Jump to content

Съвет за покупка на А4 B7 TDI


Recommended Posts

Здравейте колеги,

насочил съм се към въпросното ауди B7 дизел. Гледам основно 2.0 TDI защото 2,5 и 3.0 незнам как са откъм поддръжка. Досега съм сменил няколко 1,9 TDI-та, а мой близък има 2.0 TDI и като цяло са с малко разлики и си го знам...Относно 2,5 TDI имаше кофти мнения за него преди, а с 3.0 TDI въобще несъм запознат, знам само че данъка ще му е доста повече и гори повече от едно 2.0 TDI, а то с хибрид и чип ще ми докара същите коне...Та ако някой би могъл да ме насочи и към кодове на 2.0 ТДИ, които не пукат глави, ще му бъда благодарен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BPW   е кода на моторите, които нямат често срещания проблем с главите...... 8 клапанов е!

Ами аз също съм имал 1,9 тди..... сега съм с 2.0 тди...... няма кой знае каква разлика в усещането....

По-големите мотори си искат доста по-сериозни суми за поддръжка, обслужване и ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Fireblood написа:

 

Ами аз също съм имал 1,9 тди..... сега съм с 2.0 тди...... няма кой знае каква разлика в усещането....

 

Усещането от тракането/вибрациите или от ускорението?

 

преди 24 минути, yochcov написа:

а с 3.0 TDI въобще несъм запознат, знам само че данъка ще му е доста повече и гори повече от едно 2.0 TDI, а то с хибрид и чип ще ми докара същите коне...

2.0ТДИ PD каквото и да му сложиш няма никакви допирни точки с 3.0ТДИ. Но вече си избрал, може и да е правилно ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С каквото се сетиш с всичко е идентично с 1.9 като усещане!    Демократична страна сме, може да избере каквото му душа сака:)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 2.0ТДИ БЛБ двигател 16клапана.Ако можех да върна времето назад ,бих си купил 3.0тди.
2.0ТДИ имат проблем с привода маслена помпа (без изключения). Можеш да прочетеш повече за проблема.На някои двигатели дюзите са Сименс и са проблемни.
Аз бих препоръчал 3.0тди .
Каото обобщение , ако колата от нова е екплоатирана правилно , може би няма да имаш проблем с никой двигател , но от тия утайки ,които внасят тук , трудно ще намериш читава. Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комън рейл са 2.7 TDI V6 и 3.0 TDI V6,като единия е само на предно,другия е само quattro.Моторите са с верига.

Бих гледал тях,но при ремонт изваждането е малко повече.

И на тях може да се сложи чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнаех че са комънрейл и че са с верига, това са все плюсове, не държа точно на 2.0 ТДИ, просто се чудя има ли смисъл по нагоре...При положение че тройката ще е първата тази 200 коньовата а не 240 по новатаверсия...Иначе съм се возил на шестица 3-ка и чупи кръста наистина, ще видим какво ще избера, но със ще е дизел и ръчка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизелите в А4/Б7/ R4 моторите/1.9 и 2.0/ са помпа дюза,а V6/2.7 и 3.0/ са комън рейл.

 

3.0 TDI е в два варианта:

-204 к.с.-BKN-със и без DPF.

-233 к.с.-ASB-само с DPF.

Кутиите са 6 ст.механична и 6 ст.автоматична типтроник.Двойното задвижване е серийно.

 

240 к.с. мотора е при А4/Б8/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парите за данъка можеш да не ги мислиш хич. Обслужването на 2.0тди е към 800лева (ремъци , ролкки ...) , и 240 лева за данък , а на 3.0тди е по-скъп данъка , но обслужването не по евтино ( дано да не ти се налага да обслужваш веригата де .. )

@Fireblood , точно това и мисля да направя догодина , защотото бял ден несъм видял с това 2.0тди. (имам и познати ,които имат по-малко проблеми , но като цяло , не са от най-читавите двигатели)

П.С @yochcov само да вметна , ако не си запознат , че при облсужването се сваля предната броня , фарове , радиатори , всичко  и майсторите взимат между 200-250 лева за труд.

 

 

Редактирано от Svetliu90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Svetliu90 написа:

 облсужването се сваля предната броня , фарове , радиатори , всичко  и майсторите взимат между 200-250 лева за труд.

 

 

аз пък да кажа че един майстор в Пловдив каза - няма по-лесно от Ауди ! Свалям си бронята, маската се мърда на ляво и целия двител пред теб , не се буташ и си обслужваш със кеф. Свалят се неща но пък после ти е лесно и удобно а не да се буташ ! 
и не знам колко струва общо в Бг но в Англия във официален представител на Ауди  535 лири за ремъци и ролки - части и труд  + подписване на сервизната история :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, mishleto написа:

и не знам колко струва общо в Бг 

 

