Jump to content

Информация за Ауди А6 4F


Recommended Posts

Здравейте,преди известно време си продадох стария автомобил(също Ауди) и реших да взема пак Ауди.Фен съм на бензин/газ и се спрях Ауди А6 4F или С6,незнам как точно се води.До колкото четох 2.4 бензин са подходящи за газов инжекцион и съм се насочил към тях.Изникнаха ми няколко въпроса и реших да попитам.Сигурно ги има дискутирани ,но аз не попаднах на информация.

1.Има ли 2.4,който да е FSI?В една от обявите пише,че е FSI-https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11608406581291125&slink=i9cfar

2.Има ли различни автоматици-примерно мултитроник,типтроник,стептроник?Слагат ли се различни и ако да как се разпознават?Кой е най-здрав?Пример-https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11608116993454519 

   с какъв автоматик е

3.Виждам,че някои обяви са с лупи във фароветемдруги са с обикновени фарове,а не зависи от годините.По-стари като година са с лупи,а има по-нови с обикновенни.Има ли годината на производство някакво значение?

4.Някои Нвигации са цветни,някои са червено/черни.До колкото четох са MMI2,MMI3.Предполагам,че MMI3 е по-хубава,а и май и фис дисплея е цветен тогава.Може ли да се връзват устройства като Yatour,за да чете флашка?Червено/черните имат ли навигация?

5.климатроника го има в два варианта,единия е само с "врътки"(може би е климатик),другия над "врътките" има и дисплей.Пак гледам,че по-стара година на производство е с дисплей,а има и по-нова година с врътки.Кой е по-надежден?

6.И още едно питане-при 3.0 дизел и при 2.4 бензин еднакъв ли е автоматика?

 

Най-вече ме интересува информацията за автоматика,че той ме притеснява.Като цяло бихте ли ме посъветвали да взема автоматик или да търся ръчни скорости?До колкото знам автоматите на ВАГ групата не се славят със своята здравина,но пък всики 3.0TDI са с автомат и гледам,че се карат.

 

Редактирано от Kristofer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.4 е само на предно с ръчка или мултитроник.Няма 2.4 фси.Аз такова не бих погледнал,по-скоро ако исках бензин/газ 4х4 то 4.2.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.2 ми е много голям мотор,а и не се срещат често.2.4 го има и куатро.Гледах https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11601103094977114,но много я е налазила ръждата и се отказах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A6 4f е сравнително скъпа за поддръжка кола. Първоначалното обслужване лесно може да надхвърли 5-6000 лв. 

Затова и цените им са ниски. Аз не quattro и под 3 литра мотор не бих гледал  Ако бюджета ти е около 6000лв. и искаш газ си потърси A4 1.8T. Весели празници и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих гледал 2.4, защото разхода спрямо 4.2 изобщо не е толкова голям. Аз имам 4.2 на газ, и веднъж го засякох 420 км пробег. Разхода беше 10 газ. Смесения ми разход е 15 газ. На 2.4 проблема е наистина, че няма автомат и куатро. А и ако е автомат, кутията е лош избор. Като подръжка са подобни. 2 свещи повече, 3 литра масло повече и това е. Веригите са на едни пари, подръжката на останалата част от колата е същата. Просто не виждам кое е плюс на 2.4. 

ПП: говоря за 4.2 335 коня. 

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как не виждаш плюс......цената на бегачката. Гледа се кола за 7.5К с ГИ. Т.е. без ГИ е 5К лв. пряко сили. Сметааааайй. Ремонта на веригите, автомата , нов интейк че стария нали.....6 бобини и 6 свещи, ABS модул, "оправянето" на фаровете са повече пари от отпадъка. От там се почва ...кормилна колона, текнАха главите, гори 2-3 л. маслО, духа топло посред лято и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, zdrash написа:

...

Карах А4 B6 1.8Т quattro 5 години и останах много доволен от автомобила.Обслужването и ремонтите не ми пречат.При всеки автомобил втора употреба ще ги има.Общо взето е на късмет.Притесняваме само автомата.Не разбирам и не съм карал автомат и само съм чувал,че са чупливи,но не знам кои точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На куатрото автомата (6 скорости) е  ZF и е здрав. Ако се счупи,  което според мен е рядкост, се спрягат цифри от порядъка на 3500лв за ремонт.

