите Q-та са с N1, така че това си е съвсем по темата.

Рових снощи още и гледах разни закони и нормативни актове от НАП - ако автомобила се ползва по предназначение като товарен, това си е много добра опция позволена от държавата. Но аз лично не бих се възползвал - нещо не ме кефи как са написали закона, че по презумция нямаш право на ДК и при нужда си длъжен да докажеш че го ползваш за товарни цели, с документация, "срещи" в НАП и т.н. На мен ми се струва голяма разправия, но както вече беше казахо по-горе - ако можеш го правиш... облекченията са доста добри.

 

7 hours ago, tonko2.0T said:

От алтернативните варианти и по-точно при ФВ Тигуан е добре да е дизеловият мотор 170,177,184 к.с.

Тегли много добре за теглото на колата.Ако се държи на автоматична кутия,при големия 2.0ТDI е само във фейса от 2011 г.-177,184 к.с.

При 170 к.с. кутията е само 6 ст.ръчна.Двойното задвижване е с халдекс.

Q5 е по-добрата,но и по скъпата джипка и е с торсен.

 

Определено тоя път съм се запътил към дизелов автомобил.... А4-ката е TFSI и е пълен маслояд- на 1200-1300 км доливам по литър масло, свиква се с времето ама все пак не е ОК. Дайте малко акъл за това - никога не съм притежавал дизел досега - крал съм служебни за по седмица-две но не съм се занимавал с поддръжката. Има ли нещо при дизела което не е ОК сравнение с бензиновия? Сигурно вече много се е изписало за това, но все пак... В момента (пак гледайки dasweltauto) от поредлагани 15 Q5, 15 са дизелови - няма нито една на бензин :)

 

А и друго се сетих : кое според вас е по-добре - по-нова година или по-малко километри?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

@tonko2.0T- можеш ли да споделиш впечетления за тигуана - цена на поддръжка, ремонти сравнено с Q. Tiguan-a не е ли по-подобен на Q3 отколкото на Q5 или бъркам?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, petrishki said:

180 бонбона дал за кола, пък не може да плати 500лв на година, баси тънкача :D баси готЕния.
 


Така е да. Така е и с кражбите, и с продаването на наркотици, и с минаването на червено, и с плащането на изпити. Щом може значи ползваме ... Айде Ауди точно да нямат сертификати от "завода" щото  а5,7, както и разни седанчета с Н1, можеш да си купиш само в България, Румъния и Франция ... Вземи си от Германия със сертииfкат като може от завода, играчи :D Сертификата го издава локалния дилър, щото държавата го позволява...

 

Стига бе, точно от теб не го очаквах поне като съм ти чел мненията....

И не е 500, а 950лв първите 5г!

Чак кражби и наркотици се намесиха...

Можех да я взема на фирмата на баща ми или на брат ми, но не исках, така малко по-готЕно ли ти стана?

И точно ако заводът производител не ти издаде сертификат ще я продаваш чисто нова като N1, ама друг път.

 

За мен по-добрият вариант са по-малкото км за сметка на година-две по-стара при една и съща цена.

 

Тигуан си е почти като Q5, с по-късо междуосие и по-малки гуми, но не е като Q3, вътре си е екстра, багажникът е приличен.

Редактирано от Jass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Апелирам да се придържате към темата,а не кой какво,как и защо е спестил!

 

За мен Кю 7 е неоправдано със скъпа поддръжка за това ,което предлага,Бахти надценения камион!

 

Ку 5 ми се набива като оптимален избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bat.petrov

Може.

Тигуан 2.0TDI CR 4motion Off-road пакет,11.2008 г.,CBBB мотор-170 к.с.,6 ст. ръчна кутия.

Като поддръжка незнам,но горе-долу колкото А4-ката,пробег при мен около 70 хил. км.

От по-скъпите неща които сменях е компресор климатик/600 лв/ и входящ колектор с EGR,но за тях точна сума съм забравил-всичко с ново ОЕМ.Другото както на всяка една кола.DPF беше в пълна изправност в момента на продажбата.

Eкстри-всичко без кожа и аудио системата им DYNAUDIO sound system.Off-road пакета включва система за спускане по наклон,допълнителна подкартерна защита.

Като цяло останах много доволен от него,особено от Park-assist системата за автоматично паркиране.

Горе-долу това и при продажбата имаше питания дали е N1.

В сравнение със 140 к.с. версията е малко по-икономичен и върви повече.

 

За мен Q5 e избора,за мотора е въпрос на личен избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тигуанче аз съм се возил известно време и е прилично, но все пак по-бюджетно сравнено с Q5. Ако не си много взискателен обаче смятам че е добър избор във варината, който Тонко описа.
В Q3 не съм се возил, но ми изгледжа супер малко, ама супер .. Просто са запълнили пазарен сигмент с него, както сега правят с Q2...

Така че ако ще се дават парици Q5, иначе Тигуан.
Q7 е красавец, но ако ще го кара жена, мисля че не е най-прекрасната идея. 

Относно каското, разликата в цената между паралелни модели на Мерцедес, БМВ и Ауди почти няма. И за трите марки има завишение обаче, сравнение с останалите, със сигурност обаче не е 3 пъти. По-скоро към 20% според мой лични наблюдения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за каското.

