Jump to content

Технически и реални предимства и недостатъци - Quattro


Recommended Posts

  • Отговори 116
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Благодаря за информацията. Разбрах и за несъвършенството на отворения дифиренция, че при нужда с малко спирачка препятствишето се преодолява.

Редактирано от Simeon Stoev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Този човек каза че е качвал на 1 вал ауди quattro и е въртял само предния мост и колата си е работила като се едно е с предно.

Ако е била колата на свободна , може да върти и задния мост. Когато няма натоварване от двигателя торсена работи като отворен диф.

Когато се движи поинерция също.

Когато торсена получи мощност от двг. го разпределя , като повече получава моста с по добро сцепление. В нормални пътни условия е 50 на 50.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Наскоро установих един "недостатък" ако може да се нарече така.

В началото на сезона купих нов комплект гуми, всичко ок колата движи и спира (благодарение на Пепи buzzi :biggthumpup: ), обаче....

След около едни 8к километра се появи следния "проблем"

Задните две гуми се износват по бързо от предните - макар, че не са водещите колела износването е по-голямо.

Става дума за равномерно износване по цялата повърхност на гумата, съвсем нормално износване.

Разликата не е голяма но я има, не съм я мерил но да речем, че става дума за някакви 0.2мм от повърхността .

Що така се случва като само се търкалят тея задните?

Сезона вече е на привършване и другия сезон ще ги завъртя, но не е там въпроса....

 

Какво мислите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що така се случва като само се търкалят тея задните?

Само се търкалят задните, при предно предаване. При quattro, пълноправно си участват в задвижването! Интересно, че са се износили повече! Но пък 0.2мм е пренебрежимо малко. До година като ги завъртиш и ще се уравнят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, малко е но го има износването.

Колата не се претоварва, не се правят стартове и подобни.

Ясно, че не се търкалят само в буквалният смисъл ама не са и завиващи.

Окачването е леко ниско, но това няма връзка със случая мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е била колата на свободна , може да върти и задния мост. Когато няма натоварване от двигателя торсена работи като отворен диф.

Когато се движи поинерция също.

Когато торсена получи мощност от двг. го разпределя , като повече получава моста с по добро сцепление. В нормални пътни условия е 50 на 50.

И на свободна и на скорост, ако едната гума или целият мост е във въздуха или на ролки (които симулират липса на съпротивление) колата няма да тръгне, а ще се въртят свободно само колелото/колелата които са с най-малко съпротивление, демек тези които са във въздуха или на ролките. Когато няма съпротивление торсена работи като отворен диф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш, че тестовете с ролки и темп подобни са за селско стопански машини!

Да, чувал съм го. Не ми пречи твърдението, при положение, че аз лично откакто карам куатро проблеми не съм имал.

На мен ми прави впечатление в тая връзка че ако има пясък или нещо на пътя винаги задните гуми се чуват че губят сцепление а не предните

Да, защото там ти е най-голямата порция въртящ момент при тръгване особено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, малко е но го има износването.

Колата не се претоварва, не се правят стартове и подобни.

Ясно, че не се търкалят само в буквалният смисъл ама не са и завиващи.

Окачването е леко ниско, но това няма връзка със случая мисля.

И с куатрото няма връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, защото там ти е най-голямата порция въртящ момент при тръгване особено.

Глупости. Пълни! :)

Превъртат задните единствено защото задницата е по-лека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и другите са така !

 

едно е да спираш един мост , друго е два моста . 

инерционните сили са повече . 

 

а неравномерното износване идва от това ,

че колелета не са като закачени неподвижно на една ос .

а се движат независимо едно от друго .. 

и когато едното направи да кажем половин един оборот ..

чак тогава тръгва и другото да се върти .. 

само че това дето е било с малкото сцепление вече е превъртяло ..

и обикновено е задно ляво .. или задно дясно , се износва повече .. зависи от модела . 

 

Нема такива изцепки (и не само тоя пост). Ама чак се зашлекваш. От къде ги измисли тея теории и аз нз, в даскало от физика ли си бягал...

 

ИнерЧните сили по никакъв начин не зависят от това колко задвижващи оси имаш, а от масата на тялото. И кво, ако имаш 2 коли по 2тона, едната с предно, другата с quattro, последната има повече инерция? мда, утре...

 

При инерция, това какво се задвижва няма никакво значене, защото нямаш ускорение, а имаш закъснение.

 

А относно спирачките... ами подобна песен, тип "баце, кЪк да ти го обеснЪ"...

 

Ако имаш кола 1тон с 4 гуми, и кола 1тон с 3 гуми, на коя ще и се изтъркват накладките повече (еднакви параметри на спирачните системи)? hint за глупави: 3 места където работят силите на триене, срещу 4 места където работят същите по големина сили на триене (айде повече, щото нямаш по една накладка на колело, макар че всичко е пропорционално).

 

И освен това, изтъркването на гумите, каквато беше и основната питанка в изкопаването на тая тема е, зависи от много фактори, но главно реглажа и как се кара колата (нормално или спортно). Иначе за 8к км, 0,2 много ли ти се вижда, колега SunShine? Защото за 40к км ще направиш 1см, за 160к - 4см. Не виждам проблем тук. А това колко задни спрямо предни се изтъркват... тепърва ще научавам, защото от скоро съм с quattro. Но е факт, че натоварването при ускорение се изнася на задните гуми до 80% (поне при quattro 2-ра генерация - на нашите коли), а където е по-голямо натоварването, има предразположение за повече изтъркване. Така че, всеки сезон - размени. То има и едни схеми на размени, при двойно, предно и задно задвижване (по-долу); но ако караш с несиметрични гуми трябва всеки сезон подхвърляне на джанти, баланси и т.н. - занимавка и пари.

 

http://forum.mazdabg.com/user_pics/rotaciq.jpg

Редактирано от chocky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говориме за човек, неопитен който няма отработени реакции. Като му плесне задницата, какво става?

Има шанс да оправи камшика, ако има късмет. При предното тоя шанс вече отлетял, защото е в канавката. Говорим за аматьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като си на скорост и натиснеш рязко педала на спирачката , мотора действа в обратната посока

Север, юг, бъди по конкретен. Майтапа на страна, но кажи какви са разликите на мотора 1,8 т вграждан при куатро и предно версиите на А4, примерно. Че така хаби повече накладките в 4 х 4 модела.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...