Jump to content

А вие с какво масло карате вашето S4?


a4kata_pz

Recommended Posts

Здравейте колеги.
От няколко месеца съм собственик на S4 B7.

Като си взех колата, разбира се, направих първоначалното обслужване.Чудех се тогава какво масло да сложа и се спрях на Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife II 5w-30.
Обаче не съм доволен. Появи се тракането на веригата при студен старт за половин секунда.А и за 7000км съм долял 3литра.

Според познат, който е карал такава кола, той похвали Castrol Edge Professional Long Life III 5w30, но купувано от Германия. До колкото знам и аз тук се наливат доста ментета и ме е страх да си взема от България.
Готов съм даже да си поръчам от Amazon Германия или Amazon Англия, нищо че ще излезе малко по-скъпо. https://www.amazon.de/dp/B07BFC3H9S/ref=sr_1_11?keywords=castrol+edge+5w30&qid=1581897955&sr=8-11

 

Другият ми въпрос е дали си заслужава да мина на 5w40 и какви биха били плюсовете и минусите при него?
 

Дано темата е полезна и за бъдещи собственици на S4 :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай да слагаш 100% синтетично масло - на него трябва да пише "fully synthetic". Ако пише "synthetic technology" (като това което си сложил) означава че е полусинтетично.

 

Аз слагам Castrol Edge 5W40 пълна синтетика и гори около 500 мл. на 10 хил. км., но моя двигател е 2 литра ТФСИ и за този мотор това е нормално.

 

Не знам при V8 колко масло е нормално да гори, ако изобщо е нормално.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е също дали покриването на този стандарт VW502.00 е препоръчително или може да се избере VW504.00... Например Ако реша да взема Castrola дали да бъде Edge 5w30 LL или Edge 5w30 C3 . Разликата доколкото виждам е точно този стандарт. Има различни мнения в интернет, но ако някой може да сподели личен опит, би било полезно.

 

ПП. Честно казано малко ме е страх да си купя Castrol масло от България. Не знам дали в Амазон се продават ментета, но съм готов да дам малко повече пари за доставка и да не правя компромис с качеството.
Вие от къде купувате масло за вашите S4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, 

И аз търсих и четох доста мнения като си взех S-ката.
В момента карам с Eurol 5W50 и съм доволен. Преди това я карах с Castrol Edge и VAG Special  plus 5W40 както е по каталог. Има една тема относно 5W50 и 10W60 маслата, можеш да я потърсиш. Според мен 5W40 е слабо масло за този двигател особено ако раздаваш газ. 
П.П лятото мисля да пробвам 10W60. Също така с 5W50 разхода на масло спадна значително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 5w50 motul и е по-добре от препоръките на ауди,тествано до сега с 5 смени за .4г. 

Редактирано от lubolalev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Малко късно мяркам тази тема ама все пак да драсна няколко реда понеже има много грешни насоки/препоръки.

 

Нито 5w50 нито 10W60 са подходящи. Eurol 5W50 е много далеч от истинската синтетика (защо това е така един бърз поглед на MSDS документа дава ясна представа).

 

@ivak_S4 Да кажеш, че 5W40 е слабо е крайно лаишко изказване. Понеже има "лека" разлика между ширпотреба 5W40 от  кастрол маслтрол мотул тотал VAG маг.

 

Min. Kinematic Viscosity при 100С на различните грейдове.

- SAE 30 - 11cst (закръглено)

- SAE 40 - 14cst (закръглено)

- SAE 50 - 18cst (закръглено)

- SAE 60 - 24cst (закръглено)

 

Айде сега се сетете дали един двигател ще се охлажда по-добре ако е разработван за Xw30/40 и почнете да му бухате Хw50/60 (говорим за мотори без засилване и нормално експлоатирани) ?

 

п.с. Нека всеки си сипва както си масло прецени.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV правилно си написал за "всеки сам си решава" и "нормално експлоатирани". Аз съм си преценил че 10W60 ми е ок.  Отделно не намирам логика голям % от бензиновите двигатели на ауди да се карат с VAG 5W40 при положение че от 1.8Т до 4.2 има огромна разлика и 4.2 грее като печка раховец. Това разбира се е мое лично мнение което не е базирано на изследвания, факти и твърдения. Аз ако бях голям разбирач нямаше да ходя по сервизи а сам щях да си решавам проблемите :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е бизнеса, че 10W60 не е подходящо и по скоро би навредило от колкто помогнало. Да го напиша по разбрано няма как 10W60 да държи по ниски температури от 5w30/40

За огромно съжаление много от сервизите си нямат хал хабер от масла.

