Jump to content

Замяна на халогенна крушка с ЛЕД за фаровете


Recommended Posts

За Б7 има фабричен биксенон. Свети перфектно с ОЕМските крушки.  А те подлежат на ъпгрейд.

Относно халогените с усилена светлина - с такива Филипси си повредих лупите на Б5-ца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Аз не съм много по фабричните решения на почти 11 годишна кола, защото всяко от тях е технологически остаряло с почти 11 години. Ако правя някакъв ъпдейт предпочитам да е с по-нова технология.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, CVT написа:

Параметрите винаги ги дават за 2 крушки, не за една. Така че тази е 20W и 2400 лумена. Както вече писах по-горе 2500 лумена са абсолютния минимум да заменят стандартната халогенна крушка. Добре де, тази е 2400, но все там. :)

 

Тези 23-24W които си измерил са най-вероятно при студена крушка. Като загрее сигурно пада на 20W.

Обявените характеристики тук са за за една крушка. Просто се продават по една от този китаец. На китовете си им е обявена мощност от 80 вата. По този въпрос си имахме разправия с китаеца.

 

Ледовете ще ти свършат чудесна работа за дълги. Или купувай Osram Cool blue intense. От тях бях много доволен на H4 цокъл, при H1 едната изгоря на година и малко, но и цената при H1 е много по-ниска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си, че проблема при тези китайски лампи е повече дали диода е на същото място като нажежаемата жичка. Това би създало по-голям проблем от разлика от 100-200 лумена. Като гледам само се разтягат локуми, без да се правят разни истински тестове. Очевидно теорията на всички не ни достига, за да стигнем до истината. Варианта да се снима светлината от едната и после от другата крушка не е подходящ заради различната чувствителност на матрицата към различната температура на светлината.

Крушките на колегата коко знам, че той си ги е правил и беше написал, че е спазил размерите. Тези дни ще направя малко проучване, до колкото е възможно и ще намеря крушки за които поне се твърди, че са със същото разстояние и има достатъчно обективни и задоволителни отзиви. Също така мисля с тях да поръчам и един светломер, за да не си говорим на изуст. Отворен съм за предложение за конкретни крушки.

 

Предлагам като пристигнат да се разберем за някоя вечер да направим едни реални тестове с колегите които имат време и интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема на китайските лампи е че не знаеш какво ще ти пробутат точно. Ако светодиодите са над 100лм/Ват не би трябвало да има проблем. Стандартните крушки 55 Вата са около 950 лумена, ксеноните са около 2500-3000. За 2000лм трябват около 20 Вата с хубави ледове. Ама складовете са пълни със стари модели и се мъчат да ги пробутат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, robobug написа:

Проблемът на диодите е диаграмата на насоченост

Това отдавна не е проблем, проблемът е топлината. По-горе споменах за скупчените П-Н преходи нагъсто.

Тъкмо се занимавам с ремонтче на едни фабрични "лед" произведения на Ауди, вижда се ясно какво е решението, няма дори охлаждане...

 

9024921Z.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/22/2017 at 7:32 PM, SPiTFiRE_ said:

Обявените характеристики тук са за за една крушка. Просто се продават по една от този китаец. На китовете си им е обявена мощност от 80 вата. По този въпрос си имахме разправия с китаеца.

 

Ледовете ще ти свършат чудесна работа за дълги. Или купувай Osram Cool blue intense. От тях бях много доволен на H4 цокъл, при H1 едната изгоря на година и малко, но и цената при H1 е много по-ниска.

 

Хмм, значи не трябва да се купува крушка която не пише точно с какъв лед чип е. Този само е писал че е Phillips, но без точния модел не можеш да му изкараш дейташийта и да видиш точно колко лумена е.

 

Този обаче (цък) си пише че е с CREE XHP-50 и ясно се вижда че са два на крушка - по един от всяка страна. Според параметрите на самия диод (цък) един XHP-50 е около 2400 лумена и около 20W. Така че крушката трябва да е 4800 лумена и 40W. Нали така излиза? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, CVT said:

,

Този обаче (цък) си пише че е с CREE XHP-50 и ясно се вижда че са два на крушка - по един от всяка страна. Според параметрите на самия диод (цък) един XHP-50 е около 2400 лумена и около 20W. Така че крушката трябва да е 4800 лумена и 40W. Нали така излиза? 

