Jump to content

Audi A5 2.0 tfsi мнения


Recommended Posts

Като се почне с това масло ...  То все е виновно ... Все още се търси светия Граал на маслата за този двигател. Според мен качеството на горивото има също съществена роля при намаляване на подвижността на сегментите.

Цената ... относително ниска. Трудът и той вероятно. Всеки има различна гледна точка.

Едно е обслужване и ремонт на двигател. Друго е подмяна на основни групи с такива от съвсем друг тип. Инженерният провал е провал по всички критерии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз доколкото разбирам колегата с дългия списък ще смени само сегменти.

Надявам се да сподели резултата после.

 

С този мотор ВАГ са направили опит да намалят триенето и са заложили на тънки сегменти и на минимален хонинг.

Интересно е, че на някои екземпляри успяват, а на други - не. Очевидно има значение използваните консумативи, горива и режими.

Колкото до замяна на цялата група - има много интересни афтърмаркет бутала....но това е за друга тема.

 

Всъщност в еа888 има много нововъдения, които работят.....

Инженерни недомислици са маслената помпа на еа113, пластмасовата маслена конзола, която съдържа регулиращи клапани, привода на горивната помпа. Безумието да се сменя разпределителен вал, заради износена гърбица на горивната помпа....това са инженерни провали, които са перфектно решени в ЕА888.

 

Впечатлително ефективно, дълговечно е променливото газоразпределение на мотора.....понеже споменах М-ки - там въпросното газоразпределение струва колкото една Б7-ца 2.0т.....и по принцип не работи.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо сравняваш М-ките с 4 цилиндровия миксер на ваг?

Едното е "пърформанс" автомобил, нормално е да има високи разходи.

Другото уж трябва да е нормална и икономична ежедневна кола, която явно се оказва трошлива и капризна като суперкар. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, robobug написа:

С този мотор ВАГ са направили опит да намалят триенето и са заложили на тънки сегменти и на минимален хонинг.

Къде отиде прословутото немско презастраховане на тема мощност? Защо простото 1,8 Т от преди 20 години даянеше на двойно по голяма мощност само със смяна на турбината, а новите супъ-дупа експонати сменят половната карантия със заводската мощност?

Става ли ауди японска марка?

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са така нещата. ЕА888/ЕА113 са много по "ефективни" двигатели от старото 1.8т. Газоразпределението и ТК са класи отгоре.  И ако се съди по резултатите дори само софтуерен тунинг са и доста здрави. Може би още малко би трябвало да намалят степента на сгъстяване, но са гонили разход до ml ...  Недомислиците в тях са отделна тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност при еа888 степента е намалена до 9.6:1.

При някои афтърмаркет варианти на буталата се намалява до 9:5...(става дума за модели, заменящи оем-ските, не за ъпгрейд на турбини).

В Америка изкарват над 300кс от първия еа888 само с генерация и чип. И оригиналните бутала.

Горивната система е разчетена до около 380-400кс. Биелите са "чупени". Челен и много ефективен кулер - при каране по магистрала под 10 градуса разлика в температурата на входящия и околния въздух.

Не знам дали само заради разход или и заради еко-норми са тези игри със сегменти и хонинг.

Турбината на практика няма лаг (оказва се, че може да се монтира на 1.8Т :) ).

Тези, които тунинговат ГТИ/S3 казват, че блока на еа113 бил по-здрав....но за ежедневен мотор 2.0 е много балансиран. 

Като цяло е много тих (за разлика от еа113), в купето на А4 не се чува при нормално ускорение, а в движение да не говорим.

Ауди са толкова сигурни в мотора, че го монтират и на А8 :hilezh:

Доколкото разбирам при Б9 е доразвит с туинскрол турбина, управление на изпускателния вал и по фаза, втори ред дюзи...с чип пада под 5 секунди до 100......

 

А м-ките ги споменах, защото там не е пестено от инженеринг и пак газоразпределението не е надеждно и е капризно към маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 13.10.2017 г. at 23:15, fifipaldi написа:

 

На 13.10.2017 г. at 23:06, musti3pa написа:

 

Тази седмица почват да ми сглобяват колата и предпоагам до 1 седмица вече ще е ок и готова за каране, след като пиключи целия ремонт ще споделя какви са ми впечатленията и между другото малко да се отклоня от темата и да попитам има ли в бг надеждно място за car wrap май така му викаха, тоест да сменя цвета със фолио... гледам едни пичове има в Турция ужасно са добри на тая тема и правят изключителни неща http://gmggarage.com.tr/ и тука едно видео пускан към 15 та минута дават едно ауди, което е много яко  и искам абсолютно същото фолио и цвят за моята кола ... мисля, че в Бг би трябвало да има хора занимаващи се с това, ама качеството дали е същото? 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

oil-small.bmp.jpg

 

Това е резултатът след доливане на точно един литър масло, при твърдо сигнализиращ за ниско ниво борд компютър.

