Jump to content

Audi a4 b6?


Recommended Posts

Здравейте. Интересувам се догодина да си закупя нов автомобил, нещо до 5-6 хиляди.... та гледам тези audi a4 b6 се намират на тази цена. Запътил съм се към 1.9, в момента карал газ-бензин. Бихте ли дали мнение за колата и цена на консумативите, носачи и т.н... и дали си заслужава като цяло, или е по-добре да си закупя една b5, която всъщност ще е по-добър избор и по-евтина за поддръжка. Благодаря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще дам мнение само по един от въпросите..... Защо през 2017 ще купуваш тепърва кола, която е на 16-20 години?

Не че няма да я караш разбира се, но колкото по-малко стара, толкова по-добре! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и б5 и б6 и двете 1.9 дизел. Едната АФН 110 коня, другата помпа дюза-100 коня АВБ. Според мен по-добрата кола като дизайн е б6. По-добрата като надеждност- б5. Интериора на б5 е далеч по-качествен- този на б6 е по-съвременен обаче. С климатроника на б6 трябваше да сменявам клапи-при този на б5 не съм имал такъв проблем-климатроника работи чудесно. Б5 е доста по-шумна но пали от четвърт, при б6 помпа дюзата колата е по-пъргава и по-тихо работи. Имах проблем с дюза при б6 и се оказа хлабава връзка. На б6 копчетата по ел джаджите се изтъркаха вътре и ще се боядисат или сменят-при б5 са като нови... При б6 седалката не ми е толкова удобна и не дава такава опора като при б5. Но пък таблото при б6 е далеч по-готино... Всичко зависи от теб и препочитанията ти. Според мен б5 е по-добрата кола в повечето отношения, недостатъка и е предното окачване- при б6 е далеч по-просто и съм склонен да вярвам,че е и по-здраво. По таблото на б5 бяха ми изгоряли крушките на осветлението- при б6 е на диоди. И с двете ще се прекараш мен ако питаш-кола дето няма разходи по нея е тази дето е спряна от движение... За цени на части- и двете са стари коли и няма кой-знае каква разлика при частите, принципно части купувам, сменям и забравям за такива разходи, виж впечателение би ми направило ако разликата е двойна между една и съща част за двете коли, ама тя не е, или поне на мен не ми се е случвало. Само да те предупредя ако си едър,че седалката при б6 не пада толкова ниско надолу колкото при б5- разстоянието между краката ти и волана при докрай смъкната надолу седалка е далеч по-малко при б6, нещо което адски ме дразни. Най-добре покарай и двете бараки и си реши сам.    

 Но едно ще ти кажа, в автомобилния свят това,че колата е по-нова отдавна не е плюс-дори напротив. Освен ако не си от хората дето карат коли от нови докато не им изтече гаранцията и после пак се качват на нови. Дали ще ме послушаш си е твоя работа- но аз въпреки,че мога да си взема чисто нов автомобил си карам 20 годишното б5 с кеф. Причината е много проста... работя на място където обучавам ( преподавам двигатели с вътрешно горене) механици за да си вземат квалификацията и то в най-големия дилър на коли втора употреба в Европа. Всички автомобили са до 3 годишни... На седмица се продават минимум 1200 автомобила. Независимо от марката ( частични изключения при японките) мога с ръка на сърцето да кажа,че не стават за нищо-поне масата от тях. На същото мнение са и завеждащите отделите. Извинявай, но на мерцедес на 3 години да се скапе скоростната, да гръмне на бмв на две години турбото и да дойде нисан кашкай 2014-а година до такава степен ръждясал отдолу,че полуоската да е останала с половината си дебелина отколко е била като нова- за ауспуха не говорим- крайното гърне буквално липсваше и това на двегодишна кола,фиеста на 20 000 км с заминала гарнитура глава. За мен не е нормално. А и като гледам и за механиците не е... Всичките са на от 25 паунда на час нагоре и 90 процента от тях карат коли до 2002-2003-а година, масата и доста по-стари. Но все пак става въпрос за хора с опит дето си изкарват прехраната с това и всеки ден им минават какви ли не нови автомобили през ръцете... Да, чудесни са като разход на гориво, мощност спрямо работен обем и наличие на екстри, ама.... Айде няма нужда.

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина изчерпателен отговор. Благодаря ти. Разбира се, другото ми въпросче, има ли разлика във возията им и стабилността на пътя? И като цяло има ли определена година от 2-та модела, на която да не се спирам? И горе долу цените как вървят при частите.

Редактирано от qnkov90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От двете си вземи ... А6 С5. А4 В6 е копие на А6 С5, но е по-тясна.
А6цата е еднакво скъпа измежди трите коли, но е най-обезшумена, с най-много място и комфорт.
Имай предвид, че при бюджет от 6хил, ако смяташ да вземеш бензин и да слагаш газова, то една газова е поне 1000лв, трябва да имаш и 1000 за първоначално обслужване поне. На 1.8Т частите без отстъпки са към 700-800лв за обслужването, като сложиш работа, някое тампонче и тн. (щото ни кой не продава перфектна кола) ги пиши направо 1500.

