Jump to content

Съпоставка между А6 С5 2.4 и А6 С6 /4F/ 2.4


Recommended Posts

23 minutes ago, 150hp said:

Дори 1.9 тди 131 бих предпочел.

Тук  малко.... това има брутална вибрация на място и за по-груб мотор в момента не мисля, че мога да се сетя. Иначе 1,8Т е един от моторите, които трябва да са много нови за да приличат на нещо. Аз лично съм имал 3бр купуани през 3 години и отделно съм пробвал много други, още след 200к се разбучава, става по-груб, празния ход на колите котио се продават сега 15-20години по-късно е като на дизел. За ставнение първите ми 1,8Т на 7 и след това на 9години беше почти не възможно да познаеш дали работят. 

Шестаците също умират, но в далеч по-малка степен усещането за амортизация те бие по челото. Лошото за много от потенциалните купувачи на стари коли, както е в случая темата, е че разликата в разхода си е бая голяма при градско каране. 1,8Т гори едни 5л надолу спрямо някой шестак или осмак и за много хора кусурите на мотора не са спирачка. Отделно че подръжката е в пъти по-лесна.

 

Тези 2,4ки които обсъждаме конкретно, някои знае ли да ли все пак нямат някакви разлика по веригите отзад?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 224
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

преди 3 минути, DLS написа:

Тук  малко.... това има брутална вибрация на място и за по-груб мотор в момента не мисля, че мога да се сетя.

 

Прав си, но за разлика от миксера, поне дава някакво УСЕЩАНЕ за вървене. 

преди 6 минути, DLS написа:

Т 1,8Т гори едни 5л надолу спрямо някой шестак или осмак и за много хора кусурите на мотора не са спирачка. Отделно че подръжката е в пъти по-лесна.

 

 

 

Да, разликата в поддръжката и разхода си я има. Но там поне знаеш защо зареждаш повече. Помня, че като се качих за първи път от 1.8Т ръчка на 2.8и ръчка, си казах, че бих зареждал тези литри отгоре, понеже в замяна поне ще получа някаква емоция. Карал съм и 1.8Т с чип - никаква промяна в малолитражното поведение, освен повишена мощност в средните обороти - от 2500 до 4500, максимум 5000. Под 2500 и над 5000 няма никой. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще вметна, че лошия миксер всъщност когао е в добро състояние и особено на ниски скорости си дава супер усещане за вървеж, помня преди години последното което имах правеше повече усещане от 530д примерно. Сега лошия миксер макар да е 2 секунди по-бавен от 2,7т което имам, прави повече усещане до 100 примерно.

Реално усещането може би е повече точно заради гореизброените недостатъци на тоя  мотор, че е по-молитражен, има усещане за напън и ситна вибрация при ускорение и такива неща. Крайния резултат е че създава усещането че се случва повече, но реално не е така. Като дизел е :)

Иначе и аз зареждам литрите и като се замисля може би бих карал дори 2,4 пред 1,8Т....всичко зависи какво търсиш или на какъв етап си. Разликата между тия мотори е като ръчка и автомат в каквъвто и аспект да се гледа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето усещане е че 1.8т е на 90% като дизел.

Пак е малко по-добре, щото го няма тоя брутален лаг всеки път като превключиш на горна предавка, отпуснеш съединителя и натиснеш газта.

Тръца си тръгва ок, а тди се чуди 2 секунди ше тръгваме ли или нема да тръгваме да ускоряваме?! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, DLS написа:

 

Иначе и аз зареждам литрите и като се замисля може би бих карал дори 2,4 пред 1,8Т....

 

Аз също. 

Преди 6 часа, quаttro написа:

И моето усещане е че 1.8т е на 90% като дизел.

Пак е малко по-добре, щото го няма тоя брутален лаг всеки път като превключиш на горна предавка, отпуснеш съединителя и натиснеш газта.

