Jump to content

Audi A6 4F BMK пуши на място


kavakov

Recommended Posts

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Дюзи.

 

И преди да почнеш да задаваш въпроси ама как така, ама защо само на моменти... ще ти кажа: Играх го същия филм. Единствената разлика беше, че дюзите след рециклажа си бяха в доста добри граници през VCDS за разлика от твоите. И така почна лека полека да пуши като стоя на място. И не всеки път, само понякога. И обикалях сервизи и все обяснявах, че не са дюзи щото са правени и т.н. и т.н. И се почна едно сваляне на турбини, колектори, чистене, проверки, тестове и дори смяна на няколко сервиза. 

 

Ама си бяха дюзи. И да, преди да ги рециклирам също ми засичаше стартера, а след рециклажа спря да засича и нямаше останалите характерните признаци за дюзи. Ама като ги рециклирах още веднъж и се оправиха. Обади се на @petarik

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах на човека, след като се чуя с него пак ще пусна малко инфо....

а относно мнението ми е понеже същите дюзи след правенето им ги свалях да ги тествам на ново.... и показаха че са Ок

ще видим след като се чуя с  @petarik  какво ще каже и ще дам инфо отново

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес колегата се свърза с мен. Описа проблема и ме насочи към темата си.

Споделям и тук накратко своите предположения. Преди това да кажа, че му препоръчах да се свърже с колегата Ламбрин, защото при него нещата бяха почти едно към едно.

След като разбрах, че има високи минусови корекции съм склонен да обвиня дюзите, макар да го посъветвах да върне стоковия софтуер. 

Реално в 99% от случаите, когато има висока минусова корекция дюзата образува какпка, когато се намира под налягане и при проверка се оказва, че цикловата порция на горивото е над средната по тестови план или дори над нормата. Има и случаи, в които дюзата не образува капка, колата не пуши и стартера не засича, но има високи минусови корекции, които се дължат на циклова порция над средната.

От приложения по-долу протокол се вижда, че на празен ход нормата е 4.3 +_ 2.2  С други думи ако дюзата пуска 6.5 тя ще бъде в норма, но на VCDS може да запише корекция от порядъка на-30, -40. Ако не образува капка колата не пуши и собственика няма от какво да се притеснява. Същевременно е възможно дюзата да пуска 7,0 или повече без да образува капка. Най-често това се дължи на износване, а не на нараняване причинено от частици. Тогава колата ще запише корекция по-голяма от -45(приета за лимит) и ако дюзите с тези лоши показатели са повече от една или колата е с изрязани катализатори се вижда лек сивкав пушек отвреме-навреме. В конкретния случай ако са сложени нови разпръсквачи е възможно да са сбъркани с такива от евро 5(имат 8 отвора и хода на иглата е по-голям с окол 3 десети), което в съчетание с евро 4 клапан дава висока порция гориво. Друг вариант е да са сложени евро 4 пилени  разпръсквачи, при които се получава същия ефект, защото те догонват евро 5 като параметри, но са съчетани с евро 4 клапан.  Разбира се от тези правила при корекциите има и изключения, продуктивни от конкретното състояние на автомобила или други фактори, но в по-голям процент от случаите се получава точно така, както съм го описал. 

Колегата е от Хасково. Там има специалисти с хубави стендове. Затова го посъветвах да свали две дюзи и да ги даде на две различни места за проверка. Като се съпоставят данните, ако има горива над нормата ще се наложи дюзите да се отварят наново. 

Извън проблема на колегата, но по въпроса за корекциите - когато има високи плюсови корекции е възможно това да се дължи и на пиезо кристала, който с времето е възможно да стане ленив. 

C9230F43-C543-43EB-93AE-A7232034055D.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след премерените маркучи на обратната нафта ( НОВИ държаха 2.2 бара ...  рекламирах ги, смениха ми ги) и след това покарах 2 дни не е правила така колата, нулирах дюзите, като предположих, че по бързо и по адекватно ще изкара някакви стойности .. за сега само на 2ра дюза във високото показа -4... сега следващите няколко дни ще имам да навъртя около 1500-2000км и ще видим какво ще дадат като показания.

Ако отново са такива в сряда като се върна .. отивам да сваля тези който са най-зле за да ги тествам на различен стенд и ще разберем къде е истината.

