Jump to content

Избор на зимни гуми през Юни? Предложения за 2017/2018


Recommended Posts

Във вторник поръчах, в сряда ми пристигнаха гумите-nexen winguard sport,с дот 2218-перфектно :hilezh:

Като монтирам и имам впечатления -ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 434
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И все още няма никакво инфо за Alpin 6.. Доста тестове се появиха в нета през последните седмици и всички с Alpin 5 :gruebel: 

Аз ли нещо пропускам или нарочно не се лансира тая гума :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 10/3/2018 at 5:33 PM, HannoSLM said:

друго важно, което трябва да забележите е, че разликата в показателите между различните гуми е изключително малка - някакви сантиметри по-добър спирачен път, което е нищо, 

Разликите между гумите в един тест на мокра настилка може да са по 4-5 метра.

При магистрално каране, където скоростта е доста над 80-100км/ч, разликата може да е убийствена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, SCHwabata написа:

И все още няма никакво инфо за Alpin 6.. Доста тестове се появиха в нета през последните седмици и всички с Alpin 5 :gruebel: 

Аз ли нещо пропускам или нарочно не се лансира тая гума :nixweiss:

Аз ще взимам Алпин 6 само да дойде началото на ноември.

И аз бях пуснал тема някой от колегите ако са ги купили преди мен да дат инфо, явно още никой не е скочил към тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, SCHwabata написа:

И все още няма никакво инфо за Alpin 6.. Доста тестове се появиха в нета през последните седмици и всички с Alpin 5 :gruebel: 

Аз ли нещо пропускам или нарочно не се лансира тая гума :nixweiss:

Ми че тя е нова, бре!

Като се завърти зимния сезон, ще стане ясно.

На мен по шарката ми се струва яка копачка в сняг и киша, малко по-шумна на сухо, лошо "fuel efficiency". Ма да видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайте предвид, че ADAC тестват чисто нови гуми, не тестват същите след година или две. Тук е предимството на по-скъпите гуми.

 

Тази година ще карам с Good Year UG9. На сняг вероятно не са много добри като гледам шарката.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 10/6/2018 at 2:59 PM, robobug said:

Разликите между гумите в един тест на мокра настилка може да са по 4-5 метра.

При магистрално каране, където скоростта е доста над 80-100км/ч, разликата може да е убийствена.

дай да видим един такъв тест. На този тест, разликата между гумите на средните позиции е нищожна, даже никаква (някакви сантиметри) - съответно най-добре е да се избере най-евтината такава.

 

Тези митове, че скъпите гуми са по-добри от евтините, отдавна са бабини деветини, но въпреки това, някои хора продължават ги повтарят, като папагали. На по-горния тест, се вижда, че прескъпия мишелин алпин 5, спира почти най-зле на мокър път. Хубавото в тази тема, е че поне се вижда кой е тъп и не възприема променящия се свят :hilezh:

On 10/2/2018 at 11:34 PM, Passi said:

Това са класическите критерии, по които ADAC - Клубът на германските автомобилисти - оценява най-добрите зимни гуми за сезона, наред с други важни особености като поведението при аквапланинг, стабилност на движението и издръжливост.

Най-новият тест на ADAC дава оценка "Добър" на гумите Continental и Dunlop в категорията "Малък клас автомобили" (175/65 R14), а в категорията "Компактен клас" (205/55 R 16), наред с Continental и Dunlop влиза и Goodyear.

На дъното на класацията в класа на Renault Twingo, Ford Fiesta или VW up! се нарежда китайско-тайванският производител Nankang, който получава оценка "Незадоволителен" заради видими слабости на мокра или заснежена пътна настилка.

Изводът на ADAC: Скъпите гуми не са задължително добри гуми

При гумите с размер за компактните автомобили като Ford Focus, Mercedes A-класа или VW Golf се оказва, че скъпото невинаги е равнозначно на качествено. Michelin Alpin 5 и Pirelli Cinturato Winter влизат в премиум категорията като цени, но по време на тестовете се нареждат на средни и дори ниски позиции. Последното място в класацията се получава от Laufenn (марка на известните Hankook), който има "незадоволителна" оценка преди всичко върху мокра настилка.

"Преди покупката всеки трябва да се запита какви са личните му предпочитания при зимните гуми - дали предпочита здраво сцепление върху сняг и лед, или предпочита по-нисък разход и по-бавна амортизация. Тогава си струва да се направи и по-точно сравнение, защото нашият тест показва, че премиум марките не постигат автоматично изцяло добри резултати", казва д-р Райнхард Колке, ръководител на техническия център на ADAC.

Всеки, който се готви за покупка на зимни гуми, трябва да следи не само за качеството, индивидуалните особености и цената, но и за наличието на т.нар. "Alpine" символ.

