Jump to content

Технически и реални предимства и недостатъци - Quattro


Recommended Posts

Не знам как да реагираш...но мога да ти кажа,че си направил верния избор. Малко по-късно, като понатрупа сняг и останат особено в по екстремни условия да се движат неколкцина автомобили по пътищата, сам ще се убедиш в това . Мога да ти кажа какво ми се случи миналата седмица на магистралата със 140км/ч и как може би заради куатрото живея втори живот. Карам си съвсем спокойно след Ст. Загора посока Пловдив и след като изпреварих един камион оставам да си се движа в в лява лента. Пред мен на 300-400м един камион изпревари някакъв друг и се прибра в средната лента. Аз нещо се зазяпах в допълнителнителните уреди и в момента в който си вдигнах погледа към пътя на буквално 10м пред колата имаше знак, който отклонява движението в средната лента, заради някакви работници по магистралата 200-300м след това.Но последното го осъзнах по-късно, първата реакция като видях знака пред колата си беше да опитам да го избегна, и направих това като свих рязко надясно...усетих че минах през него, но после като си оглеждах колата, се оказа,че явно съм минал с гумите само през стойката му...т.е. на сантиметри или дори милиметри от него. От рязкото завиване на волана задницата поднесе. Само почувствах как ми настръхва косата и свих волана в обратната посока, отново задницата продължи да се носи и бях попаднал в тъй наречения ефект на махалото, някъде към третата-четвъртата корекция на посоката с волана ,колата влезе в пътя. Погледнах си в огледалата и видях, как камионите и колите зад мен, буквално спираха....Знам какво са очаквали да се случи тези зад мен и явно затова скочиха на спирачките, в първия момент и аз очаквах същото, понеже и друг път съм имал такова премеждие и последиците бяха...аз и автомобила, насред една нива прелитайки огражденията на магистралата...Този път, това не се случи, въпреки че първото нещо, което ми мина през главата...беше спомена . Въобще и не спрях, докато се освествах, подминах някакви олигофрени, които чоплеха нещо по мантинелата по средата на магистралата и пред тях си бяха паркирали един камион на всичкото отгоре...

По-късно се замислих, какво щеше да стане, ако колата не беше куатро... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 116
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В списъка за удължаване на махалото можем да добавим и гумите :hilezh:

Но по моите скромни наблюдения основния фактор е задкормилното устройство. С достатъчно самообладание и опит човек излиза от махалото, защото ако не го е преживял няма как да знае какво да не прави. Мисля че това е отървало и колегата, а не техническото оборудване - той вече го е минал пътя с грешка веднъж и вече знае. И аз също съм влизал в махало, първия път фатално, после обаче почти не се стига до махало, човек се учи от ситуациите. За късметлиите които не са влизали в тази ситуация мога само да кажа, без да претендирам да съм съм съзтезател, или гении зад волана, просто човек които обича да шофира: Най важната е втората корекция с волана - когато колата се поднесе правиш първата корекция в посоката на занасянето, като много внимаваш да не прекалиш - коригирайте умерено, защото при голяма корекция обратната сила при изправянето ще е още по голяма от тази на занасянето. Тънкия момент е с изправянето и корекцията на обратното полюшване - трябва много внимателно да изправяш волана заедно с изправянето на траекторията, иначе колата ще се люшне с още по голяма сила на другата страна и тогава вече пада едно махане....

Пожелавам ви да не влизате, но ако влезнете - без резки движения с волана :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В списъка за удължаване на махалото можем да добавим и гумите :stupid:

За гумите...мислех си да го напиша, но пропуснах...205/60/15. Не бих казал, че колата е много стабилна с подобен размер или че има добра управляемост, дори напротив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фактор е задкормилното устройство да ,ама по-скоро с къв акъл караш щото колата не може да те спаси винаги ако ще реакций на Льоб да имаш :D

Пример въодушевен от меко казано супер стабилната возия и поведение на ХД-то реших че морето ми е до колене и направих нечовешка групост, която за малко да свърши в някоя новинарска хроника поредното БМВ намазано в стена от тъпотията на собственика :wall:

Около 22.00ч след като един бакшиш педигрипал ме засече в посока тунела към НДК реших да го нахраня и газ, настигам го от дясно умното жестче :) това с около 90-100 и в този момент настъпих некво мазно петно ли какво не знам обаче задницата на БМВ-то тръгна с бясна скорост към стената не помня толкова бързо да съм връткал волана някога за 15-16г колата се разлюля може би два пъти във въпросното махало и влезе в посока :hilezh: Останах учуден първо че стана толкова внезапно а после че колата се успокои сравнително лесно може би защото махалото не беше с огромна амплитуда :hilezh: както и да е ако беше само със задно в най -добрия случай да застане обратно на посоката на движение а с предно според мен в стената.