Ще напиша какво е показало и съответно какво съм направил другата седмица :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема го имам абсолютно същия. Като работи 2-3 мин след старт и спра на светофар започва да пуши и до следващия спира. След като я оставя за 5-10 мин пак започва на празен ход и така не винаги, както каза колегата на през 10 спирания. Дюзите са гледани преди месец на диагностика и казаха, че дават перфектни стойности. Обаче преди 2 дни като сменях масло момчетата пак го забелязаха и ми казаха, че ще е най-добре да ги свалят и да ги тестват, та да ли не пикат или има някакъв проблем по тях, който диагностиката не отчита. Също така казаха (понеже съм с махнат дпф), че може и като е махан дпф-а да не е настроено нещо като хората... И мисля да отделя 600 лв (за ремонтен комплект дюзи + ревизия) и да видим дали нещо им има.... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 600км може и да не са адекватни стойностите. Мини поне 1000, за да е по-сигурно.

Иначе ми се струва, че за 600км, ако имаше проблем, щяха да са по-големи числата.

 

Маркучите за обратната цялото нещо с клапана ли смени и с ново ли? Оттам ли се преполага да е пушенето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 2 дни ще дам повече инфо, трябва да навъртя още около 1000км и ще видим какво ще покаже.

 

Преди 9 часа, LEWLY написа:

Проблема го имам абсолютно същия. Като работи 2-3 мин след старт и спра на светофар започва да пуши и до следващия спира. След като я оставя за 5-10 мин пак започва на празен ход и така не винаги, както каза колегата на през 10 спирания. Дюзите са гледани преди месец на диагностика и казаха, че дават перфектни стойности. Обаче преди 2 дни като сменях масло момчетата пак го забелязаха и ми казаха, че ще е най-добре да ги свалят и да ги тестват, та да ли не пикат или има някакъв проблем по тях, който диагностиката не отчита. Също така казаха (понеже съм с махнат дпф), че може и като е махан дпф-а да не е настроено нещо като хората... И мисля да отделя 600 лв (за ремонтен комплект дюзи + ревизия) и да видим дали нещо им има.... 

Моя не е точно такъв, ако го оставя веднъж почва веднага .. няма и есна минута.. а друг път седи по 30мин да работи и няма пушене... дори в 90% от случаите нямам пушек .. независимо колко време стой...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не , пушене нямам вече.... 

може би не е покачило, просто на 0 докато бяха беше след ресета им, сега просто дойдоха някакви стойности..

в събота ще имам още 800км, и ако след тях задържи на тези показания се чудя дали да ги барам изобщо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора да сложа ли тази добавка превантивно http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4282 или да си карам с  BDC,и на кой канал може да се видят веригите на 3.0 TDI 224 к.с. BMK  мотор 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

моето мнение е да си караш с  BDC за да подобряваш "супер яките ни горива" ... ( повечето майстори, до който ходих в последно време ми казаха, че екстремните добавки са само в крайна необходимост, ако не се налага да не слагам ... ) 

А какво те притеснява в дюзите? Прави ли някакъв проблем колата? 

Показанията на дюзите ти са по-добри от моите :)

Редактирано от kavakov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

+1 глас за колегата @petarik, преди два месеца ми направи дюзите, като три от тях бяха зле при положение че на диагностика бяха перфектни, но колата на топъл мотор палеше трудно. Вече минах над 2000км, въобще не съм гледал какви времена дават, но всички проблеми които имах изчезнаха. Това е човека за дюзи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пушенето, ето ги и мойте стойности, ако съм уцелил каналите.. Видях, че трябвало да варират +-2.8, вярно ли е? И как са според вас софтуерно? Ясно е, че щом пуши в покой има проблем, но ще я оставям скоро да ги отворят и да видим.... 

IMG_20190715_170717.jpg

Редактирано от LEWLY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има връзка и каква точно е тя, но след като сложих горивен филтър от Евро 5 за фейслифта и смених клапана на помпата показанията на дюзите ми доста спаднаха. Като се има предвид, че съм с рециклирани дюзи по програмата на Бош и корекциите ми са по принцип плюсови, но на две от тях ми отиваха на +16 +18, сега по-голямо от +6 нямам. Та мисълта ми е сложете си поне филтри от евро петица, тези без клапана, ресетнете дюзите и вижте как ще са нещата после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...