Jump to content

Бъдеща покупка Audi A4 1.8tfsi


Recommended Posts

Здравейте група,

 

Предстои ми бъдеща покупка на автомобил и реших да се спра на Ауди а4 1.8 tfsi (160hp)2008-2010. Изчетох всичко за самия двигател и проблемите му свързани с харченето на масло. Бих искал да попитам, дали наистина двигателя харчи по литър на 1000км. Какво трябва да се гледа при покупката му, какви са слабите му страни(освен харча на маслото). Също така ако може някакво актуално мнение за разходите по-поддръжката и консумативите. Това е обявата на която съм се спрял за момента:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11553949511183465&slink=bdxebz

 

Благодаря предварително 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-важното е да не купиш двигател с този пролем. Най-лошото е че ако го има, ще разбереш чак след като си го купил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Реално дори преглед в сервиз не може да каже дали има този проблем или не ?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че не може. Проблема идва от това че TFSI двигателите с този обем нормално горят около половин литър масло на 10 хил. км. Ако нормално не горяха хич щеше да е лесно, но сега как да различиш двигател който гори половин литър от друг който гори 5 или 10 литра?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конструктивно си горят, така че няма какво да се надява. Обратният вариант е = на чудо... Иначе е доста постен автомобил, но и парите му не са много.

Ремонт с ревизирани бутала и сегменти или доливане, няма други алтернативи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колата я избирам според възможностите си и за сега на това се спрях, а въпросъът е колко струва евентуалния ремонт тъй като ако гори доста масло, доливането не е алтернатива и дали не трябва да се насоча към дизеловия двигател ?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има бюджет и таван на покупката, според които се простира. Аз това не си позволявам да коментирам. Коментираният ремонт би се вързал съвсем грубо около 5к левчета, може и по-малко, може и повече. Това е съвсем груб ориентир. След това харчът изчезва. Доливането си го прецени според годишния пробег, съвсем индивидуално е. Дизелите си имат своите слаби места, но разхода на масло не е сред тях. Нека се включи  "дизелист", притежаващ модела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частите по отстраняване на проблема с маслото са около 800-1000лв - бутала, гарнитури, болтове.

 

Какво още да се смени се преценява след отваряне. Ако колата не е обслужвана е задължително да се смени верига и обтегач (150-250лв).

Ако само е доливано масло и има поражения по глава, валове и блок......5к лева не стигат за нищо.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, че 1.8 и 2.0 са адски близко конструктивно. Още по-странното е, че всички 2.0TFSI харчат

масло и имат проблем с буталата, докато при 1.8TFSI едни харчат, други не.

Информация как проблемът с харча масло като се сменят бутала се отстранява с 1000лв. е крайно подвеждаща. Някой бъдещ юзер ще е доста разочарован..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, Raino said:

Информация как проблемът с харча масло като се сменят бутала се отстранява с 1000лв. е крайно подвеждаща. 

Винаги може да публикуваш списък с минимално необходимите части и цени.

Както знаеш, за да напиша нещо, значи лично съм го проверил и изпитал.

Цитираната цена от 800лв е с бутала на колбеншмид (каквито са ОЕМ-ските), гарнитури, болтове и семеринги Викторрейнц.

Този случай е когато ремонтът се прави преди разхода да е нараснал над 400-500 грама/1000.

Цената е без консумативи за обслужване, като масло, филтри, ремъци, ролки, вериги, фреон, турбина, водна помпа, алтернатор, четки стартер, повдигачи и прочие консумативи, които може да се сменят по време на ремонта.

При повреден двигател очевидно ще трябват и други части.

 

Казват, че двигателите с AVS са по-склонни към разход на масло в градски условия. Такива са основно надлъжните 2.0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, robobug said:

Частите по отстраняване на проблема с маслото са около 800-1000лв - бутала, гарнитури, болтове.

 

Какво още да се смени се преценява след отваряне. Ако колата не е обслужвана е задължително да се смени верига и обтегач (150-250лв).

Ако само е доливано масло и има поражения по глава, валове и блок......5к лева не стигат за нищо.

