Jump to content

Audi 80/90/100 B4 - хронични болежки


Recommended Posts

Привет, драги съфорумници. Тази тема е на база на моя опит и това, което видях след като започнах да се занимавам с Audi.
Били са класни машинки за времето си, но не просто годинките им натежават, а и безумните дизайнерски решения.
Ето и списък на болежките, така че всеки да си прави изводите ако реши да се занимава с такава.
----------
Интериор
1. Къса се отляво шофьорската седалка.
2. Пука се арматурното табло - кожата отгоре.
3. Влиза вода през уплътнението на ел.таблото или през уплътнението на филтъра на купето.
Екстериор
1. Лак на преден капак и на таван - люпи се масово.
2. Гние пластмасата под предното стъкло, която отвежда водата. Намиране на здрава почти невъзможно.
Това води до капене на вода върху филтъра на купето и теч вътре в колата.
3. Течната гума, с която е залято между панелите под предното стъкло се пука. Необходимо е мазане с нова или полиуретан.
Влиза вода между панелите иначе
4. Като цяло мигачите са хванати афиф и лесно е да се откъртят или счупят.
Комфорт
1. Клапи парно редовен проблем на всички VAG. Сваля се табло
2. Проблеми с копчето на аварийките - редовни.
3. Може да нагори лостчето, с което се включват фаровете.
Двигател, кутия, спирачки
1. Може да понагаря масло.
2. Кутията през семеринга може да изтече маслото и става леш цялата.
3. TPS на моното. Търси се плочка от китай. Сами си я слагате и калибрирате с мултицета.
Не се продава оригинално като част. Продава се цялото моно. Не се бара като цена ново.
4. Стъпково. Търси се китайско, ново не се бара като цена - над 200лв.
5. Жилата на ръчната се сменят гадно - отдолу.
6. Не влизат хубаво и отчетливо скоростите - тампона на скоростния лост. Сменя се гадно.
-----------------
С такова Audi шансът да водите живот на реставратор е доста голям.
Моето почти го направих, правете си изводите и внимателно гледайте.
Плюс е лесното газифициране, не се чупят дръжките на вратите, държи се добре на пътя, въпреки че е по-високо от други нови коли.
VAG COM 301 с KKL кабел за 15лв и 2x2 Адаптер от OBD - първи ваши помощници.

Edited by инжектопляктор
Link to comment
Share on other sites

Имай предвид, че топлата вода е вече открита, нямаше нужда.^_^

И 200 лв. за ново стъпково, много ли са....

Т'ва със седалката тури точката обаче:hilezh:!

А нежеланието за реставраторски занимавки, се гаси с едно такова нещо !^_^

НЕма да пип-неш, налЕваш караШ!

Edited by NIKO
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, NIKO said:

И 200 лв. за ново стъпково, много ли са....

200лв за стъпково не са малко на фона на стойността на автомобила. А обявата която си дал - който се е приготвил с 14 бона ще си вземе нещо доста по баровско. И най-вероятно ще дадеш 14 бона и пак ще ремонтираш същото.  И 14 бона за кола без климатик... За 8 взимаш дачия 2016 с климатик, върната от лизинг. С борд компютър и навигация с мп3. 

Но темата не е за това. Казаха ми че са здрави, но явно зависи. Ако това което съм написал сега го имаше тогава, когато аз взимах, ама така систематизирано, най-вероятно щях доста по-добре да си помисля.

Edited by инжектопляктор
Link to comment
Share on other sites

Каква стойност на автомобила сънуваш? Някои части престават да се произвеждат. Остават налични малко бройки и цената им отива нагоре. На кой продавач му пука, че ти си броиш стотинките? Аз купих една от последните оригинални бобини Vemo, за ADA 1.6. В магазина ми казаха, че налични в Европа има само 2 бройки. Дадох не твоите 200 лв,  а малко над 300 лв.

 

Късала се отляво шофьорската седалка...На 25 годишна кола (това е четвърт век). Ама се продават калъфки за седалки. Аз съм си купил не от тия тънките от Лидл, а ония дебелитe(разбирай скъпи) от Метро за около 54-60 лв. Оригинални мокетни стелки Petex си взех за 50 лв от един магазин в Гео Милев. Пак ще си взема.

