Jump to content

Необходима ли е смяната на масло на автоматика?


MarAnd

Recommended Posts

Здравейте, колеги!
Имам следния проблем: при низходящо превключване на автоматика се усеща леко ритане между 3 и 2 предавка. Прави го само на загряла кутия. При студения старт отсъства...

В колебание съм какво да предприема и дали въобще да правя нещо или да я карам така.
Колата е на реални 100К и не ми се вярва кутията да е много износена, а и аз съм спокоен шофьор и не съм я юркал.

Всъщност проблемът се появи след посещение на оторизирания сервиз за интервално обслужване, където ми казаха, че скоростната кутия има нужда от доливане на масло и са ми сипали литър и половина ATF.
Приятели ме посъветваха да сменя маслото в кутията, въпреки че е лайф-тайм и смяна не е необходима.

Отидох при Цанко от М§Д ауто - най-реномирания сервиз за автоматици във Варна, който ми каза следното: "След като доливане на литър и половина масло е довело до появата на този лек кик, представи си цялостна смяна какво би предизвикала."

И добави, че ще ми смени маслото, само ако му се подпиша, че е по мое изрично желание и не дава гаранция при последвали проблеми.
За да се реши генерално проблема ми, той каза, че трябва да се демонтира и тества клапанното тяло, което в най-добрия случай ще се окаже замърсено и почистване с частична смяна на масло ще е достатъчно. Лошият вариант е някакви 7 цилиндърчета по клапанното тяло да са износени или някои от тях, което ще наложи ремонта или подмяната им. Тогава операцията се оскъпява доста и след това задължително се прави цялостна смяна на маслото + филтъра + измиване на кутията. Но в моя случай, той ме съветва да не правя нищо, а да карам докато не станат по-сериозни проблемите и едва тогава да отида при него да я ремонтираме. Друго, което ми каза е, че има вероятност ритането да изчезне от само себе си след известен период от каране, защото кутията била самообучаваща се и понякога след ремонт или смяна на масло или доливане се появявали такива кикове, които с времето изчезвали, след като кутията се нагоди към стила на шофиране на собственика.
Затова вероятно ще я покарам известно време така, наблюдавайки как се държи, въпреки че много ме дразни това леко ритане от 3 на 2 предавка.
Мисля да отида и в сервиза на доц. Стефанов от МЕИ-то тук във Варна, за да чуя и неговото мнение по въпроса. Интересно ми е дали ще съвпадне с това на Цанко.
Моля, споделете мнения и препоръки, изхождайки от личен опит с подобни проблеми.
Общо взето, най-много ме учуди твърдението на Цанко, че смяната на масло на автоматика е доста рискована. И то при условие, че самите ZF препоръчват смяна на 60-80К. Аз бях готов да го сменя като почти бях убеден, че това ще премахне кика, но той направо ме отказа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

тоя интервал от време, който трябва да изчакаш за да спре(евентуално) тва ритане, мисля че е около 200 км максимум.

не разбирам и не знам с точност, само съм чувал легенди за това масло, аз го смених обаче.

измамиха ме със смяната, не са го сменили мин. година , когато занесох 10 литра Редлайн(Коце гуруто на автоматите, на Ботевградско) и тая година започна едно колебание в оборотите ако карам с 40км/ч. Отидох при близък човек, източи масло като кафе(демек не Редлайна който занесох) на цвят и на филтъра , очевидно стар , имаше щампа USA. Колата е от там, така че заключението беше че изобщо не е сменял нищо тоя лъжец. Както и да е, 7 литра смениха в сервиза и този проблем изчезна и към днешна дата го няма.

Иначе държа да отбележа, когато закарах колата на първото място и оставих 10те литра, след "смяната" ми бяха върнали 4 литра, с обяснението че са източили/сипали само 6 от 10те....

колата ми е на 250 000км, тогава беше на 200

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опита който имам аз смяната на масло може да помогне ако се направи както трябва. Под това имам предвид пълно източване с машина, наливане на новото масло с машина, загряване на автомата и корекция на нивото. Сиреч доливане на ръка с "шприц". Има сервизи с подобна машина, и при тази манипулация максимално много масло се източва и налива съответно. При хората на които аз имам доверие тук в София даже слагат добавка за "почистване" на автомата със старото масло.