След доливането автомобилът е изминал 1116км, замерването се прави в гараж, при еднакви условия.

От тези 1100 км повече от половината са направени с каране около и над 3000 оборота, изпреварвания и натоварен автомобил.

Маслото е Мобил1 на 6000км, с долят един литър Равенол SSL. Моторът не е отварян, сменен е само PCV клапана.

Свещи Денсо, нови "червени" бобини, чип и на над 200к км. Горивото е газ + бензин.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Харесали сме в представителство фейслифт 2012г. 2.0tfsi quattro на реални 90хил., който ще се полза като втори и на година няма да минава повече от 10хил. Като живот и здраве ще се кара до към 150-160 хил.

 

Ако в историята излиза, че не е правен ремонтът, имате ли информация приблизително на какъв пробег се появява проблемът? Със сигурност зависи от много неща, но все пак? 

 

 

Редактирано от drk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път - ако се кара с неподходящо масло и гориво и бутала от Луната да сложиш ще гори масло.

.....последната ревизия бутала е от 2015-та....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, robobug написа:

 

Кое е най-подходящото масло за тези мотори. 

Редактирано от VBI
Цитиране на преходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При мен е сипвано основно масло 0wxx. С такова масло (0в30) последно беше обслужвана и при дилъра.

Маслото трябва да има ниска изпаряемост и да се сменя, а да не се долива, когато разхода се увеличи.

Моторът е горещ и унищожава бързо маслото. При основно градски цикъл интервалът на смяна трябва да се намали.

Примерно (това са мои предположения) при среден интервал на смяна на 10к км, за градско трябва да е около 7-8к.....пробег от 30к км с оригинално 5/30 масло може да мине само на стенда.....

между другото вчера попаднах на една статия в Аутобилд, в която също насочват вниманието към използването на лонглайф масла и отказът на ВАГ да признаят, че маслата са проблем за разтягането на веригите. Статията е сканирана и качена във wvclub. 

 

Честите студени стартове с лошо гориво също бързо унищожават маслото.

Дори колата да е с последните сегменти (трикомпонентен маслен сегмент) качеството на маслото има значение за нагара върху клапаните на (т)ФСИ моторите. Ако няма допълнителни дюзи, които да "мият" клапаните, всичко, което се изпарява от маслото се лепи по тях.

 

Конкретно на въпроса - аз съм се спрял на Равенол - масло, което твърдят че е напълно синтетично, с добавени естери. Изборът ми е продиктуван от ниската цена, а иначе почти всеки производител има подобно масло.

На хартия редлайн 5/30 е маслото, което е идеално за този мотор - невероятно ниска изпаряемост, много добавки за неутрализиране на проникнало гориво, фрикционни добавки за многото вериги, температурно стабилна база......но трябва да се сипва на нов двигател, а не на започнал вече да гори масло, т.е. с полублокирали вече сегменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности за изчерпателния отговор. Колата ми е на 175000 км. и засега не гори масло карана е само с castrol 5w30 professional iong life сменяно е през 17-18000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да ви попитам, всички тези драми отнасят ли се и за 1.8 TFSI? Има ли въобще заводски читави 1.8 и 2.0 TFSI? От по-старите (докъм 2013г.)? И при Шкода и VW ли е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е А5 2012 г. 1.8 tfsi и засега не гори масло. В сервизната история няма отбелязано да са сменяни бутала.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частите отдавна престигнаха, но имахме проблеми със сегментите, проблема бече че не си пасваха на моите бутала.... за ауди 2.0 тфси сегментите са били 1.2 1.5 2.0 мм а моите се оказаха 1.0 1.2  1.5 и за това ми е пипало толкова маслото. Сега поръах и нови бутала със сегменти и болтове комплект, надявам се до няколко дена колата ми да е готова. Даже в момента не ми се коментира това, просто ей така ви го описвам... ще пиша по подробно след ремонта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека четат внимателно, всички фенове на тоя отпадък 2.0тфси дето го хвалят и препоръчват...

Ебаси кенефа, тва надмина душегуба вече, не е истина...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за ревизиите на буталата се знае, както и за съпътстващите ги видове сигменти, просто е трябвало да се вземе предвид.

Голам отпадък е иначе да, аз никога няма да си го взема :verweis: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшен е бе, направо идеален.

Мисля мисля и не мога да се сетя каква му е целта на тоя мотор?

 

Ако искаш икономия си взимаш 1.8т на газ или някой 4цил дизел.

Ако искаш вървеж си взимаш 3.0тфси или 4.2и...

 

Ако искаш ремонти по 5000 лева, голям разход на масло , 10/100 бензин+ и звук като на миксер си взимаш 2.0тфси :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...