Jump to content

Intake Manifold Flap


ivo.petkov

Recommended Posts

Хайде сега малко и аз  по-генерално да се оплача и да попитам някой работи :) .  След смяна на акумулатора  почнах по обстойно да трия грешки  и  да връщам в кондиция модулите. Реших да пусна един тест на всички актуатори  по двигателя  и със не радост забелязах , че вихровата клапа на Bank 1  не реагира .

 

Untitled.png

Стараното е   , че нямам  никакви записани грешки едната  е сменяна преди 2-3 години и с нея няма проблем  . Подозирам , че тези грешки са изключени  от компа .

И сега започват въпросите :

  • Когато се премахнат тези клапи софтуерно  спират ли да се движат  защото  другата като запаля отива на долу  . 
  • При откачане и закачане на буксата на  проблемното мотор че  то отива на положението , което трябва да е    как взема обратната връзка от моторчето ? (Някой разглобявал ли е )
  • На тази проблемната лостчето е  износено и излиза лесно гледам са правили някакви  подобрения :)  но аз  съм ги разместил като не съм видял  че то е направено умишлено да подпира странично лостчето  а аз го дръпнах да не стържи  резултат  лоста е  излязал и   клапата си беше в свободно положение .
  • В какво положение са клапите като пали колата затворено ли ?
  • На банк 1 на къде трябва да е  лостчето  за да е отворена клапата поне да го  направя   на отворено ?
  • И така и така съм почнал да питам  ЕГР. се движи  да теста ,  но като я запаля на двигател до 50градуса  стои на 94 процента кога почва да затваря или и той е пипнат :)

 

и P.s  След смяна на акумулатор и закачане на лостчето  при спускане  по нанадолнище клатенето на оборотите изчезна .. поне за сега  и не знам  дали не е било от тази откачена клапа :)

 

Надявам се да се включат хора който  се занимават с махане на клапи , да кажат как реално ги изключват ...  да знам да търся ли моторче или да ги кормя на цяло ако са изключени.

Link to comment
Share on other sites

Ще следя с интерес.  

И на мен ми предлагат да ги махнат софтуерно, но нянам представа какво се прави в детайли. 

Доколкото знам когато се износят лостчетата (по 35 лв) се отчита грешка. Първоначално морорчетата се развъртат от край до край. Ако лосчетата са износени се генерира грешка, което на практика означава че хлабината им е довела до може би градус повече завъртане. Тъпото е че освен засветване на грешката софтуера завърта моторчето на отворено положение и спира да го управлява.

Интересува ме софтуерното махане какво представлява? 

Link to comment
Share on other sites

Когато го откача  в какво положение са клапите  отворени  ли са ? . Щом  не ми  набива грешка да разбирам ли , че са премахнати или просто грешката е спряна :)

Link to comment
Share on other sites

Колега и аз имах този проблем с лостчето. Ремонтният комплект струва 30-35 лв- лоста+скобата. Смених ги и спря да ми се появява глешката и да ми свети чека, а и колата си заработи нормално.

Малко се озорих, докато сваля скобата, може би има специални клещи затова. Питах тук във форума но никой не ми помогна и се наложи да я счупя.

Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

При мен нищо не ми е светлаво ..  хванах го случайно с тест на компонентите :)    и имам съмнение , че е изключено   и затова питах като се изключват само грешката    ли се спира или спират да се управляват  по- принцип .  При мен моторчето работи на практика но обратната му връзка е забила на макс. като го изключа и включа го отваря.  Явно  е , че има клапи вътре  а са изключили само от компа   защото като го движа лостчето    на ръка  и двигателя сменя звука  но не мога да разбера  къде са отворени  и къде затворени .За сега   съм го закачил пак да стои в положението  , което беше подозирам , че е отворено :) и изчезнаха клатения на обороти  др.  Мисля като се стопли да го разглобявам с учебна цел :) че сега тройника дето счупих да се навирам да глеам това  лостче ми стига . 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, royce said:

То май не е само до кормене, а има и пипане с компютър ако не се лъжа.

Точно така. След физическото премахване на вихровите клапи те трябва да се "премахнат" и софтуерно.

Не и в обратната последователност обаче.

 

Link to comment
Share on other sites

А защо трябва да се премахват и физически само не ми стана ясно на мен?

Модификациите са достигнали нови висини....

Link to comment
Share on other sites

Защото в темата става въпрос и за физическото им премахване, дори един колега е счупил нещо си там при разглобяването, тъй като е питал как става, но никой в този форум не му е отговорил. Хайде аз сега виждам това, но вие къде бяхте тогава?

Освен това вихровите клапи софтуерно могат само да се "махнат".

Ако обаче са неизправни и човек иска да ги смени с нови, то физическото отстраняване на старите е неизбежно.