4х4 ти дава усещане за допълнителна сигурност и във всички ситуаций е по -добро от единичното предаване независимо предно задно. Тръгваш спираш по съвсем различен начин, колкото до автомата + куатро има лек инерционен момент от автомата но колата се овладява лесно и си трябва мерак за някоя ексцесия на пътя :)

На Ауди е леко неутрално и колата става малко по-апатична ако е с малък мотор ,не знам сигурно е свързано с % разпределението на мощността между преден и заден мост при Е46 наблягат на задния мост и това винаги се усеща.

Колкото до подръжката разликата не е убииствена + подобрена возия заради промененото окачване ,че инъче с тая греда а6 вози като кола от по нисък клас както и да го погледне човек изборът на автомобил 4х4 носи само плюсове :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В подобна ситуация....най-важно е човек да превъзмогне инстинктите си и да си държи крака далеч от спирачката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quattro разглезва ... но е факт, че като се случи номера с 'махалото' трае в пъти по кратко от колкото с предно/задно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гумите...мислех си да го напиша, но пропуснах...205/60/15. Не бих казал, че колата е много стабилна с подобен размер или че има добра управляемост, дори напротив.

Абе те са стандартните,ама винаги са ми се виждали мънички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе те са стандартните,ама винаги са ми се виждали мънички.

Всяка по голяма гума и цолаж ще прецака допълнително и без това твърдото возене, те когато са я правили колата с я изчислили :)

Аз пък нали съм тарикат реших да пробвам с 15-ки 205 х65 х15 зимни ултрагрип 7 че не ми се караше със 17-ки нищо че пише у книжката само 17-ки и като се опитах да ги сложа :bia: не става дори и въобще не влизат то и 16-ки нема да станат направо не ви разбирам с тоя стремеж за големи цолажи.

7 ците ги платих миналата зима 750лв а 17-те дънлопки 205 х50х17 TL 93w 1250лв с голяма отстъпка а на нашите пътища знаете какво означава нископрофилна гума ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
Този блокаж на диференциала до колко км може да се кара? В смисъл кога се включва и до колко км може да се кара с включен блокаж. Има ли автоматично изключване при над някакви километри.Става дума за 90 92-ра година
аз на 2 пт без да искам натискам блокажа като си оставям телефона а за да се изкл трябва да вдигна 15 км в час и понеже излизах от паркинг и нямаше как и едната ми гума превърташе повече и нещо изчатка на 2 пт яко и след 2 месеца при едно тръгване нещо каза чат и кофти трътка днес смъкнах диференциала тресе се цялата кола но не съжалявам просто така се е случило и затова внимавайта като сте натиснали блокажа изобщо не въртете волана карайте само направо докато се изключи
Може да направим едно кръгче с 80тката за да се убедиш, че наистина поднася задницата особено при 90 градусови завойчета на 2ра :hilezh: или при обратен завой може и без да искаш да се увъртиш :hilezh:
съгласен съм и аз съм го правил
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един батка преди време беше казал че:Трябва да имаш 6то чувство да караш куаттро,защото като усетиш колато какаво прави е вече късно и това ще е последното нещо което ще усетиш!!

ПП. Ламери не се правете на Рарацери :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един батка преди време беше казал че:Трябва да имаш 6то чувство да караш куаттро,защото като усетиш колато какаво прави е вече късно и това ще е последното нещо което ще усетиш!!

ПП. Ламери не се правете на Рарацери :hilezh:

Самата истина. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
....................

Преживях същтите 4-5 махала една вечер заради животно-така и не разбрах какво беше завих рязко на ляво ,ударих го тръгнах към мантинелата ,после към дясната... добре че бях в средната лента кората отдолу се скъса и само ЕSP-то /чух го как стърже/ме спаси карах със 180 с предно съм

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

На мен също ми се случи нещо подобно заради катерица но стигнах само до едно махване на махалото :-) Бях с 100-110 км/ч и жената като каза ИИИИИИИИИИИИИХХХХХ.... и аз видях нещо черно от ляво да тича на дясно, аз съответно се стреснах, пуснах газта и веднага в ляво... Хубавото на куатрото е че действа и като пуснеш газта, защото нямаш време да освободиш от скорост. Та честно казано усетих го супер стабилно, не съм очаквал че с такава скорост ще е толкова безпроблемно. Жалко за катерицата :-(

Иначе кефа е голям, в момента на влизане в завой, натискаш газта ... та до края на завоя. Може ти и пасажерите да изтръпнете, но колата не помръдва. Говоря за 90ка без ESP. И сериозно съм го усещал - като не даваш газ - поднася ако си с прекалено висока скорост, в момента в който натиснеш газта, колата се изправя, пускаш я пак - пак се поднася. :blackey: Голям fun е просто. Освен че е fun е супер сериозна стабилност.

