POPCORN

Питане относно DPF

Recommended Posts

Преди 12 часа, POPCORN написа:

Яано. А по тези данни

 

Най долните 3 клетки,започват да показват стойности на впръскване ,нулират се изминатите километри и време,линията с процентите започва да намалява,температурата стига 700 градуса,на рисунката  филтъра ще стане червен .След края на регенерацията отново нулиране на време и километри.

На 3.0 тди май не се подържа,поне за моделa на 4f,на 4g не знам още.

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно. А има ли шанс за много кратък период да стане червен ? Онзи ден ми стана червен и се зачудих какво става но изгасна след 1 минута примерно , а колата не съм я гасил .

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е като дадеш газ и огин и ти ша станеш червен 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно. Ще наблюдавам тогава да видя какво става. Само това със спряната регенерация малко не вярвам . Смисъл като прекъснеш регенерацията и горивото да ходи в маслото. Не вярвам немците да са го направили така . Все пак няма как всеки човек , който кара дизел да се съобразява с тая регенерация. Според мене това става , когато ДПФ филтъра се запуши доволно и колата започне да прави регенерация прекалено често. При тая крайна стойност съм съгласен , че горивото може да ходи в маслото , но при всяка прекъсната генерация горивото да ходи в маслото не вярвам 😊

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е само при немците.На служебната Тойота,която карам още на 60000 км се случи да напълни маслото с нафта.И после редовно се случваше.И по форуми на други марки същата работа.Даже във Митсубиши форма четох,че когато смяната на маслото не им е на фиксиран интервал и компа смятал според броя на регенерациите колко нафта отива в маслото и имат случаи и на 2000км да им дава,че маслото е за смяна.Моята съм я направил на фиксиран интервал,та не знам ако и дам плаващия дали няма и тя да взема впредвид броя регенерации и да дава индикация за смяна на маслото рано рано заради тях :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ама ми се струва много глупаво да е така. Виж ако е запушен съм съгласен . Повечето хора , където карат дизели незнаят какво е DPF , камоли да следят регенерацията му. Още повече не мога да си предатавя самото действие. Когато пусне регенерация , дюзите правят едно допълнително впръскване. Горивото отива в ДПФ-а и го чисти , като от високата темература изгаря или отива надолу по гарнето. Поне аз така го разбирам. Като спреш регенерацията те и дюзите спират да пръскат , защо да ходи горивото в маслото? Аз такова чудо съм виждал при няколко баварцо , но бяха много зле с dpf -a и колата искаше постоянно да прави регенерация..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Самата активна регенерация представлява впръскване на гориво в такта на изпразване на цилиндъра от изгорелите газове,като по този начин се повишава температурата им след катализтора.Обаче понеже нафтата е по тънка от маслото и част от нея преминава през сегментите.По голямата част от нея се изпарява още в момента на впръскването,НО заради съдържанието на биодизел в нафтата се получава основния проблем.Биодизела не се изпарява и реално той остава течен по стените на цилиндъра и през сегментите малко по малко преминава в картера.Има доста изписано из нета точно какво се случва и защо маслото се повишава ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно. Еми каквото такова. То ни да го махаш , нито да не го. Аз си смрням всичките неща както е описано от VW пък каквото ще да става..чак пък толкова да се суобразявам и да го мисля ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@POPCORN: защо не ти се вярва, че е точно така? Немец, японец, имат интерес  колата да издържи гаранцията...след това имат обратен интерес - да се разваля и да купуваш части...До 97 някъде идеята е била колите да са здрави, след това ги правят нарочно недомислени. Много пъти и излишно сложни. Частите ги правят едно цяло, за да ти продадат нещо голямо и скъпо, а не отделен компонент. 

 

Edited by OvivO

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мене нещата не са добре. Последните регенерация са ми през 120 км точно. Скъпа нафта, тангента, чакане да спират перки, нема оправия. Предложения кво да го правя? Водород да пробвам ли или да се сваля и чистене, или да отивам при Стефан, и да приключвам с екологията фор евър? Нещо да гледам по стойностите, дето може да го пълни по-бързо. Дюзите са чук, нямат проблем. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Естествено че слиза нафта в маслото при прекъсване на регенерацията,малко но влиза,при проблеми с горенето и след 20 прекъснати регенерацията няма как да не се вдигне нивото на маслото и да стане на чорба. Имам една една  b8 с проблемна дюзи докато не сменихме 2бр два пъти сменяхме масло. Едно неуспешно и едно успешно рециклиране на тия дюзи. Много драма може да докарат.