Демек имай предвид, че едни 2000лв ще си идат в миг за гуми/обслужване/постягане.

Това ти го казвам от камбанарията на собственик на А4 В5 и А6 С5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Б6 е като че ли една идея по-стабилна. Може да е заради гумите обаче, струва ми се, че Б6 е на по-ниски гуми,оттам и по-стабилна. Утре мога и да ти напиша размерите ако желаеш. Като го взех б5 смених ангренаж комплект с ролка, антифриз, спирачна течност, масло и филтър скорости (карам автомат поради задръстванията), 4 нови гуми (старите бяха с дот отпреди 6 години и ги смених  макар,че си имаха 5 мм грайфер), накладки и дискове отпред и отзад (обичам да карам с нови спирачки-старите си имаха още доста живот в тях), термостат (сменен профилактично) ремъци агрегати и нова водна помпа, филтри-въздушен и климатик и масло и филтър и две биалетки понеже едната имаше скъсано маншонче а така преглед не се минава... Всичко това ми излезе 1200 лева като части като труда си бе от мен. Ти си прави сметка вече, мисля в бг цените са същите на частите. Това за б5.

На б6 нищо не съм сменял още (ангренажа е добре и изглежда свеж), като цяло колата не ми допада много, качеството на бутоните в салона е трагично-мога да снимам ако желаеш... Един теч съвсем лек имаше от термостата и смених гарнитурата и термостата, нов антифриз и естествено масло и филтър съм сменил. Другото което се спраска на Б6 беше инсталацията на шофьорската врата, там дето влиза в купето- супер приятно чувство е неделя сутрин да вземеш поялника в ръка и да разглобиш вратата да си правиш инсталацията, понеже нито шофьорската врата се заключва от дистанционното, нито колоната във вратата работи, нито стъклото работи, нито пък диода за алармата свети. Виж на б5 и колко други стари фолксвагени и аудита съм имал-това не ми се е случвало... Като го разглобих и ми стана ясно- кабелчетата тънки и самата букса е така изпъкнала от инсталацията дето се закача в купето,че се свиват на 90 градуса- яко са го измислили. При б5 кабелите са си бая по-дебелки и не влизат под същия тъп ъгъл.

За б6-не знам какви разлики има в годините- не ме и вълнува, честно казано. При б5 има фейслифт от 98-а година мисля и стоповете са по-закръглени, дръжките на вратите са обли и темподобни глупости- въпрос на вкус... При б5 от 96-97- а година тоест първите две години от производството, няма опция за зануляване на сервизната инспекция ръчно от бутоните на таблото с уредите-трябва ти диагностична апаратура или някой прост ваг-ком. След 97-а таблата са различни и могат да се зануляват и ръчно инспекциите. Това се сещам на първо четене. АКо те интересува друго-питай.

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

26 minutes ago, ivo marinov said:

Пак се започна да се пишат глупости.Имам пари и мога да си купя чисто нов автомобил,ама виждаш ли сега колега на мен ми е по хубаво да карам 20 годишна кошница.Айде стига простотии!!! 

Съжалявам но това е истината. И не, не съм луд да го купя кеш-не, че ги нямам, но ако някога купувам нова кола, то ще я взема на лизинг и след 3 години-пак нова, но просто не виждам смисъл ! Аз обичам да си карам надеждните дърти кошници... Модерните автомобили с безброй глупави, ненужни и ненадеждни системи съм ги оставил на разбирачите... Най-новата кола  която съм притежавал бе 2006-а , някъде преди 5 години, пак казвам- пари за нов автомобил не са ми проблем. Когато почнеш да виждаш автомобилите като съвкупност от системи и ти е ясно коя как работи и колко живот има в нея- тогава пак може да спориш. Не виждам смисъл да купувам продукт с добре изчислен ресурс... И не- ако трябва да купувам нова няма да взема нова дачия, според мен разбирането ви за нов автомобил е пета серия 2012 година да речем или туарег от 2011-а. Странно ми е как ви учудва това- та това е просто една ламарина, днес ще я имаш, утре искаш друга и така... Не зацепвам действително... Имал съм над 20 коли и омръзват- човек просто иска нещо надеждно и здраво с евтина поддръжка което може да експлоатира без проблем колкото си пожелае, толкова ли е трудно за разбиране ?!?

Ваша воля- то се очакваше и такива мнения да има де- какво ли ме учудва... Между другото годишния ми преход е между 60 и 70 000 км, действително надеждността ми е на първо място...

