Jump to content

Въпроси за А6 С6 3.0TFSI


Recommended Posts

Не знам, не съм си купувал нова кола. 

Предполагам, че собственикът сам избира сервизния план, като със сигурност получава нещо от типа:

0wsYxkJD.jpg

Веротяно поради високите цени не на всеки му е приятно да обслужва колата по предписание на производителя, дилърът пък го интересува само продажбата и обслужването до края на гаранцията.

 

В БГ има хора, които за да избегнат ненормалните цени в официалните сервизи си правят официалната смяна на 30к км и една междинна в "гаражен" сервиз. Искам да кажа, че много хора са наясно, че маслото е хубаво да се сменя по често, дори и да не могат да формулират точно причните.

Предположенията ми идват от там, че (почти) всеки е поддържал употребяван автомобил, преди да купи нов.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

1 hour ago, robobug said:

Не знам, не съм си купувал нова кола. 

 

1 hour ago, robobug said:

В БГ има хора, които за да избегнат ненормалните цени в официалните сервизи си правят официалната смяна на 30к км и една междинна в "гаражен" сервиз. Искам да кажа, че много хора са наясно, че маслото е хубаво да се сменя по често, дори и да не могат да формулират точно причните.

Предположенията ми идват от там, че (почти) всеки е поддържал употребяван автомобил, преди да купи нов.

 

Това е абсурд... разходите за смяна на едно масло са нищо на фона на съпътстващите разходи на една нова кола за една година. Не се сещам кой нормален човек ще се опита    да спести едни 400-500 лв./год. когато е дал 10-15 пъти повече за каско+данък.

 

А и както разбрахме в (гаражни) сервизи като ДасАуто взимат повече за смяна на масло отколкото в Порше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, BECKO said:

Това е абсурд...

Може да е абсурд..... но хората си купуват дизели втора употреба и плащат в брой по 50к лв, защото са по-икономични....това е по-голям абсурд....

А пред мен имам примери с коли и по 30к лв, и по 200к лв.

Попадал съм на дискусии в щатските форуми дали да се купи ауди или бмв, като аргумент е колко струва смяната на маслото.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е по Европата, но в Канада например (май и в Щатите, но не съм сигурен) докато колата е под гаранция първите 4 години или 100 хил. км. обслужването е 100% безплатно. Просто я оставяш и след това я вземаш. Не плащаш за нищо, даже и не плащаш за новото масло. И си остава безплатно даже и да я преместиш в друга държава, докато изтече гаранцията.

 

Преди 7 часа, BECKO написа:

 

 

Това е абсурд... разходите за смяна на едно масло са нищо на фона на съпътстващите разходи на една нова кола за една година. Не се сещам кой нормален човек ще се опита    да спести едни 400-500 лв./год. когато е дал 10-15 пъти повече за каско+данък.

 

А и както разбрахме в (гаражни) сервизи като ДасАуто взимат повече за смяна на масло отколкото в Порше.

 

Не мисля че е абсурд. Има богати и пестеливи хора. Каското например може да се спести ако сам можеш да си поемеш риска и не е проблем ако си купил колата днес да си я купиш още веднъж утре.

 

Така че ако тези 2 условия са налице, чисто новата кола няма почти никакви режийни разходи. :)

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така се вземат и коли на лизинг карат се 3-4 години и после се мятат на следващия модел. Като според зависи от модела и текущите оферти обслужването може да е включено или да е отделно. Въпрос на сметки и т.н. 

 

П.с. Темата рязко зави в друга посока, а авторът май не е влизал от както е пуснал темата.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Отплесна се темата, но идеята ми беше, че най-големия производител на автомобили в света не е толкова безотговорен и е дал някаква информация. А крайното решение за интервал на смяна е на собственика след консултация с дилъра.

 

Нещо по темата за фси, нагара и вида масло.

504/507 допуска изпаряемост (noack) 11%. Което е "ОК"за дизелите, но турбо ФСИ-тата работят на много по-високи температури и съответно правят повече нагар, нуждаят се от ъпгрейд на картерна вентилация, имат "консумация" на масло. Преди години ОЕМ маслото е било чист Кастрол с изпаряемост "точно на ръба".  Вапсойл (което вероятно е чист шел) се използва отдавна от швейцарския дилър на Ауди вместо ОЕМ.

