Jump to content

УЧИ СЕ ОТ ГРЕШКИТЕ НА ДРУГИТЕ ИЛИ КАК ДА СЕ ПРЕДПАЗИМ НА ПЪТЯ


ma4x

Recommended Posts

Е в такъв случай дано не срещаш някой като мен нaсреща си :unsure: Пък после ще си почакаме КАТ да им обясниш за твоята интерпретация на случката и по точно

ОТ път БЕЗ предимство

Редактирано от Slav
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Е в такъв случай дано не срещаш някой като мен нaсреща си :hilezh: Пък после ще си почакаме КАТ да им обясниш за твоята интерпретация на случката и по точно

Аз пък се надявам да са по-малко хората като теб - много отворени и непознаващи закона :hilezh:

Редактирано от myrshavija
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, схемата е образна! :unsure: По отношение на "моята лента" - то тя е твоя, едва когато си в нея. Когато излизаш ОТ път БЕЗ предимство,излизаш тогава когато си пропуснал движещите се по пътя С предимство, което включва и моят автомобил, независимо в коя лента се намира, тъй като на конкретното място е разрешено изпреварването.

Поздрави! :)

И въпреки всичко смятам, че не е правилно преминаването през три ленти за по напряко. Може би не си ме разбрал, но това което ме притеснява на кръговото, че аз съм например в средна лента (влизам от Г.М.Димитров) карам в средна лента и някой си от най лява решава да цепи към басейна ЦСКА. Това е тъпо според мен. По въпроса на движението по пъ с предимство и без такова си прав. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не съм отворен колега.Ама това е напълно безсмислено.Нещо не мога да се сетя някъде да го има това нещо да има прекъсната линия и сътветно да има път БЕЗ предимство който да се включва :bia: .Щото тогава както искаш ми го обесняавай ама тоя дето трябва да се включи ще се включи нанайци точно от такива рацери а не от такива като мен :D Поздрави :moon:

Редактирано от Slav
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз спазвам със свята вярност едно правило - никога не излизам на кръстовище на заден ход. Имаше го в стария правилник, не знам дали го има и в новия, но аз си го спазвам, защото с очите си съм виждал зверска катастрофа в резултат на неспазването му (с поражение по хората поради факта че ударът е страничен откъм най-незащитената част на колата - вратите).

Друго правило на безопасното каране е да съм максимално предвидим за околните. Елементарно е, но по-младите колеги в много случаи не го осъзнават. Освен нормалните неща като мигачи, не правя резки или нелогични маневри, като например десен завой от най-лявото платно, слалом между колите в трите платна, изпреварване отдясно и т.н. Противно на логиката на някои колежки, които мислят че спрялото състояние на колата е най-безопасното, никога не спирам рязко, освен когато това е наистина неизбежно. Освен това приветствам пускането на аварийките при спиране на неочаквано за останалите шофьори място (макар да виждам, че планират да го забранят с последното изменение на ЗДП).

Естественото предвиждането на тъпите изпълнение на останалите участници на пътя е другото златно правило. А освен това друго правило е да се избягва заглеждането по минаващи лица от противоположния пол, тъй като това значително скъсява спирачното разстояние... :bia::moon:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата Kestrel е много прав, но в софия много често се налага да правим резки маневри я заради някои помяр, я заради някоя дупка която изскача точно пред гумите ти, защото улиците се правят толкова "качествено", че асфалта се разпада пред очите ти със скоростта на светлината, да не говорим и за разните камикадзета....

а колкото до пътя със и без предимство заради който стана "кавгата"

погледнете нещата и от друга страна - караш си по път 2 ленти изпреварваш си, няма преки няма кръстовища няма забрани и изведнъж бай Пешо Кюнецо изскача с мохера и ремаркето пълно с "компир" който току що е извадил от нивата някаде около пътя и от нищото срещу теб имаш 3 тона стар метал и пресен картоф.....

какво става в този случй?

Редактирано от mmtrance
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да. Случаят който съм описал е по-близо до този, с който даваш пример. Дори ме подсети за друг, при който на връщане от морето Пешо Кюнецо, реши да изпробва спирачния ми път ( от 160-0 (да знам аз съм си за бой :bia: ) , като изскочи от банкета с един изяден от молци Форд Транзит в опит да прави обратен завой. Ама ей така - както си седи един паркиран бус до полето, "оживява" и без никви индикации за намеренията си застава на средата на пътя и...спира така в момент на колебание... Ако не бях свикнал да пускам спирачката и да въртя волана (тогава нямах ABS) преди да се ударя в нещо - щях да го разсека на 2. Заобиколих го през тревата и спрях някак. А той гледаше толкова глупаво и жалко, че дори загубих желание да го изкарам през страничното стъкло... Така че имайте едно наум когато минавате покрай мохерите в полето.

По отношение на аварийните и готвената забрана за употребата им (поне така разбрах от коментара на Kestrel), това ще е поредната малоумщина, чиято логика не мога да открия. Това е един основен ориентир, който ако не друго, то поне е направил верижните катастрофи по-къси...