Триъгълната пиктограма със снежинка в средата е белег за всички задължителна за всички зимни гуми, произведени след 1 януари 2018 г. Досегашните знаци M+S вече няма да се поставят върху новопроизведени зимни гуми. Ползвателите на по-стария модел все пак ще могат да ги използват до 30 септември 2024 г. и няма нужда да ги заменят веднага.

Новият знак обозначава по-високо качество на производителността - за да се получи "Alpine" символ, гумата трябва да отговаря на минимални изисквания при сравнителния тест за спиране върху сняг.

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, HannoSLM said:

На този тест,

От линка (спирачен път на мокро):

Dunlop Winter Sport 5 = 34.8м

Nokian WR D4 = 37.3м

Firestone Winterhawk 3 = 38.2м

 

Аз лично не разбрах  какъв размер гуми тестват, колко тежи тестовата кола и с какво разпределение на масите е...

 и най-вече при каква скорост. Една двутонна А6-ца с топуз отпред ще даде много по-големи разлики от един Голф.

При 100+ км/ч разликите са и по-големи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сравняваш гумите са най-добри показатели, с тези с най-лоши. Последните две изпъкват доста, но ако сравниш, както ти казах, средните 10 вида гуми, ще видиш, че разликата между тях е под 1 м. Пише, че гумите са с размер 205х55х16, но наистина не е уточнено на каква кола са тествани (най-вероятно, защото няма значение за самото сравнение?)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методиката на АДАК за тест на мокра настилка е намаляване от 80км/ч до 20км/ч.

Верижните катастрофи стават със спрели коли, не с движещи се с по 20км/ч.

За сравнението може да няма значение каква е колата, но при тежки автомобили с лош баланс (каквито обикновено са Ауди-тата) разликата между гумите в реални условия е още по-чувствителна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е баш по темата, но да споделя за летните Nexen SU1 235x45x17 с ДОТ 2217.

Купих ги 2017-та и ги сложих на В6-ца 1.8TQ. Изминати около 5-6К...не повече.

Свалих ги края на лятото и за около месец ги сложих на А6 4F ( баси и тежката кочина - над 2 тона е с шофьор ).

Това лято са зиминати с тях 15К на 4f-ката. Значи общо 22-23К....нека да са 25К.....ма не повече.

Ами по всички гуми има откъснати малки парчета по протектора и по ламелите.

Или нищо не става от тая марка, или много тежката кола им влияе много. Или и двете.

Имам и зимни Nexen...ще ги сложа тази година тях, та да видим какво и как. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си правИл некви стартове с тия гуми, как ще има откъсната гума или си влизАл в копките с целата газ?

Не казвай, че нищо не става от тая марка, че половината форум го приемат това лично за гумите специално - Нексен,Мексен Линг Лонг и т.н. и щи кажат, че не можеш да караш или си вземАл стар ДОТ гуми или ти си първия от който се чува такова нещо.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартове с тоА шлеп....а за дупките, само в една по-сериозна влезнАх и гумата има балон. Ама то това да кажем, че ще е за повечето марки. Ще направя няколко снимки. Ами аз така "съм чел" , че са много добри за цената си и затова си купих. Имах си съмнения, но....Мисля, че скъсаняци разни търсим евтини гуми, ма да не са китайски или нЕкви "смотани" марки и хоп.....отговора - Нексен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя по принцип и Дачия е перфектна за цената си, ново Ауди също е перфектно за цената си...........................................въпроса е, че нито Дачията е Ауди, нито Ауди-то е Дачия....................

Никой не е скъсаняк тук, просто много хора не проумяват, че Ауди се кара с пари, изисква пари и пестенето на пари при Ауди се плаща после, но дълго във времето. Поне този извод съм направил за себе си.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, kurty написа:

...

 

Ми аз съм карал и карам и съм доволен от Нексен,покриват изискванията ми за БГ и стила ми на каране.

И понеже не казвам нищо смислено по темата,а като гледам пък Вие го правите - намери ли се някой от Вас софиАнци да сложат две коли една до друга с еднакви параметри ... но с две различни марки зимни или летни гуми и да тества ама с точност да сподели как се държат? (не ми отговаряйте)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също карам с летни су1 на една от колите в размер 225/40/18 , вече 2-3 сезона. Много комфортна гума, заради меките бордове, обаче много лигава точно заради меките бордове. При спортно каране има чувството че се гъне като 15ка и това изобщо не ми дава чувство за сигурност. Дори се принудих да карам на 2.8/2.6 атмосфери, за да намаля това усукване.

За спокойни шофьори гумата е ок, за агресивни не е подходяща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусе, ти си луд ве. На три атмосфери ли караш ?

Аз зиме и лете си джиткам на 2.2 и ми е перфе !

А от Нексена и аз съм си доволен и пак ше се зема !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...