Само на предно е с мултитроник ( безстепенен, мисля 7 скорости), който е на Audi и  аз не бих си взел. Отделно колата е доста голяма за само предно предаване.

За атмосферните бензинки четох теми в които твърдят, че около 30% от мощността се губи докато стигне до колелата. Лично съм се возил само на 3.2 fsi и според мен вървеше доста добре. 2.4 съм карал на предишната A6 C5 и ми се вижда слабовато, но това е относително.

От automotor und sport твърдят че биха си взели единствено 3.0tdi. (Вярно ставаше въпрос за Phaeton, но на практика задвижването е едно и също). 

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано не ми се занимава да я стягам.То че ще излезне все нещо да се прави е ясно,но да е гробник и да я правя...Май ще чакам да излезне някое комби с ръчна скоростна кутия и тогава ще му мисля.Че няма много избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бюджета ти е около 7 за колата по-добре не се занимавай с 4F... това е лично ми мнение. Това 2.4 е такава "мания", че ум да ти зайде ама ако ти харесва/допада как върви скачай и квото сабя покаже. Реално погледнато единственият избор за относително евтино возене и приличен вървеж е 4.2i 

3.0TDI е съвсем друга бира с безброй скъпи ремонти и в повечето случаи отдавна смазани от каране особено в диапазона под 9 бона. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4F с ръчка..... най-добре не се надценявай, а си купи кола според възможностите. А и ръчките се чупят на тоя автомибил и пак ще плачеш, ако не можеш да отделиш няколко хилки с лека ръка за ремонти не си за този разпад 4ф.

Редактирано от Dan4ote
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък разпад ... колата е много хубава, просто не е за сиромаси. Дай пример с друг автомобил в този клас на 400к+ км, който е по-нечуплив или по-евтин за поддръжка. Както казват от Ауди - премиума струва пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко теорията ти не издържа, защото мога да дам примери с по-нисък клас пак алди. А4 в6 и в7 с 1.8ТQ на 400+ км. В пъти по-здраво им е всичко сравнено с 4Ф. На същите години и същите километри. Е вЕрно.....не са премиуми, като А6 :hilezh:  Малко странно , не мислиш ли? По-ниския клас да е в пъти по-здрав. Да има мотори, както 1.8Т, така и 1.9ТДИ в пъти по-здрави от всичко, което се слага в 4Ф ? В6-ца с 1.8ТQ  на 430К+ км с оригиналната турбина и разход на маслО....1 кило на 10К ?(докато беше моя) В момента тази кола е на 540К км. Мотора не е отварян. Духалката е изнасилен хибрид и чипвана. Зна'йш кога ще го постигне, който и да е бензинов V6/v8 на алди ? До фси....за след това нЕма сми да се говори. Премиуим вика......премиум е А8, а 4Ф е недоразумение. Не искам да обидя, който и да е собственик на 4Ф....ма нЕкак да си носИме розовите очила...бе нЕма лошо ма струва едни излишни пари.

Пак да го кажа....ако човек иска да кара повече от 5 бензинови цилиндъра....марката е друга и цилиндрите са в редица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма по-логично от това всеки нисък клас да е в пъти по-здрав от високите класове.Търсят се различни неща при двете.Едното е създадено да върши работа и и доста опростено, а другото създадено за хора, които имат пари и искат да се глезят.Има десетки "излишни" неща, които често дефектират.

Иначе и аз съм на мнение, че 4ф си е доста здрава кола.Малко коли съм виждал и карал с по-малко проблеми от моята, а тя е на почти 300 000.Знам почти всичко, което е правено по нея и съм почти сигурен, че поне още 100 000 може би ще има, без да е дори близко до разпад.Съвсем отделна е темата, че огромен процент от притежателите на такива коли може никога да не са видяли такъв модел на истински 300 000, а на "реални" със няколко пъти рециклирани дюзи, сменяни вериги и какво ли още не....Най-"скъпите" ми ремонти са компресор на климатика, моторче на турбото и дроселова клапа.Всичко останало са дреболии...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачване, моторизация, куатро, мултимедия, салон, екстри на А6 4Ф са същите като на А8 Д3, Кю7, Файтон, Туарег, Порше Кайен от същите години. Това му е премиума ( или и те не са премиум). Вярно А6 е най-тясно, но пък е най-пъргаво и харчи най-малко, а е и най-красиво според мен.

А А4 е много далеч от А6 - приличат си общо взето само по емблемата.

