Мартин. Публикувано 18 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 18 Юли 2018 Здравейте колеги! Моля за съвети относно бензинов двигател на C5. Интересува ме кой двигател е най-рентабилен относно, здравина, разход и вървеж. Колата ще се кара само на бензин. Първоначално се бях спрял на 2.4, но след малко ровене из форума се разубедих поради изказвания за много висок разход на масло и неоправдан разход на гориво. Мисля си за 1.8т, но ще искам да видя и други мнения. От двигателя искам да е приятен за каране както в града, така и извънградско. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Yavch0 Публикувано 19 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 19 Юли 2018 (Редактирано) Погледна ли темите от сборника? Там има доста теми, в които се коментира C5. Лично мнение - 1.8Т с газ или 1.9TDI с малко ремап (а дори и без ремап) са най-оптималните варианти. Редактирано 19 Юли 2018 от Yavch0 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 19 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 19 Юли 2018 Карам второ А6 Ц5 1.8 турбо. Първото беше куатро 180кс седан (50 000 км изминати за година и малко и никакви драми), а в момента карам комби, предно 1.8т 150 кс. (40 000 км изминати - след покупка и пълно обслужване никакви драми). ПЪРВО и най-трудно е да намериш ЖИВА такава, понеже са на 20 години. ВТОРО: поддръжката е изключително лека, на фона на това, което получаваш - голяма и комфортна кола, магистрално 140-150 км/ч не се усещат, преходи по 1000 км. също са удоволствие. ТРЕТО: части по моргите има страшно много, има форумни търговци, които ще ти дават части с отстъпки (амортисьори, носачи и т.н.). По моргите има калници, фарове, скоростни кутии, двигатели, турбини за без пари. На твоите въпроси най-рентабилно е 1.8 турбо, дали ще е предно или куатро зависи от твоите предпочитания и нужди. На куатрото плюсовете са ясни, минуси не бих казал, че има освен леко по-мудна се усеща колата. Двигателя с чип върви прекрасно и изпреварвания се правят спокойно дори при натоварена кола. Относно газ / бензин този двигател работи чудесно с газ и освен, ако нямаш страх от такива уредби няма финансов аргумент против слагането на ГИ. Средния ми разход на газ е 11 л (градско 15% / извън 85%), като изобщо не я жаля. За мен 2.4 не си струва да се купува, освен ако не е фейслифт и в перфектно състояния и на съответната добра цена. Ако имаш въпроси се чувствай свободен да питаш. Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мартин. Публикувано 19 Юли 2018 Автор Доклад Share Публикувано 19 Юли 2018 Попринцип ще търся фейслифт от Австрия най-вероятно. Вярно ли е, че 2.4 е по-надежден, защото е по-разтоварен и е възможно да се намери по-запазен екземпляр.? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar91 Публикувано 19 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 19 Юли 2018 Ако не се лъжа, 2.4 е с два електрически оптегача, две ламбда сонди, два нагорещени до червено колектора които изпичат пластмасите под капака, а като динамика е близък до 1.8т. Струва ми се става ако много държиш на v6. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Никоо Публикувано 19 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 19 Юли 2018 Комфортен автомобил,предвид възраста му.Аз карах извесно време 2.8К,никакви драми,разход около 15 л. газ.,което субективно. Sent from my iPad using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мартин. Публикувано 19 Юли 2018 Автор Доклад Share Публикувано 19 Юли 2018 Започвам да се замислям и върху по-силните варианти като 1.8т 180к.с. срещу 2.8 v6 193к.с. Някой карал ли тези два двигателя, за 2.8-цата съм чувал че харчи и се поддържа както 2.4 само, че върви осезаемо повече. