Slav Публикувано 15 Април 2007 Доклад Share Публикувано 15 Април 2007 (Редактирано) Е в такъв случай дано не срещаш някой като мен нaсреща си Пък после ще си почакаме КАТ да им обясниш за твоята интерпретация на случката и по точно ОТ път БЕЗ предимство Редактирано 15 Април 2007 от Slav Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 15 Април 2007 Доклад Share Публикувано 15 Април 2007 мн добра инициатива колега.хубаво е дето се вика "да се учим от грешките си" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
myrshavija Публикувано 16 Април 2007 Доклад Share Публикувано 16 Април 2007 (Редактирано) Е в такъв случай дано не срещаш някой като мен нaсреща си Пък после ще си почакаме КАТ да им обясниш за твоята интерпретация на случката и по точноАз пък се надявам да са по-малко хората като теб - много отворени и непознаващи закона Редактирано 16 Април 2007 от myrshavija Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Z Публикувано 16 Април 2007 Доклад Share Публикувано 16 Април 2007 Да, схемата е образна! По отношение на "моята лента" - то тя е твоя, едва когато си в нея. Когато излизаш ОТ път БЕЗ предимство,излизаш тогава когато си пропуснал движещите се по пътя С предимство, което включва и моят автомобил, независимо в коя лента се намира, тъй като на конкретното място е разрешено изпреварването. Поздрави! И въпреки всичко смятам, че не е правилно преминаването през три ленти за по напряко. Може би не си ме разбрал, но това което ме притеснява на кръговото, че аз съм например в средна лента (влизам от Г.М.Димитров) карам в средна лента и някой си от най лява решава да цепи към басейна ЦСКА. Това е тъпо според мен. По въпроса на движението по пъ с предимство и без такова си прав. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slav Публикувано 16 Април 2007 Доклад Share Публикувано 16 Април 2007 (Редактирано) Хич не съм отворен колега.Ама това е напълно безсмислено.Нещо не мога да се сетя някъде да го има това нещо да има прекъсната линия и сътветно да има път БЕЗ предимство който да се включва .Щото тогава както искаш ми го обесняавай ама тоя дето трябва да се включи ще се включи нанайци точно от такива рацери а не от такива като мен Поздрави Редактирано 16 Април 2007 от Slav Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kestrel Публикувано 16 Април 2007 Доклад Share Публикувано 16 Април 2007 Аз спазвам със свята вярност едно правило - никога не излизам на кръстовище на заден ход. Имаше го в стария правилник, не знам дали го има и в новия, но аз си го спазвам, защото с очите си съм виждал зверска катастрофа в резултат на неспазването му (с поражение по хората поради факта че ударът е страничен откъм най-незащитената част на колата - вратите). Друго правило на безопасното каране е да съм максимално предвидим за околните. Елементарно е, но по-младите колеги в много случаи не го осъзнават. Освен нормалните неща като мигачи, не правя резки или нелогични маневри, като например десен завой от най-лявото платно, слалом между колите в трите платна, изпреварване отдясно и т.н. Противно на логиката на някои колежки, които мислят че спрялото състояние на колата е най-безопасното, никога не спирам рязко, освен когато това е наистина неизбежно. Освен това приветствам пускането на аварийките при спиране на неочаквано за останалите шофьори място (макар да виждам, че планират да го забранят с последното изменение на ЗДП).Естественото предвиждането на тъпите изпълнение на останалите участници на пътя е другото златно правило. А освен това друго правило е да се избягва заглеждането по минаващи лица от противоположния пол, тъй като това значително скъсява спирачното разстояние... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmtrance Публикувано 16 Април 2007 Доклад Share Публикувано 16 Април 2007 (Редактирано) колегата Kestrel е много прав, но в софия много често се налага да правим резки маневри я заради някои помяр, я заради някоя дупка която изскача точно пред гумите ти, защото улиците се правят толкова "качествено", че асфалта се разпада пред очите ти със скоростта на светлината, да не говорим и за разните камикадзета....а колкото до пътя със и без предимство заради който стана "кавгата"погледнете нещата и от друга страна - караш си по път 2 ленти изпреварваш си, няма преки няма кръстовища няма забрани и изведнъж бай Пешо Кюнецо изскача с мохера и ремаркето пълно с "компир" който току що е извадил от нивата някаде около пътя и от нищото срещу теб имаш 3 тона стар метал и пресен картоф.....