Редактирано от toshko4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колеги,за любопитните,вижтe как функционира куатрото http://microsites.audi.com/quattro-onlines...ml?locale=de_AT долу вляво натиснете quattro и ще тръгне един клип с audi s4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся не ги разбирам откровено колегите кво правят на такава настилка със 140 или 180км/ч........ Но наистина куатрото оскъпява една кола само с кило/100 разход в повече. Поддръжката е равна почти на 0, в повечето случаи... Аз до сега скапано куатро не съм виждал! Трябва да си ама много постоянен че да му се иза..ш отгоре... И допълнителната сигурност си струва всяка цена! Човек се пази за веднъж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен оскъпява доста повече от литър,но зависи от задкормилното устройство и двигателя,но следващата кола,която бих си взел ще е същата,каквато карам сега,е с чипче ще бъде със сигурност :hilezh: подръжката не е 0,щото имам 6 карета повече,от които съм сменил 1,но все пак си има умора на материала :hilezh: ,така,че това си е в нормата

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това имах в предвид, че вероятността да не смениш и едно каре не е малка.... И аз на там отивам, ама май ще е абц... Това най-масово се намира.... И съм чувал всякакви легенди за разхода и ще ми е интересно в мойте лапи кво ще покаже... :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен също ми се случи нещо подобно заради катерица но стигнах само до едно махване на махалото :-) Бях с 100-110 км/ч и жената като каза ИИИИИИИИИИИИИХХХХХ.... и аз видях нещо черно от ляво да тича на дясно, аз съответно се стреснах, пуснах газта и веднага в ляво... Хубавото на куатрото е че действа и като пуснеш газта, защото нямаш време да освободиш от скорост. Та честно казано усетих го супер стабилно, не съм очаквал че с такава скорост ще е толкова безпроблемно. Жалко за катерицата :-(

Иначе кефа е голям, в момента на влизане в завой, натискаш газта ... та до края на завоя. Може ти и пасажерите да изтръпнете, но колата не помръдва. Говоря за 90ка без ESP. И сериозно съм го усещал - като не даваш газ - поднася ако си с прекалено висока скорост, в момента в който натиснеш газта, колата се изправя, пускаш я пак - пак се поднася. :rolleyes: Голям fun е просто. Освен че е fun е супер сериозна стабилност.

Здравейте,това че куатрото действа като пуснеш газта не е точно така,а това че като не даваш газ във завой се поднася го потвърждава.Това се получава защото средният Torsen работи като отворен деференциал когато няма товар върху него от двигателя,с други думи ако влезеш във завой по инерция шанса куатрото да поднесе е много голям

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подръжката не е 0,щото имам 6 карета повече

Въпреки това, особено на по големите мотори, каретата на куатрото страдат по малко от на обикновените. Просто натоварването е на половина.

Колкото до пускането на газта, по това което съм чел тука, това е равносилно на натискане на спирачка, а не че работи като отворен диф. Което в завой си е доста опасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде ис форума пак бях чел , че Quattro-то спъва нагоре и не е за 400м..Вие какво мислите ?

Не е за хора, които се притесняват от максимум 1л. разход повече , които си мислят че им спъва колата, такива който искат да въртят гуми и изобщо за хора незапознати с тази система какви предимства има. И пълния резервоар тежи повече, но ще те отведе по-далеч !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но ще те отведе по-далеч !

И ще трябва да търсиш по-далече по-голям трактор да те изтегли :gmorning:

По моите наблюдения литъра повече всъщност е около 3-4 л. Освен ако колегите без куаттро не лъжат за разходите от 11-12 в София. Моят е над 15 зимата. Не ме притеснява - при положение, че пуша по 4-5 лв на ден, не е проблем да дам половината на това за комфорт...

За поднасянето на задницата - на два пъти ми се е случвало, и двата пъти с висока скорост без газ. С газ пак се пробва да ме изпревари, но бързо се връща в пътя.

Истинското удоволствие идва, когато падне големия сняг...гледам улицата без коловози, съседи се засилват и не успяват да се изкачат...а аз културно изчаквам всички да се напързалят, след което от место потеглям и се изкатервам все едно е лято :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моите наблюдения литъра повече всъщност е около 3-4 л. Освен ако колегите без куаттро не лъжат за разходите от 11-12 в София. Моят е над 15 зимата.

Kаква е тази кола. какъв е този мотор ? Сигурен ли си , че всичко и е наред ? Карам второ куатро и по-голяма разлика при разхода, всъщност се получава при ръчни/автомат, отколкото куатро/предно.

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...