Jump to content

С какво моторно масло карате?



Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Отговори 1,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_366&products_id=4298

 

Ребрандирано за Ауди....

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VAPSOIL е търговска марка на "ASP motor oil", която е собственост на "ASP automotive" GmbH, - млада и малка компания са, тип "дистрибутор" на масла, (т.е. нямат собствено производство и/или R&D), търговията им е фокусирана към автомобилни дилъри и сервизни организации свързани с VW и Audi.

Моторната гама масла за леки коли от 2014г, насам е ребрандиран ШЕЛ, а за камиони и леко-товарни автомобили е ADDINOL, с които работят от самото начало 1993г.

VAPSOIL се масла за автомобил от VAG. Разпознават се в сервизите и търговката верига магазини, като много, ама много хубави масла и като специална грижа за VAG. Не съм ги сравнявал маслата им по технически показатели, но ако имаш интерес към някое тяхно масло - ще го "разчетем".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Niko-дай малко помощ за това https://www.amazon.de/50700-Vapsoil-Longlife-Motoröl-5W-30/dp/B00L9Z53MU

от самото начало VW ме "облъчват"  с него но не намирам нищо като показатели...да разбирам ли че иде реч за Shell Helix Ultra? (Серия) ако е така е по-добрия вариант от Castrol-а който е алтернатива при дилъра.

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, това е хидротретирано минерално парафиново базово масло от ADDINOL и няма нищо общо с Shell Hellix Ultra (т.е. това не е VAPSOIL 50700 Premium 5W30)

Това масло е от старата гама на VAPSIOL и е с базата на ADDINOL, което е минерално масло, група III. 

Oт сайта на производителя това отговаря на Addinol Giga Light MV 5W30 LL, много добро е за масло от група III, с ниско ниво на сулфатна пепел, нисък TBN - 6,5, има много добра течливост за 5W, има добър вискозитет VI-175, HTHS->3,5 както и добър вискозтет при 100 градуса. Добър избор е за съвременен бензинов двигател на VAG с норма EU4/5, само хубав бензин да му се сипва (напр. в UK - RON 99) и може да изкара доволно до 15хил,км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ясно благодаря ти! Аз съм с дизелов мотор,карам основно градско- тежък трафик. Лошото е,че трябва да обслужвам при дилъра само,а там избора е малък. Vapsoil беше нещо ново и за мен

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено няма да е добър вариант въпреки покритата спесификация,да не говорим за безумните интервали на смяна,които си принуден да спазваш...многократно съм спорил с тях, отговора е един и същ-това са лонг лайф масла! Пробега на Кастрола е 20 000 мили! Такъв интервал е даден  и в сервизната книжка трагедия...след такъв пробег съм виждал с очите си,как маслото се превръща в люспи (смоли и въглеродни отлагания)  за DPF да не говорим какво се случва. Не са малко и случаите на сменени гаранционно блокирали двигатели на 30 000 мили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Misho 82 написа:

Niko-дай малко помощ за това https://www.amazon.de/50700-Vapsoil-Longlife-Motoröl-5W-30/dp/B00L9Z53MU

 

Преди 12 часа, Nikosaul написа:

Мишо, това е хидротретирано минерално парафиново базово масло от ADDINOL и няма нищо общо с Shell Hellix Ultra (т.е. това не е VAPSOIL 50700 Premium 5W30)

Интерeсно.От къде тази информация,че е Addinol?Гледам бутилката е 1 към 1 с Shell.Има 50700 и би трябвало да става за новите дизели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пръв прочит изглежда да се асоциира с Shell, обаче в гамата на VAPSOIL е направено разграничение между маслaта Shell и Addinol, отговарящи на 504.00/507.00, шелското масло е 0W30, a адинолското масло е 5W30, другото коетое ме насочва е наименованието Long Life, пак в гамата на VAPSOIL, маслата LL са на Addinol.

 

П.С. 

по горе съм дал грешен пример за маслотo на шел вярното е  VAPSOIL 50700 Premium 0W30, това е масло Shell Helix Ultra Professional AV-L

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 31.01.2017 г. at 9:22 AM, Nikosaul said:

не е добро решение за дизел!!!

Я кажи кое е добро решение за дизел?