какво става в този случй? Редактирано 16 Април 2007 от mmtrance Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ma4x Публикувано 16 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 16 Април 2007 (Редактирано) Ами да. Случаят който съм описал е по-близо до този, с който даваш пример. Дори ме подсети за друг, при който на връщане от морето Пешо Кюнецо, реши да изпробва спирачния ми път ( от 160-0 (да знам аз съм си за бой ) , като изскочи от банкета с един изяден от молци Форд Транзит в опит да прави обратен завой. Ама ей така - както си седи един паркиран бус до полето, "оживява" и без никви индикации за намеренията си застава на средата на пътя и...спира така в момент на колебание... Ако не бях свикнал да пускам спирачката и да въртя волана (тогава нямах ABS) преди да се ударя в нещо - щях да го разсека на 2. Заобиколих го през тревата и спрях някак. А той гледаше толкова глупаво и жалко, че дори загубих желание да го изкарам през страничното стъкло... Така че имайте едно наум когато минавате покрай мохерите в полето. По отношение на аварийните и готвената забрана за употребата им (поне така разбрах от коментара на Kestrel), това ще е поредната малоумщина, чиято логика не мога да открия. Това е един основен ориентир, който ако не друго, то поне е направил верижните катастрофи по-къси... И още един съвет - карайте винаги на голяма дистанция. Голяма дистанция според мен е тази, при която спирате безопасно зад автомобила пред вас, но имате достатъчно разстояние до него, че да можете да се отместите, когато видите в огледалото този зад вас да се "суче" Редактирано 16 Април 2007 от ma4x Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmtrance Публикувано 16 Април 2007 Доклад Share Публикувано 16 Април 2007 и ако позволите още 1,2 съвета:1. при пътувания по междуградски , междуселски пътища и особено нощем винаги имайте предвид ще след завоя може да налетите на бай мангау впрегнал марко в каручката и ходил да смота 4-5 метра жица, без никакви светлоотразители, мой познат така размаза 1 каруца както и своя автомобил, последствията 3 пукнати прешлена на "бай мангау" 1 пълна щета н автомобила и куп неприятности...2. една моя грешка: сфетофар последи 3-4 секунди зелено и аз като млад рацер газзззз да мина, е и мергела пред мен даде яко ръчка, но точно когато показа 0 той закова на място, можехме да минем и двамата на жълто, но той се разколеба. ОК той има АБС и спря но аз се влачих дълго и добре че лентата беше широка, с малко промяна на курса и много пот се разминах на няколко сантиметра. От тогава предпочитам да загубя 30-40сек на сфетофара пред алтернативата да проверя съдържанието на нечии багажник. Жълта светлина = спиране. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jorata Публикувано 17 Април 2007 Доклад Share Публикувано 17 Април 2007 A вие къде сте видели прекъсната осева линия на къстовище? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ma4x Публикувано 17 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 17 Април 2007 (Редактирано) Абе зарежи линиите знаците и правилата. Идеята е как да избегнеш подобна ситуация. Дали е път с предимство, път без предимство, тясна пряка, черен път, нива - НЗ - просто бъди нащрек! Жълта светлина = спиране.Мммм да! Почти не минавам на жълто вече. Не само заради това, че може да вляза в нечии колеблив багажник, но и заради "онзи с голфа", който наднича "оборотно" в моя светофар и моето жълто за него вече си е чисто зелено... И друго. Много е тъпо да правите слалом на Цариградско, и да карате със 140 в бус лентата, докато колоната в средата се движи с 60... Първо рискувате да отнесете някой друг "хитрец", който ще ви се подложи изведнъж мислейки си, че само на него би му хрумнало такова гениално нарушение... (преди 2 часа пред магазина на Тойота на Цариградско беше станало точно такова мазало. Едно Браво беше направило на Смарт една новичка Хонда Сивик. Дано да не е имало хора на задната седалка, ама по трите патрулки, и ролетките, с който мереха си мисля че са зле нещата...). Второ, понеже съм се правил и аз на хитрец ви гарантирам, че на Орлов Мост пак ще стигнете за абсолютно същото време, и дори в повечето случаи и за много по дълго. Единственото което печелите са няколкото псувни от тези които задължително сте засекли, едно деление повече към Емпти на резервоара, няколко мъртви нервни клетки, и един от последните пъти в които имате късмет и не сте се овъртяли някъде... Хайде! И утре като се видим по пътищата да сте си научили домашното! Редактирано 17 Април 2007 от ma4x Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JOS Публикувано 17 Април 2007 Доклад Share Публикувано 17 Април 2007 Б*си.