Зависи кой къде ще отиде,цените варират от под 100лв труд + отстъпката от частите,които майстора поръчва до около 250 лв само труд.Относително е,цени различни и всеки взима решение къде да отиде според цена,време,качество - в зависимост от приоритета,но и трите удовлетворени т.е.най-евтино,най-бързо и най-качествено не съществува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги темата не е толкова затова, дали ще се дадът +/- 100лв. за труд при ангренажа, (да не говоря, че на по предните модели А4 и пасат с напречни двигатели имаше майстори дето ги сменят без да свалят бронята, конкретно за този модел нз още как стоят нещата), а по скоро кой от дизеловите двигатели е по-надежден и с по-малко заводски проблеми (изключвам какво е правено с колата, защото това  никой неможе да го каже), говорим чисто и просто от техническа гледна точка какво се знае за двигателите като +/-...Като цяло си държа на дизела но от 1,9 ПД освен на 2.0 макар да са проблемни някои няма къде да ходя искам неискам това е следващото поколение (пълен ъбсурд е да си помисля за 1,9 от тези модели дето даже са с 5 скорости!)...Та дали си заслужава да мина на 2,5 или 3,0 идея си нямам все още, комън рейл би следвало да е +, НО ако им е първа комън рейл генерация е много Х работата...Относно двойките на мойта баща й има Пасат 2007, за 3 години каране смени к-кт съединител и маховик (за мен това са неща, които ако се оплаква някой, да не си купува кола - консуматив и цената не е чак толкова болка за умиране...) единствено взе да му губи антифриз и естествено от обикаляне по некадърни майстори какво ли не се гледа и не се сменя, а аз случайно като си ходих с моято кола при Ифидик за др неща, само го попитах и той веднага каза, търсете спукано по главата, това трябва да се гледа...Та след едно пристъргване на главата пасата стана чук и върви мн добре...Но не ми харесва като модел и дизайн и като цяло и вътре (самия му дизайн го прави адски тясен), аудито ми е къде къде по на сърце, та явно ще избирам според това което попадне...Приятел наскоро си купи предното ауди 2,5 и е мн доволен, но го е карал няколко месеца и немога да направя извод от това що за двигател е - иначе върви, доволно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте, наскоро продадох МАзда 6 2,0 дизел 143к.с. на който се скапа мотора. И както каза тъста вземи Ауди и няма да сбъркаш.

Въпросите са ми:

1)прикачам снимки на модел А4 Б6(първата снимка) и А4 Б7 с цел да ми кажете правилно ли съм разбрал разликата в моделите? И ако правилно съм се ориентирал - от коя точна година започва производството на модели Б7?

3)кой двигател препоръчвате за модела Б7?  Моите изисквания са –базов модел който е най разпространен и здрав (например като 1.9TDI 131 к.с.) Но доколкото проучих Б7 моделите вече започват с 2.0? Дали тези мотори са също така здрави като 1.9Тди на Б6?

4)Ако избягам от дизела, който мотор бензин препоръчвате? – отново базов модел и здрав мотор.  

П.С. Под здрав мотор визирам такъв който заводски да няма много дефекти. Ясно е че ако не е обслужвам добре мотора какъвто и да е все ще се скапе. Търся автомобил комби варант, със такъв мотор на който му се носи славата че здрав. Обслужването на консумативи не ме притесняват. Важното е мотора да е здрав, защото втори път да се скапе мотор няма да устискам – най вече финансово.

Audi-A4-2001-(2).jpg

Audi-A4-(2006).jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговор на първия въпрос можеш да получиш тук: https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, gbelchev написа:

Здравейте, наскоро продадох МАзда 6 2,0 дизел 143к.с. на който се скапа мотора.

И както каза тъста вземи Ауди и няма да сбъркаш.

 

Честито че си успял да я продадеш. Твоят тъст какво Ауди кара, че да знаем каква е основата?

Добре си се насочил към Авант но трябва да решиш бензин или дизел ... И бюджет само за покупката трябва да определиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 minutes ago, МММ1 said:

 

Честито че си успял да я продадеш. Твоят тъст какво Ауди кара, че да знаем каква е основата?

Добре си се насочил към Авант но трябва да решиш бензин или дизел ... И бюджет само за покупката трябва да определиш.

Да успях с загуба от около 4000лв :(
Моя тъст кара ауди като на първата снимка, 2005г. 1.9ТДИ (к.с. не са ми ясни точно колко са но около 130). 
Бюджет - около 8500-9500лв само за покупката.
Дизел - притеснява ме бъдещи ремонти на турбина, дюзи, DPF филтър или както е в аудито защо не ми е ясно има ли няма ли. Но пък дизела е страшно разпространен, по лесно се намира за покупка, евентуално и на по-лъсен етап по лесно да се намерят части втора употреба ако трябва, по-нисък разход извън града, и естествено няма да я има тази гадна газова бутилка в багажника :))) До колкото знам дават дизел двигателя че може да издържи много повече километри от бензина.
Бензин - все си мисля че е по-малко капризен, евентуално бъдеща газ, но докато сложа газ дали разхода градско няма да е твърде голям (>10-11л/100км?)
Ако споделите че дизелите на ауди са читави двигатели и да не им се притеснявам толкова, може би няма да се чудя толкова.
Въпроса отново остава - за указаната цена какъв модел бих могъл да взема, като казвам търся такъв двигател на който му се носи славата че е здрав :)