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 20 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2018 Аз съм карал и 1.8Т 180 коня и 2.8 193 коня, като категорично мога да кажа, че 2.8 193 коня ми допадаше в пъти повече като поведение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Никоо Публикувано 20 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2018 Аз съм карал и 1.8Т 180 коня и 2.8 193 коня, като категорично мога да кажа, че 2.8 193 коня ми допадаше в пъти повече като поведение. Потвърждавам,плюс по-добрия звук на 2.8,но ако ще я засилваш в последствие 1.8 Т е по-подходящия избор. Sent from my iPad using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 20 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2018 (Редактирано) Фейслифт с 2.8 няма. При фейса има 3.0 220 коня, ASN e кода на мотора. Към автора на темата: Ако търсиш рентабилност то гледай само 1.8Т във фейслифта. Редактирано 20 Юли 2018 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 20 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2018 (Редактирано) Имам приятел с 2.8, ръчка, предно и върви много по мазно от 1.8т. За 3-4 години му направи 150 000 и само масла и филтри + гарнитури на главите. Ако намериш хубав 2.8 не му мисли, но гледай да е ръчка и предно, защото куатро и автомат ще гори много и ще върви малко - това е лично мнение при сравнение с пасат 2.8 4х4 автомат. Редактирано 20 Юли 2018 от ppenchev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 20 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2018 (Редактирано) Аз съм с 2.8 ръчка и 4х4 ... емиии нищо впечатляващо няма ... вярно няма много много какво да му разваля, ама все пак си иска своето .. газ 13-14/100 на дълго със 140-150 по ГПС ... това с летни гуми 235/45/17. Ама да си вземеш на предно кола гонеща 20 години само защото е с 4 кръга, малко е странно ама хора всякакви. п.с. За 150 000 поне един път ще да е сменил ангренаж и т.н. освен масло и филтри. Редактирано 20 Юли 2018 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 21 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 21 Юли 2018 При мен 150 км/ч. на темпомат нон-стоп бургас - софия, натоварен хора + багаж + клима = 12л. / 100 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 21 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 21 Юли 2018 С предната пак ли беше такъв разхода или малко нагоре Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 21 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 21 Юли 2018 Пак беше същия. При предното гори мааалко по-малко градско или извън ако не я газя (но такъв случай до сега не е имало). Само веднъж с жената се бяхме разприказвали и ми даде 8 л. по ограниченията по колонка. Иначе последно до Дубровник 12 часа пресечен терен с 4 човека и много газ, после връщане през Загреб 800 км магистрала 140 + клима = за 2500 км среден 10.8 л. по зареждания. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 21 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 21 Юли 2018 12/100 при тия условия е перфе 2.8 може и над 15 да иде ... което пак е поносимо де Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikosaul Публикувано 21 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 21 Юли 2018 A6 C5 2.0i 20V + Multitronic при мен, колата се ползва в стил ежедневно шофиране до, от и по работа в градът, до и от хоби занимания, както и с чести путувания разхода на гориво е следния: - разход от 11л/100км в градски условия* (Софийско градско с интезивно придвижване в пикови часове), като Зимно време при навалял много сняг се е случвало и до 14л/100км.; - разход от 7,5л/100км на междуградски път при каранае в ограничения* (100-120км/ч); - разход от 9л/100км на магистрала при каране в ограничения* (140км/ч на круиз контрол и с доускорявания до 160-180км/ч); - разход от 12л/100км на магистрала при каране с 200км/ч (често ми се случва да пътувам в чужбина и където е възможно се раздавам); Винаги засичаненто на разхода го смятам по зареденото количество гориво, като почти винаги се оказва, че и борд компа е достатъчно точен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HEPBAKA Публикувано 25 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2018 1.8Т е най-евтин, но V6 моторите са най-комфортни. Дори да е по-бавен 2.4, той не се усеща да се напъва нон-стоп като 1.8Т. Също така има повече сила в ниските, хем заради по-големия обем, хем заради по-високата компресия. Тръгването на 1.7т кола с ръчка 4х4 и 1.8Т е ... гадно. По-добре се справя в това V6цата. Магистрално 1.8Т на 4000 оборота при 140км/ч