 

Влизала вода през уплътненията. Вода влиза в краката на пасажера и на Опел Астра 2007. Ама там приятеля ми няма идея откъде тече. Пляктора поне знае от кои уплътнения.

 

Люпил се лака на предния капак и на тавана. Това направо ме разби. Коя кола на 25 години, с оригинална боя, не е с напукан лак? :hilezh: Ми извади едни кинти и си ги оправи. Аз дадох 400 лв за пребоядисване на преден капак, таван и един заден калник. И още 200 за цялостно пастиране. След това един човек на една бензиностанция ме питаше дали я продавам. Неговата B4-ка изглеждаше ужасно и издаваше едни странни звуци. Едно, че не я продавам...Ама, ако я продавах, нямаше да е на него. Защото и моята ще я направи като неговата. На друга бензиностанция ми викат, че ми е много запазена колата. На трета, че отдавна не са виждали толкова добра 80-ка. Я виж ти, чудото ставало с някакви си 600 лв. А се канех цялостно да я пребоядисам за 1000 лв.

 

A да казвам ли, че ми монтираха климатик. За което купих цяла кола донор. Тоест съм дал над 1500 лв за части и труд, само за климатика. Който климатик е по-добър от този в Dacia 2016 (че баш такъв кенеф карам като служебна кола).

 

На пляктора ли да вярвам, който се оплакваше, че колата му отива на 1500 лв и трудно ще я препродаде...Или на автора на видеото A4 B9 vs 80 B4...Който хвали своя Avant ABT, купен на 322 000 км. И то червен, която боя изгаря на слънцето, ако не полагаш грижи:


 

 

 

Edited by 6matkar
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, 6matkar said:

Коя кола на 25 години, с оригинална боя, не е с напукан лак?

Колега, не искам да започваме флейм, но - Passat B3. Passat B4 също, Fiesta MK3. Говорим за коли отново от ранга на 25+
Ако не бяха някои други благинки, Аудито отдавна да е литнало което е при мен.

39 minutes ago, 6matkar said:

Ама се продават калъфки за седалки.

Или просто взимаш горната част от пасажерска седалка и я сменяш.

39 minutes ago, 6matkar said:

Който климатик е по-добър от този в Dacia 2016

Но не е 2016 година. Майсторът ми каза "Ти защо ще я правиш да не пуши - нека си пуши на масло и я карай така". Аз му казах "Заради екология - не искам да тровя всички на масло и да ме спрат от движение като технически неизправен".
Тия коли се карат или защото се правят лесно или заради фенщина. При мен е първото - търся кола която да работи и да я правя по-евтино от по-нова година, а не да дам 400лв за алуминиев носач.

Edited by инжектопляктор
Link to comment
Share on other sites

Решение на проблем със седалката.. 

Преди - 

https://pasteboard.co/IBXTXt4.jpg

Сега-

 

 E157107500887361_1.jpg 

 

Шита собственоръчно. Взето парче от пасажерска и присадено на шофьорска. 

-------
Решение за водата - полиуретан около таблото с предпазителите и навсякъде, където има нужда.
За филтъра - намиране на здрави пластмаси и покриване с полиуретан да не гният от слънцето на ключовите места.

Edited by инжектопляктор
Link to comment
Share on other sites

Моето ауди не го карам от 7 години. Не го продадох само заради това, че е с оригинален климатик. За нивите ми върши добра работа след като сложих тампони от Коко и смених двигателя, охладителната система и рециклирах спирачките. Въпреки това, откакто го притежавам, винаги се троши нещо сериозно на всяка смяна на маслото, т.е. през 10-15 000км. Хубавото поне е, че не гният, иначе нямаше да има особен смисъл да се дава и 1лв по тези коли.

Link to comment
Share on other sites

Аз пък ще продължа да давам луди пари, защото в един сервиз като им казах, че искам да карам B4-ката още 5 години. Майсторите ми казаха, че колата няма проблем да издържи още 10-15 години.