 

Пробвай с една смяна с истинска синтетика било то 5w30 и 5w40 или пък 0w40 и друго ще разказваш ;)

Всъщност какви температури ти държи 10W60 маслото и какво точно си сипал ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пробвам и аз да кажа нещо.

По-голямото второ число на вида масло не съответства на по-ниска температура.

Означава, че при по-висока температура маслото си запазва вискозитета.

Тоест като се напече моторЯ и това масло, което завършва на 30, например, вече е станало водичка и не маже изобщо.

Докато 50 или 60 си държат и имат смазочни свойства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, P_PETKOV написа:

Min. Kinematic Viscosity при 100С на различните грейдове.

- SAE 30 - 11cst (закръглено)

- SAE 40 - 14cst (закръглено)

- SAE 50 - 18cst (закръглено)

- SAE 60 - 24cst (закръглено)

Скоро купувал ли си масло сезонно масло(лятно или зимно) та да цитираш така избирателно вискозитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, ivak_S4 said:

Отделно не намирам логика голям % от бензиновите двигатели на ауди да се карат с VAG 5W40 при положение че от 1.8Т до 4.2 има огромна разлика 

Маслата се подбират не по обем на двигателя, а по натоварване на лагерите, катализаторите, вид гориво....от там се избира маслена помпа, съобразена с избраното масло.

Като сложиш 10/60, което не го загряваш достатъчно всъщност помпата работи с намален дебит и повишено налягане.

Ако моторът няма някакъв изразен проблем с лагерите (като 8-ците на бмв) по-гъстото масло по-скоро вредно.

 

Има някаква тенденция атмосферните мотори от тези години да са по-горещи от турбинираните.

От 4.2 не съм се интересувал, но мога да дам пример с класическия 6 цилиндров мотор на БМВ, който има 4 температурни режима, като най-високата температура се води "икономичен" режим :)....

 

Другата тенденция е, че маслата 0/40 се доближават от 5/30 като вискозитет при висока температура.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Schnura написа:

Означава, че при по-висока температура маслото си запазва вискозитета.

Тоест като се напече моторЯ и това масло, което завършва на 30, например, вече е станало водичка и не маже изобщо.

Докато 50 или 60 си държат и имат смазочни свойства.

 

Да и това го има ама има една лека подробност, че ако иде реч за хидрокрекинг масла/полусинтетични ама с етикет супер мега пълна синтетика е долу горе все тая дали са Xw30/40/50/60 понеже всичките ще станат на чорба особенно след има няма 5000хил. км (това при нормална експлоатация) докато едно напълно синтетично масло от сорта на Xw30/40 примерно няма да го ебе, че примерно лятото маслото минава 130 градуса при настъпване.

 

Едно леко уточнение няма масла които да си запазват вискозитета според температурата напротив визкозитета им се променя спрямо температурата.

 

Като цяло моторите с директно впръскване държат по-високи температури на маслото (нормално около 100), а при газене маслото минава с лекота 130 градуса. Примерно дори мега назобени 3.0TFSI се карат с 5w30/5w40/0w40 и нямат никакви драми разбира се с истински синтетики не някакви чорби ала мега джиджано оригинално VW масло.

 

@norwey Нещо не мога ти разбера мисълта това са си визкозитетите за въпросните грейдове. За каква избирателност ми говориш поясни моля те ?

 

Те това което е написал Robobug e ключа от палатката: "Като сложиш 10/60, което не го загряваш достатъчно всъщност помпата работи с намален дебит и повишено налягане."

 

Пак да кажа всеки да си налива каквото прецени ама нека не подвежда и останалите, че примерно 10w60 било правилно за V8 4.2i ако добавим и факта, че 10w60 трябва да е блъскано с VII нещата стават още по красиви. 10w60 е грейд който Кастрол лансира за BMW М Series (може и да бъркам тук) и то поради факта, че няма как да извадят толкова кораво масло с техните супер сиснтетични хидрокрекиг масла. На който му се чете повече да порови ...

За протокола поне до 2012 Ауди дават, че 10w60 трябва да се налива в R8 и нищо друго.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, P_PETKOV написа:

 

За протокола поне до 2012 Ауди дават, че 10w60 трябва да се налива в R8 и нищо друго.

