Jump to content

Избор на спортен автомобил S3 8l и S4 B6 v8


Recommended Posts

Здравейте колеги.
 

В момента карам Alfa Romeo GT 1.9 и имам намерение в обозримо бъдеще да я сменя със нещо доста по-спортно ориентирано. Колата ще се кара както ежедневно, така и на писта. Много ми е важен както перформанса, така и надеждността защото имам намерение да обиколя из пистите в околните страни - Гърция и Румъния. Разбира се на Ринга в Германия имам намерение да ходя. Та за целта трябва да мога да разчитам на автомобила че ще ме закара до там, ще летим по пистата и ще се върнем здрави.

 

Разбира се искам бензин, ръчни скорости и AWD (щом няма задно). Та S3 8l и S4 B6 ми покриват изискванията за перформанс. Въпросът е да проуча надеждността на тия 2 коли.

За s3-та не съм чел да има проблеми с двигателя или ходовата част, поправете ме ако греша. Проблемите за които четох е ръжда по долните ръбове на вратите и покрай лайсните на тавана, но предполагам че това е нещо за което просто ще трябва да внимавам (пък и врати се сменят. Това което много ми допада при s3-та e че е доста разпространена кола, оставам с впечатлението че части има в изобилие и нови и втора ръка. Та ако на пистата пръсна двигател или скоростна кутия, ще плача но не твърде много защото лесно ще си намеря (уж). Двигателя и платформата май са добре познати и ще мога да си намеря добър майстор който да държи колата в топ кондиция. Потдръжката също ме съмнява да е много по скъпа от сегашната ми, подозирам че в най лошия случай ще е колкото нея като цяло.

Това което ми е интересно е колко е надежден двигателя с един качествено направен тунинг (300 коня на колелата) и как се държи quttro-то с тази мощност. Очакват ли се проблеми с полуоски и диференциали? Скоростната кутия дали ще издържи? Друго което ме интересува е някой знае ли колко струва цялостна ревизия на двигателя?

 

S4-та, много не ме кефи на вид, но как потръпвам като я чуя от време на време по улиците - жесток звук, а и винаги съм искал да карам голям двигател, било то 6 или 8 цилиндров. Тук не съм запознат много. Знам за 1 проблем и той е веригите на двигателя и плъзгачите им - калпави били и трябва да се сменят (с такива от RS-4 било най добре). В чужбина съм чел че това е много скъп ремонт (примерно 7-10к долара!). Някой идея има ли колко излиза в бг? Като изключим този проблем, 4.2 мотора надежден ли е? Също има ли някакви други сериозни проблеми по колата, нещо което трябва да ме притеснява, окачване, скоростна кутия, електроника? Тук знам че ако прееба нещо двигателя се вкарвам в як филм но все пак мисля че може и да се реша да поема риска. Как е с частите, намират ли се лесно?

 

Газ нямам желание да слагам на нито един от 2та автомобила, освен ако някой не ме убеди че това по никакъв начин няма да ми намали надеждността на двигателя. Но дори тогава... спортен автомобил който ще карам на писта с газова уредба, по скоро не.


Всякаква информация и съвети са добре дошли, ако се сетя още някакви въпроси - ще питам. Предложения за други автомобили които са мощни и надеждни с бензинови двигатели, задно или awd са добре дошли също, без значение от марката.

Поздрави!

Редактирано от C0MPU73R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да си решиш кое ти е по-важно.

 

S3-ката е по-лека, по-къса и с по-добър баланс на масите. Ще е по-бърза на писта. Обаче друсат жестоко, за ежедневно каране са супер неприятни лагерници.

 

S4 се кара готино евридей, стои по-добре на пътя, обича високите скорости, но има голяямо 8 цилиндрово прасе отпред, дето тежи... и не става много много за писта. Недозавива.

 

П.с. прати линк или снимки на ЛС ако искаш да видя алфата дето ще продаваш.  :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Audi_FeN_1 Да знам че са коренно различни като усещане. Друсането не ме притеснява аз и сега съм със спортно окачване и подрусвам яко, комфорта не ми е приоритет кат оцяло. Вече за усещането ще мога да реша чак като карам s4, s3 съм карал, но s4 само съм виждал.

@nichirenshu не ми се спори кое е спортна кола, кое не. Иди на някой трак дей или виж някой друг клип от такъв и забележи какво карат хората. Има модели за които ми трябва помощ, приемам и предложения за други, няма нищо не ясно. Нека не се откланяме от темата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих избрал S4 B6, много по-кола е от S3 във всяко отношение (според мен), проблемът с веригите не е проблем - това е консуматив (скъпите са обтегачите и работата). Не съм карал такава, но това за разпределението на масата и недозавиването не е съвсем вярно, на практика - S4 B6 на пистата на TG дава по-добро време от M3 e46

Изпратено от моят мобифон помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krisko_A6 А някаква идея на колко време се прави операцията и колко лв. излиза (горе долу разбира се)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригите се сменят когато се разтракат общо взето към 200 000км, може по-рано, може и по-късно, зависи как е карана и с какво масло.

