Jump to content

Audi A4 B7 2.0TDI vs 3.0TDI


Recommended Posts

Здравейте, 

Харесал съм си няколко А4-ки B7-ци, всички са S-Line - поне броните, маските и вътре седалките. 

Като цяло за сега карам Б5 1,9 ТДИ афн, за горепосочените двигатели прочтех долу-горе какви проблеми може да изникнат + както за всички дизели - турбина, дюзи, помпа и дпф. 

Ако някой може да даде малко повече информация относно поддръжката между двата двигателля - знам, че 3-ката е с вериги и за смяната са нужни около 2-3 хил. лв. Но за 2.0 TDI-ито не успях да намеря много информация. 

За 2-ката знам, че имат проблем с главата - понякога я пукат. 

 

Конфигурацията която съм избрал е долу горе следната:

2.0 TDI (170 к.с) + ръчни скорости + quattro

 

3.0 TDI (233 к.с) + автомат + quattro

 

Въпрос, ако е 3.0 с какъв автомат е по-добре да е, какви са възможностите - тези които ги гледах бяха с пера на волана за смяна на предавките, има ли как да се хване ако веригите са за смяна? 

Ако е 2.0 за какво да се оглеждам допълнително? 

 

И общо взето за окачване, спирачки и нещата по ходовата част не ме притесняват, единствено двигателите с каква поддръжка са - долу-горе. 

Ако се сещате за още нещо което може да е полезно ще съм благодарен, колите със сигурност ще отидат на преглед в сервиз. но все пак искам да видя дали има смисъл да се стига до сервиза или да се откажа още на място. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 2.0, 170 к.с. мисля, че проблема с главите трябва да го изключиш. Там страдат от дюзи, които обаче има шанс да са сменени по акция, съответно трябва да провериш историята. На място, щом гледаш ръчка, освен да усетиш съединителя как отделя и евентуално има ли притрисане от маховика, аз друго не се сещам. По-добре сервиз.

За 3.0, автомат, също освен да тестваш как превключва скоростите, рита ли автоматът ... това е. Пак сервиз и пак история на колата.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Мерси за съветите, ще ги имам в предвид. 

Просто ми се иска да знам какво да гледам при първия оглед, а след това задължително в сервиз, за да няма неприятни изненади в последствие. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неприятни изненади винаги ще има впоследствие,ако мислиш,че няма да има,то по-добре не си купувай такава кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ок, като например какви неприятни изненади? 

Запушена дюза, проблеми с турбото, смяна на окачване, това не мисля, че са чак такива изненади с качеството на пътищата и горивата. 

 

Ако имаш нещо друго в предвид ще се радвам да го споделиш, заради това съм пуснал и темата. 

 

Хубав ден. :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно писано има за двете печки.Задели си 3к след покупка за обслужване.

 

 

 

 

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел взе евтино 2.0ТДИ и веднага след това се почна.

 

- Смени "шестиграма на помпата" веднага

 

Но после се почна,ДПФ,ЕГР,Клапан на турбото (уж с чистене и на двете нямаше проблем после),Демпфер и Маховик,Тампон на мотора,Заминала перка за охлаждане на радиатора,дюзите още не са му в норма доколкото ми е известно и т.н

 

Колата беше прилежно върната на 180.... хиляди километра,иначе реално гонеше 350..... и си личеше по интериора като цяло.

 

Та имай впредвид,незнам дали 3000 лева трябва да заделиш но да гледаш внимателно,щот тези коли са на години вече и имат свойте болежки.

 

Относно пакетите С-лайн или не,ако приложиш обяви,ще има повече обективност кое какво е.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, goshevv написа:

За 2.0, 170 к.с. мисля, че проблема с главите трябва да го изключиш. Там страдат от дюзи, които обаче има шанс да са сменени по акция, съответно трябва да провериш историята.

Да добавим и маслената помпа.Дали е минала някаква ревизия досега,или ще я обслужва новия собственик.

 

А4 Б7-ците,особено дизелите,станаха на доста години и големи пробези вече.Та автора на темата да внимава много при покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, tonko2.0T написа:

Да добавим и маслената помпа.Дали е минала някаква ревизия досега,или ще я обслужва новия собственик.

 

А4 Б7-ците,особено дизелите,станаха на доста години и големи пробези вече.Та автора на темата да внимава много при покупката.

 

Мерси за съвета, но като цяло за бензинов мотор от същата генерация не съм чувал добри отзиви - аз най-вече гледах за 2.0 TFSI или 3.2 FSI, но и за двата изчетох доста негативни коментари. 

 

Преди 1 час, Raziell написа:

Достатъчно писано има за двете печки.Задели си 3к след покупка за обслужване.

 

 

 

 

 

 

Сигурно е така, но малко трудно се ориентирам във форума, а и явно аз не мога да използвам търсачката. Щом съм пуснал темата поне би ми било от полза, ако някой може да добави линкове към теми които биха били полезни.

 

 

Благодаря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, stasko24 написа:

 

Мерси за съвета, но като цяло за бензинов мотор от същата генерация не съм чувал добри отзиви......

Има и добър бензинов мотор при B7 с код BFB.Само че там,особено в комбинация S line+ quattro,цените на екземплярите са други и явно има защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, stasko24 написа:

Мерси за съвета, но като цяло за бензинов мотор от същата генерация не съм чувал добри отзиви - аз най-вече гледах за 2.0 TFSI или 3.2 FSI, но и за двата изчетох доста негативни коментари.

...

