Jump to content

Технически и реални предимства и недостатъци - Quattro


Recommended Posts

Ейййй най-сетне се оправи! Бравус на админите.

Здравейте,

понеже единствената тема, която видях за Quattro във форума е счупена, създавам тази с надежда за доста инфо в нея! :-)

Ето и първия линк:

http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(all_...l_drive_system)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 116
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз не се сещам за недостатъци на куатрото - както и да го гледам

- кола с предно - не е лошо ама не става за спортна кола

- кола със задно - супер е ама пък зимата си е*ало мамата

- или ауди quattro :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смея да твърдя, че от както се качих на quattro повече друга кола, освен 4х4 няма да карам. Особено full-time 4х4. Това е и най-голямото предимство според мен, в сравнение с другите 4х4. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
И по-точно?

Торсен в старите и повечето опит в производството на 4х4 и асиметричното куатро в новите модели.

Редактирано от AUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че има ли такъв който да е карал 4х4 и да не му е харесало.Кофти е че има скъпа поддръжка..но едното за сметка на другото.

http://vbox7.com/play:1575ab2b

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че има ли такъв който да е карал 4х4 и да не му е харесало.Кофти е че има скъпа поддръжка..но едното за сметка на другото.

Няма по скъпо от човешкият живот .

Нека куатрото да е скъпо ама е по добре да го има

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че има ли такъв който да е карал 4х4 и да не му е харесало.Кофти е че има скъпа поддръжка..но едното за сметка на другото.

http://vbox7.com/play:1575ab2b

Колега, поддържали ли сте ауди quattro? кое му е по-скъпото за поддръжка - задният мост и окачване ??? а на колко км. се сменят неща по него?

ПП: Това в клипа не е audi S1 :hilezh: , пък и шофера само се разхожда май :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Този блокаж на диференциала до колко км може да се кара? В смисъл кога се включва и до колко км може да се кара с включен блокаж. Има ли автоматично изключване при над някакви километри.

Става дума за 90 92-ра година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето не е Quattro,но съм се возил в няколко такива,същия модел като моето иначе разликата е че са Quattro,е возенето им хич не ми харесва,малко са като джипове.На колко километра се сменят части по мостовете им незнам,ама са капризни и от към гумите,неможе да кажем отпред да имаш хубави гуми,отзад лоши ... поне така са ми казвали,вие ще кажете има ли истина или не.

Редактирано от INFERNO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето не е Quattro,но съм се возил в няколко такива,същия модел като моето иначе разликата е че са Quattro,е возенето им хич не ми харесва,малко са като джипове.На колко километра се сменят части по мостовете им незнам,ама са капризни и от към гумите,неможе да кажем отпред да имаш хубави гуми,отзад лоши ... поне така са ми казвали,вие ще кажете има ли истина или не.

Никаква разлика във возията няма,мисля,че си си внушил,а относно гумите,и да не е куатро е силно препоръчително да си със хубави гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но съм се возил в няколко такива,същия модел като моето иначе разликата е че са Quattro,е возенето им хич не ми харесва,малко са като джипове.На колко километра се сменят части по мостовете им незнам,ама са капризни и от към гумите,неможе да кажем отпред да имаш хубави гуми,отзад лоши ...

Я обясни какво имаш впредвид , като казваш "като джипове" ? че не мога да те разбера... :hilezh:

Това за гумите - колега по-горе ти го е написал- каквато и кола да караш , препоръчително е да си с читави гуми , при quattro единственно е задължително да си с еднакъв размер гуми и на 4-те колела

Никаква разлика във возията няма,мисля,че си си внушил

Кола с quattro вози малко "по-меко" отколкото същия модел , който е само с предно предаване - има значителна разлика в самия тип окачване на задния мост (едното е на носачи , а другото е на греда) , както и в теглото на задницата на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз не намирам, нищо пречещо в куатрото.

много си е гот, особено в по специфични условия - пясък, дъжд,снаг, лед, трева и др.

Возията на quattro си е същата ,като кола с предно. В някои случай пълноприводните версии, са с по-високи пружини, но то се подразбира защо е така.

Задницата е доста по различна от повечето модели с предно предаване, по сложна и скъпа, но за щастие, много издръжлива и напрактика, не се дават почти никакви пари за нея.

Има няколко специфични момента, които е хубаво да се съобразяват:

първо, ако подадеш повечко обороти на двигателя и тръгнеш рязко от място, гуми не превъртат, а се товари съединителя. Плюс е , че не въртиш гуми и съответно, не ги хабиш, но минус е, че скъсяваш живота на съединителя.

(не можеш да въртиш гуми на място, но пък можеш да въртиш колата в кръг, доста ефектно ;) )

Друга ситуацийка е примерно, при рязко подаване на газ в завой, може да поднесе задницата леко. Ефекта на задното предаване. Подчертавам, че в обикновена ситуация, това е почти невъзможно, поне за двигатели с нормална мощност. Но ако подаваш умишлено повече газ, работата става

Чисто принципно има и известни по-големи трансмисионни загуби на мощност, но съм на мнение, че почти е невъзможно да се усетят.

