Jump to content

Покупка на Audi S6 C5 Avant


Recommended Posts

Здравейте колеги. Насочил съм се към Audi S6 C5. 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11536676520829899&slink=ckaeqs

 

Тази обява ми привлече вниманието. Колата държа да е на газ. Цената не я коментираме, понеже гледам, че се продава от година и цената всеки месец е различна. Явно е според договорката. Някой случайно за тази 1 година да е ходил да я гледа ? Мисля да я погледна. Продавача е написал доста обстойно какво е сменил по колата. Лошото е, че снимките на самия автомобил външно са доста лоши. Понеже това ще ми е първото Ауди автоматик, какво да гледам при скоростната кутия ? Четох доста теми в които се казва, че била мудна. В какво се изразява тази мудност ? Подлежи ли на някаква софтуерна намеса тази кутия ? Няколко човека вече ми казват да търся с ръчна скоростна кутия или да мина на S4 B6. Но S4 ми е малко тясно. А конфорта при автомата не е за пренебрегване. Общо взето всяка информация за този тип кола, което не е написано в другите теми ще ми е от полза. В Перник има ли читав сервиз за предглед преди покупка на колата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло автомата на тази кола убива потенциала на мотора. Софтуерно няма какво да се прави по него. Такава кола задължително се купува след оглед в сервиз, където знаят какво да гледат. Въпреки годините си, тези коли имат доста скъпи части по тях и като цяло са различни от А6 и няма много части втора ръка.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При фейслифта автоматът е по-динамичен и има режим "спорт", при което сменя по-адекватно и бързо и държи мотора в по-подходящи обороти. В ръчен режим също реакцията е задоволителна. Щом ще ти е първото Ауди и не си карал такава кола, отиди и покарай. Осмакът върви много приятно, въпреки по-стария автомат. Големият мотор успява да покрие немалка част от недостатъците му. Според мен ако покараш ЧИТАВ осмак, в ръчен режим на автомата или в спорт режим, вероятността да ти хареса е голяма. По-важното е да се намери читаво 4.2, понеже повечето клатят на празен ход, не вървят, палят трудно, прекъсват, осакатени са с недобър избор на газови компоненти. Предимството да няма газ е, че ти можеш да си избереш конфигурация, която да храни мотора без проблем и да не е някакво неподходящо и бюджетно решение. 

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така са нещата....за съжаление,  не знам как се намира оцеляло 4,2. Масово вървежа е като за 200 коня кола, а и празния ход е избягал отдавна. Ако се намери читава кола с всичките й коне то си е съвсем прилична ситуацията. А относно автомата аз не разбирам защо е това мрънкане че бил крайно бавен и т.н., фейсовия както вече се спомена на S не мисля че е по-бавен при смяна отколкото ако колата е ръчка. Вярно в права линия и с пълна газ ръчката сигурно ще върви една идея повече, обаче за мен лично автомата прави повече кеф.

И между другото разликата автомат-ръчка е мноого по-малка от разликата състояние на колата, карах една ръчка където едва ли ще бие и сток 1,8Т... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за информацията колеги. Значи ще подмина тази обява понеже колата е 2000г. Как да разбера коя е фейсова С6 и е с по-новата автоматична кутия ? Гледам има 2 кода на мотора ANK и AQJ. Кой от тях е при фейслифта ? И какъв е тоя роблем с празниа ход ? Как се отстранява ?

Може би ще погледна тази.

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11564394583847320&slink=clf9tq

 

Гледам има стикери на клуба на задните прозорци. Някой знае ли кой е собственика ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копирам полезна информация  по въпроса ти. Предоставена е от Цецо от Д-брос, който имам удоволствието да познавам като страхотен специалист и човек и лично съм се уверил, че има енциклопедични теоретични и практически знания за този вид автомобили.

 

"S6 има два фейса, 1-вия е от 11.2000г. втория от 11.2001г разликата м/у преди и 1 е таблото с уредите (само емблемата на него), волана, 1 има 4 л.сонди, емблемите на предната решетка и заден капак и леки промени по ел и модулите (има CAN). 2-рия фейс спрямо 1-вия са кристални стопове, бленда пиано лак около задния номер, различна предна броня, копчето за фаровете е с ралична форма на врътката и всички пластмаси по купето са с гумираното покритие, което се търка, капаците на огледалата са пластмаса и са сив мат. При 2-ри фейс автомата е с позиция S."