 

 

1000 лева ми беше обсужването на мотора на А4ката от 98. Където ходя на сервиз сега взимат 5000 за ремонт на 2.0d с колянов вал втора ръка(превъртял биелен лагер).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичките tfsi горят по малко. Проблемът е, че над 100 хил. Км от нагара сегментите запичат и разходът на масло рязко се повишава. Чувал съм за случаи, при които с flush добавки за чистене на нагара от разход 3,5 л./10000км масло са падали на под 1 литър. Не знам дали това не е по-добрият вариант от стандартно 6-7 к за ремонт за хора, които не смятат да карат една кола няколко години и да я сменят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за ЕА888  разход от 3,5 л. /10 000 км.  означава  350 мл/1000, което си е напълно изправен мотор според стандартите на ползвателите му, както и според производителя.😁 Тук обикновено за проблем се считат над 500 мл./1000 ,т.е. от 5 л. нагоре за 10 000 км. и тогава майстор в шише не помага, а си требе основен ремонт .....или както тук се е наложил ефвемизма "профилактична смяна на гумички на буталата " като част от обслужването 😁.

Такава "профилактика"  обаче изисква отваряне на мотора и освен поне 800-1000 лв. за части майсторите вземат пари и за труд, долу горе още толкова.

Та дори и оптимистичния вариант на робо като цени на части си идва накрая поне 2000 лв.

Като се има предвид, че тези автомобили вече са около 10 г. и голяма част от тях са прехвърлили 200 к. км. , се налага и смяна на още едно друго или поне е желателно , тъй като мотора така и така е отворен, и в крайна сметка крайната сума може да се окаже далеч над обясняваните във всяка тема 600-800-1000 лв. за части.

Да не говорим, за случаите когато горящия яко масло мотор със запеклите сегменти се окаже и с надрани цилиндри, което съвсем не е рядкост....и тогава става леко безмислена цялата галимация с ремонта.

Общо взето автомобил с мотор ЕА888 , който не е с двата реда дюзи или поне с новите бутала, е добре да се вземе само с ясна история, в която е отразен ремонт на млади години . Ако не е бил на лонглайф програма също е добре и може и да не гори чак толкова много масло, но такива автомобили, не съм сигурен, че има. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, 4ring avus said:

Общо взето автомобил с мотор ЕА888 , който не е с двата реда дюзи 

Само ще спомена, че водната помпа(с термостат) за цитирания мотор е по-скъпа от комплект бутала. Неоригинална.

 

За който се колебае - 200-300грама /1000 не са нормален разход, а разход, който Ауди/ФВ не признават за проблемен :)

Това е момента, в който може да се мине само със смяна на бутала, без задирания, елипси и прочие.

 

Дори да не се наложи смяна на бутала, няма мотор с вечна верига или водна помпа.

Който си мисли, че купувайки мотор с верига вместо с ремък се освобождава от смяната й греши много....или просто е слушал легендите за 30 годишните мерцедес/бмв мотори с Евро0.

 

Дали си заслужава, всеки си решава сам.

Купето на А4/А5 вдига 100 за около и под 6 секунди с такъв мотор, на практика е един от най-безшумните мотори на ВАГ( над 1.6), с нулеви вибрации, приемлив разход (ако е с газ изобщо не говорим за разход), без нужда от изрязване на ДПФ и катализатор (все пак има и такава възможност и тогава се достигат 300кс), с  въртящ момент около 420-440нм в доста широк диапазон, елементарна ретро турбина......

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че наближава време за продаване, ама айде стига толкова хвалби. Специално погледнах водна помпа с термостат ....за В9 дори дето е 252 коня , ами отделно се продава помпата с цени вариращи от 50-60 лв. и термостата още толкова, като има и по-скъпи варианти...неоргинални всичките. За веригите не ми се рови, ама също е легенда,че излизат много по-скъпо от смяна на ремъци. Те съвременните вериги са като велосипедни, а не като на старите мерцове и съответно не карат толкова  и са евтини. Ся там тунинг ала, бала , не всеки се интересува от това....а това за стоковица с 2.0 Т 211 к.с. за под 6 си е легенда  отвсякъде. То направо се обезмислят С, РС баси далаверата четирицилиндрова. Малко обективност не е излишна.    https://www.avtochastionline24.bg/audi/a4-8w2-b9/117080/10195/termoestat?sort_categories[]=316&rp=1   https://www.avtochastionline24.bg/audi/a4-8w2-b9/117080/10191/voedna_poempa 

Редактирано от 4ring avus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Б9 незнам. За Б8 еа888/ген2 помпата е Хепу P673.