Всичкото ново R8 от 2015 насам се кара с обикновен Aral 5W30 и тва е . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,може и да си прав!Затова се гледа къде си на глобуса и какви са температурите, за да въртиш гуми!

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.05.2020 г. at 11:01, P_PETKOV написа:

@norwey Нещо не мога ти разбера мисълта това са си визкозитетите за въпросните грейдове. За каква избирателност ми говориш поясни моля те ?

 

Цитираното е само за темп 100градуса.

По този начин се(sae30,40,50)  се означават летните масла, които от десетилетия не се използват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aй сектир бре идея си "нямах" :)

Все тая дали иде реч за 0/5 или 10w30 визкозитета му е все един и същ при 100 градуса същото се отнася и за Xw40/50/60 ;)

И да цитирано е за само 100 градусa понеже това е заложено да се дава в спецификациите на маслата.

 

@lubolalev Кой точно е Мотула с който караш понеже на Мотул маслата са основно хидрокрекинг дори мега гига рейсинг серията им 300V има голямо съдържание на минерални масла.

Интервалите на Ауди са безумни ама те са с доста условности, а не твърдо йок смяна на 30хил. без значение на локация градско извънградско и т.н.;)

Защо изключваш 5w30, а казваш че 0w30 e oк ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Малко полезно.

https://forums.vwvortex.com/showthread.php?8408226-Buying-advice-Audi-S4-4-2L-V8-B6-B7-Problems-and-Common-Errors-Warning-Timing-chain-!!&amp=1

 