Също така тия коли са бая тегави за диагностициране като например

P1065 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

честито.

Всички елементи на рейла сменени,филтър,гориво,кол-ата тресе та не се трае. Прекъсва регенерации ,маслото на ниво нагоре ...

Тая тутурутка може да те ориентира и за стила на каране,много ясно се вижда кога трупа сажди и кога не.

 

 

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, OvivO написа:

@POPCORN: защо не ти се вярва, че е точно така? Немец, японец, имат интерес  колата да издържи гаранцията...след това имат обратен интерес - да се разваля и да купуваш части...До 97 някъде идеята е била колите да са здрави, след това ги правят нарочно недомислени. Много пъти и излишно сложни. Частите ги правят едно цяло, за да ти продадат нещо голямо и скъпо, а не отделен компонент. 

 

Съгласен съм колега. Просто все си мисля , че като е висок клас кола , трябва да ги няма тия простотии , но и ти си прав.

Преди 1 час, buzzi написа:

Естествено че слиза нафта в маслото при прекъсване на регенерацията,малко но влиза,при проблеми с горенето и след 20 прекъснати регенерацията няма как да не се вдигне нивото на маслото и да стане на чорба. Имам една една  b8 с проблемна дюзи докато не сменихме 2бр два пъти сменяхме масло. Едно неуспешно и едно успешно рециклиране на тия дюзи. Много драма може да докарат.

Също така тия коли са бая тегави за диагностициране като например

P1065 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

честито.

Всички елементи на рейла сменени,филтър,гориво,кол-ата тресе та не се трае. Прекъсва регенерации ,маслото на ниво нагоре ...

Тая тутурутка може да те ориентира и за стила на каране,много ясно се вижда кога трупа сажди и кога не.

 

 

Ем значи при мене най-доброто е , че колата е на реални 105 хиляди и карам ненповече от 4-5 хиляди на година. Да се надяваме , че издържи по-дълго. Пък и аз го сменям на време маслото , а не на километри 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм от тези, дето вярват или не....източиха литър нафта заедно с маслото! Самият автомонтьор докато майаше кората под мотора ми обясняваше, че няма как нафтата да влезе в картера:hilezh:. Е, не беше прав:hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сигурно за това не пада нивото на маслото никога. Допълва си с нафтичка :D На Б8-цата обаче май има сигнал, ако нивото е превишено, а при мен до момента не е пискало такова нещо. Ако сте прави и влиза чак толкова нафта, би трябвало да светне, че се е покачило нивото, при положение, че си пълня маслото до горе и често прекъсвам регенерациите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На Тойотата ми светна такава индикация за високо ниво на маслото.На Аудито не.Установих го на щеката.Вероятно ако беше качило повече щеше да индикира ама знам ли :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

То е хубаво , че имаш щека. Ние без щеките какво да кажем 😁

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да се купи от порше

Share this post


Link to post
Share on other sites

А някой знае ли като се маха ДПФ-а, катализатора оставя ли се или всичко се корми? Май ше приключваме връзката ни с моя :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ама много по-трудно.Той при извънградско се загрява до такава стерен,че всичко по него изгаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, kosio85 said:

Ок, ясно. А той не може да се запуши, така ли?

 

9 hours ago, kosio85 said:

А някой знае ли като се маха ДПФ-а, катализатора оставя ли се или всичко се корми? Май ше приключваме връзката ни с моя :D 

Аз бих те посъветвал изришно да кажеш, че исскаш да остава, защото го махат и въобще и не те питат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера за пръв път чрез приложението разбрах ,че почва да прави регенерация. Точно се прибирах от киното и апликацията ме сигнализира. DPF-a стана червен . И викам айде да я изкарам на околовръстното , за да не прекъсна пак регенерацията. Всичко свърши около 15 минути някъде :) Карах с 70-80 и стигнах до 24 процента :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan213 said:

 

Аз бих те посъветвал изришно да кажеш, че исскаш да остава, защото го махат и въобще и не те питат.

Не, хората, дето ще го махат, казаха, че задължително остава.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.