Edited by nickgaidarov
Link to comment
Share on other sites

  • Конкретните ми въпроси  бяха  при спрян двигател  клапите как остават отворени ли ?
  • Софтуерното премахване само спиране на грешката   ли  е те продължават да се движат  и не следят вече за 2 % отклонение от положението или спират и да се движат ?
  • На банк 1 лосчето на горе или надолу трябва да е за да са отворени . 

Нямам намерение да ги премахвам физически   Банк 2 е практически  нов   ако е спряна само грешката банк 1 ще го възстановя  за има няма 100 лв. 

 

Link to comment
Share on other sites

Извинявай колега, че в теоята тема питам. Гайдаров, какво става, ако само ги спреш софтуерно, без да ги махнеш? Става дума не само да не следи за грешки, а да останат отворени?

Link to comment
Share on other sites

Ей много терзания с тия клапи, значи далаверата е такава, софтуерно се спира само грешката. Самите клапи се спират ръчно, посредством изключване на буксата и си остават отворени, ако нещо не е спекло някде. Автора да си изключи и двете букси и ако не му светне чека, значи някой е творил преди това и да си кара и да си свирка, като разбира се трябва да се увери, че стоят само в отворено положение. За целта най-добре свали горната част на колекторите и ще се ориентираш. На банк 2 отворено е крайно горно положение на лоста на другия е обратното.

Edited by mili 75
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Audi V6 said:

Извинявай колега, че в теоята тема питам. Гайдаров, какво става, ако само ги спреш софтуерно, без да ги махнеш? Става дума не само да не следи за грешки, а да останат отворени?

Извинявам се за късния отговор, досега бяхме на гости в приятели.

Преди всичко да споделя, че се чувствам поласкан от факта, че въпросът е директно към мен, защото всъщност не съм специалист по колите.

Доколкото зная, софтуерното спиране на клапите води до тяхното елиминиране, т.е. остават отворени. Един вид на практика все едно ги няма.

Link to comment
Share on other sites

Преди 1 час, mili 75 написа:

Ей много терзания с тия клапи, значи далаверата е такава, софтуерно се спира само грешката. Самите клапи се спират ръчно, посредством изключване на буксата и си остават отворени, ако нещо не е спекло някде. Автора да си изключи и двете букси и ако не му светне чека, значи някой е творил преди това и да си кара и да си свирка, като разбира се трябва да се увери, че стоят само в отворено положение. За целта най-добре свали горната част на колекторите и ще се ориентираш. На банк 2 отворено е крайно горно положение на лоста на другия е обратното.

Ясно както предполагах :) нормално отворени са клапите  банк 2 е горе  като я запаля отива на  долу  а банк 1 като изкарам и вкарам буксата  отива на горе :) при запалена и после слиза на долу като я угася   иначе сега стои на долу .  лостчето беше   откачено и общо взето са се движили както  си искат клапите на 3 та цилиндара   хахаха :) ,  За грешка предполагам и на  другата букса трябваше да излезе като я откачих но нищо не излезе  на модула  умишлено гледах с компа .. 

 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, mili 75 said:

Самите клапи се спират ръчно,

Възможно е наистина засега това да е решението, но изглежда доста примитивно.

Според мен не може да няма софтуерно решение, с помощта на което "махането" на вихровите клапи да става от компютъра.

Или ако няма - да се създаде.

Link to comment
Share on other sites

На бмк и асб може да се направи да не се движат докато работи мотора, само на контакт си прави един пълен ход за проверка на крайните положения.

Link to comment
Share on other sites

То въобще тези моторчета може да се маниполират с ограничаване на крайните полужения.След това никакви грешки няма,може спокойно да се изкормят клапите,и това без софтуерни намеси.

Link to comment
Share on other sites

Е да де ама трябва да са ограничени в отворено иначе в затворено ще ти набие грешка .  Но  мисля , че и ги проверява за движение защото пише , че при разминаване от зададеното и реалното положение 2% и го води , че не се движи  и съответно набива грешка.  При  мен няма грешка нито на откачен куплунг нито за това , че е на 89% отвореното от 80 макс :) т.е явно е изключена от компа. 

 

Krematop  как се процедира по принцип спира  се  грешката  и се откачат куплунга  , така  остават и двете в отворено положение ?  В противен случай  се спира само грешката а те се движат и ако някое е скапано както моето  едната остава в не определено положение .. няма грешка но бърка работата на двигателя прав ли съм ?

Link to comment
Share on other sites

Аз говоря за моторчетата без софтуерна намеса как става.Иначе бих смъкнал колекторите ,изчистване и разкарване на тея клапи.При условие че вече не действат къв е смисъла да стоят там и да трупат сажди?

Link to comment
Share on other sites

Махане само на клапите при положение , че не ти работи моторчето не ти решава проблема ...  но не  ме интересува това сега ясно ми е , че е пипан компа. Нека хората които се занимават с това да отговорят на горното което съм написал ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...