Jump to content

Смяна на масло автоматични скорости 3.0 tdi quattro с машина?


Yanis79

Recommended Posts

Здравейте! Искам да попитам за съвет относно как да се направи смяна на маслото в АСК.  Досега всички оферти са за смяна с машина, никъде ръчно, както препоръчват от das auto service. От един сервиз пък ми казаха, да не го сменявам, след като незнам историята на кутията и евентуалната смяна ще повреди кутията...😐 Колата е Ауди а6 3.0 tdi quattro 233hp на 266000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега със масло на zf ми предложиха само в Джемини 4 (728лв), но там е пак с машина,  както и в" 6+ " с motul (605лв) и "Дивалс" ravenol (480лв)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZF кит е макс 400лв, не включва само маслото.

За смяна макс 200лв, но наистина е интересно къде в София го сменят читаво, на ръка и по процедурата на ZF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бах деба всеки сервиз с подемник, VAG COM и малко желание трябва да може да ти смени маслото на автоматика.

Процедурата е като за идиоти правиш стъпка 1 после 2 и т.н. палиш гледаш температурата на маслото евентуално доливаш и това е общо взето процедурата на ZF.

 

Ся драмата е, че масово повечето "майстори" нямат капацитета и желанието да следват процедури ... и се кара на око и усет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш картера и филтъра, пиеш кафе, монтираш нов филтър и картера с нова метална гарнитура. Наливаш ново масло през пробката докато прелее.  Завиваш пробката и палиш мотора ( кутията ще изтрака докато вдигне налягане), оставяш да работи 10-15 мин. Гасиш, отвиваш пробката и доливаш докато прелее. Завиваш пробката и ресетваш кутията с vcds. Това е невероятната процедура по смяна на маслото и струва около 50лв за труд.

А може да пробваш и на машина, да ти издухат клапаните и после да пишеш как при смяна на масло разбираш ли кутиите се чупели. 

Успех! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долива се на работещ мотор.Достачно е да има канал и сам може за макс 1час с кафетата да го смениш.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По докименти нема нужда от ресет и маслото трее да е стигнало 30-35 градуса по спомен . Иначе на новите дсг е измислено тЕрикатски.  С odis пускаш некви помпи у кутията и тва изсипва сичко навън, после наливаш новото, обезвъздушаваш  пак с odis ,грееш 35-40 градуса и бой 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zdrash Това с ресетването на кутията с каква цел е ?

 

Градусите са различни за 5HP 6HP 8HP и т.н. ама то за това си има документация да се чете и следва :)

 

На който му се чете ето я процедурата.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV По документация за смяна на водна помпа и термостат муцуната трябва да се свали, ама става и без и парите за работа са 1/3 от цената на документалната процедура.

Ресета е за да си направи по-бързо адаптациите кутията (Иво като няма пак е в бизнеса, така че който както си прецени).

Първите няколко стотин км се усещат побутвания от време на време.

За 80к км два пъти сменях масло (със ZF) - още е жива кутията.

А и е добре да си измиете картера преди да го качите обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да искам да споря с който и да е, аз си имам теория, че ресета е доста важен. Ще го обясня така. Когато маслото се сбози, се наблюдава повишение на наляганията и времената. Нормално, в процеса на каране колата се нагажда на променените качества на маслото. Когато в един момент, му го смениш, то тези адаптации са неподходящи. Да, колата ще се нагоди, но трябва време и километри. А през това време според мен кутията се натоварва и риска нещо да се предаде е завишен. Затова, по-добре ресет, за да си работи по заводско налягане и време, да не стане фал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено трябва да се има в предвид, че при ресет на адаптациите с VCDS има опасност да се задейства имобилайзера на скоростната кутия (пише го в самото меню на VCDS и в TSB) и тогава трябва да се ходи до Порше за обучаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@OvivO не съм - нямаше в комплекта, а и последната смяна я правих защото се изплащих да не е глътнала антифриз, че беше цъфнал радиатора и вкарваше масло в антифриза.

За щастие само масло изтече. :)

Може би след още 100к ако е жива ще търся "бинокъл"

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@kpematop Това, че ще сменя 4,8л значи че е частична смяна, нали? Ще трябва ли адаптация след това?

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...