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2,4 на 4Ф (ръчка) не е лоша кола за спокойно комфортно возене на семейството. 6-така си е тих и спокоен мотор. Не съм имал, но съм карал такава и съм останал като цяло с добри впечатления от усещането. Но както казват колегите за 7 бона покупна цена имай зад гърба си поне още 3 за неочаквани изненади. Лош сценарий е ако някога е била прегрявана и е надрала цилиндри, тогава разхода на масло няма спиране и колата за мен си е тотал щета, но това без детайлен оглед няма как да се разбере. 

Факт е, че 4ф-ки 2,4 ръчка не се задържат много в мобилето и карса. Често и в немското мобиле излизат 4-фки 2,4 (ръчка) на по 100х и по-малко км, но цената сигурно няма да ти хареса.

Не намирам много мнения тук как се справя 2.0ТДИ новия мотор коман реъл (140 или 170кс.) в това купе, но щом тегли доволно Шкода Супер Б 4х4 или Q5, не виждам да е проблем за 4Ф.

 

 

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приготвил съм 8к за автомобил.Няма значение дали има газова или дали е регистриран,обслужен.Отделно ще давам за тези работи ако ги няма.Мога да си позволя и по-скъп автомобил,но не искам.За мен автомобила е даденост и трябва да ми върши работа,а не аз да го обикалям постоянно.За това искам до колкото се може по-нечуплив автомобил да ми служи вярно и да мога да разчитам на него.Вярно че всичко е на късмет при автомобил втора употреба.Минавам по 30к км на година и за това предпочитам автомобила ми да е на газ.Не ми трябва автомобила да е "бегачка",за това не искам 4.2 или 3.0 дизел с много кончета под капака.Спокоен шофер съм и не се състезавам.170кс са ми предостатъчни.Общо взето ми се кара автомат,но съм чел/слушал,че автомата при това поколение автомобили Ауди не е здрав ,но реших да попитам по знаещите тук във форума.Общо взето само колегата zdrash ми даде обективно мнение,Другите ми обеснявате как няма да мога да го поддържам и че било скъпо за мен без да ме познавате.Но общо взето по БГ форумите е така-"питаш и ти обясняват колко си тъп".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не коментира това което ти казах. 2.4 и 4.2 като подръжка са еднакви. И като конструкция. И двата са с верижно задвижване. Сега погледнах и разхода по каталожни данни. 2.4 на предно ръчка vs. 4.2 4х4 автомат, разлика 2 литра и градско и извън. 

Проблемния автомат е когато колата е на предно. 4х4 е ок.

Говорим за коли които са еднакво експлоатирани. То е ясно, че ако са убити от каране и двата варианта после оле майко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Kristofer написа:

За това искам до колкото се може по-нечуплив автомобил да ми служи вярно и да мога да разчитам на него.Вярно че всичко е на късмет при автомобил втора употреба.Минавам по 30к км на година и за това предпочитам автомобила ми да е на газ.

 

При това условие според мен трябва да се насочиш към друга марка  автомобил от тези години например японски. Това ти го казвам от скромен 15 годишен опит с десет различни автомобила, от които две аудита и две японски коли. Аудитата (на старо) си искаат повече внимание, грижи и ремонти респ. финанси.

Междо другото точно за A6 C5 2,4 има доста инфо както тук така и в раздела да избор на кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C5 2.4 и С6 2.4 са коренно различни. А за японските коли може и да са здрави, ама са такива дървени, грозни отвътре....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офффф....масонска раОта...човека пита за 2.4 ,веднага следва 4.2....Човека пита за 2.4 хора...2.4 не 4 и 2...Ако не е квадро...ако не е това...ако не е онова....тея разпади 3.0  ТЕ ДЕ И  милионници с тракащи вериги и скорости пред счупване по убави ли са?Инжинерите са направили вариант 4ПО4 и само на предно ,въпрос на Нужди и финанси...много важно ако не е 4ПО4,имам снимки  2008г  с Рено Сценик 1.6 90 коня на предно на Белмекен се качих горе до базата при над 2 метра сняг...2016та с 2.4 4F-ка  само на предно че качвах пак до базата наравно с коли 4X4...

Към автора на темата,карах 2.4  177кс на предно с ръчни скорости,течеше масло от капаците на главите и сменях вериги...това ми беше най основното като ремонт,качих му и газ ама разход не помня..Друго ако те интересува питай :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...