 

P.S. моля споделете - колко струва подяволите ремонт на предница, защото се наслушах на слухове - "НЕ вземай ауди, защото предницата струвала сумати пари - заради по сложното окачване" Говоря за гореописаните модели Б6 и Б7. Вие имате поглед над нещата - като сравнявам цените на ауди и примерно сеат, мазда по онлнай магазините за части - за мен цените изглеждат еднакви за поддръжка, което отново ме кара да поискам ауди (а на времето преди да купя маздата, бях казал следващата кола ще е ауди, но така се случи че взех маздата. Е сега вече имам възможността да си поправя грешката)

Редактирано от gbelchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

750 лв е пълен комплект носачи преди и задни, при това качествени. Иначе има и за 400лв комплекта :)
Разход на 1.8т градско в София на бензин под 12-14 няма да е, на газ - 13-15.  1.8т освен това е и може би най-добрия бюджетен избор за това купе.
Части втора употреба има бол ...

Редактирано от petrishki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

56 minutes ago, gbelchev said:

Да успях с загуба от около 4000лв :(
Моя тъст кара ауди като на първата снимка, 2005г. 1.9ТДИ (к.с. не са ми ясни точно колко са но около 130). 
Бюджет - около 8500-9500лв само за покупката.
Дизел - притеснява ме бъдещи ремонти на турбина, дюзи, DPF филтър или както е в аудито защо не ми е ясно има ли няма ли. Но пък дизела е страшно разпространен, по лесно се намира за покупка, евентуално и на по-лъсен етап по лесно да се намерят части втора употреба ако трябва, по-нисък разход извън града, и естествено няма да я има тази гадна газова бутилка в багажника :))) До колкото знам дават дизел двигателя че може да издържи много повече километри от бензина.
Бензин - все си мисля че е по-малко капризен, евентуално бъдеща газ, но докато сложа газ дали разхода градско няма да е твърде голям (>10-11л/100км?)
Ако споделите че дизелите на ауди са читави двигатели и да не им се притеснявам толкова, може би няма да се чудя толкова.
Въпроса отново остава - за указаната цена какъв модел бих могъл да взема, като казвам търся такъв двигател на който му се носи славата че е здрав :)

 

P.S. моля споделете - колко струва подяволите ремонт на предница, защото се наслушах на слухове - "НЕ вземай ауди, защото предницата струвала сумати пари - заради по сложното окачване" Говоря за гореописаните модели Б6 и Б7. Вие имате поглед над нещата - като сравнявам цените на ауди и примерно сеат, мазда по онлнай магазините за части - за мен цените изглеждат еднакви за поддръжка, което отново ме кара да поискам ауди (а на времето преди да купя маздата, бях казал следващата кола ще е ауди, но така се случи че взех маздата. Е сега вече имам възможността да си поправя грешката)

Само да кажа като един фен на бензинките, че да - дизеловия двигател уж е по-здрав и кара повече километри, но колата не е само двигател - ако се потдържа правилно двигателя изкарва много повече отколкото купето, окачването, салона и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко да се ориентирам към 1.8Т бензин, или 1.9 TDI или 2.0 TDI ? Въпроса е дали 2.0ТДИ е горе долу еднакъв с 1.9ТДИ?

При дизелите има ли въпросния DPF филтър или там както се казва при аудито? Идеята ми е, че като се запуши рано или късно ще трябва да го махам и вероятно ще трябва да се изолира този филтър софтуерно от компютъра (нещо което ме притеснява че някой ще ровичка по компютъра и дали наистина ще си свърши качествено работата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не задълбавай толкова с тоя филтър..... може и никога да не се наложи да го махаш.....а ако се наложи, не е чак такава драма.......... има много хора, които качествено могат да си свършат работата. 1.9 и 2.0 нямат кой знае какви разлики........  като концепция, усещане за динамика, разход......поддръжка!  При двойката е за предпочитане кода на мотора да е BPW......тоест с 8 клапановата глава......:)

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T търси.

ПД- дизелите ще те отвращават всяка сутрин като ги запалиш със звука на цинкова кофа пълна с гайки, падаща по стъпалата. :hilezh: 

Бензиновия също е доста по-бърз/динамичен, малко по-евтин за поддръжка и с газ ще е по-икономичен от дизелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Audi_FeN_1 написа:

1.8T търси.

ПД- дизелите ще те отвращават всяка сутрин като ги запалиш със звука на цинкова кофа пълна с гайки, падаща по стъпалата. :hilezh: 

Бензиновия също е доста по-бърз/динамичен, малко по-евтин за поддръжка и с газ ще е по-икономичен от дизелите.

Не е задължително да е гнуслив....... може да не го отвращават :hilezh:. А може да е алергичен към газ.....и да не му се взима 1.8 :hilezh:

Това на шега;)

Важното е да знае какво очаква....... на ред с тракането си има достатъчно предимства малкия дизел.  Разбира се нищо му няма на 1.8Т...;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...