Jump to content

Стрелката за температурата не отлепя


krolp

Recommended Posts

Пичове,дилемата е следната.Като си взех колата ( Б6 АЛТ :D ) стрелката за температура понякога отчиташе,понякога не докато в един момент тотално отказа да помръдне от 50°. Термостата е сменян преди 1г.,зеления температурен датчик е сменян два пъти.На диагностика ми казаха,че загрява нормално на 95°. Какво да сменя за да ми показва точно? Благодаря.

П.С. Понеже видях в други теми,че може да се следи температурата и други параметри през климатроника въпроса е как да вляза в това скрито меню.Пробвах с някакви комбинации от Ютуб,но не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На БеШес нищо няма да намериш в климатроника, просто такова меню няма.

Таблото, там рови за проблем/и. Или букса/и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурният датчик или отчитащият уред на таблото, както и окабеляването между тях.

Най-често - температурният датчик.

Това, че е сменян, нищо не значи - възможно е пак да се е повредил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измери напрежението между маса и температурния датчик - при студен двигател то ще е някакво, например 8 волта ( при различните коли е различно) и със затоплянето на охл.течност ще намалява (датчикът е с отрицателен температурен коефициент) . Ако напрежението се променя млако или не, то датчикът е дефектен, ако се променя, то уредът на таблото или връзката му с датчика е прекъсната, а може и да има прекъсване вътре в таблото . Уредът (стрелковия ) е логометрична система, поне на повечето автомобили и работи на принципа да взаимодействието на две нагнитни полета - едното е от постоянен ток през едната намотка, другото е от тока идващ от датчика (той се променя с температурата). Можеш да пробваш системата като използваш лампичка с ниска мощност (напр. 5 вата) и да я свъжеш между масата и извода на датчика, като някой гледа какво става с показанията на температурата. Ако при включване на лампата стрелката се отклони, значи датчикът е дефектен, иначе нещо в таблото. Забравих да напиша, че експеримента с лампичката трябва да направиш за секунда най-много, защото токът през намотката на уреда е големичък. По-добре вместо лампа да използваш резистор 20-50 ома/ 1-2 вата, Това е по-безопасно.

Редактирано от iliyan_pi
подсещане
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък на моята А6 С5 1.8 Т като я купих, не отчиташе по същия начин и понеже бързах, докато сменях маслото първия път,  сложих някакъв от кварталния магазин за 14 или 18 лв. Година и половина вече 35000 никакви ядове. Но и аз съм чувал, че били капризни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.11.2017 г. at 12:43, Passi написа:

Тези датчици са едни от малкото неща които е добре да са оригинални.

То и оригиналните са трепач 2г и е аут от Порше за 80лв:steinigung:от Ауто+ за 12лв кара пак толкова:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз понеже съм брал ядове с датчик от 15лв та споменах,че е добре тази част да е оригинална а кой каквото иска да прави.Датчика не даваше коректни данни към компютъра и той набиваше повече нафта и колата като загрееше пушеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама разбира се,понеже "оригиналния" датчик на Hella само дилъра на ауди и фв може да ни го продаде,ние трябва да умножим реалната стойност на датчика 4-5 пъти и да ги дадем,за същия датчик в красива опаковка.После ако вземем че сложим неоригиналния,колегата NIKO ни почва с тънката,едва доловима ирония.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Колега", Вашите тънкачески сметки са ми последната грижа, като естетвено няма начин да Ви вменя нещото, наречено правилна ситуационна преценка, така че колкото и да ми подскачате, каквито и "силни и обосновани доводи" да ми/ни подхвърляте, накрая отново си остава леко забавното и непретенциозно самоунищожинелно тънкачество.^_^

А спора заради самиЯТ спор няма как да ми го причините, просто защото няма с какво да опонирате.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво ще ми вменищ за правилната ситуационна преценка?Че не си струва риска да сменя датчик,фиксиран от пластмасов шплент,който се сменя за 2 минути без дори да се източва антифриза с датчик досущ като заводския но в опаковка на фирмата производител.Ми ако се скапе след 1 година няма да дам втори път 15лв за "заместител" а ще си купя оригиналния за 80 и ще отделя 2-5-10 или дори 15 минути да го сменя повторно.След като заместителя е изкарал поне 10 години до този момент,не мисля че е по лош от брат му в сиво-бялата опаковка.Това пъчене тип на гол тумбак чифте пищови върви предимно в този форум понеже не е голям проблем да си позволим нещо на по-висока цена,когато бройката е единична.Когато бройките са милиони,както в завода на "премиум" марката,която така яростно браниш се цепи стотинката с цел конкурентна цена на готовия автомобил.Ама ние си натискаме парцалите и си мълчим,да не вземем случайно да признаем недостатъка и да изложим марката.Виж ако имаше малко повече опит в автомобилния бранш,щеше да си наясно какъв заместител да вземеш,за да не тръгват после приказки по форумите как всички афтърмаркет части са менте,но този опит струва време и пари и не се добива чрез ирония и филосфтване по форумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, ама оргиналния заместител е над 40лв Бош, Хела и т.н., ПЪ после смятай и плямпай. а за 15 лв взимаш китайски, италано или испански.

П.П. В порше е 90кинта оргинал.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз лично мисля, че точно с тоя датчик не е добра идея да се търси евтинията. Все пак той дава сигнала за включване на ел-перките ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, loshdancho хайде,да не се учим да смятаме на ново.Когато го купувах цената му беше под 30лв обърни внимание за коя година говорим(да за жалост оттогава насам хич не е спаднала) с една прилична отстъпка,цената идва точно колкото съм я заявил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука много весел разговор се е заформил :D

Както казах,датчика е сменян два пъти с неоригинален и стрелката изобщо не отлепя.Не говорим за бързо развалящ се датчик,както някои колеги го изкарват( освен ако не предположим,че нов от кутията не работи) ,а за вероятен друг проблем. 

А да,и отново да подчертая,че датчика явно работи,пък бил той и за 15лв.На диагностика се вижда реалната температура.

И честно казано не съм привърженик на идеята да сменя 2-3 части с оригиналните докато разбера,че проблема е друг. Виж,ако знам че е 100% тоя датчик и 100 кинта ще дам.

Редактирано от krolp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите по-горе са ти подсказали,проблема най-вероятно е в таблото.Закачете я на диагностика и го тествайте.

Редактирано от Gostrex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бааааси драмата, аза съм със същия проблем откакто взех тръцко. Смених датчика с оригинален  (тогава работех още при официалния дилър ) и нъцки. От тогава карам така и не ми пука, щото знам че аЛди са мноу здрави:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сакън да не се изпуснеш да кажеш нещо против ауди,веднага си обявен за враг на народа.Той температурния прибор на таблото дори когато работи изрядно не е съвсем изряден,толкова е тромав и пестелив в показанията си,че може да прегрееш колата без да се усетиш.Някъде из руския нет имаше описано подробно как се модифицира за да показва реалните показания,понеже в заводски вид от 90 до 110 градуса на таблото все 90 си показва.А иначе е много добра идея да закараш таблото при майстор и да го оправи,понеже може да ти причини излишни главоболия и скъп ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...