 

Имам точно такива и ги избирах, точно заради CREE XHP-50. Обаче съм ги монтирал на мотора и така съм си решил 2 от основните проблема на ЛЕД-овете....мястото във фара и охлаждането. Сега.....светят една идея повече от приличен ксенон 35в (късата светлина ми е такава, а ледовете са на дългите). Като ги тествах извън фара бях залепил една термосонда точно до ЛЕД-а и след 1 час светене температурата беше около 85 градуса, без да съм разпервал пасивното охлаждане. Монтирани във фара на мотора се охлаждат перфектно, палят веднага и осветяват пътя така, че мога нощно време да карам с тъмното стъкло на каската :). С мултицет измерих консумация от 2.6А, което при 13.8в дава около 35W...ако ми е вярна сметката....пък и горе долу толкова светят, като ги сравнявам с ксенона до тях.

 

Основните предимства на ЛЕД-а спрямо халогенните крушки и газоразрядните са следните:

 

Дълъг живот при правилно охлаждане (дават им близо 30000 часа светене....на ксенона е около 3000, а на усилените халогенни крушки е между 500 и 1000)

Ниска работна температура и щадене на фара и рефлекторите

Мигновенно палене спрямо ксенона

Силна светлина при ниска консумация.

 

Основните проблеми са предимно насаждането във фаровете и адекватното охлаждане.

Ако имаше как веднага щях да ги сложа на дългите светлини на Аудито, но не влизат заради машинките и буксата на фара. На късите също не съм измислих как да ги сложа и да ги охлаждам адекватно ( за сега).

Аааа....и китаеца от линка по-горе е надул яко цените. До сега съм поръчал 4-5 комплекта на цени около 45-50$.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза 45-50$ с доставката (безплатна)и без да минават митница :) Май идват и по-евтини или поне колкото ксенон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така не е честно ;) Да сравняваме китайски лед с китайски ксенон, щото иначе за толкова може да се купи само крушка за мигач на Филипс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според  мен най добре стават диодни крушки тип Н4. Светят късите бих казал много добре до идеално,проверено на Хонда Сивик. Точно на фокуса си идват диодите и свети добре и в дъжд. За дългите е леко спорно но ги бива повече от халогенните крушки. Повече от година всичко по колата е с диоди и няма проблеми в студовете вече две зими. Фаровете светват веднага. За Н1 не стават за къси защото единия диод се скрива от ламаринката вътре в фара и се губи завинаги осветеността. Имал съм два вида Н4 ,първите бяха с по три Кри диода 5Вт. два от горе и един от долу за дулгите. С радиатор и вентилаторче ,доста компактни  и лятото съм нямал проблеми, при постоянно включени къси. Вторите имат много интересен дизайн, диодите са 4 крий но странично разсположени и са някакъв хибрид, светят много по добре а са поне два пъти по малки от предните. Имат по два диода отляво и дясно като предните два има ушенца да светят само назад и нагоре,а другите два/ на мястото на жичката за дългите/  светят нагоре и надолу за дългите и осветяват доста добре. Пак с вентилаторче и радиатор. Тази зима нямат проблем. За само дълги на Н1 не зная как ще светят. Има версии с изместен Фокус и евтини и версии точно на фокус и с вентилатор или лентички и по скъпи.  Н1 за мъгла още. не съм си харесал, при тях осветеността е  доста разтегната в страни а диода не може да запълни рефлектора, а Н1 от скъпите и рядко ползвани не ми се купуват. Цената на и двата вида Н4 е по 50долара комплекта. Лупите на Аудито са Н1 и според мен нямат смисъл тъй като единия диод реално се затъмнява,ако някога китайците се усетят да продават  Н1 за къси т.е. само два диода отгоре тогава ще има смисъл да се купят.:razz: Ще ги снимам или  ще потърся точно модела в алито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, най-добре намери линка в алито. точно тези модели, които си ползвал. Интересува ме точно какъв е модела на диодите, дано да ги пише. Колко келвина са?

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://s.aliexpress.com/Ani6nIr2 - Look what I found on AliExpress

Това са сегашните. Черните,първите отгоре. Светят много добре,но малко диода се подава. Може и две десети да е или половин мм , но леко има разсейки,не е точно права линия.

Другите не ги намерих,пишеш H4 led в търсачката на алито и разглеждаш,явно вече има само от горния модел,различни конфигурации. Представляваха  отгоре два или три кри диода,отдолу един диод и правеха точна линия с разширение вдясно,но са по слаби може и от Келвините да е било на зная. Често има промоции и са на поне 30% надолу,така че се следи и си купуваш. Нямам забележки досега ,всичко е работело и е качествено.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Моите два комплекта пристигнаха + светломер пристигнаха. Събота или неделя ако ми остане време ще направя реални измервания с обикновенни крушки, Philips White Vision и двата китайски ЛЕД комплекта. Ако някой иска да се присъедини да пише. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Wizi changed the title to Замяна на халогенна крушка с ЛЕД за фаровете

Снощи се хванах да премеря тока да крушките на токоизправителя. Китайците са писали, че входното напрежение е от 9 до 32 волта, за това реших да ги пробвам. Оборотите на вентилатора се променят в зависимост температурата на крушката. Двата типа крушки са с еднаква механика, но с различни диоди. 