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Lion_Heart написа:

....  Според мен б5 е по-добрата кола в повечето отношения, недостатъка и е предното окачване- при б6 е далеч по-просто и съм склонен да вярвам,че е и по-здраво. 

.....Само да те предупредя ако си едър,че седалката при б6 не пада толкова ниско надолу колкото при б5- разстоянието между краката ти и волана при докрай смъкната надолу седалка е далеч по-малко при б6, нещо което адски ме дразни.

Първото което съм цитирал не е вярно. Окачванията са почти идентични но е факт че при б6/б7 издържа повече.

Второто твърдение заедно с изпъкналата жабка пред краката на пасажера е определено недостатък при б6/б7 ....

За да купиш б5 пред б6/б7 на сегашните цени на двата модела трябва да си под въздействието на силни упойващи вещества .... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, Lion_Heart said:

Съжалявам но това е истината...

 

Разбирам те донякъде защото баща ми разсъждава по подобен начин. Кара по-нови коли, но постоянно се оплаква от тях и ги сравнява с Жигулата която е имал преди 30-40 години. Казва как много добре се виждало точно къде свършва колата, колко била проста за ремонт и т.н. Мисля че до известна спепен това е свързано и с носталгия за младите години. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в поддръжката почти няма между б5 и б6 но като автомобил по новата а4-ка е в пъти по добра от където и да я погледнеш (мнооого по красива от вътре и отвън,отзад е с независимо окачване,усещането като седнеш зад волана е съвсем различно от морално остарялото б5.Това с белещите се копчета е несериозен аргумент против колата (оправят се за без пари).Не случайно си държат цена все още(хубава а4 б6 си е между 9 и 10000лв.За 5000-6000лв ще си вземеш някой убито от каране издухано от всякаде б6 ;) .За тези пари по добре б5.Не ангажирам никой с мнението си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, matteraci said:

За 5000-6000лв ще си вземеш някой убито от каране издухано от всякаде б6 ;) .За тези пари по добре б5.Не ангажирам никой с мнението си.

Споделям същато мнение и аз. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение като собственик на б5 1.9тди е, че б6 помпа дюза 131кс предлага страхотна динамика почти като бензин, братовчед ми има такава, след чип направо лети-както отбелязоха вече качеството на бутоните е трагедия, интериора съвременен, визията също. Сравнена с моята б5 2000, моя мотор има по-голям въртящ момент в ниските, по-шумен, по-слаб във високите обороти, по-качествен интериор леко ретро, фейслифтовите б5 имат диодно табло и не изгаря осветлението.

Има а4 комби, който имат доста екстри ще ги разпознаеш по хромираните греди на покрива, за мен комбито в много по функционално от седана за сметка на по-високия център на тежеста и леко по нестабилна при високи скорости.

 

Колега Леон споделям твоето мнение и имам няколко въпроса, колко години мога макс да карам един ангренаж ремък при положение, че правя по 10к км на година, сменил съм всички ролки и водна помпа ремъка е Dayco havy duty, има ли обективни белези, че ремъка е на края на жизнения си път,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де колега Лион-Херт казваш,че годишния ти пробег е между 60-70000 км. и в същото време ми говориш,че залагаш на сигурност със някакви стари кошове,пък имаш кинти да си купиш класен чисто нов автомобил,просто не разбирам логиката ти в поста.Каква сигурност да търсиш в морално остаряла като модел вече кола която е и доста амортизирана.Не се заяждам с теб просто ми е много интересно мнението ти в което ти сам си противоречиш да търсиш сигурност в стар автомобил.Пич и аз смених доста коли минах през последните 3 години и през А4/В8-2011 г. модел,минах и през Ауди-ТТ модел 2013 г.Не броя и другите кошове които са модели от 2006 до 2009г.които търкалях пак от Ваг-марките Ауди и Пасати, но наистина новите модели че са чупливи е вярно и подръжката,ако това визираш за надежност на новите е в пъти по скъпа от старите кошове спор за това няма.По принцип аз съм си фен на бензиновите мотори и Аудитата ги разкарах за в момента защото фабрично са си масларници.В момента съм със Баварец-5 серия- ефка модел 2012г.пак бензинов мотор.Ще го видя как ще се държи и ако не ми хареса ще го махна и него.Но проблема при мен е че не мога да ги събера накуп висчките кинти за нова,защото не съм любител на опцийте лизинг,близинг и т.н. веднага скачам на ново от магазин и като си го поръчам ще си го чакам да дойде и газ.Но това са подробности.