 

Частите не са толкова скъпи, колкото работата, щото мотора трябва да се извади от коша. Към 3000лв излиза цялата забава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм ако цената е нещо от сорта на 3к, и като цяло мотора е надежден, определено ми се засилва интереса към този вариант!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените на S4 B6 в ниския ценови диапазон,може да доведат до наливане на пари,или веднага,или след време.Никой не продава тънко обслужена като хората кола,еле пък нов внос.

Давам глас за S4-ката.И най-важното,при нея има торсен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че 4.2 версиите варират от 10 до 16к. Предполагам за 16-17к все ще може да се намери свястна бройка или живея в заблуда?

Редактирано от C0MPU73R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може.Всичко е до конкретният автомобил който ще се гледа/купува.Другото-S4 B6 e първото 4.2 V8 задвижвано от вериги,които са разположени от страната на купето.И ако се наложи ревизия,мотора се вади от коша.Купето е седан или авант.

Да не ме разбереш грешно-S3/8L/ също е добър автомобил,от компактния клас,но много коли са убити от каране,тунинг и т.н.1.8T 20V си остава един от най-добрите мотори за ВАГ груп и носи на ''засилване''.Купето е хечбек,3 врати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене S4 и S3 за писта и за ежедневие ми звучи малко невъзможно , ама автора си знае!! Бил съм няколко пъти на писти в чужбина и никога не съм виждал S4 или S3!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, C0MPU73R said:

Хмм ако цената е нещо от сорта на 3к, и като цяло мотора е надежден....

Използването на лонглайф масло и годините не прощават.

След (а може и преди) веригите жертва са вариаторите - 4 броя при този мотор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вариатор дефектира, какво се случва? Как се разпознава, как се оправя и колко струва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почва да върви по-малко и дава грешки за misfire.

Различни цени има в нета, по 100 долара бройката са масово.

Труда пак ще е скъп, щото има много разглабяне и трябват специални инструменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В един от форумните сервизи преди около 2 години са ми казвали, че при смяна на веригите на S4 само частите(оригинални) са към 4500лв. Цената от 3000лв за всичко може би е с афтърмаркет части, което може и да не е лош вариант, не съм достатъчно запознат. Като цяло поддръжката на S4 е много по-скъпа от на S3. В пъти по-скъпа за повечето неща.

 

Газта не е лош вариант от гледна точка на икономия, а и винаги можеш да си караш и на бензин(когато си на писта примерно). От друга страна пък си е допълнително тегло. Що се отнася до надеждността - изобщо нямам представа защо повечето хора смятат че газта вреди на двигателя.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синко, в случая казах какъв отговор съм чул лично аз на конкретно запитване, а не какво на някой баба му е сънувала че са й казали извънземни кацнали на земята да си наберат коприва(примерно). Ако трябва да съм по-конкретен, тази ориентировъчна сума я каза Цецо от D-bros когато мой приятел си купи S4 B6 и разпитвахме различни неща относно колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Да, абсолютно. S4 е 1700+ кг, съчетано с двойно предаване и безброй километри да се юрка за кеф на писта е напълно неоправдано. Най- малкото всякакви голфове, хонди, астри хот хечове ще подминават тези тучове, а после ще сменят дискове/накладки "тънко" сравнено с всичко, брандирано с 4 кръгчета. За ежедневки са супер иначе въпросните алдита, стига да се намери читаво, предвид километрите и годините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм на ясно че е най добре 2 коли - една за кеф и една практична и този вариант не съм го отписал изцяло. Но така и така няма да мога да взема 2ра кола която да изкормя до дупка и наистина да направя трак автомобил именно защото не искам в момента да се занимавам с репатраци. Ще трябва да мога да се движа със самия автомобил до и от пистата (където и да е). Репатраци тем подобни ми отиват прекалено много за сега. За това варианта по скоро е да си взема кола с потенциал която дали ще тунинговам сериозно или ще оставя сток зависи от самия автомобил който ще избера.

Както казах S4 не съм карал но съм виждал да се представя прилично на писта. Въпреки това съм съгласен че определено не е най удачния избор, просто големия двигател ме блазни. Реално има и друг аспект - консумативите на S4 като гуми и спирачки които ще бъдат изяждани на писта ще са доста по скъпи, което означава по лошо съотношение на пари/забава. S3 обаче си е хот хеч с awd (макар и с биас към предното) и мното приличен тунерски мотор. Изглежда ми като чудесна платформа за автомобил който хем да се юрка на пистата хем да се ползва и ежедневно.

Някой има ли идея горе долу колко излиза ребилд на 1.8т bam съв съответните вътрешности за около 300-330 коня?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

S3 не съм карал, но имам S4 Avant в купе В6.

Много приятен за каране автомобил.

На пистата в Калояново съм я карал веднъж, за кеф (не за време) и ми харесва как се държи по завоите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...