И още един съвет - карайте винаги на голяма дистанция. Голяма дистанция според мен е тази, при която спирате безопасно зад автомобила пред вас, но имате достатъчно разстояние до него, че да можете да се отместите, когато видите в огледалото този зад вас да се "суче" :D

Редактирано от ma4x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и ако позволите още 1,2 съвета:

1. при пътувания по междуградски , междуселски пътища и особено нощем винаги имайте предвид ще след завоя може да налетите на бай мангау впрегнал марко в каручката и ходил да смота 4-5 метра жица, без никакви светлоотразители, мой познат така размаза 1 каруца както и своя автомобил, последствията 3 пукнати прешлена на "бай мангау" 1 пълна щета н автомобила и куп неприятности...

2. една моя грешка: сфетофар последи 3-4 секунди зелено и аз като млад рацер газзззз да мина, е и мергела пред мен даде яко ръчка, но точно когато показа 0 той закова на място, можехме да минем и двамата на жълто, но той се разколеба. ОК той има АБС и спря но аз се влачих дълго и добре че лентата беше широка, с малко промяна на курса и много пот се разминах на няколко сантиметра. От тогава предпочитам да загубя 30-40сек на сфетофара пред алтернативата да проверя съдържанието на нечии багажник. Жълта светлина = спиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе зарежи линиите знаците и правилата. Идеята е как да избегнеш подобна ситуация. Дали е път с предимство, път без предимство, тясна пряка, черен път, нива - НЗ - просто бъди нащрек! :bia:

Жълта светлина = спиране.

Мммм да! Почти не минавам на жълто вече. Не само заради това, че може да вляза в нечии колеблив багажник, но и заради "онзи с голфа", който наднича "оборотно" в моя светофар и моето жълто за него вече си е чисто зелено... :D

И друго. Много е тъпо да правите слалом на Цариградско, и да карате със 140 в бус лентата, докато колоната в средата се движи с 60...

Първо рискувате да отнесете някой друг "хитрец", който ще ви се подложи изведнъж мислейки си, че само на него би му хрумнало такова гениално нарушение... (преди 2 часа пред магазина на Тойота на Цариградско беше станало точно такова мазало. Едно Браво беше направило на Смарт една новичка Хонда Сивик. Дано да не е имало хора на задната седалка, ама по трите патрулки, и ролетките, с който мереха си мисля че са зле нещата...). :wall:

Второ, понеже съм се правил и аз на хитрец ви гарантирам, че на Орлов Мост пак ще стигнете за абсолютно същото време, и дори в повечето случаи и за много по дълго. Единственото което печелите са няколкото псувни от тези които задължително сте засекли, едно деление повече към Емпти на резервоара, няколко мъртви нервни клетки, и един от последните пъти в които имате късмет и не сте се овъртяли някъде...

Хайде! И утре като се видим по пътищата да сте си научили домашното! :D:rolleyes:

Редактирано от ma4x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе зарежи линиите знаците и правилата. Идеята е как да избегнеш подобна ситуация. Дали е път с предимство, път без предимство, тясна пряка, черен път, нива - НЗ - просто бъди нащрек! :)

Мммм да! Почти не минавам на жълто вече. Не само заради това, че може да вляза в нечии колеблив багажник, но и заради "онзи с голфа", който наднича "оборотно" в моя светофар и моето жълто за него вече си е чисто зелено... :bia:

И друго. Много е тъпо да правите слалом на Цариградско, и да карате със 140 в бус лентата, докато колоната в средата се движи с 60...

Първо рискувате да отнесете някой друг "хитрец", който ще ви се подложи изведнъж мислейки си, че само на него би му хрумнало такова гениално нарушение... (преди 2 часа пред магазина на Тойота на Цариградско беше станало точно такова мазало. Едно Браво беше направило на Смарт една новичка Хонда Сивик. Дано да не е имало хора на задната седалка, ама по трите патрулки, и ролетките, с който мереха си мисля че са зле нещата...). :wall:

Второ, понеже съм се правил и аз на хитрец ви гарантирам, че на Орлов Мост пак ще стигнете за абсолютно същото време, и дори в повечето случаи и за много по дълго. Единственото което печелите са няколкото псувни от тези които задължително сте засекли, едно деление повече към Емпти на резервоара, няколко мъртви нервни клетки, и един от последните пъти в които имате късмет и не сте се овъртяли някъде...

Хайде! И утре като се видим по пътищата да сте си научили домашното! :):rolleyes:

повечето от нас си позволяват много от горепосочените нарушения просто понякога нервите ти не издържат в поредното задрастване или пък тва да си ''карач '' е по-силно от теб

п.с. не че одобрявам такива действия :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...широка дълбооооока дупка...

Сега се сетих, че когато ти изкочи изненадващо дупка и не успееш да спреш или да я заобиколиш, по-добрия вариант е да пуснеш, спирачката (или дори да подадеш за кратко газ) преди да попаднеш в нея. Така се нанася по-малка щета на колата. Все пак влизайки с блокирани колела и клекнала предница ударът е много по-силен! :bia:

A вие къде сте видели прекъсната осева линия на къстовище?