 

Че какви негативни неща си изчел за 2.0 TFSI? Интересно ми е защото карам този мотор вече 13 години (с код BPG) и не съм видял нищо негативно в него, освен 2 развалени бобини, един прецакан продухвателен клапан и един блокирал термостат.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, jordanik написа:

Има и добър бензинов мотор при B7 с код BFB.Само че там,особено в комбинация S line+ quattro,цените на екземплярите са други и явно има защо.

Има и без S-line.Един колега продаваше една с BFB мотор и двойно задвижване.Но нещо се двоумеше дали да я продава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно по-темата: при всички положения двулитровия мотор е по-евтиния за поддръжка. Ако още не си намерил инфо- с ремък е 2.0 Тdi. Пълен Ангренажен комплект + антифриз и водна помпа са около хилядарка (оригинални). Основно проблеми и слаби места са маслената помпа, баланс шафт модула с прословутия шестограм и главата (освен ако не е 8 клапановата).  Всичко останало е рисково като на всеки друг дизел: дюзи, турбо, ЕГР ако има, съединител, демпферен маховик и т.н.   Колегите не преиграват като казват 3 бона да си приготвиш нито искат да те плашат, просто като смениш ангренажния комплект, масла и филтри плюс труда и вече си дал 1500 поне. С останалите посрещаш неприятни изненади.....такива почти винаги има..... Освен това обикновено и гуми се купуват, я накладки ще има износени, я направо и дискове......на дали е и с нови чистачки.....няма да задълбавам, но  3-те хиляди е много вероятно да идат още в първите месец-два!      Казвам го от опит с 2.0 Tdi, 1.9 Tdi също!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Fireblood написа:

просто като смениш ангренажния комплект, масла и филтри плюс труда и вече си дал 1500 поне. 

 

баси, като чета тия цифри и чак се чудя как карам 2.0 тди :hilezh: Тия всичките неща са 700 лв макс- не говоря за оригинални части, а за все пак читави и не най-евтините части.

Стиа, че ше стреснете човекО :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм уточнил, че са оригинални. Не е идеята да го стряскам. Самия аз поддържам такъв автомобил. Оригиналните са по-скъпи, но в моя случай 6 години или 160 000 км. не сменям, а това си е чак до следващия автомобил. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Fireblood написа:

Конкретно по-темата: при всички положения двулитровия мотор е по-евтиния за поддръжка. Ако още не си намерил инфо- с ремък е 2.0 Тdi. Пълен Ангренажен комплект + антифриз и водна помпа са около хилядарка (оригинални). Основно проблеми и слаби места са маслената помпа, баланс шафт модула с прословутия шестограм и главата (освен ако не е 8 клапановата).  Всичко останало е рисково като на всеки друг дизел: дюзи, турбо, ЕГР ако има, съединител, демпферен маховик и т.н.   Колегите не преиграват като казват 3 бона да си приготвиш нито искат да те плашат, просто като смениш ангренажния комплект, масла и филтри плюс труда и вече си дал 1500 поне. С останалите посрещаш неприятни изненади.....такива почти винаги има..... Освен това обикновено и гуми се купуват, я накладки ще има износени, я направо и дискове......на дали е и с нови чистачки.....няма да задълбавам, но  3-те хиляди е много вероятно да идат още в първите месец-два!      Казвам го от опит с 2.0 Tdi, 1.9 Tdi също!

 

 

Преди 5 часа, Vantage написа:

 

баси, като чета тия цифри и чак се чудя как карам 2.0 тди :hilezh: Тия всичките неща са 700 лв макс- не говоря за оригинални части, а за все пак читави и не най-евтините части.

Стиа, че ше стреснете човекО :hilezh:

 

 

Мерси, това са отговорите които наистина търсих, евала за което. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет от мен- закачате я и гледате дали дюзите са с добри стойности и турбото дали работи коректно. Ако тия неща са ок, педалът на съединителя не те съмнява с няк'ви аномалии и няма записани сериозни грешки, скачаш в боя.

Аз направих така преди 4 години и вече над 100 К км съм доволен от 2.0 ТДИ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, stasko24 написа:

... това са отговорите които наистина търсих ...

Интересни са изводите, които си направил. Разликите между тези два двигатели са огромни във всяко отношение.

преди 39 минути, Vantage написа:

Аз направих така преди 4 години и вече над 100 К км съм доволен от 2.0 ТДИ. 

Има разлика в напречно разположения двигател. Купето също е по леко и колата е доста по динамична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мненията от собственици са за покупки отпреди години......Няколко години по-късно ...и няколко смени с лонглайфмасло нещата са вече по-различни....като начало поне един вал по-различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло не ви дава сън да спите, сигурен съм. Бате, в крайна сметка това е 2.0 тди, не е ракетен двигател, айде стига. Гледа в сервиз, прави сметка какви евентуални бъдещи разходи има и преценява. Съединител с маховик и рециклиране на турбо са грубо в диапазона 1.8 - 2.0к. Ако пък има отстъпки някъде, може и по-малко да излезе. Колко пък да е страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединител+ маховик : 620 (с отстъпка)

Рециклиране на турбо: 350 - 650 (800 ако иска хибрид да си направи :hilezh: )

Читаво масло + филтри : 120 лв

Смяна ангренаж : 300-350 лв части(с отстъпка) 

Тва са приблизителни цени за части, без труд. 

 

Няма нищо страшно- 170ка ръчка ше се движи окей(след афн), разход около 6/100 извънградско. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...