бръмчи ужасно. На същите обороти 2.8 също е на 140 ама е някак мазен и не натоварва така. Ако е автомат, то извън 4.2 и 2.7Т, другите са тотално спрели и то с уговорката че 2.7Т е с чип. Четири цилиндров мотор в А6 според мен е грешка, освен ако не цепиш стотинката на 2, защото се губи смисълът от комфорта в една лимузина, била тя на 20г. Имай предвид, че ако си перфекционист, гарантирам че по малки детайли като дискове, накладки, някой тампон, носач, датчик ще ти отидат едни 3-4хил лв за норматив. Тия коли са стари, но имат много неща за чупене за годините си. Имам две коли взети в много добро състояние и в рамките на няколко години си гълтат спокойно още 1 път стойността. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 25 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2018 2.8 ръчка 4х4 при 4000 оборота е на 155 км/час и 160 на километраж това с летни гуми 235/45/17 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HEPBAKA Публикувано 25 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2018 OK де, 155 да са не 140 - все са високи. Аз на 160 съм на под 3000 с 2.7Т. Важното е че не се чувства като напинящ се пинчер, както 1.8Т. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 25 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2018 Всичко е ясно, само да добявя, че 1,8ТQ е под 1600кила на кантар, а скоростите са 160 и 155 по километраж. И се усещат бая различно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 25 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2018 (Редактирано) За напинящия се пинчер нянам идея, не съм се возил или катал 1.8Т в А6. Mисълта ми беше, че 2.8 не е някаква манна небесна. п.с. Да се чете 155 км/час по ГПС и 160 на километраж. Редактирано 25 Юли 2018 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 25 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2018 При 1.8т 140км/ч = 3500 об. и дори при изключен касетофон си е комфортно и си говориш тихо в купето. С касетофон няма грижа. След чип това усещане за мъчене според мен изчезва. Тоя разговор се води 150 хиляди пъти. Нека колегата се качи, покара и прецени за себе си. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 25 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2018 На предно имаш 300-400об преднина, но усещането от мотора магистрално няма нищо общо с мощността. Няма как да има при положение, че само поддържаш скорост. По принцип 1,8Т в читаво състояние не е шумно, реално няма как след 130 да чуваш мотора пред другите шумове от гуми и вятър. Разбира се на 400к+ всичко е възможно... 2,8 за мен няма кусури реално освен разхода и че не върви кой знае колко, поведението му е мноого по-близо до очакваното за А6. Колагата обаче трябва да има в предвид, че 2,8 с читав празен ход е като бялата лястовица, докато 1,8Т има тук там оцелени през годините, ако е важен тоя момент... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 25 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2018 9 hours ago, HEPBAKA said: Четири цилиндров мотор в А6 според мен е грешка, освен ако не цепиш стотинката на 2, защото се губи смисълът от комфорта в една лимузина, била тя на 20г. Като бивш собственик на А6-ца с 1.8Т автомат ще кажа, че колата е (почти) перфектна. Няма(ше) шум до около 180км/ч, няма проблеми с тръгването, на 3000 оборота е с около 150км/ч. Лека предница, стои по-добре в завой от шестцилиндрова кола, спира по-добре и не чупи окачване. Седан е около 1500кг. Конкретната кола в момента е минала 300к км, на празен ход не може да се разбере, че моторът работи....за разлика от всеки 6/8 цилиндров атмосферен мотор. ......само, че колата я купих преди повече от 10 години....и сега има запазени коли, но цените са над пазарните за БГ. Последните години не смея на препоръчам никакъв двигател - всички имат трагични представители. Най-безболезнено е да се вземе 4 цилиндров дизел на ВАГ. Не е най-вървящ, не е най-комфортен, не е най-икономичен, не е най-евтин, за звук да не говорим...но се изправя на крака евтино и като цяло, ако човек не знае какво точно търси в един бензинов мотор е по-добрия избор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts