Jump to content

Audi A4 1.9tdi 110 quattro,AFN 1999г. силни вибрации и резонанс.


mpelov

Recommended Posts

Здравейте колеги, нов съм във форума, извинявам се ако съм отворил тема, която вече съществува. Колата е Audi A4 1.9TDI 110к.с. quattro 1999г AFN. След около 1500лв. за смяна на какво ли не реших да потърся помощ тук, тъй като всички майстори вече вдигат рамене. Проблема ми е следният - на тихи обороти, колата е в покой, цялата кола вибрира - волан, седалки, цялото купе, гърнета, чистачките даже видимо вибрират. Като подам газ до 1400 об. вътре в колата се получава един резонанс(бучене), от който ти заглъхват ушите, направо не се седи в колата. След 1600-1800 об. бученето затихва, вибрациите стават по слаби, но все още се усещат. В движение нещата стават още по лоши, в същия диапазон 1200-1600 оборота в колата не се издържа. Отидох на майстор и се започна - смяна пълен комплект съединител + маховик Sacs, тампони на скоростна кутия - LEMFÖRDER , тампони на двигател - Febi, ремонт на дюзи, ремонт на помпа(ГНП). Всички тампони на генерацията са здрави, гърнетата не опират никъде по купето, меката връзка е здрава. Извинявам се ако съм пропуснал да дам някаква информация, попитайте и ще отговарям.

Отчаян съм и моля за помощ :( Благодаря на отзовалите се предварително! 

Link to comment
Share on other sites

Меката връзка сменена ли е, или си е оригиналната? Ако е оригиналната, е възможно проблема да е от нея. с годините самата връзка омеква, в резултат на което се получават неприятни вибрации. Ако гърнето отзад ти се тресе е много вероятно проблема да е от нея, но не е изключено да е и от друго. Има един трик за "лекуване" на тези вибраций -  стяга се с 3 скоби за водни съединения(здраво). Пробвай да я пристегнеш и виж дали ще има резултат. Аз имах подобни вибраций, но при мен проблема се оказа в помпата - имаше счупени пружини.

Link to comment
Share on other sites

Аз не съм  сменял меката връзка, мисля че е оригиналната. Гърнето отзад вибрира много, като го докосна с крак и целия започвам да вибрирам :) Ще пробвам първо със скоби и ако има някакъв ефект ще я сменя. Друго нещо което забравих да спомена, е че махнах катализатора, майстора го разряза извади питата и го завари, а чух че слагали тръба на негово място.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Сложих немски здрави скоби, стегнах колкото можах и никаква промяна :( Доста хора вече ми казват да сменя тампоните с "оригинални", Какво ще рече оригинални - лемфьордер към оригиналните ли спадат? Толкова много пари набих, че вече не ми се хвърлят пари на вятъра :( 

Link to comment
Share on other sites

На 29 юни 2017 г. at 17:51, Stoqn.Tumbev написа:

Меката връзка сменена ли е..................... самата връзка омеква, в резултат на което се получават неприятни вибрации.........................вибраций...............

В автомобилен форум, особено пък в строго техническите му раздели, не е никак хубаво да се изказват хора без познания по конкретния въпрос, в случая "меката връзка". Явно нямаш и най-малката идея какво е това и каква му е функцията там, а именно да е МЕКА тая "връзка" и да АМОРТИЗИРА вибрациите на двигателя посока изпускателната система.

И да "омекне" с годините, ОЩЕ по-добре, а каквото и да било СТЯГАНЕ със скоби САМО И ЕДИНСТВЕНО КОМПРОМЕТИРА службата, за която е сложена там тая връзка.

Още нещо, вътре в оплетката има така наречения СИЛФОН , чиято функция дефакто осигурява "мекотата" на връзката и оттам амортизацията. Нищо, повтарям - НИЩО общо НЯМА "меката връзка" с каквито и да било вибрации по колата, освен с евентуален шум ако е пробит/скъсан силфона.

Престанете с дезимформацията и легендите, тоя форум от ден на ден става все по-абсурден.....

