Jump to content

Audi A6 C6 4F 3.0TDI или 3.2FSI


Recommended Posts

Преди 2 часа, Raino написа:

3.2-то е на светлинни години като поведение - бърза реакция на мотора, еластичност, звук.

Предполагам пред 3.0TDI. Типично за бензинов двигател.

Преди 2 часа, Raino написа:

Странна статистика за мен е, че за проблем с веригите ( светещ чек заради разминаване на валовете) сме направили най-много 3.2ки.Това са коли до 300 000км.

При това статистиката е за "премиум" сервиз който е само за София и могат да си позволят определена група клиенти. Реално статистиката е още по зле. Не сте чистили нагар по клапаните или се брои в графа "нормално". Не сте виждали надрани цил. блокове ... Или ги връщате още като се чуе характерния звук. 

Преди 2 часа, Raino написа:

На кратко, при мен няма сила и довод, който да ме накара да избера 3.0ТДИ пред 3.2

Да си купиш кола с 3.2 в този модел съчетаваш всички недостатъци на FSI, алуминиев блок с покритие и характерните проблеми с веригите при VAG при V образните двигатели е трудно разбираемо. Разходът на гориво е отделна тема. Цените на резервните части също.

С най-добри чувства и да върви бизнеса :anonym: .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Честно казано, не сме имали случай ние, колеги или мои клиенти по друга линия с надран блок.

Нагарът, да има го, но имам чувството че много зависи от горивото и в какъв режим се кара автомобила.

Дизелът нима има по малко сажди навсякъде ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

56 minutes ago, МММ1 said:

При това статистиката е за "премиум" сервиз който е само за София и могат да си позволят определена група клиенти.

 

Сложил съм си сакото, та ще си позволя такъв един коментар:

А6 с 250 коня някак си създава предпоставка за очакване поддръжката и ремонтите да са една идея по скъпи от голф 4...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Raino написа:

3.2-то е на светлинни години като поведение - бърза реакция на мотора, еластичност, звук.

От това, което виждаме в сервиза 3.2 са на 3 пъти по-малко километри от 3.0ТДИ и това няма отношение само към техниката мотор и кутия ами цялостно като интериор и усещане от колата са по свежи.Разбира се, това е общо казано и зависи на каква кола ще се попадне.

Странна статистика за мен е, че за проблем с веригите ( светещ чек заради разминаване на валовете) сме направили най-много 3.2ки.Това са коли до 300 000км., 3.0ТДИ мисля, че е по-издържлив от тази гледна точка.

На 3.0ТДИ - дюзи, вихрови клапи, датчици по DPF-a, масово текът от доста места.Кутиите заради километрите и въртящият момент имат повече проблеми.

Махането на ЕГР-и, DPF-и и тн. е безумие и моят съвет е да не се занимаваш с това ако вземеш дизелов автомобил.

На кратко, при мен няма сила и довод, който да ме накара да избера 3.0ТДИ пред 3.2

 

Райно, моето питане е малко офтопик, но би ли сравнил като експлоатационни характеристики, издържливост и ремонтопригодност тези два мотора с 3.0 ТФСИ, за база на вашия сервизен опит? Просто ми е интересно.

 

По темата мога да добавя следното: и аз се плашех преди от бензиновите шестаци/осмаци като от нещо, което задължително ще ме вкара в големите ремонти и голям разход на гориво. Съответно мислех, че дизелът е "лекарството". Разбрах, че дизелът не харчи нито толкова по-малко, нито пък е по-надежден, но за сметка на това пък може да те изненада със скъп ремонт. Например едно от последните ми преживявания с ремонт по дизелов автомобил беше пълно рециклиране на ГНП (VP-44), за скормната сума от 2200 лева. При това после продадох колата за около 9000 лева, та всеки може да направи сметка за цената на ремонта, съотнесена към цената на колата.

Та, в този ред на мисли, когато се оглеждах за "новата" ми кола, търсих дизел, комби и тъмен цвят. Намерихме се с един червен седан с бензинов мотор.

Сега, повече от половин година по-късно, не мога да кажа, че съжалявам за избора си, даже напротив - колата ме устройва, сериозни ремонти нямам до момента (има време де), разходът на бензин не е нещо, от което да умреш. За сметка на това обаче се върна тихата работа на двигателя, както и много по-различния "темперамент" на бензиновия двигател, сравнено с дизелов такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От едно време си има прости правила за бензина и дизела и ние всеки ден във всяка тема ги пре-откриваме:

-Бензин се купува на старо, дизел на ново

 

Дизел се отплаща докато е нов и няма ремонти, кат му земат душата за кво ти е? За да му плащаш ремонтите после ли? А и кат е дърт горенето му скача и на тотал имаш двигател хем с повече ремонти хем със съмнителна икономия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, nichirenshu написа:

Въобще толкова много глупости в един пост е трудно да се осмислят.

Важи с пълна сила и за твоите писания.

Не съм привърженик на ДД. Но да се предпочете 3.2 пред 3.0TDI на този автомобил е безумие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Alexandrov, 3.0TFSI е мотор от друго поколение в сравнение с тези, които коментираме.

При него съотношението разход/представяне е подобрено значително ако го съпоставим с 3.2. Пак спрямо него, нямаш толкова образуване на нагари, да не кажа никакво, имаш подобрено покритие на блока, за което няма данни за проблемност ( не че съм виждал 3.2 с проблем). Верижното задвижване е много по-надежно и по-евтино.На 2 3.2-ки сме сменяло помпи за високо налягане, 3.0ТФСИ нямат оплаквания.