 

Още един съвет от мен - пази се от имитации на S6. Наблюдавам тенденция масово в обявите обикновени А6 с 4.2 /код на мотора ARS/ да се представят като S6. Причината е ясна - за да се постигне по-висока продажна цена, тъй като истинско S6, особено фейслифтово, струва два пъти повече от А6 с 4.2. Затова на всяка цена гледайте талона и кодовете на мотора, за да не се окаже, че сте излъгани и сте си купили обикновено А6 4.2, представено за S6. 

 

Реално А6 и С6 са два почти коренно различни автомобила.

 

В двигателя не само мощността е повече, коляновия вал и блока са различни, биелите и болтовете са ковани при "S"-ката, дросела също е по голям.

Автоматите са еднакви и при двата модела се монтира 5HP24, при "S" преди фейса автомата е перманентно в спортен режим, а след фейса и двата модела имат позиция S на скоростния лост и там разлики няма. 

S6 е с различни предавателни числа на диференциалите и дава усещане за по-динамичен автомобил, но това е за сметка на разхода особено извън града разликата е около 2л. 

При S6 и двата моста са алуминиеви, тампоните на задните амортисьори също, има 2-ра ел.перка пред радиатора.

Окачването и при двете може да бъде в два варианта, 1BA или 1BЕ, като при S6 и двата варианта са с доста по-твърди амортисьори. 

Интериора на всички S-ки  е серийно с кожено ел.рекаро или комбинация кожа плат/велур, всички са с велурен таван, всички са с голям FIS с борд, таблото с уредите свети червено с бели стрелки и е със сиви часовници.  

Всички S6 са със сервотроник (но с по-твърди настройки на волана от А6 със сервотроник).

Всички S6 са с алуминиеви шенкели.

След 02,2001г всички S6 имат серийно спирачен асистент. 

Различни са крайните гърнета (при А6 ако е с катализатори до 4000 об/мин не се чува почти нищо).

По екстериора, разликите са единствено брони, решетки и огледала( при S6 са с алуминиви капаци и винаги са електрохроматични, винаги са с дясно голямо).

И двата варианта са серийно с ксенон, като има индивидуални без!

S6 серийно излиза със 17"джанти и гуми 255/40/17, докато при а6 почват от 16" 

Спирачките са еднакви при двата модела. 

 

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кола от линка изобщо не бих я гледал, изглежда много измъчена още от снимките - скъсано и омачкано рекаро, което е супер здраво по принцип, волан, разлепено табло, генратора очевидно не зарежда нормално, маслото показва 90градуса а водата е 70, което няма как да стане, умрял бензиномер което е типичен проблем. Съдейки от опита, който имам с такъв тип стари коли наживо ще има поне още толкова забележки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да погледнеш колата на колегата @Net_Master, според мен си заслужава. :)
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11541492879129944&slink=ckaeqs

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата не е лоша, за парите си предоставя звук, визия и прилични екстри, без вървеж в случай, че е автомат. Не съм сигурен дали има смисъл да е фейс или не.

Шансът да намериш с ръчна кутия е малък. Първата в мобиле.де преди 2-3 седмици като гледах беше 5000 евро, преди нея автомат имаше над 13, започващи от 2000 евро.

Моята е 2004 година, търсих я фейс, заради по-голямата лупа и възможността да се насади афтърмаркет точно определена лупа, която да свети в пъти по-добре. Друг плюс за мен фейса няма, дали автомата ще има S режим или не, няма много голяма разлика. Единственото, което дава S режима е, да ти държи предавката като пуснеш газта, а не да гони по-висока. Кутията като модел е  еднаква преди и след фейс, разликата явно е в управлението.

Джанти на тази кола 17-ки седят малки, според препоръките за размер гуми, джантите трябва да са минимум 8J и за да не седят като подарени, трябва да са ЕТ35 и пак седят доста прибрани за моя вкус, аз съм на ЕТ25, като така седят нормално, за да са равни с нивото на калниците, трябва да се мине на ЕТ10 сигурно.