 

Също така вече има много алтернативни масла, с които излиза по-изгодно да си направиш смяна. Аз в момента съм с Valvoline MaxLife ATF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да ти доливат толкова масло,трябва да имаш теч.Иначе няма как да изтече.6hp26 кутия най често тече от буксата.Имах бмв е60 беше лейка отдолу.Течеше от буксата и картера,който е и филтър.Без 2 кила масло кутията бачкаше без проблеми.Като загуби 3.5 почна да изритва при газ и спиране на място.Смениха ми в джемини картера и буксата.Доляха 3 л масло.После си долях сам още 0.5 литра.Налива се когато температурата на маслото достигне 40 гр.В сервиза я измерваха с лазерен термометър от разстояние,пълна пародия.Аз си го измерих с инпа и долях липсващото.Дали се сменя маслото?
Аз лично на работещ втомат не бих го сменил.Просто няма смисъл да даеш 500 лв,като мислиш че кутията ще изкара още толкова км.В Автобавария казаха че не се сменя.От zf  им били казали.Маслото е Shell 1375.4,достъпно само за дилърите.Това което се продава е ZF life guard 6.Вътре е въпросният Шел.50 лв литъра,срещал съм го по 35 в нета.Продават го и дилърите на различните марки под тяхно име.Това масло почва да гори чак при 200 гр.Има по евтини на дурги марки масла с тази спецификация,но не съм наливал от тях и нямам мнение там.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък реших да изследвам как стоят нещата и смених оригинално масло и филтър на 5хп на 300к реални. И кутията и преди и сега няма проблеми, само с новото масло сменя напред-назад малко по-бързо и гладко. Старото масло беше кафе разбира се. Сега дали от това могат да се правят изводи не знам, но е интересен реален опит поне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених маслото на 5 хп , без да е имало проблем  и след 1000 км се наложи ремонт за малко над 3000 лв.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип за смяна на масло на скоростна кутия е доста рядко нещо, но и доста скъпо. На моята и го смених, когато започна да тресе при превключване на скорости и като цяло, когато не е много плавно превключването и ми излезе около 400лв с труд, като маслото си го взех от Porsche Plovdiv, но и пак това не е признак, че трябва да се смени. Ако искаш да го смениш с масло, което е качествено и наистина ще стигне до там е желателно да е при твой близък майстор. Масла в сервизи избягвай да сменяш, защото отнема доста време и както е споменал @yavor20v много често скъпите масла или дори самите масла не стигат до кутията ;) . Ако искаш да си го смениш и да ти е мирна главата е напълно разбираемо, но не мога да ти препоръчам никой от Варна :D иначе ако си тук в региона ще те оправим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Krischan said:

Аз смених маслото на 5 хп , без да е имало проблем  и след 1000 км се наложи ремонт за малко над 3000 лв.

Не съществува вариант здрава кутия да се счупи от смяна на масло.

Може само да се удължи многократно живота й.

Ако кутията е била за ремонт никой не може да каже дали без смяна на масло е щяла да изкара още 100 или 10000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сменя моето масло поизчетох чуждите форуми, общо взето мненията са 50/50. Едни казват, че щом Ауди не препоръчва смяна, да не се сменя, другите смятат, че трябва да се сменя.

 

Според мен трябва да се смени маслото, нищо вечно няма, и то има срок на годност. ZF казват, че "регенерация на маслото и смяната на филтъра ще имат позитивен ефект върху живота на скоростната кутия, както и първоначалният комфорт на превключване ще бъде възстановен". Така че май работата е кой както си прецени.

 

Аз го смених цялото. В сервиза, на който имам доверие (Бензин в Пловдив), човекът ми каза, че на тези кутии се сменя, но само с оригиналното на ZF. Разлика не намирам никаква в работата на кутията, 10 литра масло е сменено, сигурен съм на 100%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.12.2018 г. at 13:33, DLS написа:

Аз пък реших да изследвам как стоят нещата и смених оригинално масло и филтър на 5хп на 300к реални. И кутията и преди и сега няма проблеми, само с новото масло сменя напред-назад малко по-бързо и гладко. Старото масло беше кафе разбира се. Сега дали от това могат да се правят изводи не знам, но е интересен реален опит поне.

Колега, как го смени? Източи от картера и доля колкото излезе или със цялостна смяна на машина? А промивка на кутия + нов филтър?
Просто ми е интересен фактът, смяната на масло при безпроблемна кутия води ли до поява на проблеми по-късно, както твърдят от М§Д ауто?