 

И ми харесва това, че не се троши толкова. Ама като смених наскоро 4 диска и накладки, не ревах като вас. Това е консуматив. Като смених всички токови кабели, свещи, капачка, палец, комутатор. Пак не се оплаквах, това също са консумативи. Прецака ми се оборотомера преди 2-3 години. Ами купих си втора ръка километраж от мегапартс. Монтирах си го сам. Замина ми вакуум машинката в багажника. Купих си пак втора ръка и сам си я монтирах. Кабелите в петата врата пак сам си ремонтирах. Какво има да се сърдя за тия неща. Пак да го напиша...Колата ми тая година става на 25 години, което иначе казано е четвърт век. Вече рядко виждам Мерцедес 190, БМВ 3та серия двоен/троен стоп, Опел Астра 1994 г по софийските улици...Но почти всеки ден по няколко Ауди 80 (Б3 и Б4).

 

Моята кола е внесена 2006 г, от 2007 е с обикновена газ Lovato. Преди година-две махнах катализатора и сложих резонатор. Ами майсторите паднаха - колата е с поцинковани гърнета. Откакто е внесена няма нито един ремонт на ел. стъкла. Да казвам ли, че Audi A4 B5 наследи кекавите ел. стъкла от VW.  Има цяла тема как да си сменят водачите.

 

Слагам втора употреба климатик от 22 годишна кола, на 24 годишна кола...Той духа по-студено от чисто нова Dacia Logan MCV 2016 г.  Догодина  по случай юбилея, ще и направя подарък - нови оригинални фарове Magneti Marelli.

Link to comment
Share on other sites

При мен единия е Hella, другия Bosch. Не виждам почти никаква разлика между двата. Даже трябва да видя кой от коя страна е. Защото моята кола е удряна от пасажерската страна. Та може оригинално да е с Bosch. Не, че е гаранция да не са сменяни и двата фара. Magneti Marelli е в сътрудничество с Bosch в Automotive Lighting. Така, че ми е все тая дали ще взема Hella, Bosch или Magneti Marelli. И предпочитам да взема фарове по 280 лв заедно с мигачите, вместо Hella без мигач за 320 лв.

 

Отзад обаче стоповете са ми Seima Italiana,  харесват ми. И тъкмо ще си станат комплект.

 

Edited by 6matkar
Link to comment
Share on other sites

Преди 3 часа, 6matkar написа:

Audi A4 B5 наследи кекавите ел. стъкла от VW.  Има цяла тема как да си сменят водачите.

Ахам, една (ЦЯЛА!) тема и водачите кекави^_^.

Легендите и митовете, са отдавна на почит из тоя форум, тая не я бяхме чували досега:lol:.

Но пък верно си е повод за гордост, да "няма ремонти по ел. стъклата"!

И да, "оригинални" марели на този модел не съществуват.

Link to comment
Share on other sites

On 10/16/2019 at 9:05 PM, 6matkar said:

И ми харесва това, че не се троши толкова. Ама като смених наскоро 4 диска и накладки, не ревах като вас. Това е консуматив.

Никой не говори за консумативите, а за странните инженерни решения и проблеми, които с годините се проявяват като следствие на тях. 

Имах пасат 89та и седалките бяха опънати. На аудито всички висват. Кутията не е текла - превключват се скоростите иначе. За някои неща не съм съгласен. 

Link to comment
Share on other sites

6matkar:

"...майсторите паднаха - колата е с поцинковани гърнета".👍

"...Вече рядко виждам Мерцедес 190, БМВ 3та серия двоен/троен стоп, Опел Астра 1994 г по софийските улици...Но почти всеки ден по няколко Ауди 80 (Б3 и Б4)." 👍

Колата е горещо поцинкована, новите коли - не са.

