Jump to content

Всякакви въпроси за А6 4F - Част 12


gild

Recommended Posts

Скоро чистих egr охладителя на 3.0 tdi. Особен ефект от чистенето с газ не видях и затова опитах с пяна за почистване на фурни Апта - излезе доста мазаляк. Довърших го с много силен препарат за 6.80лв. черен, утре ще видя марката, за който продавача ме предупреди, че не е подходящ за алуминий, но рискувах - излезе още много чернилка. Без демонтаж смятам, че няма как да стане качествено почистване. За да мога да пълня пяната, си направих капачка за отвора към ауспуха с малка дупка, през която пълнех пяна. Клапата за насочване на газовете трябва да е затворена. Отначало почти нямаше проходимост, но в един момент изби към егр клапана. Пълнех с пяна, оставях около час и изплаквах с вода, и така 4-5 пъти. Грешката не се е появявала към 400 км вече. Имам лог от преди почистването, ще направя и след, и ще го кача, но разликата в показателите на ЕГР-а е огромна. Имам и една снимка на това, което излизаше от пяната.

IMG_20200627_192138.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих казал, че е тежък, но си трябва търпение и внимание. Общо взето за CDYA е това:

1. Източване на ~4л. антифриз.

2. Откачане на букси.

3. Кожуха на турбото.

4. Демонтаж на тръбата за високо налягане между двата рейла.

5. Демонтаж на всмукателната тръба.

6. Моторчета вихрови клапи.

7. Вихрови клапи.

8. Тръбички антифриз - чупливи са. Счупих единият пластмасов тройник - смених го с метален.

9. Маслен филтър, цялото тяло - 4 болта с две планки.

10. Подаваща маслена магистрала на турбото.

11. Вакуума за егр.

12. ЕГР - 4 болта + 2 болта тръба газове.

 

Отне ми около 3 часа без да съм го правил преди.

Почистване егр, клапи, дросел, всмук. тръба.

Сглобяване по обратният ред, като се внимава със стягането - ползвах динамометричен ключ.

Тук ми отне около 4 часа, без бързане.

 

И една снимка

IMG_20200627_120036.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво много добро инфо.Жалкото е че като смъквах колекторите него направих.Онзи ден и аз счупих тройника нов оригинален ми излезе 25лв иначи взех и няколко месингови да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Счупих левият тройник и пластмасовата тръбичка, номера на комплекта е 059121086Q. Смених ги с маркуч 8мм и метален тройник 8мм, скобите, които ползвах, мисля че бяха 13-15 еднократни.

IMG_20200722_095208.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, tsborissov написа:

 

 

Супер инфо за ЕГР-а. :zustimm: Видях, че ти е пожълтял щуцера на разширителния съд. Потенциален кандидат, който да направи мизерия на пътя. При мен се отдели от съда докато колата беше в гаража, та не съм имал драми, но е добре да го следиш. Беше целия напукан и се счупи без никакво усилие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз левия счупих.Времено в неделя така реших проблема.Сега като намера време ще монтирам и оригиналната тръбичка с теткатаa146b4abcb2dacc8b7434bfa1337ebab.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен левия ми се счупи, няколко дни след като го проверявах дали не е тръгнал :)

Но имало още един тройник, не този до разширителния, а до турбото някъде отзад на мотора, който също правил проблем, мисля, че колегата @mili 75 го бе споменал някъде, но може и да бъркам. Търсих в ЕТКА, но не успях да се ориентирам кой е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че казанчето само оригинално? Някой инфо за цена?

 

Скоро го сменях на Б4-ката с прехвалена марка неоргиналдъ - ами пълен шит.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, OvivO said:

и нека проверката на всички 4F казанчета започне сега! :)

При мен изглежда ок и входящият, и изходящият

 

Тук пасувам ... смених го с капачката 2018 с ланците на мотора ...

Не беше напукано, ама не беше и нищо на фона на цялата сметка за остаталите неща. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kpematop , ако ме питаш мен, с брейк клийнър не съм пробвал, почнах с газ, но нямаше ефект - нищо не излезе, а го киснах цяла нощ - имам в предвид егр охладителя, другите неща си бяха учудващо добре - егр клапан, тръбичката към всмук. тръба. Почистването стана с пенообразни препарати за почистване на фурни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложете месингов тройник и забравете за такива тъпни като прегоряла пластмаса..Имайте предвид обаче, че в оригиналния тройник(за автоматично обезвъздушаване на главите )сечението е значително намалено за да се предотврати циркулацията на вода, която да наруши  проектирания път на големия и малкия кръг на водата,  а да минава само въздух през тоя тройник и незначително количество вода. Иначе почва да заобикаля термостата и да загрява още по-трудно.

 

 

Та те ви избор...ваш

@OvivO моля заповядай...:hilezh:

https://www.google.com/search?q=месингов тройник&tbm=isch&tbs=rimg%3ACciXTyE-3uhGYUmNfcVjdl7N&client=firefox-b-d&hl=bg&ved=0CAIQrnZqFwoTCIDw8-nL4eoCFQAAAAAdAAAAABAH&biw=1349&bih=608

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, фланци за изнасяне на джантите отпред и отзад трябва ли да имат разлика в дебелината, за да застанат наравно предна и задна гума от всяка страна?

И някой знае ли как се измерва колко грябва да са дебели фланците за конкретните джанти?

Въртят ми се някакви простотии в главата от известно време... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, OvivO написа:

за да застанат наравно предна и задна гума от всяка страна

Ето ти ги колеите на преден и заден мост:

audi_a6_c6_07.jpg

,  ' начи отпред ти трябват тримилиметрови планчици, за да ги докараш "наравно".

Или каквито и да е фланци, като предните със сумарна дебелина, по-голяма с 6 мм. от тази на задните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...