1. - Warning for Timing Chains on these engines (common problem).
Otherwise a durable engine design that is spirited, strong and revving, has good throttle response and strong torque of the entire registry on both low and high revs using variable intake cam (VVT / VANOS) and variable length of the intake ducts in the intake manifold via a vacuum-controlled flap and advanced motor control. 2. - Engine oil ** NOTE - Absolutely critical to run these engines with a good fully synthetic 10W-40 oil and not 0W- or 5W- oil, otherwise there is a large risk of engine failure due Low pressure in timing chain tensioners and abnormal wear at hte entire timing chain construction !!!
And change the oil frequently with 10W oil every 10000-15000 km interval depending on driving style. If you still run 0W- or 5W- the oil must be changed every 5000 km interval, since after 4000 km it is thin like "water" and low oil pressurer will fail to keep the timing chains fully stretched in certain situations with a high risk of a total engine breakdown as a result. If the vehicle is serviced in accordance with VAG service intervals of VAG recommended oil you can expect abnormal wear ... When the oil is to thin the engine can not handle to build up the oil pressure quickly enough and keep timing chains tense in certain situations, for example at rapid speed changes or sudden jolt at the "unsuccessful" downshifts and chain "Rap" over one teeth of the sprocket with a total engine failure as a result. It is often preceded by a guide rail in composite shattered by the timing chain as too "slack" due wear on the entire construction and then becomes even more "slack" and chain "rap / teeth to the end of a tooth." Handles the car with especially frequent oil changes will keep the car in good condition and there is then no reason at all to be more worried about this engine design than other engines, it will be very durable ....
** Note that the chain tensioner to the right bank (Bank 1) Art.Nr: 079 109 218 D sits at the end of the lubricating oilchain and has therefore an builtin oil pressure "accumulator" to "store" pressure and compensate for interim oil pressure situations, it seems like this construction at low oil pressure rather aggravate the problem instead of helping because it delays the reaction even further when the "accumulator" is empty and must be completed first before the chain tensioner can begin to tension the chain again. Run the engine with low oil pressure increases the risk of engine failure many times... It's usually in the right bank (passenger side), Bank 1 Wrecking with broken valves, cylinder heads and pistons total failure. What happens is that the entire structure with timing chains wear down abnormally, especially guide rails and guide rails, and the middle chain (the longest) will be more and more "slack"and in combination with insufficient chain tension (lack of oil pressure) will lead to chain "punches" around and will end up with broken guide rail detail no. "24"or no. "25" (see path below) on the middle chain. This means that the upper chains will be exposed to significantly more "stress/shock" than normal and in combination with less successful timing chain tensioner at Bank 1 leads to the right upper chain to the bank 1 "rap over one or more teth on the sprocket" and a extensive engine failure is a fact, may sometimes preceded by the guide rail also no. "36" (see path below) be broken before the accident or if it occurs at the wreckage, difficult to determine afterwards? Note that with good oil pressure there is no risk or very little risk that this will happend, and with 10W oil the entire timing chain structure will be much better lubricated by far, and will last for a very long time without problems. http://www.oemepc.com/audi/part_sing...g/109/subcateg
ory/109052/part_id/260910/lang/e#sec_25 (See the picture at the bottom Timing Chain tensioner (Bank 1): 079 109 218 D Buying Advice - Check the Timing Chains carefully before purchase - do this:[/B]
1. - Function control of Timing chain and VVT / VANOS (Note. A short chain rattle and ticking for abaout Max 1/2 second is fully normal behavior when startup the engine, especially when engine is cold. Make sure to start when the engine is cold, open the hood and listen to the engine's rear edge, it is completely normal to hear timing chain rattle an ticking from the oil pressure-controlled variable intake cam shafts (VVT / "VANOS") for about 1/4 to 1 second maximum. Note however that the maximum 1 second !!, if it rattles longer time than 1 second, you shoud think twice, there is a chance to switch to a thicker 10W-40 oil and try again, if the problem persists after the oil change is all worn and everything needs to be replaced, walk away from there .... Very expensive repair that requires the engine to be lifted out then the timing chains mounted in the rear of the engine and basically everything must be replaced, expect $5000 and upwards for labor and parts and special tools required ...... You must change the Timing chains, Chain tensioners, sliding rails and guide rails (composite). http: ... //sv.realoem.me/Audi/RDW/A4Q/2005/454/R/1/109 *** Note, if suddenly constant rattling from the engine or the engine light is on, stop the car right away. !! *** Does the car have the following error code and that the car lost power, engine light comes on (limp mode), drive the car to the nearest workshop. 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P1340 - 002 - Incor. correlation A good advice is to buy a car where the owner changed the oil frequently (max 5000-10000 km) between "service interval" and on good oil, or a car where everything is replaced and can be substantiated with receipts and example images (documented). Otherwise, this engine really good and advanced engine design with low weight, high torque and lovely throttle response, popular motor at car projets when it is light and strong. Give this car proper maintenance and if the engine do not have abnormal symptoms with chain rattle and noise it will last a long time and there is no reason to be more worried about this engine more than other engine designs. Same thing with eg 5.2L V10 that has similar construction. 2. - Variable Intake - The vacuum-controlled flap in the intake manifold to switch the length of the intake channel, it enables high peak power while good low-end torque is maintained. - Often Sheaves There is a vacuum bell in the front edge of the intake manifold with an arm attached to the flap, check the flap moves in speed of 4200 rpm, if not, try to press the arm (the metal arm that sits in the intake manifold, not the plastic arm of the vacuum clock) and see if it moves, if not you need to dismantled the intake manifold and lubricate the shaft proper. If it moves when you press on it, but not move at the speed of 4200 rpm something else is wrong, the solenoid valve panels vacuum problems? 3. - Dowel pin - Warning the plastic dowel pin may lie in the intake ducts on top of the intake valves and eventually can cause engine failure. There is a small conical "pointing stick" in plastic that is located under the intake manifold on the engine block to facilitate assembly of intake, the problem is that it has an M6 thread in plastic and very easy tp break without noticing it in the assembly of intake and then falls down and gets into the intake channel of either 1st cylinder or 8 cylinder (or both), it is there and "rattle" until it is so worn that it fits between the valve and the valve seat and the total engine failure is a fact. It is not needed when there are also two dowel pins of steel. Recommend to check this by loosening the intake and they remain on the intake manifold - Remove them! Even 3.2L V6, have this fitted (not FSI) This cone of plastic called "dowel pin" with Art.Nr 078103251 (See the picture at the bottom) 4.