Хидрокрекът (група III) си се води синтетика, но от минерално масло. Не е правилно да го наричаш минерално

On 31.01.2017 г. at 10:31 AM, batiaro said:

 

Интерeсно.От къде тази информация,че е Addinol?Гледам бутилката е 1 към 1 с Shell.Има 50700 и би трябвало да става за новите дизели.

Шелът също се прави от парафин. Всъщност Адинол може да си произвеждат на ишлеме Шел,или пък обратното. Зависи дали има договор между двете компании или не.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.02.2017 г. at 18:54, alexvan написа:

Някой има ли отзиви за тази марка

http://www.northsealubricants.com/passenger_car_motor_oils.html
 

 

Аз имам (5w40 на 1.9TDI) - не са добри, повдигачите започнаха да чукат при студен старт след 5-6к км.

Сменям маслото максимум на 9к км (средно три смени на година), с различни марки всеки път, но винаги 5w40. За сега съм доволен от 2 марки - Motul и Mobil.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, SpeedyMan написа:

Я кажи кое е добро решение за дизел?

 

за масло отговарящо на стандарт VW 507.00, факторът TBN е добре да бъде  > 7,0 = 8,0,

а е препоръчително да бъде с TBN >7.5 особено, ако маслото се води за лонг лайф.

 

Преди 13 часа, SpeedyMan написа:

Хидрокрекът (група III) си се води синтетика, но от минерално масло. Не е правилно да го наричаш минерално

 

обръщам внимание, че съм написал - "хидротретирано минерално парафиново базово масло", това е което излиза за базата на маслото от прилежащият му CAS. т.е. би следвало да е base oil group II, според старото означение, но има много висок VI, което го позиционира в параметрите на "base oil group III" според новото означение.

 

към настоящият момент само няколко производителя на базово масло произвеждат OIL GROUP III+, "Base oil severly hydro-processed, with catalityc dewaxing", на която група базово масло се дава званието "синтетика", но тази група III+ обединява старите "base oil group III" - коетo е hydrocracked base oil group, както и "base oil group IV" - което е PolyAlphaOlefins, защото и при двата процеса по същество се ползва каталитичен процес за отделяне на парафините от маслото.

 

Преди 13 часа, SpeedyMan написа:

Шелът също се прави от парафин. Всъщност Адинол може да си произвеждат на ишлеме Шел,или пък обратното. Зависи дали има договор между двете компании или не.

 

всички базови масла при добиването си съдържат парафини в базата си, но по същество различните групи базови масла се различават по съдържанието на парафин (и сернисти съединения) в базата на маслото, което съдържание се влияе от технологията му на отделяне. т.е. търси се масло с възможно най-добре пречистена база от парафин (и сернисти съединения).

 

SHELL е компания тип "Производител", която разработва собствен добив на нефт и газ, както и произвежда базови масла, както и крайни продукти (горива, масла, смазочни материали, парафини, и др.) за нефтената индустрия и други сектори. ШЕЛ е значим играч в добива на нефт и газ с определяща роля в разработването на продуктите и търговията на нефтени продукти, и има значима роля на поне три континента. През 2010г, Shell се споразумяха с Quatar Petroleum и от 2011г. имат добив в Катар на масло от втечнен природен газ, страшно готин продукт за платежоспособната Европа и Shell заедно с Conoco Phillips им порасна апетита към бизнеса с моторни масла. 

 

Addinol е компания тип "Блендер", която може да разработва собствени смазочни продукти, както и може да смесва готови формули за моторни масла, като за това ползва готови базови масла от производители на базови масла (като напр,Conoco Phillips). Адинол е малък местен завод за преработка на нефтени продукти, има значение на локално ниво на германският пазар. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега винаги съм използвал маслата с логото на VW....за да не му мисля това ли, онова ли. Конкретно в момента на 2.0 PD с DPF използвам стандартното за VW Long Life 3  5w30....     Не че смятам да променям нещо, но...... цитираното по-горе http://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30.html дали ще е подходящо? Доколкото разбирам става за моторите на VW с DPF ....въпроса е понеже не е 5w30, а 0w30 дали е някакъв проблем. От една страна в големи студове би имало някакво малко предимство при студен старт......   от друга страна в процеса на работа нямам идея ще пречи ли на нещо. Досега не се е налагало да доливам масло..... освен това никога не тормозя мотора с високи обороти и т.н...... В тоя ред на мисли, смятате ли че е вариант маслото на SHELL? :)

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, Nikosaul said:

 

 

Лонглайф не ме вълнува, аз сменям маслото на около 10 000 км.

За моя мотор нормата VW 505 00 е достатъчна, и съм забелязал, че най-гладко работи с кастрол, независимо магнатек, едж при всякакви обороти.    Специално Magnatec Diesel 10W40 или 5W40  и EDGE Turbo Diesel 5W40 какъв TBN имат?

 

И за какво да му слагам 507 00 реално?

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Искам да ви запитам за масло относно две коли, на които ще го сменям маслото. 
Не разбирам кой знае колко и съм наясно, че е дискутирано много, но искам да ви попитам за препоръка и насоки. По реда на нещата, единия автомобил е:
1. Форд фиеста 2003г. - 1.4 TDCi 5w30/ Разколебан съм много от към марки и място от където да го закупя. До сега съм сипвал Castrol и Ford formula масла. Един приятел ми препоръча оригинално швейцарско масло като добре изработено и с високо качество. Не искам да звучи като реклама, но ще споделя марката "Midland" - някой карал ли е с него и има ли наблюдения и общо мнение?
Общо заето според мен изборът ми се свежда между: Ford Formula, Castrol Edge и Midland. Известните марки мисля да си ги поръчам от Германия, уж като оригинални и на по - добри цени, дали е така, не съм сигурен. Тази неизвестна за мен марка Midland имат представителство в БГ и мои приятел ми ги препоръча като невероятно добри и качествени, 100% швейцарско качество, дори били запечатани със силикон капачките, т.е. уж е оригинално. Разколебан съм кой е най - добрият вариант. Ако споделите мнение и препоръки ще се радвам! Също така да ви питам има ли смисъл да сложа 5w40 или да карам с 30-така? От опит какво ще кажете?

2.Другият автомобил е Audi A4 quattro с железния 1.9 Tdi 81k.w/110к.с. - там съм карал с различни масла и проблеми не е имало, според мен за този мотор няма особено значение, но 5w40 от горепосочената марка ако някой потвърди добрата й репутация или пък подобно от някоя по "известна марка" - тук също ако ме насочите ще съм благодарен, мога и него да го поръчам от чужбина, само трябва да реша какво.

Редактирано от kamata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нета пише, че Мидланд е добро масло и се използва от дилърите в Скандинавските страни.

За форд-а не знам, но на А4-ката няма смисъл от "еко-масла". Сложи си му 5/40 с повече присадки.

Аз лично в момента съм на вълна Шел и бих му сипал новия Шел Ултра.

 

On 2/4/2017 at 2:46 PM, SpeedyMan said:

Специално Magnatec Diesel 10W40 или 5W40  и EDGE Turbo Diesel 5W40 какъв TBN имат?

Чудя се коректно ли е ТБН  да се използва за сравнение на масла с различни бази?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, ivailo123 написа:

здр колеги какво масло ми препоръвате за ауди а4 3.0 тди 2005 година

5W30 стандарт VW 504.00/507.00 ако имаш DPF/филтър за твърди частици/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, robobug написа:

В нета пише, че Мидланд е добро масло и се използва от дилърите в Скандинавските страни.

За форд-а не знам, но на А4-ката няма смисъл от "еко-масла". Сложи си му 5/40 с повече присадки.

Аз лично в момента съм на вълна Шел и бих му сипал новия Шел Ултра.

 

Чудя се коректно ли е ТБН  да се използва за сравнение на масла с различни бази?

 

Намерих Shell Helix Ultra - не знам дали е новия, 2014 модел е май на маслото, не съм ползвал марката, ама го намирам за форда 5w30 за 25-6 евро в Германия? То става ли за къмън рейла/форда според вас и дали наистина ще е оригинално при немците? Него ли да взема или форд формулата или швейцарското?   А на аудито 5w40 shell Helix Ultra ?                                                                                

 Как мислите? Желанието ми е да го купя от чужбина, която и да е от тези две марки, евентуално швейцарското от официалния дистрибутор?

Редактирано от kamata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, robobug said:

Чудя се коректно ли е ТБН  да се използва за сравнение на масла с различни бази?

И двете масла (EDGE TURBO DIESEL 5W-40 и MAGNATEC DIESEL 10W-40) са с базови масла от група III.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...