Аз се бях засилил да слагам АМС, но хубавите им масла (signature series) са с много нисък HTHS. От скоро Равенол са изкарали много интересно масло 5w30 - VMP с допуск 504/507 и изпаряемост 7.2 %.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, robobug написа:

Не веднъж е писано - пробег от 30к км е при определени условия. Имаше ги на Audi.co.uk.

Като се пресметне и сведе всичко до моточасове започва да се изяснява и как едни коли се чупят на 100к, а други на 200к и как едни сменят масло на 7к, а други на 30к.

 

Е те тука е ключът за барачката............

Никой не го интересува в 99% от случаите моточасове, спрямо километри.

Накратко - правя Бургас - София за 2ч и 30мин.
Постоянна температура на мотора и обороти.
Минавам 360км.
Друг кара 1час преди и 1час след работа в софийско задръстване.
Минава днес 30-40км.

Неговото масло и мотор са в пъти по-износени.
Реално имаме почти еднакви моточасове.
Лонг Лайф се кара единствено и само , ако се въртят по 200-300-400км на аутобан на ден.

 

Преди 10 часа, BECKO написа:

 

 

Това е абсурд... разходите за смяна на едно масло са нищо на фона на съпътстващите разходи на една нова кола за една година. Не се сещам кой нормален човек ще се опита    да спести едни 400-500 лв./год. когато е дал 10-15 пъти повече за каско+данък.

 

А и както разбрахме в (гаражни) сервизи като ДасАуто взимат повече за смяна на масло отколкото в Порше.

Бат Веско, Стоян иска да каже, че не пестят пари, а искат да си сменят маслото по-често, например на 10 000км, а това с представителство няма как да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано повече хора прочетат последното,10 000 е максимума на висок клас масло, ако и смяната става  преди активния сезон за каране ,какво по хубаво от това .Аз карам 3.7 км в едната посока на ден,измислям си някакви разходки само и само да загрява пущината до работната температура преди да я загася.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 minute ago, Ц Е Ц О said:

 

 

Бат Веско, Стоян иска да каже, че не пестят пари, а искат да си сменят маслото по-често, например на 10 000км, а това с представителство няма как да стане.

 

Не е така, сменяш когато душа ти иска стига да НЕ е след задължителния пробег / срок. 

На S5-цата сменям на 13-15000 км - записвам час и сменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

42 minutes ago, Ц Е Ц О said:

..
Друг кара 1час преди и 1час след работа в софийско задръстване.
Минава днес 30-40км.

Неговото масло и мотор са в пъти по-износени.
Реално имаме почти еднакви моточасове.
Лонг Лайф се кара единствено и само , ако се въртят по 200-300-400км на аутобан на ден.

 

 

 

Като добавим и стар/стоп система в уравнението и става страшно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, BECKO said:

На S5-цата сменям на 13-15000 км - записвам час и сменят.

По този повод да разкажа нещо и приключвам с офтопика.

Познат си купи преди време нов ФВ 4х4 с 2.0Д. Масло се сменя при дилъра на по 15-17к км.

Наскоро карах колата и я сравнявам с А4-ка, с абсолютно същия мотор, на същите километри (около 150к), но над една година по-нова и с един задвижващ мост. Аудито е по лонглайф програма. Разликата в шума и поведението на двата мотора е фрапираща.

Нямат чипове, с работещи катализатори, с минимални отклонения на дюзите. Просто колата по лонглайф прогама е разсипана, сравнена директно с такава, с редовна смяна на масло.

А познат си купи миналия месец 2.0ПД на 390к км. Колата е със сервизна книжка, италианска и със смяна на масло на по 15к км.

Моторът работи по-тихо и по-добре от много комън рейли. Та и в чужбина има мислещи, а не само смятащи потребители....просто по-рядко техните коли стигат до нашия пазар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото се карат лизингови с включена смяна на масло потребителя няма никакъв избор на кой интервал ще кара - в интерес на производителя е да карат на лонглайф. Моят опит е, че при смяна на масло на 22 000 вместо на 30 000 имаше едно цъкане, чупене на пръсти, "ама дали ще разрешат" и т.н. Проблемът идвал от това, че диларът трябва да пусне запитване към (в моя случай) VW и да изчака разрешението да извърши смяната, защото иначе не може да я фактурира през включените в лизинга "масло, спирачки и консуматив", а си остава за негова сметка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кво ше направите ако почнете от 200к да сменяте на 10-15 вместо ва 30 ?