- Intake valve tubings "carbonisation" / back of soot and oil deposits (Note: does not apply to BBK, only newer FSI engines) Keywords on Google - "Audi 4.2L FSI Intake Sludge" or "Cox" FSI direct injection engine wherein fuel is injected directly into the combustion chamber under high pressure (about 100 bar) similar a diesel engine, on a standard injection engine fuel is injected into the intake above the valves and intake manifold and valves then purified continuously by the fuel that is injected and keep clean. FSI engines have problems with the emergence of slag formation of soot deposits and "sludge / cox" in the intake ducts above the intake valves, sometimes so much that they lose power and go bad and need to be cleaned, the inlet must be dismantled and mechanical term process removes all deposits (there are threads about it), larger engines (V8, V10) seem to have more problems than the smaller engines but is only one opinion for what is written on the web? In FSI engines, it is especially important that only drive motor on the synthetic oil only and the best quality. Otherwise you risk suction clogged with soot and oil deposits, among others. 5. - The oil pressure controlled variable intake camshafts "VVT" (Variable Valve Timing ") (" VANOS ") They can be worn and they are very expensive, there is a locking pin with a spring that locks the position of intake camshaft when they are not controlled / variable controlled via the electrical solenoids, sometimes becomes the seat or hole where the pin will go into worn out, resulting in that it is not stuck without releases and locks on each other and then "ticking" and it sounds bad all the time idle. These "Vanos" is expensive but you can buy just the sprocket alone (with the seat that worns) "JHM (JHMotorsports.com)" Camshaft Adjuster Unit ". Have not so far not seen any worn during disassembly, inspection and commissioning tests of function with compressed air (Must be done if you take them apart). JHM has a good video on youtube showing how to make and also describes and illustrates the problem of the worn seat locking pin, search for - "JHM B6 B7 S4 Mechanical Adjuster Repair Kit". Is a good thread on Audizine.com that describes and illustrates the problems with photos, search - "B6 / B7 Timing Chain FAQ" 6. - Dual mass flywheel - They often go down, feel for abnormal vibrations in the car following the motor. Recommend to mount single mass flywheels instead - Note that this will provide more vibration especially when accelerating. Can also be a little rattle from the gearbox that disappears when you depress the clutch. = Comfort deterioration (See picture on the single mass flywheel at the bottom) 7. - Multi belt (V belt) and idler at the front edge on the engine requires loosening the front a bit from the car to able to access, well if it is changed. 8. - The ignition coils can break, is not expensive but the engine runs poorly - Error codes show which cylinder is not working = Simple troubleshooting Engine oil: VAG standard for motor oil for gasoline engines 503.00, 503.01 for turbocharged petrol engines 506.00 for diesel engines. 1. Why do car manufactures recommend so thin motor oil? Answer: Because they then protect against engine damage if customers start and drive the car hard direct at the severe cold, cold engine and engine oil, motor oil with higher viscosity (thicker), the hard driving directly when the engine is very cold could cause engine failure in severe cold due that the oil does not reach all lubrication points in small channels, the worst affected are con rod bearings (connecting rods to the crankshaft bearings), such a thin oil 5W means that the base oil is very thin and it is additives in the oil that makes it thicker when the oil is hot (30W), the problem is that the additives wear out after approximately 3000-5000 km because it takes a lot of additives to obtain a thin oil become thick as the range or "distance" of the base oil viscosity and 30W are much larger when compared to a 10W-40 oil (low viscosity of the base oil). After 4000-5000 km is a 0W- or 5W- oil as thin as water constantly and the oil film then is so thin that it fails to lubricates timing chains, guide rails, slide rails enough and abnormal wear and often with engine damage as a result. Another big reason is that with thin oil becomes less friction in the engine (easier), and draw slightly less fuel and then get something better exhaust values (environmental classification and emission values). 2. Why do car manufacturers such long service intervals with so-called "Long Life Oil"? Answer: Car manufactures want to get the car approved in a higher environmental class = selling point, most people who have knowledge of motors do not drive the car further than 10000 - 15000 km between oil changes if you also still run on light oil (as they recommend) you should never run more than the maximum of 5000 km and it lubricates still not enough, but is almost as "Water" when you drop out of it. It is also about how the car is driven, long driving (commuting) keeps the oil longer, shorter distances, change frequently, hard driving, change frequently. I recommend running on a good fully synthetic 10W-40 oil, for example, "Q8 SBK Racing 10W-40" and possibly run thinner oil only the coldest period of the year (minus degrees below -5), then run 10W-40 the rest of the year, but is absolutely not necessary if running easy or normal during the warm up. 3. Why you should never change the oil in the automatic transmission called "Lifetime oil"? Answer: The same reason, to get the car approved in a higher environmental class, you should ideally change the oil after about 30000 km, or at least after 50000 mkm, especially the heavier stronger luxury cars or else wear the tranny out prematurely. Description Oil film: The main reason for most of the problems due to the recommended oil only manage to lubricate the engine's vital parts well enough that are pressurized with oil pressure (full film lubrication) with hydrostatic or hydrodynamic lubrication which means that the oil keeps moving parts separated from each other and it is the engine oil lubricating film which is really the "bearing". The problem is that the oil is too thin viscosity (how "thick" or "viscous" oil is) is that the parts that are not pressurized but lubricated with "splash lubrication" such as Ktiming chains, slide rails, guide rails and similar structures where oil film building up because oil is sprinkled on the parts and is dependent on the so-called Boundary lubrication not lubricated enough good because the lubricating film is too thin / weak and under load from the gears, chains etc. fails to maintain lubricating film without "breaks through" the lubricating film and friction occurs when the metal makes contact against the metal with abnormally high wear as a consequence. The "red thread" is short for excessive wear and if all motorists used the good synthetic motor oil with higher viscosity of the base oil 10W- instead 0W- or 5W- and shorter service intervals we would avoid many of the known problems with engine damage and damage to the engine and not have to be affected by the expensive engine repairs to damaged timing chains constructs with the drive and tensioner etc. ** Note that this is a general problem in many cars where some models affected more than others depending on construction ** Make automakers 'wrong' ?, - We can have many opinions about this but there is big money involved and they protect their interests and are controlled by the game rules of competitive bidding. The solution must be that we car owners themselves first of all become aware of the problem (take a position on it) and completely simply replace the oil ourself between car manufacturers established "Service Intervals", or better yet change oil i after 4000 km with 10W-40 oil, and after that by 10000 km interval so we avoid expensive and unnecessary repairs. Think that all car owners have the right to be informed about the problems and can themselves decide it, and hope this means that in all cases, some car owners to be able to avoid unnecessary problems and costs. Search Google - "VAG 503.00" or "VAG 503.00"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Интересно защо това е последният пост?