Моторът е ок като здравина, ако не попаднеш на някое свлачище. Има стандартните за тези години проблеми на веобразните мотор - течове на масло от капаци на клапани и от гарнитурите на обтегачите на веригите в главите. Като допълнение, може да има загуба на антифриз, дори и катастрофална за мотора, тъй като 4.2 е с различно охлаждане на маслото от останалите мотори на ауди в тези години и е използвана една пластмасова тръбичка в цялата система, която е дълга 5-6см и от времето се цепи и в един момент взривява. Продават се метални за 3-4 евро, смяната е куца, но не невъзможна. Ако не е имало проблеми със смените и качеството на маслото, което е слагано, няма да има драми с цилиндрите. Моята харчи точно 400 грама на 8000км, а се кара на цялата газ постоянно, което може да е и от гумички на клапани. 

Като облсужване, ремъци и ролки струват колкото при 6 цилиндровите мотори или 50-60% повече от на 4 цилиндровите. Свещите са по-специфични и са 8 и има 8 бобини с вградени комутатори. Ако се случи неприятност с челен удар, броня, капак, калници, маската, фаровете, радиатора са специфични за 8 цилиндровите мотори. Носачите са същите като при другите модели на ауди, само единият долен има две допълнителни алуминиеви втулки, затова излиза различен, но може да се свалят от стария носач. Спирачките са под всякаква критика за толкова тежка кола. Амортисьорите и пружините са зле, всичко по-модерно на пазара от билщайн и кони е в пъти по-ефективно и прави колата по-комфортна особено, ако се комбинира с прогресивни пружини.

Интериорът е с качеството на всяка останала це5-ца, ако е фейс има проблеми с гумираното покритие.

Няма драми със слагането на газ, един съвет само бих дал, газовата да е с обд. Автоматът е много чувствителен при промени в газта и налягането в системата или поне при мен е така.

И след всичките простотии до тук, най-голямата екстра за тази кола според мен е ръчната кутия. Редки са, тръдно се намират на добра цена. Ръчната кутия ще даде не един плюс. Колата ще върви повече, харчи по-малко, ще е по-лека с 150кг, което не е малко и ще се избегне евентуален ремонт на автомата, който обикновено е около 3000лв. Допълнително колата ще стане по-рядка, според мен по-желана при евентуална продажба в бъдеще. Моята кола беше закупена със счупен автомат и с целия си акъл го ремонтирах вместо да сложа ръчна кутия. Яд ме е много, сега съм го пуснал да се продава и ръчната кутия е в мазето, чака клиент за автомата, за да я сложим. На теория частите, които трябва да се закупят за конверсията са: ръчна скоростна кутия, лостов механизъм, кардан, диференциал, предни полуоски, конзола с трите педала, маховик, съединител, болтове за маховик, болтове за съединител, болтове за кутията, помпите на съединителя, няколко хидравлични тръбички и датчици. Казвам на теория, защото аз лично на 4.2 не съм го правил и тепърва ще се занимавам. Бонусът при ес6 е, че заводски я има с ръчна кутия, което значи, че има софтуер за екуто за ръчна кутия и абс-а и таблото може да се прекодират. Пак казвам говоря на теория, защото аз лично не съм го правил още.

 

Аз бих погледнал тази https://www.mobile.bg/11560717772425707 от доста време я наблюдавам, ако не е пребита, а не изглежда така на снимките, каквито и забележки да има, на тази цена може да се преглътната и евентуално да се отстранят. Лично аз винаги съм предпочитал да взема по-евтина кола с проблеми и да ги отстраня лично, вместо да залагам на възможността някой друг да го е направил по начинът и с частите, които биха били приемливи за мен. Другата причина е, че съм скъперник. 

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих се целил във фейса точно заради S-режима, на практика всичко е по-бързо дори само заради факта че държи изкуствено по-високи обороти. Ако не даваш газ постоянно и позволиш да паднеш на 1500об примерно то е пределно ясно че свалянето на предавки като дадеш газ ще отнеме доста повече време.  А иначе аз никгоа не бих сложил ръчка по няколко доста основателни причини:

-колите са много стари вече и с разлуфтени трансмисии, ръчката изкарва всички проблеми на показ и това няма оправия общо взето.

-голямата атмосферка с автомат реално ми прави повече кеф макар да върви една идея по-малко, така или иначе колата не е бърза за да е това решаващия момент

-на последно място само като знам че сток вървежа е безвъзвратно загубен през годините едва ли бих се целил в максимално вървене с цената да се лиша от комфорта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има мнение по въпроса за ръчка и автомат. Перфектно е, ако всички предпочитат автоматите, имам перфектен рециклиран автомат за 4.2, за продаване на по-малко от половината цена от рециклирането.