 

Вибрация се появява ТАМ, САМО ако некадърен и алчен гаражен псевдомайстор ви сложи на мястото на ОРИГИНАЛНАТА мека връзка, някаква измислена тръбичка, покрита с още по-измислена оплетка, скриваща ТВЪРДАТА връзка и ОСИГУРЯВАЩА ВИБРАЦИИ на 100%!

Edited by NIKO
Link to comment
Share on other sites

Виждам, че си от Варна. Ако искаш мога да ти демонстрирам, как меката връзка (оригиналната) ИМА общо с вибрации - в купето, в двигателния отсег, в испускателната система и където се сетиш още... и как две скоби подобряват ЗНАЧИТЕЛНО нещата.

Офертата важи до края на другата седмица, преди да съм я сменил с нова.

Към автора - според мене проблема е в тампони и/или некадърната им смяна.

Sent From My NOKIA 3310 без фенерче

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

След като са сменяни тампоните на двг, опитай с реглаж на стойките / лапите на тампоните - разхлабват се болтовете (2х3) на лапите, двг се повдига с крик, спуска се, пали се двг и се стягат 6-те болта.

Моля, пиши за резултата.

Link to comment
Share on other sites

Една скоба обикновено е достатъчна,тампоните на мотора е добре да потърсиш от англичанка втора ръка,всичко на бг пазара тресе и подскача за жалост. Работещ мотор, когато колата е на подемник и рязхлабване на тампоните ще помогне да се разбере от къде идва вибрацията,затягагайки ги един по един . 

Link to comment
Share on other sites

Щото обикновено пише made in England, и в повечето случаи са доста запазени,нямат омасляване и се различават доста от италианските,не че няма и запазени от тях,но това са мои наблюдения,не ангажирам никого с тях. 

Link to comment
Share on other sites

Подобни проблеми имах аз на едно Поло 1.9 чист дизел....вътре в купето всичко вибрираше и резонираше и направо не се стоеше....и така до над 2000 оборота, където нещата се успокояваха. Оказа се, че някой сложил обикновена шайба на алтернатора, вместо демферна. След смяната на шайбата (INA) нещата се оправиха. Не знам защо една такава дреболия предизвикваше такива шумове, ма беше супер неприятно. По интересното е, че има модели на VAG, които оригинално са си с нормална шайба и няма драми, но в моя случай не беше така. Та можеш да я провериш твойта дали случайно не е блокирала и дали предишния собственик не е решил да спести някой лев и не е сложил обикновена шайба.

Link to comment
Share on other sites

Относно ролката на алтернатора, последното мнение в тази тема:

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/157575-Проблем-със-зареждане-на-акумулатора-2.0tdi-BKD

Едит: Направо линка към мнението:

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/157575-Проблем-със-зареждане-на-акумулатора-2.0tdi-BKD#entry2799085

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

А случайно да сте проверили дали планките на крайното гърне към тръбата не са скъсани? Не се виждат  много много с просто око, налага се смъкване на гърнето.

Link to comment
Share on other sites

Не съм гледал, утре ще погледна, благодаря! Има вероятност да са скъсани защото колата е Австрийска и има доста ръжди.

tsborisso благодаря и на теб, все още не съм успял да се добера до майстора да направи реглажа на стойките(лапите), но веднага след като го направя ще пиша какъв е резултата. Говорих с майстора, каза че не е чувал за такъв реглаж :) но ще го направи.

Edited by mpelov
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Колеги да повдигна темата малко.И при мен се появи проблема с прословутата мека връзка на Аудито ми А4 Б6 1.9 АВФ 130 КС дизел в последно време колата ми се струва по шумна и тресяща,оказа се че меката връзка се е опушила и оплетката е леко скъсана,но при работа не виждам да излиза пушек.Въпроса ми е каква е далаверата с тия скоби за водни съединения където се стяга връзката и как помагат за спиране на вибрациите.Питам щото ако тръгна да сменям връзката почти съм сигурен че ще ми изтърбушат катализатора защото познавам доста хора които са олекнали без катализатор след такива манипулации.

Edited by Kukata_a4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...