Тия дни прерових оферти просто информативно за С4-ката и нявсякъде е 20% нагоре заради "риска".

Добре ,че беше пак @daks

Странно,че после като трябва да плащат тоя риск го няма никъде като пари......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно каското чух от разни места,че явно ще въвеждат някакви клаузи за използването на гуми за определен сезон.

Незнам дали е вярно.

Преди години имах каско към Уника и имаше такова нещо-зимни гуми от 1.10 до 1.04,летни гуми от 1.04 до 1.10.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тигуана 2011г.  2.0 тди  също има драми със стружки в нафтата. Изглежда че проблема е много сериозен,а  колата е на 180 000 км. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Армеец имам застраховани 10 коли.Единствено завишение имат само за БМВ Х5 и Х6.Застраховам Q7 цата за втора година и завишение нямам никакво,а имам 20% отстъпка даже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, Мирослав филчев said:

Тигуана 2011г.  2.0 тди  също има драми със стружки в нафтата. Изглежда че проблема е много сериозен,а  колата е на 180 000 км. 

 

Ама тва от какво се получило? За конкретна кола ли говорим или за модела като цяло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За конкретен тигуан говорвя,само незная кода на мотора. Нафтовата помпа прави стружки и ги смесва с нафтата. Резултата е около 5 к евра ремонт. Мисля че помпите на бош са дефектни. Не съм следил скоро темите подробно,но има доста изписано .

Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 6к е при 4Ф 3.0тди

Съмнява ме при Тигуан да е повече ,но това настрана.

Помпите са дроб и никой нищо не предприема.

Казват ,че процента на засегнатите коли е малък,ама колко да са като брой?

Не малко при милиони произведени.

Буталцето превърта и задира и става мазалото.

Доколкото знам не се влияе от гориво,добавки за по-добро мазане и т.н 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е в Германия,затова цената е такава,но е ориентировъчна и за момента е на трупчета

Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk

Но проблема е че процента се увеличава и до година,две ще засегне още страшно много коли. Нещо като валовете при душегубите.

Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, проблема със стружките си е съвсем реално възможен при всички VW-Group дизелови автомобили, не само тигуан ами и ауди също?

Ей тва е - няма радост. Бензиновия гори масло, дизеловия прави стружки... и двата ремонта струват N на брой заплати.... направо почвам да се плаша

 

Естествено идеална кола няма, рано или късно нещо се разваля (при някой по-рано, при други по-късно), но едно е да смениш някой чарк за 500 лева друго е да правиш ремонт, дето струва колкото половината ти кола

Редактирано от bat.petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът със стружките е МАСОВ! 

Моят Туарег има в сервизната си история ремонт в Порше на стойност 16700 лв. Бил е на едва 120 000 км. Сменени са 6-те дюзи, резервоара, тръбичките по цялата дължина и за моя радост е сложена помпа от 2012 г., когато вече са оправени. В резултат сега всичките ми тези рискови и мега скъпи части са на по 50000 км., което ме накара да посмея да го купя. 

Но все пак има и алтернативни варианти за ремонта, при които излиза към 5-6К лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя година и кой мотор е туарега - CASA ли е?

Четох, че 4-буквените разпадали помпата, т.е. от 2008. БКС била здрава помпата, питам за спокойствие, че моят е BKS

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10/16/2016 at 15:28, Ц Е Ц О написа:

Потвърждавам за каското.

Тия дни прерових оферти просто информативно за С4-ката

Добре ,че беше пак @daks

 

Радвам се, че си доволен, Цецо! Дано не ти дотрябвам по негативни поводи! Със здраве и късмет да си я караш! :) 

Преди 1 час, mshbul написа:

Коя година и кой мотор е туарега - CASA ли е?

Четох, че 4-буквените разпадали помпата, т.е. от 2008. БКС била здрава помпата, питам за спокойствие, че моят е BKS

Декември 2009-та е и моторът е подобрената версия - 240 коня. Но кодът не е от значение за стружките. До 2012-та всички помпи са алуминиеви и с въртящ се елемент, който прави мизерията. 

На 10/16/2016 at 12:33, petrishki написа:

Относно каското, разликата в цената между паралелни модели на Мерцедес, БМВ и Ауди почти няма. И за трите марки има завишение обаче, сравнение с останалите, със сигурност обаче не е 3 пъти. По-скоро към 20% според мой лични наблюдения!

За Мерцедес и Ауди няма завишения. Само за БМВ и то Х5 и Х6. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за тези четох, че най-много страдали от помпи. Явно нещо са променили уж за подобрение, а то са се притеснили, че няма да могат да ти вземат още 1 път парите, които си дал като я купуваш и що ли па да не смениш помпа, дюзи и да преседи в сервиза 1 седмица.

Не знам ASB-то дали е така, не съм срещал из форума за такъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен зависи точно на кои мотори е това,късмет.

Моята каручка я взех на 130к и замина на приблизително 200к.

После нямам идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се установява това със стружките, има ли някакви "симптоми" автомобила докато го караш, или трябва да чакаш да ти го съобщят на следващата инспекция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...