 

Червени - CREE светодиод и мощност 40/80W, реално 22.4/44.8W при 14V.

Сиви - COB светодиод и мощност 36/72W, реално 23.8/47.6W при 14V.

 

Направих таблица за сравнение на двете крушки. Описал съм измерванията и направих графики да е по-прегледно. Баласта на сивата започва да се дъни при 9.5V и яркостта и токът й рязко падат. Червената кляка чак при 6.5V. Като съпоставя двете крушки една до друга червената свети по-силно, но ще видим какво ще покаже светломера във фара. Температурите съм ги мерил с безконтактен и контактен термометър. Оставях крушките да светят под един кашон с приблизителен размер на фар на Б5 за 1 час. Интересното, е че токът не се промени изобщо, явно баласта в тях компенсира. 

Таблица!

 

IMG_20170403_221116.jpg

IMG_20170403_221128.jpg

IMG_20170403_221211.jpg

 

Червената крушка даде фира доста бързо. След като я откачих от захранването и я оставих малко да изстине я пипнах по лещата и тя падна, повторих и с другата и ефекта беше същия. Самата леща е от някакъв вид гел и явно се разлепиха. Оставих втората крушка да свети пак за час, но нейната леща си остана на мястото. Явно едната е била дефектна. 

IMG_20170403_221357.jpg

Редактирано от papi92
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много! Това е тест!

:flehan::flehan::flehan:

 

Според мен, ефектът на светене ще е еквивалент на ксенонова крушка 35W.

Като цяло така виждам нещата:

+ по-ниска температура = по-дълъг живот на рефлектора

- проблем с фокус

- активно охлаждане = чао скоро

 

Слагай на фарките и да се уговорим да се видим :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, за ледовете за дома дават светимост съизмерима, че и по голяма от халогенни крушки при консумация на ток 3-4 пъти по-ниска. Защо при автомобилните нещата не изглежадад така? 44-47 вата е къдв 50 коклкото е халогенка без вентилатор. Да кажем, че 5 вата е грешката на измервателния прибор.

Евалата на колегата за отдвленото време и споделените резултати и дано има повече такива колеги!

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавите ЛЕДове са с 400-500% по-добро КПД от халогените. Т.е 20 Вата ЛЕД трябва да светят колкото 100Вата халоген поне. Обаче HID *Ксенони" са с подобно КПД. Т.е проблема е 24Вата ЛЕД да светят по-добре от ксенон. А май няма да стане. Проблемът, другият на различните технологии е в надежността и остаряването. Ксеноните и халогените остаряват сравнително бързо. Надяваме се че ЛЕД остаряват по-бавно.

Общо взето борим стандартна халогенна крушка 50 Вата с КПД 5% срещу Ксенон и ЛЕД. Обаче 50 Ватов Ксенон вади вероятно 5000 лумена (колкото 250 Ватов халоген) което ми се струва недостижимо за такива ЛЕД крушки. От друга страна е нелегално подобна светлина в стандартен фар. Не че не си го слагат някои хора на които не им пука за заслепяването.

 

Моите 5 стинки по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

55-ватов ксенон, с фабричен размер крушка,  ще срине КПД-то и ще отдава основно повече топлина, докато разликата в светенето ще е малка. Отделно, че 55-ватовите комплекти са ментаци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота вечер съм предвидил време да слагам двете крушки и да меря със светломера. Не съм избрал още място, защото е добре да е тъмно, да има стена на която да мога да монтирам светломера. За сега съм си харесал Лидл в Младост 4, но ще видим. Ако има колеги с друга марка и изпълнение лампи може да се присъединят, за да е по-пълен теста.

 

Така като ги гледам тези крушки основния проблем ще е с фокуса, защото диодите са монтирани от двете страни и се получава една тъмна зона близо крушката. Загряването не е толкова много. Халогенна крушка не мога да извадя от фара, с гола ръка, непосредствено след като съм я загасил, а ЛЕД-а мога.

 

Подозирам, че китайските ЛЕД-ове са като китайския ксенон. Свети, ама не е това което трябва да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, papi92 написа:

В събота вечер съм предвидил време да слагам двете крушки и да меря със светломера. Не съм избрал още място, защото е добре да е тъмно, да има стена на която да мога да монтирам светломера. За сега съм си харесал Лидл в Младост 4, но ще видим.

Ако ми остане свободно време, може да скоча да видя тестовете (от любопитство и интерес).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...