Чета и си мисля : Да са ми изправни спирачките и бърз рефлекса.Амин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BLAZE Публикувано 17 Април 2007 Доклад Share Публикувано 17 Април 2007 Абе зарежи линиите знаците и правилата. Идеята е как да избегнеш подобна ситуация. Дали е път с предимство, път без предимство, тясна пряка, черен път, нива - НЗ - просто бъди нащрек! Мммм да! Почти не минавам на жълто вече. Не само заради това, че може да вляза в нечии колеблив багажник, но и заради "онзи с голфа", който наднича "оборотно" в моя светофар и моето жълто за него вече си е чисто зелено... И друго. Много е тъпо да правите слалом на Цариградско, и да карате със 140 в бус лентата, докато колоната в средата се движи с 60... Първо рискувате да отнесете някой друг "хитрец", който ще ви се подложи изведнъж мислейки си, че само на него би му хрумнало такова гениално нарушение... (преди 2 часа пред магазина на Тойота на Цариградско беше станало точно такова мазало. Едно Браво беше направило на Смарт една новичка Хонда Сивик. Дано да не е имало хора на задната седалка, ама по трите патрулки, и ролетките, с който мереха си мисля че са зле нещата...). Второ, понеже съм се правил и аз на хитрец ви гарантирам, че на Орлов Мост пак ще стигнете за абсолютно същото време, и дори в повечето случаи и за много по дълго. Единственото което печелите са няколкото псувни от тези които задължително сте засекли, едно деление повече към Емпти на резервоара, няколко мъртви нервни клетки, и един от последните пъти в които имате късмет и не сте се овъртяли някъде... Хайде! И утре като се видим по пътищата да сте си научили домашното! повечето от нас си позволяват много от горепосочените нарушения просто понякога нервите ти не издържат в поредното задрастване или пък тва да си ''карач '' е по-силно от теб п.с. не че одобрявам такива действия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ma4x Публикувано 18 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2007 ...широка дълбооооока дупка...Сега се сетих, че когато ти изкочи изненадващо дупка и не успееш да спреш или да я заобиколиш, по-добрия вариант е да пуснеш, спирачката (или дори да подадеш за кратко газ) преди да попаднеш в нея. Така се нанася по-малка щета на колата. Все пак влизайки с блокирани колела и клекнала предница ударът е много по-силен! A вие къде сте видели прекъсната осева линия на къстовище?Ами например; сещам се за Самоковско шосе. От караулката към Панчарево има поне 3 такива места.1.СБА.2.Отбивката за Маутин Вю.3.Преди баира при басейн "Корали" има пряка отдясно. Питай kivv. Той минава често от там... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 19 Април 2007 Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 Моята най-опасна ситуация беше преди 5 г. на път за морето,след Сливен.Изпреварвам бавен камион,но пред него имало един по-бавен.Аз се вмъкнах/отсреща идваше кола/,но задният камион,за да не ме удари,излезе от пътя и известно време кара успоредно на мен.Толкова псувни отнесох,но и никога повече не сам си ги заслужавал.Вчера пътувах от Оряхово към Враца.Прав път,направо да се чудиш защо беше тази непрекъсната линия.Добре,че не се изкуших.Пътят се извива надолу-нагоре и гънката крие по цял тир.Изводът ми от тази ситуация е,че винаги трябва да се вярва на знаците и маркировката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lllubo Публикувано 19 Април 2007 Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 Изводът ми от тази ситуация е,че винаги трябва да се вярва на знаците и маркировката.Не винаги. Попадал съм на точно обратния случай - маркировката става от непрекъсната прекъсната, както и знак че може да се изпреварва (май се казваше край на забраната за изпреварване), виждаш че няма коли в насрещното, тръгваш да изпреварваш тира и се оказва точно това че малко по-напред има такава "гънка" в която спокойно една кола може да се "скрие" - просто е трябвало знака и маркировката да са изместени малко по-напред, ама... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
myrshavija Публикувано 19 Април 2007 Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 A вие къде сте видели прекъсната осева линия на къстовище?По-лесно ще е да ти опиша на колко улици в нашия квартал ИМА маркировка изобщо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jorata Публикувано 19 Април 2007 Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 Айде сега. А на село черните пътища няма ли да ми дадеш за пример? Говорим за пътища, не за квартални улички. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