Би ли уточнил какво имаш предвид под разлуфтени, че ми стана интересно. По спомен не го пишеш за първи път това твърдение. И как точно една автоматична кутия ще прикрие това разлуфтване, което толкова отчетливо се вижда при ръчките.

 

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодар много за отзивите. Колега Ghostdog, колата която си посочил също я следя. Единствения проблем за мен да я видя е местоположението и. Просто нямам време да отида до Пловдив. А трябва и майстор да взема с мен. Там не знам къде да я закарам. Иначе ако трябва да съм честен цвета на тази ми харесва най-много. На теб колко ти дава С6 в София ? И как го караш на газ или на бензин. Аз съм преглътнал за момента, че ще ми харчи около 20-22градско и около 12 извън. Дано се оправдая очакванията ми :) Колкото до линка който си ми е дал колегата JusttRelaxx , единственото което не ми харесва на тази кола е, че няма шибидах. А аз много държа на тази екстра. В момента колата ми е с панорама и детето много се кефи :)

 

Редактирано от Hugsy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж синята, която се препоръча по-горе. Познавам човека и наистина е гледана и няма скрити мизерии по нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма шибидах. Това е единственото което ме спира. Просто много искам да има малкото прозорче на тавана, като се има предвид, че в момента съм с панорама.

 

Ето тази е пусната на 7500 в момента във фейсбук. Но само за днес :(

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11569863065642372&slink=clqdge

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че имаш изисквания към разни екстри, но най-важното при тези коли е състоянието им. Обикновено се карат на гръм, поддържат се бегло и тези, които масово се продават са олеле. Както се спомена по-горе, хубаво е ти да си сложиш газ, за да се подбере правилната конфигурация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тези коли, да я избираш по наличието или не на точно определена екстра е леко рисковано, да не кажа доста. 
Показах ти тази на колегата от форума, тъй като е с ревизирана кутия, нови ОЕМ обтегачи, знам как я поддържа, виждал съм я и съм я карал и бих могъл да кажа, че наистина си заслужава. 

Да, няма шибидах и навигация, но пък има много други неуспорими качества. 

И както казаха колегите, не е подушвала газ и имаш възможността ти да си подбереш компонентите, което за тази кола е ключов момент да се направи правилно. 

Тази на колегата от C5 групата във фейсбук също не изглежда зле. 

Успех в търсенето и да се похвалиш ако/като намериш нещо, което ти хареса. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, ghostdog said:

Би ли уточнил какво имаш предвид под разлуфтени, че ми стана интересно. По спомен не го пишеш за първи път това твърдение. И как точно една автоматична кутия ще прикрие това разлуфтване, което толкова отчетливо се вижда при ръчките.

 

Много просто - автомата прави всичко плавно и държи железара под напрежение почти във всяка ситуация. Разликата е огромна, за който го дразнят такива моменти. Изобщо за мен усещането от една кола като цяло с 100 пъти по-важно от абсолютния вървеж в права линия. Това старо С6 за спортна кола ли да го вземем, че ръчката има толкова голям смисъл? Нито е за завои, нито в права линия е бърза кола.

Всеки си има някакви виждания, но аз лично в твоя случай просто абсурд да се вкарам във филма да махам готовия автомат, че да правя ръчка със стари части. Между другото тая ръчка, която пробвах, фабрична, беше отвратителна за каране - лош съединител и още по-лош преход между скоростите, просто не можеш да се движиш плавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и не разбрах какво точно разбираш под разлуфтени коли. Какъв автомат, какви напрежения, какви глупости се пишат. За 14-15 години ми минаха през ръцете 8 це5-ци като лични коли. Автомат и ръчка, с бензинови и дизелови двигатели, на предно и квадро. Ясно е, че моделът остарява все по-сериозно с всяка следваща покупка, аз до сега не съм карал нито притежавал це5-ца, която да усещам като разлуфтена каквото означава това. Затова питах, явно аз съм нещо развален и не ги усещам тези луфтове.

Карал съм в це5 дизелова кутия на дизел, бензинова кутия на бензин и дизелова кутия на бензин, нито една не е била драматична, че да не мога да се движа "плавно". Да не говорим, че на 6 степенните кутии при мотор с над 180 коня, съвсем спокойно може да се пропускат предавки, от сорта на 1-2-4-6, 1-2-3-6, без да има каквито и да е затруднения при движение. Явно пак е в мен проблемът или не съм толкова претенциозен. Единствено на малките мотори като 1.8Т в це5, 5 степенната кутия ми се струва ужасно къса, но от друга страна це5 с 1.8Т, квадро, авант не е и много лека, за да слагат по-дълга кутия.

