Jump to content

Recommended Posts

Здравейте,

 

Надявам се да не объркям някое от правилата на форума с този първи мой пост. :)

 

Карал съм предимно нови коли в чужбина, но при завръщането си в България реших да не избързвам с чисто нови коли.

 

От около 2 години карам VW Passat във момента и съм сравнително доволен като се има предвид че е 2003-та година. По съвет на приятел взех стара кола по-висока класа вместо например нова Toyota. Ходихме да гледаме една на 3 години, все още в гаранция. Качихме я на стенда - отдолу всичко беше ръждясало. Пасата макар толкова стар, една капка ръжда нямаше и чувствам че все едно карам нова кола.

 

Така, да се съсредоточим по темата. Търся подобна ситуация като моя Пасат, но ми трябва SUV. Задължително бензин, затова съм написал TFSI, но ако има други бензинови разновидности ги приемам и тях. Т.е. предпочитам по-стара, но качествена и издържлива кола, която спокойно може да изкара още 10 години със поддръжка, вместо чисто нова, която като и мине гаранцията ще се разпадне. Спрял съм се на Q5, като доколкото съм чел, качеството на материалите е много по-високо от това на Touareg например.

 

Какво ви е мнението за Q5, което е на 6-10 години? Бюджет около 30К-40К лв. (Включвам и потенциални ремонти)

Какви проблеми може да очаквам, какви разходи по поддръжката?

За хора с бебе и/или малки деца, Q5 достатъчно удобно ли е, или е по-добре да се насочим към Q7 например? (Избягвам Q7 най-вече заради големината и трудностите при паркирането в София)

 

Намирам го за странно, че има доста обяви на около 10 години, както и на около 1-2 години, но почти никакви в диапазона 5-8 години.

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=7pth9t&f1=1

 

Също така, при избора, какви проблеми би било възможно да се установят преди покупката?

 

Благодаря предварително!

 

Редактирано от clueless
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Q5 не е зле и ще ти свърши работа и по отношение на деца и прилежащия инвентар, така и за градска кола.

Ако имаш възможност, търси поне фейслифта от 2012 година, ако се вмести в бюджета.

За съжаление при бензина няма бягане от TFSI и затова по-добре по-нова, изчистена версия на този мотор. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

По принцип и аз предпочитам да не е на 10 години а по-скоро към 5. Може би ще трябва да вдигна бюджета малко.

Също така за момента като че ли е по-добре да търся от Германския сайт mobile.de понеже има много по-богат избор.

Нямам опит със внасяне на коли, но виждам че се предлага като услуга. Това изглежда смислено: http://cars-help.com/bg/uslugi/pokupka-na-kola-ot-germaniya/

 

От немския сайт това ми харесва и се вмества в бюджета:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=262782599

 

А като разходи по подръжка/ремонти и т.н. някой може ли да сподели какво им излиза?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, AALEXANDROV написа:

За съжаление при бензина няма бягане от TFSI и затова по-добре по-нова, изчистена версия на този мотор. 

Има 3.2 FSI в Q5, което е добър вариант ако автора не го притеснява разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Семейният ни автомобил е Q5, брат ми има Q7. Разликата е, че няма прилика. Най-брутална е поддръжката, отделно 3.0тди в Q7 върви колкото 2.0тди в Q5 и харчи 50% повече.

И аз съм с две деца, събира достатъчно багаж за море и примерно бебешка количка и колело. В багажника влиза акумулаторно бъги за 8 годишни деца без да се свалят седалките. Пробвано е и в други аудита и влиза само в Q7.

Q5-цата е измислена, кара се елементарно, всичко си е на мястото, паркира се лесно. 5 годишна до 100хил км е 40+ хил лв.

Аз по някое време планирам Q5 фейс с 3.0tfsi или ако има бюджет SQ5 бензин. Според мен 3.2fsi преди фейслифта е много удачен избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Порше Запад, вкарват коли по поърчка, от как ги има :)

 

Не са ли теснички тия Ку-та? 

2.0 тфси-то ще дърпа джипката доста добре, без да е много лаком и да тежи отпред, на и без това ръбестото купе. Разбира се, трябва да се има предвид, проблема с маслото. Бюджета е добър, ще се намери хубаво возило :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, petrishki написа:

Порше Запад, вкарват коли по поърчка, от как ги има :)

 

Не са ли теснички тия Ку-та? 

2.0 тфси-то ще дърпа джипката доста добре, без да е много лаком и да тежи отпред, на и без това ръбестото купе. Разбира се, трябва да се има предвид, проблема с маслото. Бюджета е добър, ще се намери хубаво возило :zustimm:

Четеш ли по принцип горните мнения???

На Jass

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ц Е Ц О @ЦенетоЧета, да. Защо? Jass ли купува нещо? Jass сравни ли го с текущия пасат? Конкретизирай проблема моля. Коя част от мнението ми не ти харесва, щото го цитираш цялото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не купувам, все още.

Какво общо има пасат в случая и как не е предложена някоя шкода?

Човекът пита за Q5, по-конкретно бензин. Обясних с две изречения малко общи приказки и ако съм на негово място ще взема 3.2

Ако има още въпроси мога да се пробвам да отговоря от първа ръка.

Купих я на 5г и 88хил км и за 3г ако на някого му е интересно какво се е счупило, ще разкажа :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, petrishki написа:

@Ц Е Ц О @ЦенетоЧета, да. Защо? Jass ли купува нещо? Jass сравни ли го с текущия пасат? Конкретизирай проблема моля. Коя част от мнението ми не ти харесва, щото го цитираш цялото...

Извинявай, прав си.

За пространството основно.Доста подробно е описал Джазмена.

Преди 1 час, Jass написа:

Нищо не купувам, все още.