На 21.12.2018 г. at 17:39, Krischan написа:

Аз смених маслото на 5 хп , без да е имало проблем  и след 1000 км се наложи ремонт за малко над 3000 лв.

 

Колега, и теб ще те попитам да споделиш каква смяна на маслото направи - частична (колкото изтече през картера) или пълна (на машина до капка)? И направи ли измиване на кутията + нов филтър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.12.2018 г. at 19:09, robobug написа:

Не съществува вариант здрава кутия да се счупи от смяна на масло.

Може само да се удължи многократно живота й.

Ако кутията е била за ремонт никой не може да каже дали без смяна на масло е щяла да изкара още 100 или 10000 км.

Колега, не си прав! 
Според Цанко от М§Д ауто, който аз много уважавам, защото реално ти обяснява нещата и наистина звучи логично, смяната на масло в здрава кутия не е препоръчително. Особено ако не е сменяно редовно преди това. Според него, новото масло отлепя и размества всички налепи и боклуци в кутията, които до този момент така да се каже, са си били намерили мястото и не са създавали проблеми. При новото масло обаче, те се разместват и ако не успее да ги отмие промивката и останат вътре в кутията, започват да създават проблеми, изразяващи се най-често в ритане, както е при мен в момента. В някои случаи, може да доведе и до по-сериозни проблеми, както е станало при колегата Krischan.

На 21.12.2018 г. at 21:55, SECURITY написа:

Преди да сменя моето масло поизчетох чуждите форуми, общо взето мненията са 50/50. Едни казват, че щом Ауди не препоръчва смяна, да не се сменя, другите смятат, че трябва да се сменя.

 

Според мен трябва да се смени маслото, нищо вечно няма, и то има срок на годност. ZF казват, че "регенерация на маслото и смяната на филтъра ще имат позитивен ефект върху живота на скоростната кутия, както и първоначалният комфорт на превключване ще бъде възстановен". Така че май работата е кой както си прецени.

 

Аз го смених цялото. В сервиза, на който имам доверие (Бензин в Пловдив), човекът ми каза, че на тези кутии се сменя, но само с оригиналното на ZF. Разлика не намирам никаква в работата на кутията, 10 литра масло е сменено, сигурен съм на 100%.

А промивка на кутията направи ли, колега?
И на какъв пробег беше?
Това първа смяна ли ти е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, MarAnd said:

 Според него, новото масло отлепя и размества всички налепи и боклуци в кутията....

А препоръчва ли смяна на маслото на двигателя, ако има нагар? :)

Всъщност кутия с "налепи и боклуци" не може да се нарече точно "здрава" кутия......а занемарена кутия, която се очаква всеки момент да роди.

....а ритане има и когато се използва неоригинално масло (или просто с различен вискозиет), каквото често използват в мид.....и под "оригинално" нямам предвид ВАГ, БМВ, Опел....а оригинално за кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е с типтронок кутия ,звънях в ауди и след 15 минутно търсене в системата ,ми казаха че маслото на тази кутия не се сменя и евентуално можело само да се провери нивото и да се долее.Колата е на 220к и е с пълна история в ауди и никога не е сменяно маслото . Обаче от скоро има едно лашкане когато сменя от 2 на 3 ,когато карам много бавно ,което малко ме дразни .А тази кутия има ли някаква щека за проверка на нивото на маслото .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://aftermarket.zf.com/cn/en/aftermarket-portal/pc-and-lcv/know-how/useful-tips/transmission-oil-change/

 

На две коли на по 85-90к км съм сменял масло (едната с 5, другата с 6 скорости) и на двете маслото беше много замърсено и загубило вискозитет, спрямо новото, което налях.....за коли на по 200к км....

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moeто е сменяно частично, с някаква импровизирана промивка защото бях свалил и радиатора отпред. 11л масло мисля че отиде общо. Въпреки това си мисля, че пълна смяна щеше да е по-добре, защото първите 5км докато се размеси маслото смяната между режимите ставаше абсолютно неусетно и бързо, а след това си стана просто по-добре от преди. В движение честно казано никаква разлика. А реално тая кутия трябва да се брои за занемарена след като 300к не е пипано нищо. 

Между другото и майстора каза, че нито веднъж не са ставали фалове при смени на масло на стари кутии поне при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, MarAnd said:

 

А промивка на кутията направи ли, колега?
И на какъв пробег беше?
Това първа смяна ли ти е?