Разбирам некой да е изкарал нещо ново от магазина ,да коментира:nixweiss:

Аз сменям на 20 при дизеЯ и около 15 на тръца.

Сега имам пред очите си 150 Транзита с пробег от 30 до 80 к и нема един да работи като другия ,така че теориите на робо са както обикновено субективни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят пример беше точно за нов автомобил на оперативен лизинг, който трябваше да се обслужва във VW.

Редактирано от Чудомир
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@moto_fan Не знам къде видя някаква теория. Има И нови автомобили със смяна на 15к км. Каква "теория" виждаш тук?

Картинката с условията за избор на интервал е от Ауди. Къде вижаш "теория"?

Е има и оперативен лизинг и лизинг с остатъчна стойност....които всъщност са частни случаи....както един ГТИ автомобил е частен случай и отделна категория.

А примерът с товарни служебни автомобили........които, нека позная, са по лонглайф програма :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, moto_fan said:

И кво ше направите ако почнете от 200к да сменяте на 10-15 вместо ва 30 ?

Разбирам некой да е изкарал нещо ново от магазина ,да коментира:nixweiss:

Аз сменям на 20 при дизеЯ и около 15 на тръца.

Сега имам пред очите си 150 Транзита с пробег от 30 до 80 к и нема един да работи като другия ,така че теориите на робо са както обикновено субективни. 

 

Ясно, че повече коли ти минават през ръцете, но аз примерно си наливам лонглайф масло и го сменям на 10-11К или на една година - като дойде пролет с филтрите за полените заминава и маслото. Взех я мойта веднага след края на гаранцията, карана лонглайф. Първо флъш задължително, а после наливане на хубаво масло и редовна смяна. Отделно и чистенето на целия въздух и колата утихна и почна да работи осезаемо по-мазно. Изобщо не пречи да се сменя често масло, от тва, че се карат по 30к тия коли без смяна особено при дизела са половината драми - дюзи, нагари, тъпотии...

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, N1995 написа:

 

Ясно, че повече коли ти минават през ръцете, но аз примерно си наливам лонглайф масло и го сменям на 10-11К или на една година - като дойде пролет с филтрите за полените заминава и маслото. Взех я мойта веднага след края на гаранцията, карана лонглайф. Първо флъш задължително, а после наливане на хубаво масло и редовна смяна. Отделно и чистенето на целия въздух и колата утихна и почна да работи осезаемо по-мазно. Изобщо не пречи да се сменя често масло, от тва, че се карат по 30к тия коли без смяна особено при дизела са половината драми - дюзи, нагари, тъпотии...

 Драмите са от къси разстояния и много граЦко батен.  Всеки 3.0 дизей който се бичи магистрално без да се натиска студен кара 300к без грижи.  Не казвам че 30к е добре за смяна на масло ,ма гаранция че и на 40 да се сменя пак ще карат.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

39 minutes ago, N1995 said:

от тва, че се карат по 30к тия коли без смяна особено при дизела са половината драми - дюзи, нагари, тъпотии...

и вериги, и вериги....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се вманичавате с тия масла. Аз като си купх колата ми беше ясно, че ще карам по 15к на година. Дали ще сменям маслото веднъж или два пъти в година, няма значение. 

Аз тая кола повече от 3-4г няма да я карам. В момента го сменям на 8-9к, при това с качествено (преди Royal Purple, а сега Ravenol) просто защото съм такъв човек, на колата й е все тая. Това даже и следващия собственик няма да го мисли ... Ако се кара по 50к на година, или пък 10г една кола, или карате като Цецич с милиони километри в час, ще слагате хубаво масло, при това често. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но това, което натежа при покупка на колата е сменения двигател. Т.е. започваш от нула км със смените.

На колата не и е все тая, но това често  се разбира, когато е късно.....все пак има причина за смяната на мотора, нали?

 

По темата - ремонтите по 3.0Т са драстични като суми, при евентуална повреда. Блокът е алуминиев.

Немарливото отношение към мазане и вериги не прощава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...