Сега по темата на колегата Ауди А4/В6 е в пъти по добра кола от Ауди/В5,защото по новата А4 е кола на съвсем различна нова платформа,окачване,комфорт,возия всичко е по различно и по добро.За двигател с две ръце ти препоръчвам да търсиш само бензиновия мотор 1.8т с шестепенната ръчна скоростна кутия и повечето коне,имах такова Ауди и преди,но това беше отдавна.Колата е перфектна във всяко едно отношение,може да се чипне и става още по добра за каране и ластици,не че става някакъв голям самолет,но бива.Така че ти препоръчвам твърдо да си търсиш Ауди А4/В6 вместо А4/В5. Нищо лично към колегата Лион Херт,просто споделям мойте възгледи и мисли за леко заформилия се спор за избора между нова и стара кола.Безаварийно каране за всички колеги и по малко ремонти и проблеми по любимите ни автомобили!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата Олмо-ремъци съм сменял на пробег 50000 км или времеви период 3 години,което събитие настъпо по напред за да ти е мирна главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 степенната ръчна скоростна кутия и 163 к.с. е по добрия двигател  в В6 в сравнение със 150 к.с.и 5 степенната ръчна кутия.По принцип те идвата мотора са си почти еднакви,само мисля че турбината беше с по други параметри,но както и да е .Това е мое мнение,но смятам,че първия вариянт е по добър.Не случайно и този модел на В6 със 6 степенната ръчка е и по скъп като предлага на вторичния пазар.Вървежа и ускорението е по добро при този мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата кола, освен всички плюсове, си има и недостатъци, ако нямаш гараж и няма къде да се паркира, какво правиш като се почне - тази седмица без парктроници, другата седмица - надрана, после без огледала, отделно 2 - 3 000 за каско, отделно ходи завеждай щети, ми времето ми е по - ценно от колкото всеки месец по 1 ден да отделям за колата и да я мисля, ако нямам гараж, ще си карам старата барака. Пък и от една възраст насетне, е добре човек повече да мисли за себе си, смисъл да събира за пенсия да кажем, отколкото да рине пари за купчина ламарина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно колега върни ги в темата.Тука се пита за конкретен модел,а всеки си описва как примерно В5 е по добър вариянт от В6 и т.н.После се почна със търсенето на сигурност при пробег от 70000 км.годишно,че се стигна и да гаража и .т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

58 minutes ago, ivo marinov said:

163 к.с. е по добрия двигател

За същият двигател говорех, но Куатро и 5 степенна. Разликата е малак.

Истината е, че понякога търся шеста, вярно е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да по обобщим темата на колега който си търси АудиА4/В6,първото и най важно нещо е че с този бюджет който си обявил за закупуването на автомобил,въобще не се надявай да попаднеш на нещо свястно или читаво като кола говоря ти и за бензинов и дизелов мотор,като изключвам в търсенето бензиновия маслояд 2.0-131к.с такъв модел от това Ауди с този мотор ще си намериш за тези пари,а стария собственик или автоджамбаза ще се радва,че ти го е продал.Също изключвам и 1.6 бензин който е много рядко явление на вторичния пазар в В6 спънат куц кон за тежкото купе и климатроника в В6,все една са ти вързали котва отзад.За мултитрошляка скоростната кутия не искам да влизам в подробности има доста изписано по темата. за другите мотори в модела също няма да се впускам в подробности.Основно си сведи търсенето до 1.9 тди при дизела или от бензиновите версий 1.8т със 150 или 163 к.с мотор и при всички случай ръчна кутия.Аз ако бях на твоето място и трябваше да избирам от този модел на Ауди кола ще си определя търсенето само в тези  модификации за дизела и бензина,но поне трябва да увеличиш бюджета.Цените на запазените и поддържани коли на вторичния пазар не е ниска защото се знае,че има търсене на тези двигатели от марката.Автоджамбазите също много добре знаят това и няма кой да ти продаде колата си за без пари ако е читава.Ако досега не си запознат с модела и въобще с марката Ауди и конкретно с В6 то на огледите и на обяви от частни лица или в автокъщите поне ходи с човек който разбира и си има понятие от тези коли.Защото после наиграването и филма в който ще попаднеш за да започнеш тотална реставрация и пълно възстановяване на някакъв кош ще ти се разкаже играта и ще намразиш марката,ще се започнат едни луди теми как колата ми не става,как се чупи постоянно и т.н.Мога да ти пожелая само успех в намирането на читав автомобил и да си го караш със кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук споделям същото мнение, глупави хора няма. Много трудно под 7500 може да се намери читава кола от тези мотори точно.

За около 8 ще се намери нещо читаво, но за 5-6 няма как , за толкова може да се вземе А6 C5 1.8Т quattro

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е Фитилчо,бестселърите на този модел на Ауди А4Б6 са само двигателите 1.9тди-131к.с и двете бензинови модификации при1.8т със мощност от 150 до 163к.с.и определено ръчна кутия и задължително куатро по възможност.Това е моето обективно мнение,не искам да засягам други колеги ,но аз имах  Ауди А4/В6 с мотор 1.8т куатро ръчка модел 2004г. 163к.с. и бях страшно доволен от Аудито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...