 

Не съм правил промивка, колата е на 250000км(по километраж). Не съм го сменял друг път, от скоро я имам, незнам и дали е сменяно преди мен.

 

Това, което ти е казал майстора, че като се смени маслото може да де отмият боклуци и частици и да роди кутията има логика, но това означава, че като не смениш маслото просто ще отложиш очевидно неизбежния ремонт машлко във времето. Ако кутията "се държи" на боклуците и частичките вътре в нея, не е новото масло виновно като роди....

 

Имай предвид, че всички масла имат някакъв срок на годност, който 100% е по-малък от 12-13-15 години, на колкото са колите ни, като този срок е, когато е зпечатано в тубата, а не работещо в ск кутия, така че сам си прави изводите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, robobug написа:

А препоръчва ли смяна на маслото на двигателя, ако има нагар? :)

Всъщност кутия с "налепи и боклуци" не може да се нарече точно "здрава" кутия......а занемарена кутия, която се очаква всеки момент да роди.

....а ритане има и когато се използва неоригинално масло (или просто с различен вискозиет), каквото често използват в мид.....и под "оригинално" нямам предвид ВАГ, БМВ, Опел....а оригинално за кутията.

Колега, по твоята логика "здрава" кутия е само новата... Всяка кутия дори след 10к км употреба вече съдържа някакво количество налепи, отлагания и утайки, които с времето се увеличават и въртящите се елементи от кутията ги натрупват така, че да не им пречат (образно казано). Ако се налее ново масло, то ги отмива и "запраща" на други места, където вече биха могли да създадат проблеми. Това искаше да ми обясни Цанко. Той не е против смяната на маслото, но казва, че това трябва да е съчетано с някакъв ремонт по кутията, а не да се прави с профилактична цел при нормално работеща кутия.

Още нещо: Не можеш да сравняваш моторно с трансмисионно масло. Едното работи в агрегат с вътрешно горене, а другото - с вътрешно триене. Запитай се защо повечето производители не препоръчват смяна на масло в автоматиците? Дали не е резултат от негативния опит, който са натрупали от многобройни оплаквания от "разбутали" скоростните си кутии клиенти, вследствие смяна на масло? ;)
Какво те кара да мислиш, че М§Д използват неоригинално масло? Имаш ли лични впечатления от услугите им? Засега съм чувал само суперлативи за тях... На мен ми предложиха ZF Lifeguard 6. Казаха, че това е оригиналното масло за кутията ми.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, SECURITY написа:

 

Не съм правил промивка, колата е на 250000км(по километраж). Не съм го сменял друг път, от скоро я имам, незнам и дали е сменяно преди мен.

 

Това, което ти е казал майстора, че като се смени маслото може да де отмият боклуци и частици и да роди кутията има логика, но това означава, че като не смениш маслото просто ще отложиш очевидно неизбежния ремонт машлко във времето. Ако кутията "се държи" на боклуците и частичките вътре в нея, не е новото масло виновно като роди....

 

Имай предвид, че всички масла имат някакъв срок на годност, който 100% е по-малък от 12-13-15 години, на колкото са колите ни, като този срок е, когато е зпечатано в тубата, а не работещо в ск кутия, така че сам си прави изводите...

Точно това ми казаха от М§Д: "Изчакай да станат по-сериозни проблемите на кутията и тогава ела, ще я ремонтираме и ще сменим маслото. Ако го смениш сега без ремонт, само смяна, проблемът с ритането няма да се реши, но има голяма вероятност да се появят и други проблеми."
Затова съм в дилема, дали да предприема смяна и каква да бъде тя - частична или цялостна, или да карам така, докато нещата се влошат...
Цанко каза, че моето оплакване било по-скоро маниашко и не си заслужава да се разбутва кутията заради този лек кик. Но и мен, както колегата Carlosr, много ме дразни това притрисане от 3-та на 2-ра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама ако кутията е здрава, смяната на маслото ще и удължи живота, няма да я счупи. Ако е заминала, сменяш не сменяш, ремонта е неизбежен.