Ако някой не може да си подбере кола и се качва само в някакви гробища, не бива да дава определения за всички други коли. Същото важи, ако не знае как се сменят предавки. Разбирам комфорта, който предоставя автоматичната кутия, но просто не е по мой вкус, това не значи, че я определям като гадна, разлуфтена или не плавнодвижеща се, просто не е за мен и толкова. Уважавам напълно желанието на всеки от вас да кара автомат и не го съдя или заклеймявам, нито бих си позволил да му давам разни малоумни определения.

Толкова от мен, няма да пиша повече, всеки да се оправя както може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно разлика в критериите и очакванията. Луфтовете са лашканията които се получава при даване и отнемане на газ, при смяна на предавки, при по-рязко пускане на съединителя и т.н. Мисля че е пределно ясно. Аз карам Ц5 от 13години, не една кола разбира се, но първата беше много нова на 130к реални, за гробници изобщо не говорим.

По принцип има хора и хора, на някой не му пука че колата бучи яко стига да върви с 10 или 20% по-добре, много хора изобщо не могат да отличат 4 от 6 цилиндъра дори, а чатканията между скоростите или обирането на 15луфта отдолу се броят за заводски параметър едва ли не. Тая еска на 200++км с ръчка и рязък мотор, колко бой са изяли дифове, карета, скорости и всичкото което се върти изобщо?

Тия коли запонаха да остаряват след 10тата година с бързи темпове, всяка следваща я купувам с 2-3години по-стара очевидно и виждам за каква трагедия става дума вече. Като се кача на нова кола карам както му е кеф, на старата постоянно трябва да се съобразявам по какъв начин да я карам за да се движи плавно и без сътресения. Аз стара ръчка едва ли някога пак ще купя, може би евентуално само ако е нещо на предно и с хубав съединител.

 

Всеки да си решава както се спомена вече, но разлините гледни точки само могат да помогнат или да дадат идея какво още да се гледа при покупката. Обикновено броени дни след покупката еуфорията е бързо заместена от реалността и разочарованието :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ghostdog, имам няколко въпроса към теб, на които ако прецениш, можеш да отговориш. Дълго време наблюдавах мненията ти във форумите, в които постоянно изтъкваше недостатъците на мотора 4.2, включително и на остарялата платформа S6 C5. Беше привел много черно-бели и едностранчиви доводи срещу 4.2 мотора и нито един положителен. Величаеше единствено турбинираните мотори, в частност предимно 1.8Т и 2.7Т. Имаше и тема, в която изтъкваш, че 4.2 няма абсолютно никакви предимства пред 2.7Т, а донякъде и пред 1.8Т. Имаше и проект за 2.7Т. Виждам, че сега притежаваш именно S6 C5 с мотор 4.2, а за капак и автомат. Не харесваше и автомата на 4.2, пък вместо да сложиш ръчка, си го ремонтирал, а сега го продаваш. След това плюеше и всички осмаци-атмосферки, понеже не си давали конете на дино, имали адски много загуби, били астматици, нямали усещане, искали обороти, 1.8Т с чип ги прескачали и не знам си още какво, а пък в същото време си купи Е39 М5. Да, Е39 М5 не е обикновен осмак, а М-power, но все пак не е турбиниран мотор, по който да се прехласваш и който да тунинговаш, а пак е атмосферка. Какво наложи да притежаваш точно това, което най-много плюваше, а именно - S6 C5 4.2 и защо изостави турбинирането на 2.7Т, който издигаше в култ, и предпочете атмосферката 4.2 пред него? Като 4.2 е толкова черен, защо взе мазохистичното решение да го притежаваш като лична кола и му сърбаш попарата всеки ден?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.10.2019 г. at 21:09, DLS написа:

Вероятно разлика в критериите и очакванията. Луфтовете са лашканията които се получава при даване и отнемане на газ, при смяна на предавки, при по-рязко пускане на съединителя и т.н. Мисля че е пределно ясно. Аз карам Ц5 от 13години, не една кола разбира се, но първата беше много нова на 130к реални, за гробници изобщо не говорим......

Сигурно знаете, че тези луфтове си ги има и при автомата, когато си ги има и там са не по-малко неприятни 😆 😧

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...