Ами например; сещам се за Самоковско шосе. От караулката към Панчарево има поне 3 такива места.

1.СБА.

2.Отбивката за Маутин Вю.

3.Преди баира при басейн "Корали" има пряка отдясно.

Питай kivv. Той минава често от там... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята най-опасна ситуация беше преди 5 г. на път за морето,след Сливен.Изпреварвам бавен камион,но пред него имало един по-бавен.Аз се вмъкнах/отсреща идваше кола/,но задният камион,за да не ме удари,излезе от пътя и известно време кара успоредно на мен.Толкова псувни отнесох,но и никога повече не сам си ги заслужавал.

Вчера пътувах от Оряхово към Враца.Прав път,направо да се чудиш защо беше тази непрекъсната линия.Добре,че не се изкуших.Пътят се извива надолу-нагоре и гънката крие по цял тир.Изводът ми от тази ситуация е,че винаги трябва да се вярва на знаците и маркировката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изводът ми от тази ситуация е,че винаги трябва да се вярва на знаците и маркировката.

Не винаги. Попадал съм на точно обратния случай - маркировката става от непрекъсната прекъсната, както и знак че може да се изпреварва (май се казваше край на забраната за изпреварване), виждаш че няма коли в насрещното, тръгваш да изпреварваш тира и се оказва точно това че малко по-напред има такава "гънка" в която спокойно една кола може да се "скрие" - просто е трябвало знака и маркировката да са изместени малко по-напред, ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A вие къде сте видели прекъсната осева линия на къстовище?

По-лесно ще е да ти опиша на колко улици в нашия квартал ИМА маркировка изобщо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега. А на село черните пътища няма ли да ми дадеш за пример? Говорим за пътища, не за квартални улички.

Ами аз ти дадох пример със Самоковско шосе. То е доста натоварена пътна артерия, която предразполага за повечето описани ситуации - тирове, автобуси, самоковски лъвове, кисели дупета, на път към Боровец с коли за по 200к и над 200кс. Има и много други места които мога да ти дам за пример, но подобна гадост може да ти се случи и на тези квартални улички, които подценяваш. Знаеш ли колко "тежки" са станали в Слатина през изминалата година. Дори малките преки понякога са по-опасни, защото винаги ще се намери някой да паркира точно на ъгъла, и единствения начин да се включиш в движението е да си изкараш полвината кола на сляпо, докато се появи видимост.

Редактирано от ma4x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... може да се изпреварва...

Абсолютно съм съгласен. Въобще не се доверявайте на маркировката и пътната сигнализация. Когато е зелено винаги се оглеждайте преди да минете, когато имате знак за предимство, винаги намалявайте...

Толкова абсурди съм виждал... Включително автобусна спирка ПРЕД пешеходна пътека!!! В моя квартал имаше едно кръстовище, което на няколко дена взимаше по някой фар, врата, калник... Причината: на едната пряка има знак за предимство - на другата липсва какъвто и да било. Тоест едните шофьори си мислеха, че навлизат в нерегулирано кръстовище, а другите, че са с предимство. Сещате се колко пъти "дясностоящия" отнасяше този "с предимство" и обратното... :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината: на едната пряка има знак за предимство - на другата липсва какъвто и да било. Тоест едните шофьори си мислеха, че навлизат в нерегулирано кръстовище, а другите, че са с предимство. Сещате се колко пъти "дясностоящия" отнасяше този "с предимство" и обратното... :dance:

Мен са ме учили на кръстовище ако няма знак от моята страна да гледам на отсрещната. :hilezh: Изградил съм си го като навик и нямам проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знаци и маркировка..... уж постоянно правят маркировка и слагат знаци и ... взимат няква боя дето първия дъж я отмива за да си приберат половината пари в джоба, бай мангал минава и събира знаците и канализационните шахти за скрап и после каква ти маркировка какво ти предимство какво ти каране в права линия.....

За да оцелееш по улиците в БГ трябва да си на щрек повече и от воиник през втората световна и да си по добър дори от скиорите в гигантския слалом.

Извинявам се за спама но колко струва ремонт след падане на гума с 50км/ч в канализационна шахта и какви са последиците от такова падане, и другата алтернатива изправяне на калник или врата.

Доста случаи съм виждал в които е трябвало да се избере едно от двете....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хах , маркировка :dance: Я пробвайте да слезнете по моста на захарна фабрика посока центъра и си дръжте лявото плътно... От "реконструкцията" на светофара след моста се получава ефекта "УАУ"... Караш си в лявата лента , разбира се по-бързичко отколкото тези в дясната и изведнъж след светофара се оказваш в насрещното без да си сменял лентата :):hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за прекрасната тема!

Ще споделя с вас едина много опасна ситуация, но без скица понеже рисувам ужасно.

Движещ се таксиметров автомобил в средна лента, пуска авариини светлини, изнася се в дясна лента и веднага прави обратен завой.

Това е доста изненадваща ситуация.На мен веднъж един бакшиш ми направи този номер и неуспях да го избегна...

Надявам се да съм бил полезен на останалите, които са си направили труда да прочетат написаното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...