Какво общо има пасат в случая и как не е предложена някоя шкода?

Човекът пита за Q5, по-конкретно бензин. Обясних с две изречения малко общи приказки и ако съм на негово място ще взема 3.2

Ако има още въпроси мога да се пробвам да отговоря от първа ръка.

Купих я на 5г и 88хил км и за 3г ако на някого му е интересно какво се е счупило, ще разкажа :lupe:

И на мен ми е интересно, че имам мераци

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Jass said:

Нищо не купувам, все още.

Какво общо има пасат в случая и как не е предложена някоя шкода?

Именно, щото не купуваш въпроса ми е обърнат, към човека пуснал темата.

 

Пасата има общо до толкова, че понастоящем човека кара такъв. Аз мисля, че Ку5 има по-малко вътрешно пространство, та затова, споменах. Разяснете, нали това е смисълът на рая тема.

 

Само Шкода са ви в устите на всички, спрете се малко, ще вземе да си купите:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря още веднъж за отзивите. Значи следните неща чувам:

  • "Масларка" - да разбирам ли че бензиновата версия на повече от 5 години харчи доста масло? В интерес на истината, това е единствения недостатък на Пасата който карам в момента - маслото изчезва. Това при всички версии на бензиновия двигател на Q5 ли да го очаквам? И непоправимо и е като проблем?
  • Пространстово: Признавам си не съм оглеждал Q5 отвътре. Карал съм Lexus RX300 преди време и бях много доволен от пространството. Някой споменаваше, че има по-малко място от Пасата. Така ли е наистина?
  • Склонен съм да взема и 3.0, нямам проблем с това, че ще харчи малко повече. Даже предпочитам повече мощност, като сме на магистралата да знам че ще има мощност да се включи бързо в движението или да изпревари.
  • @Jass определено искам да чуя отзиви точно за такъв сценарии - Q5 на 5г. която е карана 3. Но напълно разбирам ако не ти се навлиза в подробности.
  • За вноса на коли от Порше - звучи интересно, но го чувам за първи път тук, и дали не е по изгодно да се наеме някой, който се занимава специфично с това? Като цяло каква е ползвата от това да минеш през Порше?

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно вноса, аз бих минал по-скоро през Overdrive, отколкото Порше. 5% от цената на автомобила им е таксата, като те ходят на място, гледат, пазарят се, пишат договора и така.

 

Проблем с маслото имат коли с мотори 2.0 тфси и 1.8 тфси (едва ли го слагат в Ку5) от периода 2008-2012. Харча обикновено нараства прогресивно, води до усложнения и е добре да се отстрани. Ремонта възлиза на 3-5к лв, в зависимост от качеството на работата и заложените части.

 

3.0 тфси е възможно да харчи масло, при това доста, но при смяна на картерната вентилация с последната ревизия и промивка на мотора, нещата често си идват на мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих гледал тук за внос и за това споменах Порше

https://www.audi-boerse.de/gebrauchtwagen/audi/q5/q5/url-2_15-list.htm#/i/s|10,AAAR/l|12,1,STAT_GWPLUS,U

 

И защо не дизел? Не разбирам

https://m.mobile.bg/details/21500899300618824

Редактирано от bahkata007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, хем да навлезна в подробности, хем да не стане дълъг и отегчителен пост, ще се пробвам...

Моята е купена от Порше Запад 2010г., аз я взех 2015г., в момента е на 126хил км, ето какво съм сменял:

Най-сериозното нещо са съединителите на S-tronic-a. Слабо място са стъклата на фаровете - изпотяваха се и след консултация с Герака купих чисто нови халогенни фарки. Той смени само стъклата /аз съм с ксенон/, рециклира рефлекторите, фолио, нови крушки и заспа.

Ангренаж и пистов комплект, водна помпа, термостат /казват, че се сменят на 6-7г. или 180хил км/. Предни и задни дискове с накладки, акумулатор /оригиналният изкара 8г./, два тампона на долните носачи, масла в диференциалите, последното е тази седмица вентилатор на купето, че спря да духа и не е добре :razz:

Общо взето това са ремонтите и обслужването. На почти 1г. и 11-12хил км сменям масло.

Брат ми по едно време караше Rx400h и Q5-цата или е с повече вътрешно пространство или да е същото, но багажникът ѝ определено е по-голям. На пасата багажникът трябва да е още по-голям. За място на предни и задни седалки на пасата не мога да коментирам, защото нямам досег. Един приятел кара октавия 2010г и да кажем, че като вътрешно пространство е горе долу като Q5-цата. В А6 4G има малко повече място вътре. Така като сравнение май е добре, може някой да допълни или опровергае.

Двигателят 2.0tfsi е същият като в Б8-ца и А5-ца, т.е пълно е с теми с огромен разход на масло. Може да е сменен, да е ремонтиран, така че си трябва четене и проверка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джазмен.Един съвет , ако може.

Сменяй маслото на 8000км макс.

Нормалните масла силно сменят киселинноста и качествата си след 5000км.

Читавите синтетики,истински, до 8000+ са ТОП.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лонглайф даже е до 30 хил. и няма лошо .....стига ти да си първия собственик ,а след като мине лизинга кой как иска да го сменя .Ма те там само с оригинално масло ги карат така лично осветено и запечатано от борда на директорите на ВАГ и затова издържа толкова :hilezh:  За  ЕА888  ТФСИ даже има заводска екстра лайфтайм масло  щото то на две три хиляди го обновяваш на доливане и няма смисъл да се сменя .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, bahkata007 написа:

Лонглайф нали уж на 15?

Всички ТФСИ специално мотори, а и не само страдат от тая глупавщения ЛОНГ ЛАЙФ.

Това може да се кара по-дълго само и единствено на аутобана ,никакво градско и кратки цикли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...