myrshavija Публикувано 19 Април 2007 Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 Ако "Шипченски проход" е квартална уличка ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ma4x Публикувано 19 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 (Редактирано) Айде сега. А на село черните пътища няма ли да ми дадеш за пример? Говорим за пътища, не за квартални улички.Ами аз ти дадох пример със Самоковско шосе. То е доста натоварена пътна артерия, която предразполага за повечето описани ситуации - тирове, автобуси, самоковски лъвове, кисели дупета, на път към Боровец с коли за по 200к и над 200кс. Има и много други места които мога да ти дам за пример, но подобна гадост може да ти се случи и на тези квартални улички, които подценяваш. Знаеш ли колко "тежки" са станали в Слатина през изминалата година. Дори малките преки понякога са по-опасни, защото винаги ще се намери някой да паркира точно на ъгъла, и единствения начин да се включиш в движението е да си изкараш полвината кола на сляпо, докато се появи видимост. Редактирано 19 Април 2007 от ma4x Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ma4x Публикувано 19 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 ... може да се изпреварва... Абсолютно съм съгласен. Въобще не се доверявайте на маркировката и пътната сигнализация. Когато е зелено винаги се оглеждайте преди да минете, когато имате знак за предимство, винаги намалявайте...Толкова абсурди съм виждал... Включително автобусна спирка ПРЕД пешеходна пътека!!! В моя квартал имаше едно кръстовище, което на няколко дена взимаше по някой фар, врата, калник... Причината: на едната пряка има знак за предимство - на другата липсва какъвто и да било. Тоест едните шофьори си мислеха, че навлизат в нерегулирано кръстовище, а другите, че са с предимство. Сещате се колко пъти "дясностоящия" отнасяше този "с предимство" и обратното... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L_U_B_E_T_O Публикувано 19 Април 2007 Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 Причината: на едната пряка има знак за предимство - на другата липсва какъвто и да било. Тоест едните шофьори си мислеха, че навлизат в нерегулирано кръстовище, а другите, че са с предимство. Сещате се колко пъти "дясностоящия" отнасяше този "с предимство" и обратното... Мен са ме учили на кръстовище ако няма знак от моята страна да гледам на отсрещната. Изградил съм си го като навик и нямам проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmtrance Публикувано 19 Април 2007 Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 знаци и маркировка..... уж постоянно правят маркировка и слагат знаци и ... взимат няква боя дето първия дъж я отмива за да си приберат половината пари в джоба, бай мангал минава и събира знаците и канализационните шахти за скрап и после каква ти маркировка какво ти предимство какво ти каране в права линия.....За да оцелееш по улиците в БГ трябва да си на щрек повече и от воиник през втората световна и да си по добър дори от скиорите в гигантския слалом.Извинявам се за спама но колко струва ремонт след падане на гума с 50км/ч в канализационна шахта и какви са последиците от такова падане, и другата алтернатива изправяне на калник или врата.Доста случаи съм виждал в които е трябвало да се избере едно от двете.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaxx Публикувано 19 Април 2007 Доклад Share Публикувано 19 Април 2007 хах , маркировка Я пробвайте да слезнете по моста на захарна фабрика посока центъра и си дръжте лявото плътно... От "реконструкцията" на светофара след моста се получава ефекта "УАУ"... Караш си в лявата лента , разбира се по-бързичко отколкото тези в дясната и изведнъж след светофара се оказваш в насрещното без да си сменял лентата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marzela Публикувано 21 Април 2007 Доклад Share Публикувано 21 Април 2007 Браво за прекрасната тема!Ще споделя с вас едина много опасна ситуация, но без скица понеже рисувам ужасно.Движещ се таксиметров автомобил в средна лента, пуска авариини светлини, изнася се в дясна лента и веднага прави обратен завой.Това е доста изненадваща ситуация.На мен веднъж един бакшиш ми направи този номер и неуспях да го избегна...Надявам се да съм бил полезен на останалите, които са си направили труда да прочетат написаното. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts