POPCORN

Питане относно DPF

Recommended Posts

За съжаление е така,карам не повече от 10км на ден,един път месечно съм на тангентата,ставам малко по рано,кафенце и половин час почивка,преживява се.

Но ме кефи че не пуши,миризмата е съвсем слабо изразена,дал съм моя принос за един милимундър чист  въздух. Много важно тия 500 км годишно ,поне оставям сам със себе си. Кога ще караш 30 минути без да спреш в София.

На шкода 2015 е коректно показаното,това е най новата кола която съм закачал.

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

При наш'та нафта и предимно на къси разстояния в града трябва да има регенерация минимум на един резервоар гориво. Оптимално между 600-800км градско е супер. Ако я прави на по-малко или на осезаемо по-малко - кофти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е един резервоар трудно с 3.0 да докара 600км в града, освен ако някой не минава всеки ден Южната дъга от край до край, ама тва са 30км на ден, които не ги броим за градско каране.

 

Иначе регенерация на 600-800км. Така съм чел, горе долу така е при мен. Зимата е малко по-често, може би на около 400-500.

 

Нелепото е, че при А6 4F фейса, който е с 239кс мотор и същата скоростна кутия като B8 ZF6HP28 регенерацията не я разбираш кога я прави. Далече съм от мисълта, че никога не е правила на градско, но няма тези промени в оборотите и странно поведение при връщането от 2-ра на 1-ва. При Мерцедеса освен да мирише 5-10мин на смърт отзад и ако набиеш цялата газ да извади един тъмен пушек, дето мое да те стресне - също няма разлика в поведението на колата. При BMW-тата дето съм имал също не съм разбирал кога влиза в регенерация. Само веднъж показа кюфтетата в ауспуха, ама тогава беше замръзнала нафтата на -18 и запали от емнастия път. След 5мин изгасна лампата без да усетя разлика в поведението.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, ShoxXx said:

Нелепото е, че при А6 4F фейса, който е с 239кс мотор и същата скоростна кутия като B8 ZF6HP28 регенерацията не я разбираш кога я прави.

Как така не я разбираш, нали на таблото мига жълтата лампа  ? На туран 2014 та например, но ръчка, (което е без значение) това се индикира на таблото. Искаш да кажеш, че на 4Ф  префейс не го индикира ли?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎7‎/‎10‎/‎2019 at 9:46 AM, ShoxXx said:

При наш'та нафта и предимно на къси разстояния в града трябва да има регенерация минимум на един резервоар гориво. Оптимално между 600-800км градско е супер. Ако я прави на по-малко или на осезаемо по-малко - кофти.

При мене я прави на 200км, ама свършва бързо напоследък. За 10 мин най-много и приключва. Дори не е нужно да я изкарвам някъде, и в града с нормално каране си приключва. Като и давам повече газ в града, по-често прави регенерации, може би нещо заради чипса прави повече сажда :D Един път си играх да я гледам с компа и един тегел по тангентата веднага сваля процентите, и отлага регенерацията. Може би тва е плюса на програмката, да видиш малко преди регенерация, да я изкараш и да я отложиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам за успокоение ли си ги пишеш тия неща вече бая време, ама имам чувството, че и на 50км да ти прави регенерация, все ще измислиш нещо, за да се успокоиш, че нещата са нормални.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не мога за кажа колко чесно регенерира при мен , може би 2 пъти за 1 резервоар, ма не ми е много важно и се сещам като не стигне до края и вентилаторите продължат да дуат ветър, като 8 класничка летото на пейката под джанката пред блока 😁

Косьо нема кво да направи щот бръмчи 90% граЦко ,нема спасение. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изхвърли го.Затичал съм се по веднъж седмично да го грея на тангентата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ShoxXx said:

Не знам за успокоение ли си ги пишеш тия неща вече бая време, ама имам чувството, че и на 50км да ти прави регенерация, все ще измислиш нещо, за да се успокоиш, че нещата са нормални.