Тръца си тръгва ок, а тди се чуди 2 секунди ше тръгваме ли или нема да тръгваме да ускоряваме?! :lol:

 

Малкият лаг е заради пикливата турбинка, която именно защото е пиклива, е все едно я няма. Не знам как тръгва тръца, но си иска да му бутнеш газ като на слаб мотор и усещането е като отлепяне на влакова композиция с 40 тона от място. Да не говорим пък какво е усещането като тръгнеш да катериш голям баир на 5-та със 70 с 1.8т и с 3.0и. Разликата е огромна. Или да изкачваш стръмни планински проходи. Там 1.8Т задължително трябва да е в обороти, където има тембър на аварирал пробит варел, докато 3.0и може да го изкачи и с 1500 оборота напълно безшумно, меко, мазно и плавно и с лекота. Също така и ако решиш да "изрежеш" над 4500 оборота - 3.0 върви до края на оборотомера и колкото повече повишаваш оборотите, толкова по-голямо ускорение получаваш.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, quаttro написа:

И моето усещане е че 1.8т е на 90% като дизел.

Пак е малко по-добре, щото го няма тоя брутален лаг всеки път като превключиш на горна предавка, отпуснеш съединителя и натиснеш газта.

Тръца си тръгва ок, а тди се чуди 2 секунди ше тръгваме ли или нема да тръгваме да ускоряваме?! :lol:

Тръца тръгва ако има чЕБ! 

Ако няма, иска обороти.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Ivan Bochev написа:

Относно вървенето не съм карал автомобил с въпросния двигател, но според мен е важно и с какво  се съпоставя. 

 

Винаги ме е учудвало как се купува автомобил втора употреба без да се кара такъв.

От толкова писания за вървеж, плавност и усещания само ще добавя, че за последната година цените в автосервизите се увеличиха с около 50%. Имай го в предвид когато купуваш 15г. Ауди с V-образен двигател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, МММ1 написа:

 

Винаги ме е учудвало как се купува автомобил втора употреба без да се кара такъв.

 

С удоволствие бих пробвал, но не познавам никого с такъв. Естествено, че без да се изпробва не може да се правят заключения. 

 

Преди 1 час, МММ1 написа:

От толкова писания за вървеж, плавност и усещания само ще добавя, че за последната година цените в автосервизите се увеличиха с около 50%. Имай го в предвид когато купуваш 15г. Ауди с V-образен двигател

 

Ще го имам предвид, благодаря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Deeper написа:

Тръца тръгва ако има чЕБ! 

Ако няма, иска обороти.

 

Чипът не заменя кубатура и цилиндри и не оказва влияние в оборотите в които турбината още не е надула напълно. В тази връзка не виждам как чипването ще промени поведението под 1500-1600 оборота. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, V8_lover написа:

Чипът не заменя кубатура и цилиндри и не оказва влияние в оборотите в които турбината още не е надула напълно. В тази връзка не виждам как чипването ще промени поведението под 1500-1600 оборота. 

Онова...как се казваше...Nm май беше ... не се ли променя с чипа? Или 90-100Nm не са от значение при вървежа в ниските обороти?

Преди 1 час, Ivan Bochev написа:

 

С удоволствие бих пробвал, но не познавам никого с такъв. Естествено, че без да се изпробва не може да се правят заключения. 

 

 

Ще го имам предвид, благодаря. 

4.2 335кс е добър мотор. 

Ако ще се мяташ на V защо да не е 8, вместо досаден и тежък 6?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Deeper написа:

Онова...как се казваше...Nm май беше ... не се ли променя с чипа? Или 90-100Nm не са от значение при вървежа в ниските обороти?

 

 

От значение са, но са пряко зависими от турбината.

преди 40 минути, sickfuck написа:

Оказва и още как

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

 

Дай го това 1.8Т, което да е със стокова турбина и след чип да започва да върви повече от 1000 до 1700 оборота, както и след 5000 оборота. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста "крайни" изказвания и в двете посоки, впредвид факта, че в споменатия диапазон от обороти двата мотора са с идентични NM...

П.П. Имам тръца, а до преди година покарвах чат-пат и asn - разликата не е толкова колкото всички я изкарват!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като максимален вървеж има всички шансове миксера да върви повече, но като поведение и усещане за кола просто не може да се говори. Тръцовете на 10+ години само като стоиш на едни и същи обороти и се усеща ситна вибрация по купето и че нещо се напъва (което е и част от причините на усещане да върви повече). За съжаление и съединителя на куатротата е смехотворен просто. Казвам го като бивш собственик на 3 такива и виждал и със нов съединител как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, V8_lover said:

В тази връзка не виждам как чипването ще промени поведението под 1500-1600 оборота. 