На A6 C6 4.2 съм с Motul 8100 5w40 и след 7-8хил км май рязко започна да изчезва. Долял съм около 3литра за 9хил км, на които е днес.

Сега го загледах, че на тубата пише 100% syntetic (ACEA C3)

Колата е на реални 168хил км

Свещите са перфектни (иридиеви), мерих компресия 9.5бар на всички цилиндри, ауспусите сухи и не черни, дросела е чист.

Дросела и картерната вентилация са перфектни.

Има лек теч от уплътненията на масления охладител само, но няма капка на пода.

А къде е “маслото” ? :d

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И друг път съм писал по темата, че съгласно фирмата Ауди е много важно маслото да отговаря на спецификацията  505.00 за "обикновеното" (което се сменя на 15000 км) или 506.00, 506.01 и 507.00 за Long live (което се сменя до 30000 км). Даже доливането на обикновено масло (505.00) при положение  че използвате Лонг Лайв (506.00, 507.00)не трябва да е повече от половин литър. Вискозитетът не е толкоз важен колкото въпросната спецификация, защото той е свързан с минималната околна температура. Например в "AutoData" пише, че може да се използва и масло 10W40 стига да има присадките , които му дават спецификациите на VAG (напр. 505.00). Между другото всички сериозни марки имат препоръки маслата за тях да отговарят на техните спецификации .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има я спецификацията 505.00 Motul-a

Въпросът е дали трябва да бъдe ACEA C3 или да взема да пробвам с обикновеното Castrol Magnatec 5w40

  • ACEA A3/B4
  • API SN
  • MB-Approval 226.5/229.3
  • Renault RN0700/RN0710
  • VW 502 00/505 00

Друг вариант 

CASTROL EDGE 5W-40

Castrol EDGE 5W-40
 

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ/СТАНДАРТИ В ИНДУСТРИЯТА

 

  • API SN/CF
  • ACEA C3
  • MB 229.31/229.51/226.5
  • VW 505 00/505 01
  • dexos2™*
  • Ford WSS-M2C917-A
  • RN0700/RN0710
  • FIAT 9.55535-S2

 

има ли някой който долива мн малко или нищо да каже с какво масло е?

 

01F3B53A-3C8F-4C7E-9597-9B52CCEDCD49.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кастрола е истината,с а 4 АВФ мотор съм и с него нямам проблеми доливам нищожните 600 грама от смяна до смяна 10 хиляди километра а мотора не е първа младост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...