Ааа хич не ми дреме. Докато не засветкат ламби по таблото, нищо не пипам :D. Реално при мене с един резервоар минава макс 500 км градско, демек две регенерации прави на резервоар, вместо една. Нема неква страшна драма, свикнах му ;) 

1 hour ago, moto_fan said:

Аз не мога за кажа колко чесно регенерира при мен , може би 2 пъти за 1 резервоар, ма не ми е много важно и се сещам като не стигне до края и вентилаторите продължат да дуат ветър, като 8 класничка летото на пейката под джанката пред блока 😁

Косьо нема кво да направи щот бръмчи 90% граЦко ,нема спасение. 

Добре бе, а като свали оборотите и уж е приключила, понякога като я изгася и перките остават пак да си веят. Това значи ли, че не я е завършило напълно или си е нормално? Щото, ако се води завършена чак като са спрели перките, може би не я чакам колкото трябва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

на мене пък са ми казвали особенно в Das Auto Service , че понякога като работят след загъсен мотор е не само регенерация. Просто в по-топлите дни се дига повече температура и нарочно така са го направили , за да охлади по-бързо периферията на мотора , като пластмаси и маркучи и тн 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има един дето му смениха гаранционно мотора,1.6 2015 г дизел Октавия тоя боклук на 30 км прави регенерация,от шкода му казали че е нормално...от четири човека с такива мотори два голфа ,тая Октавия и един Рапид,всички имаха нещо по мотора,единия със сменен мотор и дпф,втория два пъти гарнитура на глава и губене на парно,рапида охладител хвърли и компресор,и четирите коли са под 100 000 км,дпф -те са с по-високи проценти от моя,и четирите имат клапи след дпф а,по висока екологична норма и с отчаяни собственици.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Не знам дали е точно по темата, но зависи и с какъв софт е колата. Моята малко преди да я взема е минала акция и сега е с дизелгейтския. Регенерация прави на всеки 400 - 500км независимо дали са градско или извън. При мен също ако я изгася веднага след като приключи регенерацията за известно време остава да работи вентилатора и ел. помпата. Закачал съм я с Вагком и показва, че е приключила, но перката работи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има период на охлаждане след регенерация. Не знам как го отчита и къде гледаш.

При мен има едно поле, където се сменят цифри и са различни за подгряване, регенерация, охлаждане, вече съм забравил, но различно ли е от 0, не е завършила.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.Нещо притеснително в тези стойности?Че и моята забелязвам,че много често е в регенерация понеже се кара само градско,и миналата седмица беше напълнила маслото с нафта заради прекъсванията на регенерацията в града :( 

IMG_2323.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как....като вдигнах щеката и маслото беше с почти 1см повече отколкото съм налял :D Това само 2000км след смяна :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 6.07.2019 г. at 23:34, buzzi написа:

Има в google play vag dpf pro,купуваш си по скъп адаптер и си гледаш.Е малко роб ставаш,ама по добре от умрел дпф,нафта в маслото и тн.

Oil ash residue е брадата,пишат че мине ли 45 дпф е чао.

На 2200 оборота съм постигнал най добър резултат,на темпомат .

Screenshot_20190705-094621.jpg

Screenshot_20190705-101410.jpg

Колега а най-отгоре процентите какво значат ? Като стане на 100% започва регенерация ли ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не точно,след 70% софта започва да чака подходящи условия за регенерация,виждал съм на коли при мен над 100%. Тогава регенерацията понякога протича на 2 части,една дълга и една къса. Обикновено аз чакам до около 75 % после тангента,темпомат на 2200 оборота на 4 или 5 скорост и най ниския процент след регенерация ,който съм виждал е 12%. В градски условия 23 -25%. При дълго каране по магистрала пасивната регенерация увеличава много интервала между две активни регенерации.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Яано. А по тези данни как може да разберем , че е започнала регенерацията и после , че е завършила ? Request status ли ? Когато започне е на 1 , а като е на 0 е завършила ? Така ли ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

аз за толкова км и регенерации така и не съм я хванал нито веднъж кога ми я прави...Много странно...

Ако е в такъв режим, когато спра на колко са оборотите? При мен нормален idle ми е на 777 оборота мисля?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става към 1000  . 900-100. То се усеща дори . Един вид става по-шумен двигателя.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

на 3.0 от тия години не се усеща кога я прави.

На по-новите явно има екстри, може би и на малките.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.