Не случайно и аз си купих кола с такъв мотор.

Накара ме да съпоставя и 3.0ТФСИ с 3.0ТДИ и то в поколението му BMK и ASB.....

Нямат допирни точки, едното е шумно, ограничено, спряло, скъпо за поддръжка и обслужване, другото просто лети и ти прави кеф всяка една секунда и то за 2-3л. отгоре максимум.

 

В дизелов еквивален 3.0ТФСИ може единствено да се сравни с би тди-то. Мен лично обаче пак не ме кефи, има въртящ момент, но нулев тротъл респонс, няма старт, държи се странно във високите. Също така след едно обучение, на което бях за този би тди и научавайки разни подробности според мен като станат на километри ще стане страшно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

39 minutes ago, Raino said:

Тук сравняваме А6 с 3.0ТДИ и 3.2, къде отиде на иронията с Голфа?

Мисълта ми е, че не би следвало от "премиум" модел да се очаква "евтина" поддръжка, сравнима с такава на малък градски автомобил , пък бил той и от същия концерн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оооо, да, това е ясно. Човек, купувайки подобен автомобил трябва да е многл наясно какво го чака иначе ще е свръх неприятно изненадан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 minutes ago, nichirenshu said:

Може ли да ми кажеш кое точно е невярно в моите писания? Предполагам ти си имал или имаш 3.2 от поне 5 години и можеш по-точно да кажеш.

 

 

Ти понеже поддържаш 3.0тди от поне 6 години - паляк ... :)  Въпроса е какво е вярно в твоите писания а не кое не е вярно щото невярното е 99,9% ... Пак засра темата - ще спиш спокойно и тая нощ ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда моята тема я пуснах точно заради това. Основно за 3.0тди се дискутират казуси.

Редактирано от Lo_Ridah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, Lo_Ridah said:

Мисълта ми е, че не би следвало от "премиум" модел да се очаква "евтина" поддръжка, сравнима с такава на малък градски автомобил , пък бил той и от същия концерн.

Поддръжката се определя от технологиите, вкарани в колата, а не от големината й.

Каква е разликата в поддръжката на А4 и А6 с еднакви мотори и кутии? На практика никаква. Едно въздушно окачване може да даде по-голяма разлика...но еднократно.

Каква е разликата между поддръжката на А6 с 2.0т и Голф ГТИ ? Ами Голфа може да е и по-скъп....

Ами една шкода с ритащо ДСГ и 2 литров дизел може да ти изкара повече пари от джоба от една А6/Ц7 със (почти) същия мотор.

Ами един VR6 да не би да е евтин за поддържане и ремонт?

Ами една А3-ка с 1.6ФСИ, на който като му свалиш коляновия вал трябва да купиш нов блок.....и други подобни извращения на ВАГ....

 

Изобщо всякакви обобщения в съвременния свят на колите имат повече изключения, отколкото потвърждения. За това нека сравняваме конкретни автомобили, с конкретни мотори и кутии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug странно е че сравних 3.2то с голф 4 и ти ми говориш за vr6... както и да е доста встрани от темата се изместихме. @mitaka7717 по трети март вероятно ще съм си в Бургас, ако има някаква местна сбирка може да се видим да пием кафе и ако нещо мога друго полезно да ти кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се радвам да се видим и да ги изкоментирам нещата.Относно скъпата подръжка - това не ме притеснява,защото в момента карам и подържам 2.5 ТДИ а там на всички ни е ясно за какво става на въпрос и на каква цена,особено ако се подържа с качествени части както го правя аз.Разликата и в харченето на гориво няма да е особено голямо като се има предвид сегашния ми автомобил.Аз така или иначе не карам много 20к км годишно максимум като 70-80% е извънградско.Така,че си мисля,че едно 3.2 няма да ми дойде нанагорнище за подръжка.Даже си мислех и за 4.2 по едно време но ме е страх малко,защото там говорим вече за един коренно различен автомобил според мен който би било добре да е на газ но май не може да се газифицира.Дори и да бъде газифициран цената ще е доста дебела а и няма да е финансово рентабилно за мойте километри тъй като ще харчи и бензин паралелно.Доколкото знам де....

Изпратено от моят SM-G925F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.Бих бил благодарен за това,защото наистина мисля да минавам на един от двата двигатела.Моята вече ми писна да я карам и най-вероятно ще си остане за втора тъй като е 2.5ТДИ и няма продаване а подаряване макар,че основните й болести са отстранени,но и не ми се подарява за никакви пари.Ще бъде старата резерва....

Изпратено от моят SM-G925F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то ако наистина е така би било по-добре 4.2 тогава.Конете са повече,усещането е доста по-различно предполагам.Чувал съм,че при 4.2 имало големи драми около електрониката.Макар,че то си зависи и от съответния екземпляр предполагам.А 4.2 което може да се газифизира в купе на 4Ф има ли? След коя година е по-добре да гледам?

Изпратено от моят SM-G925F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли,че до 2006г. всички 4.2 могат да се газифицират или и там има смесени модификации на мотора?Аз принципно не съм превърженик на газта но 20 градско ще ми дойде доста наистина.При моето каране това са си 300 лв месечно и предпочитам да ги похарча за семейството ми и мен а не да ги давам за горива.Аз съм превържаник на автомата принципно а и ако е ръчка ще трябва да чупя нерви да уча жената да кара с ръчни.Със сигурност е по-зобре да си спестя тези нерви.... хахаха

Изпратено от моят SM-G925F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...