Това са неща, изговорени през годините.

Накратко - "чипването" не се състои в просто механично натягане на гейта, за да не променя поведението преди пълен бууст.

Обикновено се променя аванса, което позволява по-бързо развъртане.

 

Преди време имаше спорове дали моторите с по-голяма турбина искат разреждане. Едни хора си бяха направили труда да изследват двете възможности - голяма турбина без разреждане и със разреждане.

Изводът е, че с разреждане може да се "дръпне" аванса с 5-7 градуса, което прави колата не по-малко рязка от неразредената, а вече при положително налягане разликата става драстична.

 

Не съм карал чипнат AWT, но според мапери колата прави гарантирани 200кс със стоковия катализатор. Разбира се не говорим за мотори на по 300-400к км, обслужвани с оригинално масло по лонглайф програма. А има разбира се и мотори с фабрично k03-073.

От другата страна стои атмосферния 3.0, който е "рейтван" за 220кс, но никога не ги е постигал дори чисто нов от завода.

Като добавим автомата на 3.0 получаваме един мъртвец.

 

Нещата наистина са абсурдни, защото според легендите този 3.0 трябва да върви колкото 3.0Д примерно в Б7, но много "по-гладко, мазно и нелагаво".

Едва ли има някой да не си мисли, колко смешно е това.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко оборота правят тези 200 конски сили? А сравнението между 3.0 бензинова атмосферка и 3.0 тди също ми се струва неуместно - различни горива, поколения мотори, газоразпределие, наличие на турбина с геометрия, въртящ момент, развъртане, мотори с много различен характер. Аз имах предвид 1.8т само с чип, а не с други турбини и разреждания. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще го кажа по-кратко - чипът променя И авансът. Което пък променя времето за пълнене.

3.0 и 3.0Д могат да се засекат на едни и същи купета. Имат еднакъв еко стандарт. Кое им е различното в поколенията?

Значи звучи нормално 3.0д с 204 кс да разцепва 3.0, но 1.8т с 200+кс не може да се класира ? Амиииии.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0тди трябва да се съпоставя с 3.2фси. 

Тръца е крайно зле като поведение. 3 години го карах. Няма шанс да купя пак същия мотор в б6/7 освен ако не се тунингова. 

2.0тфси е 100 пъти по-приятен, това е избора за б7. Дизела е много тежък и цялата кола се променя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, robobug написа:

Добре, ще го кажа по-кратко - чипът променя И авансът. Което пък променя времето за пълнене.

3.0 и 3.0Д могат да се засекат на едни и същи купета. Имат еднакъв еко стандарт. Кое им е различното в поколенията?

Значи звучи нормално 3.0д с 204 кс да разцепва 3.0, но 1.8т с 200+кс не може да се класира ? Амиииии.....

 

Не ме касае какво променя чипът и какви данни по графики дава 3.0, тъй като тук не говорим за "разцепване", нито за сухи времена на писта или за максимално достигане на някаква отсечка, а за значително по-приятното задвижване, което предлага 3.0. И освен това сравняваш 4 цилиндров тунингован бензин 1.8Т /понеже пишеш 200 + кс./ с 6 цилиндрова 3.0 стокова атмосферка, с различен обем, цилиндри и коне. Мотори с коренно различен характер и начин на разгръщане на мощността. Ако става въпрос, на мен 3.0и ръчка също ми е по-приятен за каране от 3.0д, въпреки, че 3.0д го разцепва. Вече който се кефи на турбо дупка, лаг, вибрации, тесен работен диапазон и не особено приятен звук, но цели само да "разцепи" 3.0и, няма проблем да си кара 3.0д. Затова е създадена тази богата гама от мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само там ли има разлика? 
А ти кажи, аз на седан конструиран да се возиш от а до б незнам какво усещане търсите вие.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, 150hp said:

Вече който се кефи на турбо дупка, лаг, вибрации, тесен работен диапазон и не особено приятен звук, но цели само да "разцепи" 

Ама никой не спори, че е така. 3.0и е супер спокоен и тих. Просто не върви и харчи много.

....общо взето като всяка атмосферка.

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...