 

ZF препоръчват смяна, или поне освежаване, пишат си го хората навсякъде. Виж в Германия в Ауди колко евро ще излезе пълна смяна, със  картер и т.н. и ще разбереш защо Ауди/БМВ не го препоръчват.  Хората са преценили, че за нормалния пробег на една такава кола няма нужда да се сменя масло на кутията, ненатоварвайки клиентите си с допълителни разходи за поддръжка. Чак след "нормалния" пробег колата идва в България.....

 

На камион не съм чул да има несменяемо масло на автоматични скорости, а там са най-натоварени (има най-много "налепи".

 

 

 

Редактирано от SECURITY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още една логика, ако кутиятя има потенциал да изкара още примерно 50-60к, дали няма да е от полза смяната на маслото? Старото масло ще съдържа достатъчно частици, които да съсипват клапанното тяло и семерингите, а магнитите прогресивно ще спират да си вършат работата, защото са се превърнали в големи гъби. 

Ако като нормалните хора навън караме една кола до 5г или 150к км то изобщо няма смисъл да говорим за каквато и да било смяна на масло, това имат в предвид и производителите естествено.

 

Ако имаш кола и смяташ да я караш примерно още 2-3 години каква ще ти е реакцията като видиш, че маслото е катран? Караш и чакаш момента на счупването? Или рискуваш със смяна за да разбереш веднага дали ще даваш пари или не? А отделно може и да има някакво подобрение все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, MarAnd said:

Всяка кутия дори след 10к км употреба вече съдържа някакво количество налепи, отлагания и утайки, които с времето се увеличават и въртящите се елементи от кутията ги натрупват така,

Аз не искам да те убеждавам. Теб явно те убеждават други хора....материално заинтересовани :) 

Но си правя труда да коментирам, заради други хора който може да попаднат на темата - цитираният текст е ПЪЛНА ГЛУПОСТ....освен ако не теглиш каравани с тази кола...или не я използваш на пистата....или използваш неподходящи масло....каквото предлагат някои сервизи.

 

Едит: цената на консумативите за смяна на масло на 5хп е под 100лв с използване на оригиналното за кутията масло Мобил.

 

Edit2: Колега, сега прочетох целия пост. Маслото на автомата може да се скапе много бързо от прегряване....тогава и 50к  км интервал е много. Производителите на коли не знам какво препоръчват, нямам достъп до такава документация, но производителите на кутии препоръчват смяна на определени км. Дал съм линк към сайт на ЗФ. Може да им пишеш, че не си съгласен с тях.

Искал съм да си купя оригинално масло от МИД и не ми предлагат. Предполагам, че не го крият само за ремонтирани кутии.

Личният ми опит показва, че редовно обслужвана кутия изкарва 400к км при чипнат двигател и почти винаги натоварена сериозно кола....поне досега е на 400к...колко ще изкара...може да се счупи след поредната смяна на маслото :)

 

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискусията си върви, затова и аз ще споделя още инфо.


Въпросния дебат не го водим само ние. Хората на запад също в даден момент са се запитали колко вярно е това с lifetime маслото. И макар че там доста повече могат да си позволят нови коли, има и такива, които си гледат по-старите такива. И ги обслужват както им е изгодно.

Като инфо от UK, което имам чрез четене на техни форуми и дискусии - има хора дето действително са питали ZF колко вярно е това че не се сменя маслото. Забележете ZF (производителя на АСК), а не VAG (техен клиент). Та, леко завоалирано, от ZF казват, че смяната на маслото на автомата е желателно след 90 000 км при по-агресивно (спортно) каране на автомобила.

 

Относно маслата, видовете и цените съм писал доста в друга тема в този форум, която беше конкретно за маслата.

Редактирано от Excessive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледайте сайта на ЗФ и ще разберете, че се сменя, дори мисля интервала беше по-малък.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също обмислям смяна на маслото на кутията, обаче колкото повече чета, толкова повече не мога да определя кое ще е в полза на кутията...и кое не.

Този трик с "лайфтайм" масло съвсем не значи, че не се сменява маслото изобщо, защото ако питаш в Ауди колко е лайф-а на кутията - казват 150 000 мили (поне тук на острова). Което определя лайфтайма на кутията, а не на колата като цяло.

И все пак, още не съм го сменявал. Въпреки че единственият "проблем" който имам с нея е в студено време - докато загрее превключва ту на горна, ту на долна предавка. Загрее ли, това изчезва. Няма никакви тласъци нито на студено, нито на загряло...

Та така, все още и аз не съм се решил дали да го сменя или не...а ми се ще да го сменя...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...