Големия минус, за някои хора е повишения разход с 1 литър на 100км. Да, факт е, в градски условия до към 1,5 литра повече на 100.

На мен лично 3-4 лева на 100км, са ми абсолютно незначителни, на фона на това, какви възможности има колата, и какво удоволствие носи в определени ситуации.

За тези хора има система наречена 4 motion, в която основен задвижващ мост е предния, в определени ситуации, системата прехвърля въртящ момент и към задния мост. Недостатъци са, че не работи толкова предвидимо и ефективно, като quattro-то.

наблюдава се и още една спецификация, тръгване с малко газ. Получава се много леко притрисане, което се игнорира с подаване на повече газ.

Общо взето това се сещам.

Аз лично съм маниак, и като фен на ауди, чувствам че по-добрия вариант е кола с куатро. Системата с която ауди се е отличавала от другите марки и която е променила рали спорта. Ауди + куатро, това е емблематичност!

За нормално каране, предното предаване си е абсолютно достатъчно!

Ако искате нещо по-вълнуващо, по-впечатляващо, по-"vorsprung durch technik",думичката е Quattro.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с подаването на газ и тръгването на задницата не мисля, че е така при положение, че ПРИНЦИПНО всички Аудита стадат от недозавиване или както Джереми Кларксон се изрази: "Имат закачен убит кон на предната решетка, който да тежи". Дори супер моделите ни като S/RS страдат от това. Факт. Едва преди година-две (вече не помня толкова много, сори) когато Ауди искараха асиметричното ново поколение quattro нещата започнаха да приличат на съвсем истински.

4motion-а (Golf IV/V, A3/S3, TT, Seat etc.) е теоретично перманентно 4х4, но практически е автомобил с предно предаване, но задния мост се включва за части от секундата. Нещо, което практически и теоретически не се усеща. Има само ефект на занасяне, който иначе трудно се постига с Torsen. В повечето случаи не мисля, че реално ще може да се направи конкретна преценка в това дали едното е толкова по-добро от другото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с подаването на газ и тръгването на задницата не мисля, че е така ...

Може да направим едно кръгче с 80тката за да се убедиш, че наистина поднася задницата особено при 90 градусови завойчета на 2ра :wall: или при обратен завой може и без да искаш да се увъртиш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Колега, поддържали ли сте ауди quattro? кое му е по-скъпото за поддръжка - задният мост и окачване ??? а на колко км. се сменят неща по него?

ПП: Това в клипа не е audi S1 :) , пък и шофера само се разхожда май :(

този клип е от рода: "Открийте стоте пилотски грешки"

иначе относно темата - има само 3 вида коли с истинско задвижване 4х4

1. Lancia

2. AUDI

3. Subaru

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето не е Quattro,но съм се возил в няколко такива,същия модел като моето иначе разликата е че са Quattro,е возенето им хич не ми харесва,малко са като джипове.На колко километра се сменят части по мостовете им незнам,ама са капризни и от към гумите,неможе да кажем отпред да имаш хубави гуми,отзад лоши ... поне така са ми казвали,вие ще кажете има ли истина или не.

Нещо си се заблудил...А това да се стремиш да спестяваш от гуми...ПТП убеждава че е опасно за вашето здраве!

А окачването дори е усилено при Quattro, заради повишените натоварвания при които се предполага, че ще се експлоатира автомобила.

Аз не намирам, нищо пречещо в куатрото.

много си е гот, особено в по специфични условия - пясък, дъжд,снаг, лед, трева и др.

Аз лично съм маниак, и като фен на ауди, чувствам че по-добрия вариант е кола с куатро. Ако искате нещо по-вълнуващо, по-впечатляващо, по-"vorsprung durch technik",думичката е Quattro.

А аз се сещам за едно по-вълнуващо...Quattro & ESP и ръчни скорости...тогава вече манията е пълна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Винаги съм бил почитател на задното предаване. Но и на Ауди. Затова реших дилемата наскоро с Quattro. Като за пълен разплох добавих автомат :)

Но понеже не съм карал такова животно и по повод предстоящата есен/зима, ако някои знае някоя статия някъде с отговори на въпроси от рода на:

1. Как да се реагира на аквапланинг при автомат + куатро,

2. Как да се реагира при поднасяне, недозавиване,

ще помоля да сподели.

Колата е А6 99 2.4 , без ESP

При обикновен автомобил със задно предаване нормално човек скача на съединителя и се кефи с волана. Ама тук няма съединител, връщането на газта май осовобождава перманентното задвижване и в момента съм замислен по тези въпроси и нямам търпение до първия сняг за експерименти, та ми се ще поне да попрочета до тогава :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...