 

Link to comment
Share on other sites

Цитат от една статия:

 Двoйнo гaлвaнизирaнoтo купe избaвя зaвинaги гeрмaнcкaтa лимузинa oт ръждaтa oщe прeз 1986 г.,
 a при В4 цинкoвoтo пoкритиe e c тaкoвa кaчecтвo, чe ocтaвa нeзaceгнaтo дoри нa нaй-уязвимитe мecтa!
Link to comment
Share on other sites

Значи закупих автомобила за 800 лева с метанова уредба, но ми беше ясно че за тези пари автомобил няма да получа . до момента съм дал около 1400 защото смених 4 дискови спирачки с 4 накладки , гарнитури по главата и много други неща които са козметики ... до момена автомобила ми струва 2200 но е в перфектно състояние. и от 10 000 километра само карам без да сменям нищо защото е стегнат. Имаме и Б3-ка в семейството. Недостатък на Б4-ката е че лака пада докато при Б3-ката само се матира цвета като лака изчезне. И на двете купетата нямат грам ръжда. Изработката е солидна и интериора не е мръднал . Това са коли на 25 и 30 години съответно. Не мисля че един Хлопел Астра излиза по-евтин за подръжка , защото и такава машина сме имали и е скапана кола на тази възраст.  Чуството е че карам танк. Солиден Танк и го усещам дори при затварянето на вратите. За двигателите 1.6 АДА е моето комби , другата е 1.8S. Ако си търсите Б3-ка , търсете 1,9E , за Б4-ката препоръчвам 2.0 и или 2.6 V6. 

1.6 АДА разход 7-10 лева метан на 100 км . Къса скоростна кутия (3-та 40/2000 оборота 4-та 40/1600 , 5-та 50/1600 оборота) което е преимущество и недостатък . По булевардите на Пловдив си карам с 50 на 5-та често когато условията го позволяват и 40 на 4-та. Извънградско на 100/3200 оборота (замерено с GPS) не е автомобил за бързо каране и магистрала в тази конфигурация. 2.0 гори колкото 1.6 , 2.6 гори литър отгоре средно и два литра в конфигурация с куатро. За автомобил на тотална стойност 2000+ лева мисля че получавате повече от достатъчно. Ето я и моята Б4-ка , която я бих сменил само за друга Б4-ка с по-голям двигател, въпреки че месечната ми заплата е по-голяма от стойността на автомобила. Накратко влюбих се а "Старата любов , ръжда не я хваща."

68837086_466115747569835_7177939392026736445_n.jpg

66767505_2298454893751227_674326960962691025_n.jpg

Edited by vvulev
Link to comment
Share on other sites

А най хубавата Б4 е с двигател 1,8Т. Естествено присаден. Пролетта ще го сменям, плановете бяха сега есента, ама нямаше време. Мотора е в мазето с основен ремонт и чака момента. Не знам как ще изтрая зимата. Приготвил съм му две турбини К03-029 и К03-073. Рециклирани при много мой човек, един от царете. До пролетта всички дребни детайли ще се изчистят и ще го сложим. Зимата ще мъча АБТ-то още малко. Дните му са преброени!

Link to comment
Share on other sites

On 10/19/2019 at 10:11 PM, vvulev said:

Значи закупих автомобила за 800 лева с метанова уредба

Има добър външен вид. Моята я взех с не чак толкова добър с идеята, че се ремонтира евтино и поне двигател и скорости са железни.
Е, оказа се иначе.

Link to comment
Share on other sites

Е ти какво очакваш? Купуваш кола на 25 години за 1000 лева и искаш само да караш ли? Ми те вектрите,ескортите и японските дето са набори на Б4 изгниха три пъти, а твоята колиба още върви. Е няма как,ще даваш и по някой лев,за да караш. Радвай се,че не е някой от сегашните пластмасови кашони,щото си еба мамата като влезеш в сервиз и магазин за части.

Link to comment
Share on other sites

На 20.10.2019 г. at 23:49, инжектопляктор написа:

Има добър външен вид. Моята я взех с не чак толкова добър с идеята, че се ремонтира евтино и поне двигател и скорости са железни.
Е, оказа се иначе.

Големият плюс е че не ръждясва. Новите части не са евтини. Като цяло съм си супер доволен. Нещо клеясало което се разрeшава с WD40 и някой стар маркуч на 25 години останаха да се сменят. Иначе B4ка под 2к лев стегната няма в продажба според мен.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, vvulev said:

Новите части не са евтини.

Главина - 30лв. Лагер FAG заден - 20лв.

Не ми мяза на скъпо. 

Ама е разсипия. Превъртя гайката на задната главина. По 30 години не се сменя главина и няма проблеми, ама като се намесят пишман майсторите и...  Добре поне че е лесно. 