С 24% отстъпка цената е 760лв: https://www.autodoc.bg/hepu/8334403

 

Оригинална верига за Б8 Еа888 струва 150лв, оригинален ремък за 2.0ТДИ струва 200-220лв.

Оригинална верига изкарва 200к км, оригинален ремък също.

Обтегача за еа888 е 80лв, ролката за ремъка на 2.0Д/КР също е около 200лв.

И не, чипнат 2.0Т не обезмисля s4. Просто пада до около 6 секунди.

 

Като стана дума за Б9:

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цени много и по-евтини ще стават, има я на JP за 498 с ремък к-т.

При всички случаи е по-добре новия мотор и дори и с по-скъпа водна помпа получаваш фейс  модел, като смяна на помпа е нещо елементарно ,не струва колкото основен ремонт и най-вече ,не се налага отваряне на мотор от някой пишман майстор.  От друга страна по-новия модел е по-скъп, а със стария мотор може да изпадне някоя оправена на по-ниска цена. Всеки да си прави сметката както го устройва.Аз лично не успях да се убедя,че си струва занимавката, въпреки, че ми се искаше и докато гледах за кола разгледах някое друго тфси.......Ами без изключение всички бяха с опушени мазни тръби и се отказах да се занимавам. Старото ми  B7 не беше омазано......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, 4ring avus написа:

Ами без изключение всички бяха с опушени мазни тръби и се отказах да се занимавам. Старото ми  B7 не беше омазано......

Колега и моята е омазана пък не харчи по 5 литра масло за 10к км.......:nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено апростофирам, че смяната на бутала на еа888 не е скъпа процедура.....това обикновено се разбира погрешно.

Обикновено казвам (макар, че никой не обръща внимание), че това е най-лекия възможен ремонт. 

ФСИ моторите са капризни и със скъпи ремонти, ако не се направят навреме. Това важи за моторите още 2004-та.

Основната поддръжка се състои в смяна на масло на малък интервал и използване на по-качествено масло от "оригиналното" или поне съкратен интервал на смяна на около 10-12к км.

При занемарен мотор  цената на буталата са смешна цифра на фона на потенциалните проблеми.

Примерно - вариаторите на тези мотори не се свалят от валовете. Т.е. за смяна на вариатор се смена и вал. Цената в Порше е около 1400лв на вал.  

В БГ обикновено идват най-евтините екземпляри. За разлика от един грохнал дизел, който криво-ляво ще изкара и 500к км (макар и с повишен разход и шум, понижена мощност и липса на всякаква еко-категория) тук нещата са по-различни.

Карането с повишен разход на масло и несменянето му (защото няма нужда, като се долива толкова) води до надиране на блок, запушване на цедките (те са около 10 при първата генерация еа888), падане на налягане и ремонти за по 7-8к лева.

Горе-долу такава е цената и при Б7 (глава, вал, вариатор, модул с маслена помпа), само при Б7 има повече части втора употреба.... а има и автомобили не разсипани от лонглайф програма с оригинално масло.

А накратко - купуването на такъв автомобил в БГ без пълна история е чист хазарт.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, den4cho написа:

Колега и моята е омазана пък не харчи по 5 литра масло за 10к км.......:nixweiss:

За твоята не знам, освен, че не е с дискутирания мотор . Тея дето съм гледал не  съм ги мерил и не съм споменал зависимост между мазно и 5 л. масло може да са 3, може 10 все тая. Поначало избягвам да купувам коли с мазни ауспуси и това не ме е подвеждало още.

 

Преди 1 час, robobug написа:

,,............,..........

А накратко - купуването на такъв автомобил в БГ без пълна история е чист хазарт.

 

С това съм напълно съгласен и същото написах по-горе.  С останалото  като техническа обосновка също. Само,че явно съм старомоден и не мога да приема ,че основният ремонт е  някаква дребна профилактика и неизменна част от първоначалното обслужване. 

Не го разбирам така форшпрунга дурх техник. Тая  цигания трябваше да си я оправят,а не тука да им търсим причините и да се налага да завършиа ВХТИ за да си избера масло дето уж било подходящо и няма да се скапе след 3000 к км. разредено от бензина в картера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...