Edited by инжектопляктор
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

И аз да ъпдейтна темата. Разходи за ремонти  на 10 000 километра откакто я стегнах - 100 лева плюс труда и частите:
Скъса ми се жилото за предният капак 20 кинта и 20 кинта за монтаж. Да знаете че става от Ауди 100 и А6 Авант първите и това го има като нова част в момента.
Смених  два маркуча че си бяха заминали и 2 ремъка (на алтернатора и на  хидравличната помпа) 40 кинта и още 20 кинта за монтаж. 

Консумативи сменени : Хидравлична течност - сложих Феби билщайн. 
Масло : Валволин някакво всесезонно и Филтър ми препоръчаха MANN W 719/5

Разход на гориво : 5-6 лева / 100 км извънградско . 10 лева / 100 км в града . Средно 7.5 лева / 100 км.  Зареждам само на ОМВ при цена на Метана 1.31лв .

Като цяло съм супер доволен :) 

Edited by vvulev
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Към инжектопляктор - чудесно си се справил с типичните особености.

 

Моите малки допълнения:

- макферсоните се предадоха на 30 г. С късмет намерих 2 запазени от морга, чистене и боя. Нови такива е невъзможно да се намерят

- генерация (гърнета) оригинални 30 г.

- стъклоповдигачи - перфектни. Нищо общо с новите пластмаси на WAG

- оригиналните предни фарове са кандилници. Смених го с тунинг от Германия, с лупи и дневни ЛЕД-ове. Страшна визия, светлината е 50% по-добра.

- дебитомер - смених го с "нов" от Германия. Това ми е единствения страх при евентуална повреда. Успокоява ме, че май при каране на газ не играе.

- обикновена газова уредба (тип газова печка - изпарител и кранче), без забележки ! Премахнах всичко ненужно (емулатори, моторчета и т.н.). Няма такъв кеф да караш за 35 лв 300 км (2022 г.)

 

Колата доставя огромен кеф при каране и поддръжка. Особено ако ти е хоби.

Edited by kstoilov
Link to comment
Share on other sites

Ново 20, оригиналните фарове били кандилници.  :eusa_liar:

 

То по-важно е да са здрави. Че петъка в Надин имаше една B4-ка седан с десен фар Hella. Ама едно, че му е заминало покритието и трябва да се никелира. Второ, че е изпочупен отвсякъде. И долу е мазан с някаква гняс да хване контрата, а горе гения е забил 2 супер дълги винта през рефлектора. Красота. :shy:
Ако е здрав фара се дава на някоя фирма, да го никелира и става почти нов. Един ще мърмори, че струва много пари. Е, много ясно. Който е толкова печен, да си го никелира сам. Друг ще ревне, че нямало здрави. Сигурно :juggle:. Затова от Надин се сдобих с 2 напълно здрави десни Hella. Единия даже в много добро състояние, другия трябва да се никелира. Ляв Hella си имам на колата, откакто е излязла от завода... Който е толкова кандилник, колкото аз съм дядо Коледа.

 

А като бях наскоро на ГТП...Там може би ми казаха, че тия кандилници за нищо не стават? Или по-скоро..."Толкова стара кола и фаровете светят точно, където трябва. А тия новите пластмасарии, където си поискат".

 

Някой няма ли да замрънка и за стоповете, че чат-пат се пукат, грозно седяло с тиксо. Много е "трудно" да се отиде  до морга, да се развият 6 гайки и да се свали един в идеално състояние:

b3.jpg


 Тоя е от B3, стават на Avant-a. Малко е по-бяла секцията за заден, но не е болка за умиране.

 

Пък да цъкнеш в тая и оная фирма...Да видиш, че го има и другия, чисто нов...За едни ми ти 20 лв, колкото взех горния втора ръка. Да вземеш и да звъннеш един телефон, да ги питаш...
https://nasauto.bg/stop-za-audi-80-avant-8c-b4-16-e-4671-p2102724.html

 

ka6.jpg

 

Не е само кашон.

 

nov.jpg

 

dva.jpg

 

Взимай като има, че като ти потрябва...Може и да няма.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...